"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, March 20, 2010

September 16: Bukan Anwar Yang Akan Menjadi Perdana Menteri

Zahrain telah menaikkan isu SEPT 16. Tetapi tahukah anda.....

Maklumat yang saya dapat adalah calon PM, sekiranya Sept 16 kelmarin berjaya, bukan Anwar Ibrahim. Ianya adalah .......MR X.

Pada mulanya Anwar mahu membawa MP2 melompat atas inisiatif sendiri. Namun, apabila dibantah oleh Presiden dan beberapa kepimpinan PAS Pusat atas alasan "Melayu tidak Majoriti", maka Anwar telah mengubah perancangan beliau.

Banyak masa dibuang kerana bantahan dari PAS. Hanya Tok Guru sahaja yang bersama Anwar pada masa itu. Kepimpinan lain lebih suka bersama UMNO.

Maka, atas bantahan PAS yang tidak berasas ini, Anwar telah bertemu Mr. X dan Mr X bersetuju membawa MP2 Melayu di bawah beliau.

Mr X akan menjadi PM selepas Najib diturunkan.

Namun, pada masa itu sudah terlambat. Najib telah menghidu dan Pak LAh awal2 isytihar letak jawatan. MP2 di bawa ke Taiwan dan dikurung di sana.

Kepimpinan Pro UMNO dalam PAS boleh dipersalahkan atas kegagalan Sept 16 dan bukan Anwar.

Kiranya majoriti dalam kerajaan itu bukan Islam sekalipun, kerajaan itu hanya akan survive tidak lebih dari 1 tahun.

Selepas 1 tahun, kalau masih belum dibubar Dewan, PAS boleh menarik sokongan pada Anwar dan hasilnya kerajaan baru itu akan tumbang juga dan membawa kepada pilihanraya.

Begitu dangkal pemimpin2 PAS pro UMNO ini sehingga mereka sanggup mengagalkan Sept 16. Hakikatnya, mereka mahu mempertahankan UMNO serta memastikan kesinambungan UMNO.

Anwar berjiwa besar dan sanggup mengambil kira pendapat PAS. Anwar telah sanggup menggadaikan reputasi beliau semata-mata menghormati PAS.

Pemimpin2 pro UMNO dalam PAS ini umpama barah. Mereka harus dibersihkan seluruhnya.

35 comments:

piee said...

ehh..kenapa dah 2 tahun baru keluar cite nie..ko pun bahlul supe zahrin..ko lagi haram jadah daripada puak Pro Umno..barah virus babi lagi ko nie

Anonymous said...

saya setuju dengan tulang besi, kerana saya terlibat dalam kerja tu. kerajaan pakatan tak tertubuh kerana banyak na songel pimpinan PAS. masa yang terlalu banyak, diambil untuk buat keputusan.

siapa saya? tak payah lah tahu. buat marah pimpinan kat saya je.

tunsabanbalek said...

Penyokong pas pun manusia jugak,pemimpin pun sama,ada kesilapan mereka,tapi tak mau mengaku,kronisme pun sama jugak.temgok kat perak,Tun tak mau dedahkan,Tapi tolong sikit buat lah untuk rakyat,Tuhan tarik balik negeri perak,lepaih ni mungkin Tuhan akan beri balik,tapi tlg sedar diri.bukan semua org pas begini,tapi ada.kita kena jelas

Loyar Baru said...

Orang yang pernah melompat bukannya seorang pemimpin yang baik dan tidak mustahil akan melompat sekali lagi jika ada masalah . ADUN Bota iaitu si Nasa tu contoh yang erbaik .

al-khattab said...

ini antara statement TB yg paing kuat asas dan hujahnya!!!
suke atau tdk bahawa pendedahan ini amt berkait rapat dgn kumpulan yg digelar UG kerana, mereka adalah antara individu yg sekrang dengan jelas banyak yg menghuru harakan keadaan di negeri2 yg kita kuasai.
sistem percaturan tiga parti banyak diganggu oleh mereka2 ini!!!
dan semoga penjelasan dari TB itu bisa membuka mata dan hati mereka yg menyokong kumpulan UG ini..

MR X said...

eh! eh! aku ke? tak tau menahu pula aku akan jadi pm... awat hang tak habaq awai-awai...

Anonymous said...

mr x adalah ku li,maklumat adalah sahih,aku dapt maklumat ni dari KGB.

Anonymous said...

yes...setuju ngan anonymous 11.19,mr x itu adalah Tengku Razalie ...

Anonymous said...

TB
Sila jelaskan sapa MR X nie?
DAn dari mana sumber ko dapat pliss?

Anonymous said...

menyampahnye aku org taksub nuar ni... adoi... lantok kome la... hahaha...

Anonymous said...

dalam website malaysiawaves ada orang tuduh TB langgan pelacur, dan TB belum menafikannya.

kalau ikut standard pemikiran TB, kalau tak ada penafian, ia adalah fakta yang sahih.

Tulangsardin said...

ulamak trompah ler mr x 2.. sape lagi yang layak kat bumi malaysia ni..

mana anwar ky jelly ni lari yeer..apsal terhegeh2 ke london..rakyat london yang yg pilih dan undi die ke...kalau aku pengundi permatang pauh ,aku dah buat laporan kat suhakam..,dan aku akan minta mp australia desak anwar bacull ni letak jawatana,aku akan himpun 50 ribu pengundi supaya buat demo..

Syeikh YB said...

bukti la bro.setakat buat andaian dan tuduhan rambang tak cukup.

Tulang Besi said...

Saya minta orang yang tuduh saya langgan pelacur ni, sila bawa saksi empat orang mengikut kaedah Islam

nik aziz said...

aku saksi pertama.

hadi awang said...

aku saksi kedua

anwar ibrahim said...

aku saksi ketiga

ibrahim ali said...

aku saksi keempat

Najib said...

Saya minta orang yang tuduh saya bunuh altantuya, sila bawa saksi empat orang mengikut kaedah Islam

Anonymous said...

penyokong kerajaang perpaduang memang haram jadah.....! kharkhhhh......... tuiiiiii.......

Rosmah Mansor said...

tidak perlu tuduh suami saya pembunuh..saya yang bunuh Altantuya!!

saya tidak mahu bermadu!!!!!

Tulang Besi said...

MR X said...

eh! eh! aku ke? tak tau menahu pula aku akan jadi pm... awat hang tak habaq awai-awai...
.

Sebab benda tu rahsia bang. Kalau jadi ari tu, tau2 je ada 3-5 orang mai rumah hang, masuk hang dalam guni lepaih tu bawak pi Istana Negara.

Tau2 ja hang teguih angkat sumpah.

Benda rahsia, takkan nak bagitau hang.

I help you, you help me wakakaka... said...

rilek kak rosmah...abang braderkan ade...kalu najib curang meh abang timang-timangkan...

Tulang Besi said...

Tulang Besi duduk sini dengan keluarga Tulang Besi lah......

Apa la nak buat fitnah pun biarlah berpada

Anonymous said...

Cerita sebenar yang menyentuh kegagalan Sept. 16 sudah dihuraikan didalam blog ini. Nak salahkan Anuar Ibrahim lagi...?

Ternyata ramai pemimpin PAS dikalangan panglima kalah perang mabok laut Cina Selatan bila dikhabarkan bahawa mereka akan memerintah Malaysia....

Selama ini mereka berjuang hanya taraf ahli tablig yang banyak bercakap tentang khayalan saja. Tapi bila diberi satu tanggongjawab yang jelas dan nyata untuk mentadbir Malaysia kebanyakan dari mereka terkejut dan jadi bangang.

Untuk menutup kelemahan itu maka mereka terpaksa mengikut kata pemimpin UMNO agar menggagalkan projek Sepetember 16 dengan alasan melayu tidak majoriti atau lebih kepada ramai yang tidak islam.

Kalau UMNO ada islam hadhari, PAS ada islam apa...? Atau pemimpin PAS mengamalkan Islam Ajaib..?

Disebabkan ketololan inilah maka pemimpin UMNO amat suka merangsang nafsu segelintir pemimpin PAS yang bertuhankan duit agar menganggap bahawa UMNO adalah god father.

Rakyat sudah memberi ruang dan peluang untuk mentadbir negara tapi malangnya ramai pemimpin PAS hanya hebat pada tenaga batin saja.

Bab pentadbiran terpaksa mengharapkan UMNO untuk bina kerajaan perpaduan..? Ieda UG memang celaka.

matkambing said...

pencacai umno yang memberi komen disini semuanya tak dak teloq dan baghal! jangan tanya mengapa saya kata begitu.

Aziz Al-Fayyed said...

124. dan (ingatlah), ketika Nabi Ibrahim diuji oleh Tuhannya Dengan beberapa kalimah (suruhan dan larangan), maka Nabi Ibrahim pun menyempurnakannya. (setelah itu) Allah berfirman: "Sesungguhnya Aku melantikmu menjadi Imam (Pemimpin ikutan) bagi umat manusia". Nabi Ibrahim pun memohon Dengan berkata: "(Ya Tuhanku!) Jadikanlah juga (apalah jua kiranya) dari keturunanku (pemimpin-pemimpin ikutan)". Allah berfirman: "(Permohonanmu diterima, tetapi) janjiKu ini tidak akan didapati oleh orang-orang Yang zalim."

MR X said...

ada chance lagi ka... aku jadi pm.... hehehe nak tergelak pun ada... hehehe

Anonymous said...

Melayu takkan maju selagi percaya pada fahaman assabiyyah yakni perkauman pimpinan umno. Kenapa pemimpin melayu dalam Pas bodoh sangat? Masih percaya pada melayu tapi tak caya pada pertolongan Allah Taala. Belum cuba belum tahu, bak kata mat salleh, no try no gain.

Masih percaya pada fahaman melayu yang khurafat dari percaya pada pertolongan Allah. Lebih baik pemimpin Pas pro melayu buka serban dan pakai songkok sajalah dan masuk umno. Tiada guna guna topeng islam tapi masih percaya pada pemikiran khurafat umno.

Saya berharap jangan menyalahkan individu tertentu pada kegagalan 16 Sept pasal dalam pemikiran melayu sifat dan perangai khurafat masih menjadi pegangan kebanyakan melayu yang tak percaya pada Tuhan tapi percaya pada manusia yang bodoh.

nik mat said...

nama pun matkambing..bodoh la kalau ada yg nak tanya kambing..udah la tak mandi..makan tak kira tanaman org ker..ape ker..

nanti ko tukar nama jadi matkeldai plak..kot2 ade yg nak berbual ngan ko..hanya kambing dan keldai saje yg boleh PR perbodohkan..

Anonymous said...

TB ini tak ada beza dengan Zahrain,bagi orang suspens saja. Kalau tahu sebut saja siapa Mr. X. Kalau tak tahu jangan lah ceriat ,sebab setakat maklumat diberi kita dah dengar Zahrain sebutkan. bagilah maklumat.

I help you, you help me wakakaka... said...

Nape lak nak tanya TB...tanyalah Zahrain dia yang berdegar-degar dalam Parlimen.

Kalau tau nama 8 orang takan Anwar tak cerita siapa bakal naik.

MALAYSIABARU said...

MALAYSIABARU.COM said,

BUKAN SAHAJA AHLI PKR SAHAJA YANG DI BELI UNTUK BELOT SEMASA PERISTIWA 16 SEPT TETAPI

AHLI PAS JUGA DIBAYAR JUTAAN RINGGIT UNTUK BELOT.... TIDAK MENYOKONG ANWAR...

ITU SEBAB MUSATAF ALI BUAT STATEMENT DALAM RTM BEBERAPA HARI SEBELUM 16 SEPT YANG RANCANGAN ANWAR AKAN GAGAL.

MUSTAFA ALI NI BEKAS T. ,MENTERI DI ZAMAN BN YANG DAH BIASA DGN AMALAN RASUAH BN.... TELAH DI LANTIK JADI SU AGUNG OLEH PRESIDEN PAS...

MUNGKIN PRESIDEN PAS TERLIBAT SOKONG UMNO 'KAFIR' NI...

TAPI AHLI PAS WALA NI IKUT JER BUNTUT HADI AWANG SI HIPOKRIT PALING MASYUR ABAD NI.

MUNGKIN HADI AWANG PERNAH KE PUB ' KELAB MALAM' DI LONDON UNTUK BERBINCANG ISU INI DENGAN NAJIB SAYA PUN TAK HERAN...

PETIKAN

WWW.MALAYSIABARU.COM

Anonymous said...

SIAPA LAH YG NK PERCAYA CRITE DONGENG NI??

1 DUNIA TAHU CITA2 DSAI NK JADI PM MSIA,..

KLU DIA XJADI PM XMUNCUL KISAH 16 SEPT NIE,..HEHHE

NK MENIPU PUN BIAQ MUNASABAH

Anonymous said...

lantak le ko semua

logiknya takkan nuar nak serah kat mr x jadi pm . kan dia buat penat-penat semua tu , demo , kempen sana-kempen sini , jumpa orang tu , orang ini, tup-tup serah kat mr x lllla baik sangat le nuar ni sedia berkorban la pulak