"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 06, 2010

Soo Nee Cabar Zulkifli Nordin

EXCO Kerajaan Negeri Kedah, Lim Soo Nee menyifatkan Ahli Parlimen Kulim :Bandar Baharu, Zulkifli Noordin seorang yang gemar memutar belit fakta.

Katanya, Zulkifli sanggup melakukan apa sahaja untuk kepentingan dirinya, walaupun terpaksa mempergunakan nama pihak ketiga.

“Saya dedahkan perkara ini kerana tidak sanggup lagi melihat rakyat ditipu dengan mudah oleh Zulkifli. Dengan penampilan dirinya itu saya yakin ramai yang sudah terpedaya,” katanya, ketika ditemui, di sini.

Soo Nee, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kulim berkata, beliau terpanggil untuk mendedahkan rahsia Zulkifli kerana tidak sanggup lagi bersubahat dengan Ahli Parlimen bebas itu, terutama apabila Zulkifli mendakwa beliau ditawarkan ganjaran besar untuk memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor untuk mengaitkan mereka dengan kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

“Jika benar beliau ikhlas dan profesional, sepatutnya ketika menerima tawaran itu beliau membuat laporan polis atau mendedahkannya kepada umum. Tetapi kenapa baru sekarang, setelah hampir empat tahun berlalu?” katanya.

Soo Nee berkata, ketika sama-sama berkempen pada Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU-12), Zulkifli pernah mengaku menyimpan bukti kes pembunuhan itu, ketika mewakili tertuduh dalam kes terbabit, Cif Inspektor Azilah Hadri, tetapi menarik diri kerana didakwa terdapat campur tangan pihak ketiga dalam persediaannya membuat pembelaan.

Mengulas mengenai insiden yang dianggapnya menganiayai rakan separti, Soo Nee berkata, Zulkifli pernah menghantar dua khidmat pesanan ringkas (SMS) kepadanya pada PRU-12, untuk meminta wang bagi digunakan ketika berkempen dengan menggunakan nama pihak ketiga.

“Mengikut rekod SMS itu, katanya, jentera Pas meminta RM21,000 untuk berkempen dan jika tidak dipenuhi, jentera Pas akan memboikot kempen itu. Katanya, saya hanya perlu tanggung sebahagian kos, iaitu RM7,000,” katanya.

Soo Nee berkata, memandangkan beliau tidak memberi maklum balas kepada SMS itu dengan segera, Zulkifli menghantar SMS kedua, memaklumkan kemarahan pihak terbabit dan meminta beliau memberi sejumlah yang mampu.

“Setelah Pakatan Rakyat (PR) menang dalam pilihan raya itu, kebetulan saya terjumpa Yang Dipertua Pas Kulim Bandar Baharu ketika itu, Yaakub Husin dan bertanya mengenai hal itu, tetapi beliau menafikan meminta wang untuk berkempen. Sejak itu, saya tertanya-tanya bagi tujuan apa duit itu diambil oleh Zulkifli?” katanya.:

Dengan pendedahannya itu, Soo Nee mencabar Zulkifli membuat kenyataan balas terhadap semua tindakannya, atau setidak-tidaknya meletakkan jawatan untuk menegakkan kebenaran.

“Eloklah buat pilihan raya kecil (PRK). Selepas itu kita lihat sama ada penduduk Kulim Bandar Baharu masih menyokong beliau atau sebaliknya,” katanya.

Soo Nee berkata, beliau berani membuat tuduhan ini kerana sehingga kini beliau masih menyimpan bukti, termasuk SMS yang dihantar Zulkifli dua tahun lalu, bertarikh 5 Mac dan 6 Mac.

19 comments:

ASRAL ENTERPRISE said...

[Ziarah2lah ke Blog Asral Ent]

Anonymous said...

mane pencacai2 PR yg lebih pecaya cakap kafir ni sila tampil kehadapan dan nyatakan sokongan anda kepada kenyataan SoO nee..

aku nak kira berapa ramai pencuci2 bontot si kafir yg kuat makan babi ni..

thank you..

anti-firaun..

p/s: byk lagi yg belum didedahkan..

joehan said...

hahaha..lantak korang la PR oi..skit pon aku xcaye ckp cine ni..cm biasala..org2 PR ni..bukti xde..tp ngaku ade bukti..ckp je lbh..org bodoh cm penykong nuar je caye mende ni..tunjuk la bukti..tu pon ssh.

Anonymous said...

Bismaillah
PERCAKAPAN DAN PENULISAN KELUAR DARI RASA DAN FIKIRAN.

FIKIRAN dioleh oleh kumpulan bahan yang didapati dari keliling atau desakan luaran bersama apa yang dirasakan PANCA INDERA.

DESAKAN ADA DUA JENIS : Pertama,timbul daripada keikhlasan atau kejujuran kita ; dan kedua, ia keluar dari nafsu jahat dan godaan syaitan. Ertinya hasil kebathilan tingkah laku kita bercampur aduk dengan bahan luaran yang berbagai warna.

KTA-KATA dan penulisan boleh dinilai bagi pe,mbaca yang hatinya jujur mencari kebenran (Haq) dan meninggalkan yang bathil.
Tentang bukti adalah suatu perkara yang sukar. Dalam Islam ada batas atau benting yang ditentukan. Menuduh orang berzina bukan pakai saksi sebarangan. Malahan tentang DNA, pergi ke

GOOGLE terdapat lebih daripada 300 penulisan dan kes NEGATIVE EVIDENCE OF DNA".
PERKARA GALI KUBUR dan cerita TUKAR MAYAT pun pernah disiarkan di CCN dan lain media termasuk Hakim dan PENUDUH boleh dibeli.
...IMAM jual dadah dan pergi empat haji pun...
...incest dan lain yang berlakudiluar fikiran waras. Lihat muka dicermin dahulu wahai mansuia "siuman". Wallahualam. Maaf. ahmad nun ~060410

teratailiar said...

hok dok kt belah2 kulim bandar bharu serdang ni kenal sngt la sapa zol ni...tok sah la nak komen2 sngt kalu takat hanya berasas persepsi.

Anonymous said...

anti firaun orang kulim ke?

Anonymous said...

Bagus juga pendedahan Soo Nee. Sebelum ni tak kenal dia siapa. Tunggu sahaja penjelasan Zul Nordin. Silap2 ada orang2 PAS yang tak senang duduk nanti..

I help you, you help me wakakaka... said...

Baru intro ada pencacai umno dah meloncat nak tengok berapa ramai yang nak cuci bontot cina kapir.

Penyokong PR tegar mahupun yang atas pagar tak sewel macam otak pencacai umno ni tiba-tiba nak mengiyakan tuduhan dia. Lain la macam kes saiful bapuk belum apa-apa dah ramai pencacai umno yang bersengayut kat bontot saiful kasi rabak lagi supaya nampak macam real dia kena toron oleh Anwar. Tak cukup dengan bersengayut jilat pulak bontot Najib bagi sejuk sebab dah kepanasan bila wartawan tanya buat kali kedua lain lak statement yang najib bagi. Dah lupa ke pencacai umno?

Liza said...

hek eleh firaun nih... tak dak benda berfaedah sikit pun nak tulis... bontot babi, babi bontot... mesti mak ko yang ajar kan? kalau dak pun ayah ko memang suka baca tulisan ko ni kan?

joehan... memang dio sorang je cerdik, semo yg lain bodo... tu sebab tulis macam budak2 dok kat kaki lima mengigil badan. hello BeRO, tulislah berfaedah sikit... tahulah ko tu pencacai makan upah, gunalah sikit otak! jangan guna lutut!

Anonymous said...

joehan ko tu yg budoh tahap meLAYU lembab..ko prcaya zambry kuttik ckpk anuar beli dia lepas PRU12. cuba ko tanya bukti kat dia...bodoh punya statement..mcmana la nak pilih si kuttik tu jd MB. kalu mcm tu nizar nak taruk kat mana???? bodoh punya tuduhan dari MB bodoh piang tahap kuttik pendatang haram....

Anonymous said...

yang aku tahu sejarah meLAYU ni ialah org kalah perang...so x heranlah ramai yang bebal dan bacull mcm joehan. x berani lawan kuttik, arab dan cina yg perintah dia....ha...ha...ha...meLAYU penakut kalah perang lepas tu cabut sampai melaka declare negeri sendiri pastu dtg si kuttik kata korang mudah lupa bagi aku jer yg jaga negeri ni...ha...ha...ha...meLAYU bacull takut lawan kuttik...ha...ha...ha...

Anonymous said...

mane pencacai2 BN yg lebih pecaya cakap kafir ni sila tampil kehadapan dan nyatakan sokongan anda kepada kenyataan SoO koon..

aku nak kira berapa ramai pencuci2 bontot si kafir yg kuat makan babi ni..(maksud aku MCA)

thank you..

anti-firaun..

p/s: byk lagi pasal kbabian aku yg belum didedahkan..

joehan said...

hahaha..lantak korang la BN oi..skit pon aku xcaye ckp cine(MCA) ni..cm biasala..org2 BN ni..bukti xde(macam KJ)..tp ngaku ade bukti(macam saiful)..ckp je lbh(macam IBRAHIM ALI)..org bodoh cm penykong najib je caye mende ni..tunjuk la bukti(air mani anwar)..tu pon ssh.

Liza..CAN I FUCK U!!!!!

Anonymous said...

Tolong taruh skit nama MIC, Makkal Sakti, IPF, PPP, MUIP, Hindraf ker, atau apa apa...depa tak nak ketingalan.....jangan lupa yer....

Anonymous said...

Banyak juga tukang cuci punggung LKS/LGE/KS yang meloncat-loncat marah kat sini ye. Cheh!

Anonymous said...

mane lagi pencacai2 PR ni? takkan sket ni jew? da lompat party jd bebas ke?

aku tgh buat bancian nih..

anti-firaun..

Anonymous said...

bukti apa lagi yg korang nak lagi pencacai bebal umno. ko x tengok ker akhbar sinar siap dgn sms dia sekali. bodoh nak mampus, baca suratkhabar pun malas nak buat komen konon. patut ler komen langsung x berilmu.

Anonymous said...

hidup pr insyallah pr akan menang iwan sentul

Anonymous said...

Tahniah..UMNO Baru telah bertukar nama kepada UMNOAPCO...semoga sukses bersama yahudi-yahudi pujaan.