"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 14, 2010

ZainulFaqar Dipecat Dari Harakah?

Saya dapat maklumat, dalam mesyuarat AJK Kerja PAS baru baru ini hangat membincangkan pemecatan Zainulfaqar dari menjadi wartawan Harakah.

Ini adalah ekoran tindakan ZainulFaqar menegur Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasaruddin Mat Isa, kerana lebih suka berborak dengan Husni Hanadzlah dari mengambil bahagian dalam perbahasan Parlimen berkaitan isu APCO.

Yang sebuk melaungkan supaya ZainulFaqar dipecat adalah geng-geng Terengganu. Yang paling lantang (baca: becok) adalah Ustaz Abu Bakar Chik. Mereka dengan lantang mahukan ZainulFaqar dipecat kerana menegur Timbalan Presiden PAS.

Kononnya ZainulFaqar tidak ada akhlak jemaah kerana menegur kepimpinan PAS Pusat secara berdepan sebegitu.

Yang saya hairannya, Suyuti Umar, Pengarang Siasah, selama ini kerap memfitnah Husam Musa. Sehingga Husam Musa mengambil tindakan mahkamah sekarang ini menyaman akhbar Siasah dan Suyuti Umar.

Ini kerana parti sendiri melindungi kaki sebar fitnah bernama Suyuti Umar ini. Kenapa Bakar Chik tak bising minta Suyuti dipecat?

Sedangkan apa yang dilakukan oleh ZainulFaqar itu adalah berasaskan kebenaran. Suyuti pula kerap membuat tuduhan liar dan fitnah terhadap Husam. Namun, Suyuti tetap diberi gaji oleh PAS dan jawatan beliau dikekalkan tanpa apa-apa tindakan.

Adakah PAS lebih suka melindungi kaki fitnah dari mereka yang menyatakan hak?

Adakah ini sifat sebuah parti Islam?

Adakah tindakan Zainulfaqar lebih buruk berbanding dengan Mohd Radzi Mustafa yang menjadi calon bebas di DUN Titi Tinggi sekaligus melanggar keputusan parti secara terbuka?

Kalau PAS bukan parti Islam, silalah pecat ZainulFaqar kerana tindakan beliau menyatakan kebenaran.

Tulang Besi

p/s - perangai Nasa suka bergaul dengan UMNO ni dah lama Tulang Besi terima laporan.

12 comments:

Anonymous said...

Takpe. Boleh join Utusan/The Star/Majalah Mangga.

Fainulzakaq said...

TB kata...
"Kalau PAS bukan parti Islam, silalah pecat ZainulFaqar kerana tindakan beliau menyatakan kebenaran."

Kalau PAS pecat jugak, maknanya PAS ni Parti bukan Islam? Macam tu ke Tulan Babi?

Apa tunggu lagi, keluarlah dari PAS yang bukan Parti Islam ni...Pergilah buat Parti Islam ikut acuan kau dan ulamak kepala lutut kau dan puak Barbican kau tu...bodoh..kecik kecik taknak mampos, dah tua menyusahkan orang...

joehan said...

haaa..kn dah kne pecat..hahahaha..apela masalahnya tulang babi n topeng berak ni..ajak berbincang umno pas korang tentang abs2..pastu dengki sgt dgn tg hj hadi n team ulama die..mcm la ko ni terer sgt bab agama..pas dh diresapi agen2 pkr..pkr plak kepale die tukang putar belit,kaki fitnah org...ehh satu lg..kaki liwat org..hahaha..

Anonymous said...

puak2 UG ni kalau bg komen ke buat n3 ke x habis2 dgn mencarut .. sebijik mcm umNO ...

mcm ni ke ahli PAS .. boleh blah la.
mencarut ... mencarut ... mencarut .. x pandai berhujah.

lepas tu berbuih2 mulut....

Anonymous said...

zainulfaqar bolehlah kerja dengan tv3, jadi wartawan terjah..eloklah tu.. kena dengan jiwa kamu..suka main terjah je..padan muka

matkambing said...

cabaran yang dihadapi untuk menjadi wartawan yang berwibawa! teruskan berjuang!

Anonymous said...

si nasa ni tgk berunding utk dapatkan royalti minyak, itu pun korg nak prasangka buruk..

karang tak dapat royalti minyak ko bising..

dia tgh NEGO la tuh..

mane tau dapat lebih dari 20 juta..takkan asik nak harap "DERMA" sumber utk PASTI aje..

yg pastinye, si nuar jubur and konco2 nye yg mcm kaki kepanasan..

anti-firaun

p/s: si nasa ni byk lagi tanggungjawab dia, bukan utk PAS aje, utk kwasan2 diwakilinye..kurangkanlah berpolitik, its time to serve the people..

BatuApi @ FireStone said...

lawat kawasan...

Anonymous said...

Siapalah Tulang babi yang terima laporan Sekadar ahli biasa. Lebih sudu dari kuah. zainul faqar pulak nak cari glemer jer. Dua-dua anak babi termasuk wan Ji. Siapa la awak nak dibandingkan dengan Ustaz Hadi. Bagi langait dan bumi la. Celaka la mereka semua

Anonymous said...

Pergh...sekarang da ada orang report trus ngn Rahman la...da ada source..caya la Rahman..truskan la sampai PAS hancur lebur!

aku cucu mamak kutty said...

aku cucu mamak kutty tengok dlm komen atas tu batu api ada masok melawat kawasan....dan ramai geng2 munafik sibatuapi komen mcm sial dlm blog kau.....aku cucu mamak kutty memang benci dgn munafik2 ug tu......ustaz pas nak gabong dgn umno sekulr....siap ada pecacai2 lgi.....ramai pulak tu.....siap\ dgn batuapi lagi.....kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

tu la korang...canang satu kat dunia, kata PARTI PAS...mulut busuk mcm bangkai, tau nak mencarut je...KONON ISLAM

salah ke kalau nak tegur pemimpin...betul atau salah, si nasaUG boleh beri penjelasan...

harap pakai kopiah saja...hati busuk...bila kena tegur mcm orang dah lakukan dosa besar kat dia...ingat dengan pakai kopiah dan serban korang dapat lesen masuk syurga.

yang korang agungkan sangat pemimpin UG korang buat apa, kononnya....bagai langit dan bumi....diaorang manusia biasa gak...taik diaorang pun busuk...kenapa korang tak makan je, biar bertambah busuk mulut korang tu....BENGONG