"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 01, 2010

Freedom Flotilla Diserang: Malaysia Terus Berdengkur Dalam Dakapan Apco

Israel - tanpa mempedulikan kutukan dunia - membunuh paling kurang dua puluh sukarelawan kemanusiaan menuju Gaza!

Israel nekad. Jika selama ini hanya rakyat Palestin dibedil sesuka hati, kini, warga dunia dari segala pelusuk, tidak terkecuali. 20 dilaporkan terkorban dan 50 yang lain cedera.

Sekalipun misi dunia menerusi Freedom Flotila adalah kemanusiaan - membawa makanan dan ubatan - untuk ummat Palestin yang telah lama menderita, Israel tidak teragak menumpahkan darah mereka.

Bersama di atas kapal Mavi Marmara yang mengetuai konvoi ini ialah rakyat negara kita. Kita sangat berbangga!

Mungkinkah mereka juga terkorban?

Erdogan, Perdana Menteri Turki, juga harus kita banggakan. Mavi Marmara adalah kapal Turki.

Turki memberikan reaksi pantas. Duta Israel di Ankara diminta berundur. Tiga latihan ketenteraan dengan Israel dibatalkan. Turki meminta Bangsa-Bangsa Bersatu mengadakan sidang tergempar.

Sweden, Sepanyol, Denmark dan Greece juga memberikan reaksi segera dengan memanggil duta Israel. Perancis meminta insiden ini segera disiasat.

Malaysia?

Sehingga jam 9 malam, 31 Mei 2010, semakan menerusi web Bernama, tidak ada satu pun kenyataan dari mana-mana pemimpin Malaysia mengenai serangan durjana Israel ini. Menteri Luar masuk tidur begitu awal?

Kerajaan Malaysia hanya beroperasi mengikut jam pejabat hingga lima petang?

Kita tidak merasa apa-apa dengan serangan Israel ini? Kita tidak risaukan tentang keselamatan rakyat kita? Kita tidak marahkan Israel bertindak kejam dalam perairan antarabangsa menghalang bantuan kemanusiaan untuk ummat manusia yang sedang menunggu dunia membuka jendela mereka?

Malaysia seharusnya membatalkan kontrak dengan syarikat Israel - Apco - sebeberapa segera. Jika Malaysia telah membayar RM 77 juta kepada syarikat Israel itu, kita mesti menyumbang untuk manusia tertindas di Gaza lebih banyak dari itu.

Malaysia perlu menyokong tindakan Turki memanggil sidang khas Bangsa-bangsa Bersatu.

Malaysia perlu menghantar apa jua bantuan yang diperlukan untuk warga kita yang terlibat.

Dalam respon segera, DAP, Pemuda UMNO, PAS dan PKR masing-masing telah mengeluarkan kenyataan.

Kerajaan Malaysia? Lena dalam dakapan Apco.

Bagi rakyat Kelantan, menerusi NGO Cakno Palestin, mereka kini menaja sekitar tiga puluh pelajar anak-anak kelahiran Palestin belajar di negara ini.

Jumlahnya kecil tetapi ia boleh ditambah jika dana sedia ada dapat didokong bersama rakyat Malaysia yang prihatin.

Dengan luka yang dilakukan oleh Israel kini, menjadi kewajipan kita serius dalam keprihatinan kita terhadap penindasan tak kunjung tamat oleh regim Israel terhadap rakyat Palestin.

-Husam Musa

117 comments:

teratailiar said...

hahaha...
lena dalam dakapan...
lena diulit impian...
wakaka... cissss
bedebah UMCO...
sebelah tangan junjung keris...
sebelah lagi salam tangan zionist.

Anonymous said...

Aku tak pernah nampak apa bezanya umno dan zionis. Beza mereka cuma bangsa dan warna kulit. Isu yang perlu difahami di sini ialah penentangan terhadap kezaliman dan penindasan. Perangai zalim dan suka menindas ni ada dekat mana-mana bangsa pun. Kalau zionis israel buat sekatan ekonomi terhadap rakyat gaza, apa kurangnya dengan umno.

Lupa ke siapa yang sekat royalti minyak utk kelantan dan terengganu serta macam-macam lagi sekatan ekonomi kat siapa2 yang tak menyokong umno. Dalam hal ni aku rasa umno lagi hebat dari zionis. Zionis menindas musuh mereka tapi umno menindas bangsa sendiri.

teratailiar said...

poji...
dari dulu lagi aku tak berapa setuju kalu demo kat depan embassy us jer...
last2 pegawai depa kuar pakai singlet jer...
ni kat depan embassy mesir la...
dari zaman anwar sadat lagi puak2 ni dah jadi penjilat zionist...
patutnya kita attack negara2 ni dulu...
bior depa malu sikit...
orang demo depan us...
kita demo depan egypt...

Anonymous said...

isu di israel tak perlu dipolitikan,kalau perisiktukang komen tu betul betul berani ngapa tak join dgn mereka disana...

pisangmalaysia said...

Anon 1:16 Am ni satu lagi Dol dan Bahalol...boleh dia kata Isu Israel nak dipolitikkan? Begitulah tahap pencacai...dijajah minda, terseksa jiwa pun takpa janji projek ada, takpun lima tahun sekali dapat lah habuan walopun x seberapa...ape nak kate AMCO la katakan..Yang AMCO solah hajat utk kemenangan KamalAlanNatanhang di dalam masjid tu bukan ke politik namanya?..AMCO buleh...org lain pi mapuih la...

Anonymous said...

1.Kalau ada orang macam teratailiar!pisangmalaysia pi jihad kat israel!!rasanya ketaq lutut puak israel tu!!takut depa!sampai terguling-guling!!
2.Gena!dah derma untuk Aman malaysia!dah daftar nama untuk jihad diPalestin!!

joostspring said...

najib bunyi dah pasal kutuk israel ni...

aljuburi je blum kata aper2 lagi pasal israel ni...

awat aljuburi...dah kecut pelir ke nak sound israel...hahahahhahaha

mr edz said...

menteri luar tidur awal sebab dah tak tahan lepas mmakan power root

joehan said...

hahahaa..nuar juburi kn kwn yahudi..tu yg senyap tu..bdk2 pr ni menyalak cm anjing kurap..tp dieorg xsedar ke yg uruskn misi ni org umno iaitu tun mahathir mohd..ape plak sumbngn nuar juburi..zero!!..hahaha...pastu ade wartawan2 yg terdiri dr tv3 yg korng kutuk2 tv3suku tu n astro awani yg ikut..mn org2 pas,pkr n dap ye..xde sumbngn pon..hahahahaha...kje bdk2 pr bengong ni asyik nk cr slh org je..tp xde sumbngn ape2..so ape kate nuar juburi bengong tu ek..lupe plak..juburi asyik dok ingt kenangan indah die meliwat saiful..ahahaha..korng yg start politikkn psl isu ni..aku ok je.

Anonymous said...

husam cakap setakat 9 mlm, kerajaan BN lena lagi?

ko tak tgk tv3, menteri luar pun da siap buat statement lagi..tv3 tu pukul 8..si husam ni tgk bernama ke harakahdaily? agaknye si husam ni yg dok lena tp cakap org..budus..

esok ade bantahan aman dihadapan duta amerika..tak kira la sapa yg anjurkan..AKU NAK TGK SI NUAR JUBURIT YG PEGI ANTAR MEMORANDUM KUTUK SERANGAN ISRAEL tu..kalu setakat puak2 PAS mengomel tak ke mana de..paling jauh pun sampai serambi mekah PAS..nak harapkan DAP? diorg kata baik layan judi haram, todi and rumah urut..

AKU NAK NUAR JUBURIT YG BUAT DEMO NI..TUNJUKKAN yg DIA BUKAN TALI BARUT REJIM ZIONIS dgn mengetuai DEMO ni..ade sapa2 pencacai PR RANI NAK CABAR ANUAR lead DEMO NIH?

anti-firaun..

p/s: kalu si nuar juburit mintak tangguh kes pasal nak berdemo depan US embassy, kali ni aku sokong tunda..tp tunda satu hari aje..

joehan said...

kt png pon ade pemimpn cam zionis...guan eng robohkn gerai melayu yg dh 8thn berniaga..sedngkn gerai2 cine berlmbk lg meniaga sesuka ati tp xde tindakan..hidup khalifah guan eng netanyahu..hahaha..sebj cm zionis cine dap ni.

Anonymous said...

joehan dan pencacai eangkatan, anda sememangnya baghal! penyokong umco tahap gaban dan tak boleh menerima kenyataan kerana telah dipukau oleh utusan dan tv 3suku.

mansiul.

Anonymous said...

1.hangpa tak tauka!!sapa mentor Dap penang!!Puak Pap la!!Sapa kawan baik yahudi disebelah sini!!puak Pap singapura la!!
2.Sokong dap!bermakna sokong Pap!sokong pap bermakna sokong Yahudilah oiii!!!last sekali sokong Dap bermakna sokong Yahudilah jugak oiii!!
3.Itu pun nak kena ajaqqq~!!inipun nak kena habaqqqqq!!!!
4.Eloklah puak pak kaduk oii!Najib guna yahudi!unuar guna yahudi!Pas jugak jadi kuda dap!last sekali jadi kuda yahudilah jugakkk oiii!!!

Anonymous said...

anon 9.39..

najib guna yahudi..sama mcm korg2 yg guna barang2 hasil dari otak yahudi, paling dekat, computer..

tp yahudi guna anwar, itu sudah bebal..

ko kena paham konsep ni..

menggunakan utk faedah diri sendiri vs digunakan utk faedah org lain, sgt besar dan beza maksudnya..

anti-firaun

Anonymous said...

aljuburi tgh tersepit skrg ni...

tak kutuk israel rasa bersalah.....kl kutuk lg la rasa bersalah dgn yahudi yg duk taja aljuburi tu...

Anonymous said...

juburi tak rase bersalah pun kalu kutuk yahudi..cuma yg dia takut tembelang dia pecah sbb sokong israel dan cita2 nak jd PM lebur..

MALAYSIBARU said...

malaysiabaru.com said

NAK TANYA SIKIT ZAHID HAMIDI

dia ada telefon kawan baik dia menteri pertahanan israel?

apa komen zahid hamidi tentang tindakan rakus kawan baik dia yang dia jumpa hari tu mesyuarat kunun lah

ke minum teh semeja ketawa ketawa..

zahid hamidi

zahid yahudi

petikan

www.malaysiabaru.com/blog.html

Anonymous said...

NAK TANYA SIKIT ORG2 PAS DGN PKR...

PAS DGN PKR ada terlibat ke dgn misi penghantaran bekalan ubatan dan makanan ni???

takkan menyalak je lebih...

joehan said...

hahaha..lg budak pr yg bodo..org stesen tv3 yg korng kutuk tv3suku tula yg ikt misi bantuan ke gaza tu..mn org2 suara keadilan,haramkah daily n pas tv...mn????ape sumbng korang selain dari menyalak cm anjing kurap n berkokok cm aym jntan yg ekornya penuh taik..yg uruskn misi bantuan ni pon org2 pgpo iaitu anak2 buah tun M..mn org2 nuar juburi...mn???..usah ckp byk la wahai anak2 buah nuar juburi..korng suh nuar juburi wt demo depan embasy us ptg ni..diekn rj demontrasi...bodo la puak2 pr ni...dh la xde sumbngn psl bantuan misi ke gaza tu..pastu bsing2 slhkn umno plak...dhla tun m yg uruskn misi tu..so ape sumbng korng psl misi ke gaza tu..hahaha...xsedar diri lg puak2 pr ni dgn merasakan dieorg je yg btul n xabis2 nk cr slh org lain..

Anonymous said...

Mana si TP Poji ganja? nape tak sertai misi tersebut? penakut ya....cakap kt sini berdegar2 tapi penakut dan pengecut...jubur penuh taik...sudahlah PR/PKR/PAS/DAP konon membela islam tak kira bangsa, nape tiada AMK,Unit Amal,DAPSY yg menyertai misi ini? Mana dia pak aji berjubah yg berguling, berbaring ditengah jalan itu hari, mana dia?, mana dia? Apa fatwa Nik Aziz ularmak korang? apa? apa? apa?
Sumbangan dan pengorbanan mereka yg menyertai misi tersebut lebih mulia dan afdal dari mulut busuk Nik Aziz dan 1000x lebih mulia dari sikap Anwar Ibrahim Al-Juburi korang....mana hang Poji, pengecut, bacul...cabut kote beri makan anjing kurap lagi bagus.....

joehan said...

kalo korng nk kait dgn politik lg meh aku bgto lg satu fakta..ahli parlimen parit iaitu nizar zakaria dr PARTI UMNO masih lg selamat berada dlm kapal rachel corrie..dua petugas tv3 pon ade dlm kapal tu..kapal yg kne serng tu kpal yg depan skali antara 6kapal yg pegi......so aku nk tnye korng org2 pr..mn ahli parlimen PKR???DAP???PAS????mn petugas suara keadilan,pas tv,haramkah daily...SEKOR PON XDE..pemimpin korng sibuk dgn politik kepartian sempt korang tu..so korng nk menyalak ape lg ni..nk harapkn nuar juburi g hntr bekalan makanan ke gaza ni jgn harp la...nk harapkn pr handle mende2 cmni..smpai kiamat pon dieorg xblh buat sbb sibuk nk berkuasa..hahahaha..bodo punye pr..sumbngan xde ckp je bnyk!!

joehan said...

org2 yg pergi menghntar sumbngan kemanusiaan ke gaza tu la org2 dari parti yg korng duk kutuk ari2 tu..yg uruskn misi tu tun m dari UMNO..yg naik kapal tu ahli parlimen UMNO..antara petugas media yg pegi org TV3....so mn wei org2 PR...hahahaha..korng ni kutuk org je pndai..tp tindakan xde..hancur la malysia kalo korng berkuasa nnti..sbb tau berckp je..tp xbrani bertndak..haahaha..lg mau ckp byk psl misi kemanusiaan ni wlpon sumbngn xde...hahahahaha...

Anonymous said...

org2 PAS tgh duk kira duit derma rmh...org2 PKR lak tgh duk main pelir..

wolf said...

Antar N.ajis jer ke Israel jadi wakil PASngok. Suruh n.ajis dakwah dan bagi tazkirah kt netanyahu dan askar2nya. Kata toko islam terkenal!

Takkan setakat gi tgk pelantaq minyak jer kot...gi la sampai israel plak...gi naik perahu ari tu...

baru betul title "pularmak" tu...

Anonymous said...

ada batu pelir ko nik ajis n the geng nak g???

duk menyalak berani r...ckp je lebih..habuk tarak...yilak

joehan said...

hahahahaha..bdk2 pr da senyp..br sedar kenyataan sbnr ke yg sec xlngsung umno terlibt dlm misi kemanusiaan ni..tp org2 umno xnk politikkn isu ni sbb mende ni psl misi kemanusiaan..bkn psl politik..tp org2 pr xabis2 menyalak psl umno..hahaha..geli ati aku bc komen2 anjing2 kurap pr ni.

dlm entri ni husam muse bangga sbb rakyat malaysia ant yg ikut misi ni..sec xlngsung husam musa bangga dgn org umno iaitu ahliparlimen parit nizar zakaria..hahahahaha..akhirnya org pas bangga dgn org umno...hahaha.

I help you, you help me wakakaka... said...

Misi bantuan kemanusiaan dari UMNO? Duit UMNO? Duit mahadey?

Pirah la mabuk joehantu kaki jilat. Pandang kiri kanan dulu. Habis ke separuh dari harta mahadey dan puak-puak umno untuk misi bantuan ini atau misi bantuan ini datang dari sumbangan orang ramai tapi umno tumpang glamer.

Korang ni memang pemuka yahudi. Kutipan bantuan diambil sampailah di peringkat Sekolah Rendah dan ada yang membuat potongan kadalam akaun misi bantuan.

Ini bukan misi bantuan dari UMNO lah bodoh ini adalah misi bantuan sejagat.

Yang anjing kurap adalah pemuka yahdui macam korang. Sudah berbelanja berjuta-juta bayar dekat orang yahudi kononnya nak naikkan imej pentadbiran tapi hasilnya...masih lagi bergantung pada talian hayat jubur sialfool.

Derma dari orang ramai boleh pulak menyalak kononnya misi dari UMNO...kahakkktuih

Anonymous said...

cetth pooodah.....

itu pas sama pkr mau kecoh kaa...

penakut buat cara penakut...

duk rmh gotel pelir la org2 pas dgn pkr...

joehan said...

bodo btul mamat wakakaakka ni...bile ms plak aku ckp misi kemanusiaan ni dr umno...tau nk spin je org pr ni..terbukti la ko ni bodo nk mampos...hahaha..aku ckp sec xlngsung melibatkn umno jgk..ko phm x maksd secara xlangsung tu..kalo trang2 umno yg buat misi ni tu maknenye secara langsung...ooo..ko xphm ayat "secara xlngsung" ye...hahahahaaha..bodo mamt wakakaka ni..xyah menyamar la tuan komrad..kalo dh komen2 bodo tu mesti dr ko punye...

mmg tu duit org rmai..tp nmpk gak hasil die..blh beli kapal n hntar brng2 kt org palestin...n ahli parlimen malaysia yg ikut tu adlh dr parti umno..aku xpersoalkn pon perkara ni sblm ni..tp sbb korng xabis2 dok slhkn org lain..tu yg aku bkk topik ni..korng menyalak cm hebat sgt..tp xde usaha ape2..mmg tu duit sumbangan rakyat malaysia ...tp cm aku ckp td..ade gak hasil die..dr sumbngn yg kne bg tiap kali dgr ceramah pas yg hasil die utk pemimpin pas je..hahahahhaha...tuan komrad bodo..xphm ayat bahasa melayu..hahaha

yahudi bangsa yg bangsat said...

camtulah pencacai umno...
harta org awam dia anggap cam harta mak bapak diorang yg punya....

nak membantu tu biar ikhlas...
kah kah... misi bantuan dr umno..
tergelak aku membacanya....
yg duk hentam org pr x join tu apa kurangnya, korang x join lak...

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka bewak joehantu kaki jilat.

Woii joejilat...kalau dah ngaku secara tak langsung tu dah kira minta kena tempias la kononnya berjasa.

Ko baca balik apa yang ko tulis... ko bidas orang lain dan ko canang bagai anjing kurap kononnya korang je yang berjasa.

Tak ke bunyinya macam ini misi umno.

Baca balik baghal.

I help you, you help me wakakaka... said...

Bebawak sudah la bewak joehantu kaki jilat.

Bukan main melantun ko pasal nikan.

Kes TG PAGAR diam macam tolor digenggam kuat-kuat.

Wakakaka...ko backing camne pun rakyat tetap akan kata korang ni pemuka yahudi.

joehan said...

hahaha...aku xnk pon bkk cite psl ni sbb ni misi kemanusiaan..tp dh korang asyik dok berkokok slhkn org lain...aku ckp la kenyataan di sebalik misi ni..ade mamat pr bengong tu tanye "korng xjoin lak"..mslh die kt sini pemimpin2 pr tu berkokok xabs2..tp tu la die..tau berkokok je..at least ade sorng pemimpin umno ikut naik kapal dr pr..zero!!..hahaha.

org2 yg korng gelar pemuka yahudi tu jgk la yg join misi tu g naik kapal utk hantar bantuan..so sape geng yahudi skrng..setahu aku nuar juburi geng yahudi..hahaha..

Anonymous said...

government BN pun buat sumbangan kat bantuan misi ke GAZA..

menda ni budak2 PR takkan sebut..and government pun takde la nak heboh2kan mcm stail pembangkang..buat keje skit, rioh sekampung..

diorg tau, cuma dok diamkan aje..diorg nak najib buat statement, which he already did bukan sbb puak2 PR yg suruh, but mmg da lama jadi tradisi pemimpin2 UMNO malaysia dari zaman mahathir lagi isu2 pasal hak palestin, bosnia dan iraq menjadi satu tanggungjawab antarabangsa rakyat Malaysia..

Sedangkan negara2 ISlam antarabangsa mengiktiraf sumbangan kerajaan Malaysia dlam menangani isu global ini, tp puak2 PR mangkuk ayun masih lagi menafikannya..kalu nicky ajis, husam, lim kit siang or juburit pegi forum2 antarabangsa menyuarakan perkara yg sama takpe la gak..ini pegi forum antarabangsa memperjuangkan isu gay, homoseksual, hak kalimah ALLAH etc..tak ke bebal, bangang dan bahlol?

OIC mengharapkan Malaysia, bukan OIC sahaja, US pun mengiktiraf role yg dimainkan Malaysia dalam mewakili suara umat islam didunia..

PUAK2 PR ape yg ade? ape sumbangan KORG..

ini bukanla mase yg sesuai nak kata sapa yg lebih bagus atau tidak, sbb menda ni sendiri2 paham la..tak perlu aku nak tulih panjang2 sbnarnya, tp sbb korg bebal sgt, penerangan perlu dibuat..

anti-firaun..

joostspring said...

rileks....rileks

skrg ni kte duk tggu aljuburi keluarkan kenyataan rasmi kutuk yahudi...

Anonymous said...

Puak2 PR toksah nak dolak dalih lagi. Penakut buat cara penakut dan jangan nak putar belit pusing sana sini last sekali menyalahkan orang lain gak...
Mana PAS for all kamu? Mana islam for all Kamu? islam kamu hanyalah islam ala PAS untuk DAP.
Nak tanya, adake puak DAP yg Nik Aziz dok jilat pungkok selama ini memberi apa-apa sumbangan utk misi ini? ada ke? DAP ni nak bagi hancur orang islam adelah...
Sudahlah, jangan nak bising2 lagi. Tengok diri sendiri dulu..kalau dok maki hamun sama bangsa dan agama sendiri, puak2 PR/PAS ni nombor satu..tapi saudara islam yg betul2 memerlukan bantuan mereka tidak peduli...mana pergi tazkirah, mana pergi ceramah, mana pergi maki hamun selama ini? mengapa diam?
Inilah dia contoh orang-orang islam PAS/PKR yg munafik, mereka ini terlalu sombong dan bongkak, riak dan angkuh. Golongan inilah yg sebenarnya dibenci oleh Allah...

I help you, you help me wakakaka... said...

Golongan dibenci Allah?

Woii bewak...sebar propanganda PKR akan runtuh yang tengah berantakan MIC.

Sebar propanganda PAS kuda DAP...yang jadi kuda sebenarnya sampai tergadai tanah warisan adalah rabbinajib dari umnoapco jugak.

Membidas Nik Aziz Islam yang menyesatkan...yang menghalalkan yang haram rabbinajib jugak dari umnoapco.

Sebarkan lagi propanganda Anwar yahudi...dalam parlimen rabbinajib menikus tentang kontrak APCO.

Kata tak telibat dalam membeli AP...Kalabakan juga mengesahkan tanpa imbuhan masakan nak lompat.

Adakah PR ini munafik dan golongan yang dibenci Allah.

Sila kaji balik perkara-perkara yang menimpa Umnoapco.

Joehantu kaki jilat...meh sini aku kaitkan perkataan SECARA TAK LANGSUNG tadi ya....


SECARA TAK LANGSUNG UMNOAPCO DAN PEMUKA-PEMUKA YAHUDINYA DIBIDAS DIDALAM SERANGAN KOMANDO ISRAEL KEATAS MISI BANTUAN KEMANUSIAAN,KERANA MUNGKEEGOVT PERNAH MEMBAYAR SEBANYAK RM82 JUTA PADA APCO WORLDWIDE KEPUNYAAN YAHUDI UNTUK TUJUAN MEMULIH IMEJ PENTADBIRAN.

Jadi sebagai pengertian untuk pemuka yahudi baghal macam ko ni...orang ramai membidas umnoapco dan pemuka-pemuka yahudinya kerana korang pernah berkerjasama dengan APCO secara tak langsung umnoapco terpalit sebagai pemuka yahudi atau taik Israel.

wakakaka...bewak bewak

Anak Lenggong said...

POJI KO SAMA LAA JUGAK DENGAN BOSS UPAHAN KO SI KUSAM TU BANGANG DAN TAK AMBIL TAU PERKEMBANGAN SEMASA..TU LAA ASYIK DOK BUKA TV PAS..HARAMKAH DAN MALAYSIA KINI..DALAM BERITA DIASTRO AWANI JAM 7.45PM DAH SIARKAN KECAMAN DARIPADA NAJIB..KUL 8.00PM BERITA KAT TV3 PUN ADA.

AKU NAK TANYA KO BALIK ADA KE KECAMAN TERHADAP PERLAKUAN YANG DILAKUKAN OLEH ISRAEL TU OLEH PEMIMPIN PUAK KO....TAKDE PUN SEBAB:

1. Nuar tak berani nak kecam member yang dok bagi sumbangan kepadanya lagipun dia dok poning ngan kes liwatnya.

2. Tok Lebai pas lak udah hilang taring sebab mana leh lawan tok guru...konsep PAS4ALL@ISRAEL FOR ALL.

3. Cina DAP lak meraka ni tak akan membuat sebarang komen sekiranya sesuatu perkara ini tidak mendatangkan keuntungan kepada mereka daris segi kewangan serta politik.

YANG DOK KOMEN SEKARANG CUMA PENYOKONG BODOH MEREKA SAHAJAAA

Anonymous said...

wahai puak PAS/PKR yg munafik, jangan dok pusing sana sini dan putar alam lagi....nak tanya satu soalan yg mudah : "apa sumbangan korang dlm misi kemanusiaan ini?" itu je....jawablah wahai golongan munafikin...jawab..

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...Anak orang asli Sg Loi dah sampai.

Sebelum terjadi peristiwa semalam lagi PR dah bidas KERAjaan didalam Parlimen kerana melantik APCO yahudi. Bila dibidas semua diam membisu sampai PM rabbinajib pun sampai ari ni tak menafikan didalam Parlimen.

Bukankah sumbangan namanya menghalau balik orang yahudi yang dijemput datang oleh BN.

Ada ke Airtime untuk pemimpin PR menyatakan kutukan dorang diTV3 atau RTM?

wakakaka...Cina MCA apa kurangnya siap kata orang Melayu kuno kerana tidak menerima MEB.

Anak Sg Loi...komen korang lagi bodoh sebab cuba nak tutup taik yang dah terpalit.

I help you, you help me wakakaka... said...

Onani 1:14...dah sumbang pun dalam Parlimen sebelum ada misi ni pun dah sumbang.

I help you, you help me wakakaka... said...

Onani 1:14...Ini adalah isu sejagat tak payah tanyalah apa sumbangan PAS/PKR.

Apa pulak sumbangan UMNOMICMCA dalam misi ini?

Anonymous said...

Bodoh baghal sikaldai rabbi PKR/PAS kat atas tu yg tak paham soalan...

Baca betul2 soalan anon 1.14 tu..lain ditanya lain pulak jawapannya..dah lah tu cuba nak pusing belit sana sini plak. lepas tu sempat lagi nak menyalahkan orang lain...sebijik perangai yahudi puak2 PAS/PKR nih...baca soalan tu betul2 bongok!!

Anonymous said...

1.Mulanya puak yahudi!puak israel!!ketaq lutut tenguk komen puak hangpa!!bersemangat!!macam nak pijihad sekarang jugak!!
2.Last sekali puak pak kaduk ni berbalah sama sendirila pulak!!
3.La ni puak yahudi!puak israel dok terguling-guling!pecah perut dok gelak sakan kat hangpa!!!lebih kurang puak arab jee!!hangpa nii!!

joehan said...

so tuan komrad wakaakakaka yg bodo..ape plak sumbngn apco kt zionis kalo sibuk ko nk kaitkn apco dgn yahudi...kalo ko tau sgt n sibuk2 nk kaitkn umno dgn zionis..tahniah nuar juburi..rmai yg percy dgn putar belit ko psl apco..padahal xde kaitan pon..so aku nk tnye lg...mp umno ade join misi bantuan ni..so mn mp pr nye kalo btul2 baik sgt korng tu..cm aku n kwn2 aku ckp la...korng ni ckp je pandai..tp tindakan zero..mmg hampeh korng ni wahai anak2 buah nuar juburi..

joehan said...

aikk...mmg dasar bodo2 puak pr ni..tnggl mamat wakakaaka ni je lg sorng2..""Apa pulak sumbangan UMNOMICMCA dalam misi ini?""

bkn aku dh ckp ke sumbngn sec xlngsung ahli umno iaitu tun mahathir n ahli parlimen parit dr umno tu..tun m uruskn..ahli parlimen umno tu naik kapal hntar bantuan...mcm anon kt ats tu ckp..ape plak sumbngn langsng n xlangsung pemimpin pr selain dr kuar kenytaan kutuk serangan tu n berdoa??jawapan die xde sumbngn,yillekk,zero!!!hahaha..lg nk menyalak cm anjing kurap!!

Anonymous said...

aku x kira sape pun yg ada kaitan dgn yahudi memang sial....korang ni umno ke anuar ke memang babi...dh tahu yahudi tu x bleh dipercayai lg bodoh p upah kaum laknatullah ni...korang memang celaka....

I help you, you help me wakakaka... said...

Baghal...boleh lak ngaku beri sumbangan padahal ngaku dan sebut secara tak langsung atau secara tak tersengaja.

Dah la tak tersengaja boleh pulak bidas orang lain kononnya tak bagi sumbangan.

Yang halau yahudi dalam Parlimen balik kampung tu bukan sumbangan ke.
Dalam Parlimen sendiri korang tak boleh nak pertahankan diri bila dikaitkan dengan yahudi.

wakakaka...tu la akal secara tak langsung ko dan secara tak langsungnya juga ko pun dah jadi anjing kurap kerana mengaku konon ini juga sumbangan umno kerana kononnya secara tak langsung orang ko ada dalam tu.

wakakaka...baghal baghal

Anonymous said...

Maner dia solat hajat dan doa pecah perut PAS/PKR???
Kalau hangpa puak2 PAS/PKR betul2 islam tulen dan ikhlas, sarankanlah Nik Aziz dan semua pengikutnya buat solat hajat ramai2 kt stadium di KB mohon Allah timpa bala pada yahudi israel...mcm solat hajat ramai2 mintak Allah pecah perut Najib hari itu dan solat hajat ramai2 mintak turun bala pada UMNO/BN itu hari...solat hajat yg sama harus dibuat juga utk keselamatan dan kesejahteraan semua ahli misi kemanusiaan tersebut...
nak tengok sejauh maner fitrah puak2 islam PAS/PKR...

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...onani 1:28

ko la baca betul-betul bongok.

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...ni lagi satu baghal kelahiran pemuka yahudi.

perut mungkin taj pecah tapi banyak pekung yang pecah.

Tau tak apa itu pekung?

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...pemuka yahudi 1:50

Pernah pergi masjid tak?

Kalau pernah pergi masjid mesti tau ada yang buat solat hajat setiap bila berlaku musibah macam ni.

wakakaka...musibah atau kau musibat.

Anonymous said...

habis...rabbi baghal kaldai PAS/PKR kat atas tu dah takde jawapan lagi dah...
Inilah dia petunjuk dari Allah mengenai golongan munafik spt wakaka rabbi diatas..

secara peribadi, saya mohon pada Allah agar melindungi semua mereka yg menyertai misi kemanusiaan Gaza. Allah akan sentiasa berada dipihak yg benar...Amin Ya Rabbal a'lamin..

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...aku munafik? Korang apa pulak pemuka yahudikan wakakaka

Kalau aku munafik mesti aku mengiyakan judi bola macam korang wakakaka

Kalau aku munafik mesti aku mempertahankan APCO macam korang wakakaka

Kalau aku munafik mesti aku fitnah sesuatu yang aku tak nampak wakakaka

Ko berdoa aku pun turut mengaminkan kerana ini adalah isu SEJAGAT. AMIN

Tongsan said...

Haiyaaaaaa....
Lagi-lagi mau tipu.....lagi-lagi mau kasi bolo olang Melayu. Itu olang no-1 malaysia cakap lalam tv selupa mata keluar wooooooo....hantam itu yahuli.....malah itu yahuli......TAPI haaaaaaaa....balakang sulah bikin business sama itu yahuli....sulah "shake-hand" sama olang yahuli.

Haiyaaaaaa.....lagi mau kasi bolo ka olang melayu. Olang melayu lagi mau bolo ka sokong itu melayu UMNO.

Talak otak punya olang......

Anonymous said...

haiya tongsan...

lu sakit hati ke apek bila org melayu/islam nak bersatu dlm isu ni...

sbb tu lu and geng2 lu xpuas hati...

tuan komrad said...

aduyai....bertekak tak habih2...

nak salahkan israel je memang tak bleh gak..dah nyata diorang tu jin pelesit...memang haram jadah

salahkan nun hosni mubarak,negara2 arab yang kecut telor semuanya...

kalo mesir tak tutup pintu sempadan,takpayah susah2 ade misi konvoi bantuan...

pemimpin negara islam kecut telor semuanya...semuanya tgh kira dinar hasil telaga minyak...ahmadinejad ngan kumpulan hizbollah je bagus,walaupun diorang syiah...

ini bukan masa nak beri kutukan,wat resolusi kat pegi pbb atau demostrasi kat kedutaan..

asyik2 nak mesyuarat,padahal dah kena tindas 50 tahun lebih..tapi orang islam bleh rileks lagi

ni masa kita bertindak..maknanya kita berperang...

kalo dapat tembak 9-10 ekor askar zionis pon,aku pueh hati

tuan komrad said...

apa tindakan najib berkenaan usaha menyelamat rakyat malaysia yang ditahan??

harap ada sidang tergempar di parlimen diadakan seperti yang disarankan oleh mahfuz omar..

nu bukan benda kecik...ni soal kedaulatan dan keselamatan rakyat malaysia...

joehan said...

hahaha..nada tuan komrad ni dh berubah ..mcm bkn die je ni..tp xpe..br la bijak skit kenyataan dr ko..bgs2..tu la mslh die..bngsa2 arab sndri pon xnk tlg bngsa n saudara seagama...mesir plak siap join israel lg bom org palestin yg nk bwk msk brng utk hidp gune terowong..nape la hizbullah,iran, hamas n mcm2 lg kump yg menentang israel ni xblh serang israel serentak..aku rs ni ms terbaik utk dieorg serang..aku rs kite sume kne start lancarkn gerakn psikologi utk berperng dgn israel..

joehan said...

jakim dh suh sume masjd n surau seluruh negara wt solat hajat n qunut nazilah stat hari ni utk doakn keselamtn sukarelwan sume..

pastu najib dh arahkn wisma putra dptkn maklumt psl rkyt kite kt sn n malysia akn mengusulkn tindakan pencabulan dan keganasan Israel ke Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) minggu depan bagi membolehkan satu tindakan diambil terhadap Israel..

tp tujela yg kite mampu buat sedngkn kerajaan2 arab pon mcm acuh xacuh je dgn nasib bngsa sndri..pemimpin palestin pon xreti nk bersatu kerana rebutkn kuasa..erm...xtau aa nk ckp pe.

Tongsan said...

Haiyaaaaaa....
Butu-butui bolo la ini Melayu UMNO. Wa mana ala cakap wa talak suka lu olang dluluk sama-sama islam. Wa cuma cakap itu melayu UMNO manyak bolo....suka tipu olang melayu.

Satu kali cakap kutuk itu yahuli...tapi satu kali lagi cakap sokong itu yahuli (bikin business sama itu yahuli).

Bolo punya melayu umno.
Sulah tau itu yahuli manyak jahat, lagi mau kawan ka? Lagi mau bikin business ka sama itu olang. Lu olang bikin business sama itu yahuli salupa lu olang itu yahuli laaaaaaa...

Lu olang punya otak taluk kaki ka?
Bolo punya melayu umno. Wa butu-butoi talak penah nampak ini lalam lunia selupa melayu umno punya olang. Bikin tipu sama lia punya bangsa. Kasi bolo lia punya olang.

tuan komrad said...

wei joehan..aku memang bijak per??

wakakakakakakakakaka..
untuk maklumat ko,selain daripada nick tuan komrad ,segala komen atau luahan rasa bukan datangnya dari gua,ok...

betul cakap ko tuh joehan,,kalo negara arab bersatu serang israel (serang tentera,bukan orang awam),aku confirm israel tak leh wat per2 nyer..diorang hidup senang lenang sebab pertolongan us je...

gua ulang pendirian gua,ni bukan masa nak kecam,kutuk,demo atau antar resolusi kat pbb...wat ngabih tenaga je kalo bertekak kat pbb tuh...

antar je askar dan tentera..habih cite...

60 tahun lebih asyik kena pijak kepala je,maner boleh beb...gua paneh hati nih

HIDUP ISLAM..HIDUP PALESTIN...

tuan komrad said...

gua sudah stop penggunaan FACEBOOK sebab terang lagi nyata penciptanya menyokong penuh Israel..

lu orang biler lagi maaa???

lagi satu sebab facebook la banyak gejala kurang sihat berlaku..

gambar bogel la..komen nak membunuh lar...kena tipu dek mat afrika lar...

FACEBOOK MENJAHANAMKAN HIDUP ANDA

PEGI MAMPUS NGAN FACEBOOK...KENTUCK FRIED CHICKEN,COCA COLA DAN SEBAGAINYA

Tongsan said...

Haiyaaaaaaa...
Lagi-lagi wa dengar mau minta tolong itu tuhan Allah....selupa saja lali lulu sampai sekalang. "Passive" punya olang no-1 malaysia. Talak itu semangat juang wooooo...selupa itu pondan lolong Hj Taib woooooo....

Apa pasai itu olang no-1 talak mau hantar itu "soldier" ka....or...itu Musa Hassang punya geng. Sini malaysia wooooooo...itu olang manyak galang....sikit-sikit mau tangkap....sikit-sikit mau kasi tembak.....TAPI haaaaaaa....talak tulur....talak belani mau pigi itu Israel sana lawan tembak. Sini malaysia waaaaaa....itu misai manyak lintik wooooo....tapi haaaaaa....mau suluh pigi "support and defend" itu olang palastine....itu batang pun masuk lalam...kucut...talak belani.

Wa butu-butoi cakap ini no-1 punya olang talak belani punya suluh ini malaysia punya "soldier or Musa Hassang punya gang" pigi sana. Talak belani punya.....wa belani angkat kaki belak selupa anjing.

Anonymous said...

haiya apek oo...

org islam mintak tlg dgn ALLAH...

bkn mcm lu...mtk tlg dgn patung..lu bg itu patung mkn r...lu igt tuhan patung lu boleh mkn ker apek...

byk bodoh ini apek ooo...dah la asyik duk berangguk2 n geleng2 dgn patung..

dewatawanberapi said...

Tongsan,
Baik lu balik rumah...amput lu punya ammak lagi baik...

joehan said...

korng jgn layan tongsan tu..die tu melayu yg nyamar jd apek...wt xtau je..kalo xde org layan die msti die snyp jp lg..ayt die pon ntah ape2 je..pening pale aku nk bc..konon2 cine la tu..hahahaha..

Anonymous said...

wei apek, apa pasai lu taknak masuk soldier..lu cakap lebih mcm lu brani sgt..lu tau telor lu kecik lagi mau cakap mcm itu singa..ingat bila malaysia antar itu soldier lu boleh main betting haram ka? cilakalu la apek..

mmg ikut kan ati umat islam, kalu boleh nak je suh gov kite lancarkan peluru berpandu terus kasi bom israel..tp sbnarya itu budak kecik punye pk la wei..aku tau dulu2 mase kecik2 ko kasi tau kat cikgu ko cita2 ko nak jd askar, sbb boleh main tembak2 cam gaban..last2 skrg korg jadi ape?

cakap mmg senang, paling kuat, buang air liur je..tp buat tgk..sonang2 je ingat nak antar askar gi perang kat sana..kang si israel kasi bom sama malaysia, sapa nak bertanggungjawab? kerajaan jugak yg ko salahkan..

international relation ni sgt komplex, byk sangat limitation dia..ketika iraq diserang amerika, kenapa China, Jerman and Jepun yg bantah resolusi ni tak serang balas amerika? bukan takut sbg isu, cuma yg pertama skali, soal hal keselamatan negara sendiri..mereka tidak boleh menyumbang secara rasmi, digerakkan NGO2 utk initiate perkara2 ini..

US mengambil kesempatan keatas negara2 islam yg tidak bersatu ..da berkali2 mahathir cakap, guna DINAR instead of US Dollar, control minyak..ini je cara nak menekan kuasa Israel dan proxynya US..tp too bad, negara2 islam tidak bersatu..negara2 ini mungkin berjaya melindungi ekonomi nye (dgn berkerjasama dgn US), tp mereka tidak sedar, sampai2 bila2 mereka akan melihat saudara mereka ditindas..

ini la idea yg dibawa Mahathir..liga arab masih berdegil, so sumbangan mahathir seterusnya dgn mengadakan forum2 utk menyedarkan dunia tentang kekejaman ini..tidak cukup dgn itu, diadakan misi bantuan spt ini..ini bukan yg pertama, da byk kali, cuma this time around, activis2 ini pegi lebih jauh dgn kapasiti yg lebih besar..

dah lupa misi2 pengaman Malaysia ke bosnia and somalia? bro..ini bukan perkara baru bagi Malaysia..jgn la ingat Malaysia ni dok diam je..

ko agak nape Malaysia tak menjalinkan hubungan diplomatik dgn israel?

anti-firaun..

Anonymous said...

Ingat Umno teringat Israel.
Ingat Israel teringat APKO.
Ingat APKO teringat Najib.

cencalok said...

Wei bangsat...tau plak ko negara-negara luar memberi reaksi serangan dari Israel... Ni la pemikiran sempit rakyat Malaysia, tau nak menyalahkan sesama manusia....Ko nak Islam satu dunia bersatu melawan musuh agama, tapi ko tak pikir ke, dalam negara Malaysia ni pun masyarakat Islam berbalah sendiri...Bodoh tak tertentu pasal ..Pakatan Taik Kucing !!!!!

teratailiar said...

cencalok...
bersatu pakai apa...
bangsa?
keris?
sama macam tok arab?
kenapa tok2 arab tak mau bersatu dengan Iran...?
pasal Iran bangsa Parsi...?
Mesir,Kuwait dll bangsa Arab...
bersatu taik kucing...
Arab sendiri khianat bangsa Arab...
tak caya...
buka sejarah Anwar Sadat, Raja Husin,Putera Fahd, Hosni Mubarak...
pakai bangsa tak jalan yob...
yang TEMBAK orang kat MEMALI tu bangsa aku jugak...
yang HENTI bantuan kat SAR bangsa aku jugak...
yang SEKAT royalti petrol kat negeri Melayu bangsa aku jugak...
tapi yang BENAR HIBURAN tanpa batasan bangsa aku jugak...
yang benar agenda Yahudi melalui JUDI bangsa aku jugak...
yang AMBIK PENASIHAT zionist pun bangsa aku jugak...
SEKARANG NAK MINTA KAMI BERSATU?
khakkk ptuihhh!!!
Pi suruh Najib halau APCO dahulu!!!

joehan said...

cheh..ade lg mamat pakatan yg nk kaitkn isu ni dgn umno apco..sudah2 la tu...xde kaitan pon apco tu dgn zionis..kalo ade cube korang bgto..xtau ke??ke mmg xde..ni hasil propaganda nuar juburi je..

sudah2 la tu..jom sm2 doakn keselamtn sukarelawan2 tu sume..dioerg pegi sn utk tlg saudar seagama kita yg bngsa dieorg sendri xmampu nk tlg sbb terlalu tunduk pd kuasa barat..seb baik ade org yg tegas n konsisten berusaha utk tlg org palestin ni iaitu tun m..dh bermcm2 forum die pgpon anjurkn..siap kuar resolusi lg time kt kl aritu..tp tindakan xdpt kite lksanakn sbb umt islam dunia xbersatu..tgk la malaysia..umat islam berpech truk sgt sbb politik kepartian..org2 yahudi senyum sinis je tgk org islam malaysia rebut2 jawatn politik...sudah2 la kaitkn umno dgn yahudi tu..

teratai liar..ape kaitan apco dgn zionis..sile jwb skrng..ko pon xtau gakkn..cume dgr ckp nuar juburi tu kn..nuar juburi plak dgr ckp rpk..elok la tu..si rpk mabuk todi tu korng ikut..

Anonymous said...

1.Oiii!!teratailiar!!eloklah hang tu!kawan dengan puak kapiaq harbi!!
2.Perangai pun dah mula jadi macam puak kapiaq harbi!!
3.hang sapa!! hang pemimpin pas ka!!hang tak lebih dari pencacai jee!! sapapun tak teringin nak dengaq salakan hang!!
4.apa jasa hang pada pas!puak pemimpin pas pun tak mengaku la!hang pencacai depa!buat memalukan kaum jee hang ni!!!hang macam aduka taruna dulu jee!kena tangkap !!tak sapa pemimpin Pas ambik peduli!hang ada!hang tak dak ka!!sama jeee!!!cermin diri dulu la oiii!!ingat dia penting sangat pada puak Pas!!!!!entah-entah ahli pas pun tidak lagi!!

ntah la said...

tak guna nak marah2 kat zionis kalu kat mulut tu brasap dgn asap rokok philip morris, mengkedarah kfc, macdonald, pizza hut, coke..siap letak sticker Mcd kat kreta ag..pk2kan la

ofekenofee said...

joehan, anon 5:26.
jangan ketinggalan keretapi.
masa kelantan buat cuti 2 hari untuk k/tangan awam, ada menteri kata kelantan x produktif.
sekarang siapa ikut siapa?
kelantan buat cuti 60 hari bersalin, macam2 hangpa kata.
hari ni siapa ikut siapa?
tok sah dalih2...
tu yang bengap tak tau isu UMNO-APCO.
yang hang pa tau main persepsi je.
isu sebenar tak pernah nak faham.
kalu terrer sangat joehan dan anon 5:26...
tolong jawab teratai liar tu dulu...

teratailiar said...

allo joehan, anon...
apahal lu lalok macam gaban?
aku jawab soalan Cencalok atas tu...
pasal pa orang tak dpt bersatu lawan Zionist kat Israel tu...?
macam kat Malaysia la...
suruh Melayu bersatu...
nak bersatu dengan UMCO yang berdarah tangan orang Palestine...?
bersatu dengan parti yang merosakkan pemikiran bangsanya dengan ajenda kebendaan, duit dan hiburan...?
sorry ler yob...

Anonymous said...

1.Lama dok pikiaq!!apa sebab teratailiarni pantang sangat dengaq umno nak bejerjasama dengan pas nii!!
2.Dulu dia budak cream!!dapat straight A dalam SPM!tak dapat biasiswa nak keoversea!!
3.Lepastu!!dia tambah kecewa!!dia minta buat medic atau kejuruteraan!atau bidang sains dan teknologi yang lain!!tak dapat!!dapat bidang arts jee!!
4.Macamnila teratailiar oii!kalau hang rasa umno tu terlibat dengan yahudi!hang boleh pastikan pas pun tak terlibat dengan yahudi!kalau hang ada fakta yang menunjukkan pas tak terlibat dengan yahudi!mai kita sama-sama kutuk puak umno!!
5.Apamacam!!boleh hang jawab!!tengah tunggu ni!!

Tongsan said...

Haiyaaaaaaa.....
Sulah belapa lame mau tunggu itu semua negala islam mau satu hahhhhhh....macam selupa mimpi wooooo mau tengok itu olang and negala islam satu mau tentang israil

Lali wa kicik hahhhhhh....sampai wa sulah ada misai-janggut.....wa talak tengok itu olang islam or negala islam mau satu tentang itu israil. Ta mau tipu laaaaaaaa....

Wa pikir haaaaaa.....lagi lame lu olang cakap mau satu (wa pun ta tau sampai bila...may be you all mimpi)itu olang palastin lagi lamai hampui. Sana punya olang sulah mau hampui....lu olang sini masih mau mimpi.....masih mau meeting....masih mau tunjuk pelasaan....cakap sana....cakap sini....habukpun talak.

Bolo punya olang......l

Anonymous said...

Saya rasa kita semua tak ada telok. Semua cakap dan hantak memoramdum. Buat apa? Cuba hantak 2 - 3 kapal perang kita ke sana. It is still International waters. Bagi tau dekat yahudi tu beware. You touch Malaysian, we will finish 3 million of you. We have 25 million people which does not include the other no balls arab countries. Let us start sending our fighter jets to turkey. Again as a last warning to Israel. Play dirty, we will wipre you out worst than the holocust. I dare Najib to make this statement.

teratailiar said...

chehhh...
anon 5:50...
bingai kot...
tulis melayu pun tak paham2?
buat apa kerjasama dengan Umno?
tu sebab2 kat atas tu dah terang jelas...
lu jawab la satu2...
tok sah dok cabar2...
cabar2 ni keja PEKOSA,
takkan pun kerja raja sesumpah...
dah la...
ni zaman melinium...
bukan sekadar zaman isaac newton baru jumpa teori grativiti...
lu memang ketinggalan yob.

Tongsan said...

Haiyaaaaaa.....anon 6:02
Ini macam la ala baguis....manyak belani....wa butoi-butoi sokong sama lu.....

Itu no-1 malaysia punya olang, wa guarantee talak belani punya.....talak tulor.

Itu Musa Hassang apapasai sinyap hahhhhhh.....talak belani mau hantar lia punya olang ka mau tolong itu olang palastine?

Itu kalau ini kelajaan malaysia hahhhhh....butoi-butoi mau hantar itu soldier kasi selang itu yahudi.....wa pun mau follow wooooooo. Wa sulah lama gelam.....hati manyak sakit wooooo.....wa butoi2 kasian.

Wa ta tau la...sampai bila ini kelajaan mau hantar itu soldier.....macam mimpi la wa lasa.

Anonymous said...

Tongsan, lu kalu betul real gua cabar lu esok lu apply masuk soldier..

ada brann...

aku belum soh kau gi berperang lagi, cuma apply masuk soldier dulu..bila lu da pandai pakai itu m16, then lu senang nak kasi bunuh yahudi2 tu, but sblm tu lu kena tembak itu yahudi kat MAlaysia, si ANWAR attarturk tu..

lu tak buat menda ni lu telor takdak..amacam? lu jgn cite byk la apek..lu sambut cabaran gua kat atas, gua join lu perang kat sana..

amacam?

Anonymous said...

"yang TEMBAK orang kat MEMALI tu bangsa aku jugak...
yang HENTI bantuan kat SAR bangsa aku jugak...
yang SEKAT royalti petrol kat negeri Melayu bangsa aku jugak...
tapi yang BENAR HIBURAN tanpa batasan bangsa aku jugak...
yang benar agenda Yahudi melalui JUDI bangsa aku jugak...
yang AMBIK PENASIHAT zionist pun bangsa aku jugak...
SEKARANG NAK MINTA KAMI BERSATU?"-teratailiar.

1.Nak sambung sikit lagi teratailiar noo!!!
2.Yang gadai habis balak kat kelantan-bangsa aku jugak!!
3.yang dok jadi pecacai yahudi dulu-bangsa aku jugak!!
4.Yang dok kena cucuk idung dengan puak kapiaq harbi sekarang-bangsa aku jugak!!
5.Yang bagi puak kristian pakiam guna nama Allah-bangsa aku jugak!!
6.Yang humban kelaut "membangun bersama islam" dan "laksanakan hukum hudud"-bangsa aku jugak!!
7.bla!bla!bla!!....
8.Habihtu gena!sepuak hamba yahudi!sepuak hamba kapiaq yahudi!!2X5 jee!!
9.Nasib hangpa la puak pak kaduk oii!!

I help you, you help me wakakaka... said...

Aku sambung pulak...

Ada yang sanggup gadai tanah lagi kat pemuka yahudi senior.

2x5 pun tak la teruk sampai gadai tanah bila tolor dah kena picit...wakakaka

Tongsan said...

Haiyaaaaaa...ini anon 6:44 hahhhhh...bolo punya bulak...ale mate tapi...tak mau pandang.....ala otak....tapi...selupa lembu....boooooloooooo.

Ini semua lakyat Malaysia sulah nampak sapa itu kautim sama Yahuli....itu anuar ka...or...najib. Sapa itu kasi business sama yahuli? Sapa itu lompak luit lakyat sinyap-sinyap kasi sama itu yahuli?? Itu luit lakyat hahhhhh...yahuli sulah guna utk makan....jadi sapa kasi makan itu yahuli???? Anuar ka or najib? itu PR ka or Umno???

Itupun talak nampak ka??? Bolo punya bulak...???

MALAYSIABARU said...

malaysia baru.com said

SIAPA PENASIHAT ECONOMY TURKEY?

ANWAR IBRAHIM

SIAPA PENCADANG HANTAR BANTUAN KEAMANAN KE PALESTINE?

ANWAR IBRAHIM

SIAPA PAK TURUT TAK RETI BERPIKIR?

MAHATIAK PERDANA GLOBAL BELASAH, TV3SUKU, DAN MP PARIT = PAK TURUT ANWAR

SIAPA PUNYA IDEA BAIKNYA ?

ERDOGAN DAN ANWAR !!!

petikan

www.malaysiabaru.com/blog.html

Anonymous said...

1.Hangpa semua dok diam sat!berhenti sat bincang tentang puak-puak melayu nii!
2.Tengah dok pikiaq tentang puak hindu nii!!depa ada berapa juta agaknya dimalaysia no!!Depa semua pan dai oii!!dalam mic-ada wakil!dalam pkr-ada wakil-dalam dap-ada wakil!!
3.Yang terbaru!!menang diulu selangoq!!kawasan majoriti melayu!puak hindu ada 12% jee!!depa dapat wakil AP!!dan yang terbaru depa dapat timbalan menteri!!
4.Siaaannn kat melayu ulu selangoQ!khasnya puak umno!!hangpala yang kalut dulu!panjat pokok!keghabattt tiang!!pasang bendera!!puak hindu dok mabuk jee!!last-last hangpa dituduh pemecahbelahkan mic!
5.Pak kaduk betui puak politik melayu ni!!oghang tua dulu dah pesan!!kalau nampaq ulaq dan hindu!!Pukui hindulah dulu oiii!!awattt hangpa tak mau belajaqqq ilmu oghang-oghang tua duluuuu!!!
p/s-lepas ni!!pas senasib umnola oiii!!hangpa tak percaya!!hangpa tengukla nanti!!

Anonymous said...

NI LAGI KOMEN2 ORANG BODOH.
ORANG SEBUK DUK RISAU YANG KENA TAHAN KAT ISRAEL,
KORANG SEBOK KECOH MENTERI NI MANE MENTERI TU MANE.

BODOH BANGANG KAN KORANG NI?
MARAHKAN NYAMUK, KELAMBU DIBAKAR.

DASAR MELAYU PENDEK AKAL.
CETEK ILMU.

SIAL LA LU ORG SEMUA.
BODOH.

KALAU MACAM NI BUSUK MULUT KORANG,
ASAL LU ORANG TAK RUNNING JADI MENTERI JE?

SAME JELA MLUT BUSUK KORANG TU DENGAN MANA2 PEMIMPIN.

SIAL GAMPANG.
BODOH SEMUA.
TAK SEKOLAH KOT.
KALAU SEKOLAH PUN,
EDUCATION DEFINITELY RUIN KORANG.

PEGI JADI ORANG UTAN LA.
BANGANG.

Anonymous said...

dari zaman dulu hingga sekarang melayu tetap bodoh dan semakin bodoh... dulu diperbodohkan oleh org putih....kini diperbodohkan oleh org bangsa lain... pokoknya bodohh... zaman penjajah pun melayu dgn melayu jgk yg bergaduh...kini pun melayu dgn melayu jgk.... sebab apa? sebab ajaran islam dipinggirkan...ajaran inggeris di praktikkan dalam semua aspek....

ofekenofee said...

woi anon 7:07,
tok sah perbodoh orang Melayu la.
antara isu dengan persepsi pun tak dapat beza.
baca utusan meloya sangat...
tu yang bangang sampai nak mampus.
jawab je le...
sapa bunuh Melayu kat Memali
sekat royalti petrol negeri Melayu
bunuh sekolah agama rakyat.
tok sah berdalih2 la.

teratailiar said...

remembering Muhammad al-Durra.

shame on you Umnos...
shame on you!!!

Anonymous said...

Enntahla..korang smua..itulah realiti akhir zaman.Kata nabi umat Islam ramai tetapi ibarat buih2 dilautan..Contohnya, umat islam kat jiran2 palestin dan umat islam yang ada kat malaysia.Buat pa nak kutuk2 sdara sendiri.Tegurlah saudara kita dgn cara hikmah.Pemimpin Sapa buat salah tanggunglah sendiri. Jangan dbela kalu tau mana2 pemimpin yg salah.Jgn taksub.Ingat kita smua akan matiii..Saudara kita yang mati syahid kat sana dah dijanjikan syurga. Kita yang dok asyik kutuk mengutuk taktau lagi nasib kita.

Tongsan said...

Haiyaaaaa....
Kite cikalang haaaaa....bukan mau cakap pasal taksub hahhhhhh....ini lialiti wooooo....semua olang boleh pikir.....semua olang boleh nampak.

Haiyaaaaaa...lu haaaaaa...kalau lu olang mau kasi makan anjing...tapi....itu anjing suka gigit lu punya anak selare haaaa....apa.... lagi lu mau jaga ka itu anjing. Lagi lu olang mau simpan ka itu anjing lalam lu punya lumah.

Bolo punya olang.....tatak boleh piker ka?????

Anonymous said...

orang PAS adeke dalam kapal tersebut..yang aku tahu ada MP UMNO, dan juga bekas setiausaha TDM, cina pulak tu..

Orang PAS main telur jelah.. demopun tak nak tapi heboh seluruh kampung.. kata anti Israel dan sebagainya..

memang PAS tak de telur. tak de telur.. tak de telur..ulang 10X.. gerenti telur hilang..

Psst.. petua menguatkan telur untuk pengikut PAS.. amalkanlah gerenti mujarab

Tongsan said...

Haiyaaaaa...
Tadi malam haaaa...wa ata tengok itu TV3/4. Itu olang no-1 malaysia ala komen pasal selangan sama konvoi kemanusiaan.

Wa tengok haaaaa....itu olang no-1 malaysia selupa tak mau cakap saja...talak belani komen belat2 woooo...talak belani....itu muka mau komenpun selupa takut.

Haiyaaaaa....wa balu pelasan....itu olang no-1 takut komen itu selangan yahuli sbb takut sama APCO. Lia punya business partner. Mau hantam itu yahuli....selupa mau hantam itu APCO woooooo.

Butoi-butoi Piem talak telo punya. Bolo punya piem.

Mr Joker said...

Anon 12:32 AM...

Aik..? MP UMNO..? Cina..?

Ngko biar betul..?

UMNO ada ahli bangsa Cina ke..? Bukan UMNO tu parti MeLAYU..?

Setau aku yang pergi tu bukan MP UMNO, tapi MP dari komponen BN...

UMNO setakat berani hantar "wakil" je la... tu pun "kuda trojan"... ambik bangsa lain, kalau jadi apa-apa, bangsa lain yang mati, bukan MeLAYU UMNO yang PENAKUT..!

PAS..? kau tak tau ke ADUN Meru daripada PAS (Dr.Rani) pergi sekali... Dr.Rani tu ahli PAS, ADUN Meru, bangsanya Melayu, agamanya Islam...

UMNO..? hantar bukan melayu (bukan Islam) untuk bantu orang Islam di Palestin..? mana "TELUR" MeLAYU UMNO..?

Nak bela agama sendiri pun kena hantar bangsa lain bukan Islam ke..?

Kan aku dah cakap... UMNO ni Parti BANGSAT...!!!

Sembang je lebih macam YAHUDI...!!!

ntah la said...

sapa la yang sengal sangat ni kata orang pas xda yang g..ust hasanudin mohd yunus dpd aqsha syarif bekas calon pas n25 rengit..3 kali bertanding kalah pasal orang melayu sengal..tak nak pilih pemimpin yang berilmu n beriman. pak jamal dr yayasan amal pun sama gak

dr rani ada join konvoi ni ke..nama dia xda dlm senarai pun. ada trbc komen dr sapa tah katanya ada orang umno namanya nizar pg jgk..siap kutuk nizar jamaludin ag..pdhal xda dlm senarai pun..sengal tol

konon kata kecut telo la apa la..tes g demo..bru brdepan dgn fru dah trkencing, agkan nak bdpan dgn askar zionis..jgn sombong sgt kalu brckp..tahap mana amalan kita kalu nak dbandingkan dgn pejuang hamas yang sntiasa bzikir, hfz al quran, slt bjemaah..kalu kita cam tu cpt2 la daftar g sana

tak yang la ckp pas umno, sapa pun kita ni tgk apa yg kita dah wat utk palestin n xtvis yg kena tahan
sampai skrang ada ke krajan mlysia iktiraf krjn hamas di palestin..salah sapa tu..

tak yah la duk btekak ag..baek kita wat solat hajat n bc qunut nazilah stiap kali pah solat..ni je yang kita mampu buat..nak lbh advance g demo dpn kedutaan us jumaat ni..abes cite

Anonymous said...

Salam,
sy pemerhati dan pengundi generasi muda.
Tengok2 kat komen disini kebanyakan sudah tergelincir drp Ilmiah dan fakta hanya tumpukan individu emosi.
simpulan drp komen atas...mmm.
Pro pemerintah 1M markahnya "Rubbish"
tidak berpijak dibumi nyata..heran jugak komen pro BN agak2 orang Islam ke? @ bukan Islam? kebanyakan tidak berlapik atas landasan Agama.
Jika inilah komen mindset blogger@cyberman pro BN.
Next Election sy pangkah Pakatan le. Sorry for u All.

joehan said...

aikk..topeng berak..mp umno la yg pegi..mp parit ..nizar zakaria nm die..bistu ko ingt mp mn plak ni..ko ni byk sgt bc tulisn rpk ni..dh xreti nk beza yg btul n slh..tp dlm brita xmention pon psl nm umno tu sbb xnk mskkn unsur politik sbb ni misi kemanusiaan..bkn utk tunjuk parti mn yg bgs..tp yg korng duk kutuk2 lg tu apsal..ade ke mp pr yg pegi..hahahaha...sume pengecut..

Anonymous said...

tp@poji bodoh,
lu tak payahlah nak bagi komen jugak..lu diam2 sudahle...

kebanyakan yang masuk blog ni cuma nak melalak je...

dia orang tak bacapun post lu tu...
lu jangan nak perasan...

freemalaysiatoday said...

KAPAL YANG MP UMNO NAIK TAK JALAN PUN. BARU NAK BERTOLAK DARI IRELAND... TAK DE TELOQ...

KAPAL MAHATAHI PERDANA GLOBAL TENGAH ENJOY KAT LAUT MEDITERANEAN..BELUM SAMPAI PUN KENA SERANG DGN ISRAEL TAK IKUT KONVOI SEBAB TAKUT ...MCM CHE DET TAKDE TELOQ BELASAH NUAR...

KAPAL YANG KENA SERANG MATI SYAHID 20 ORG ....ITU LAH YANG ADUN PAS NAIK!!!! BERANI...OOO

UMNO UPCO TANGUH PELAYARAN TAKUT KENA TEMBAK- THE STAR

PAS ISLAM MARA KE DEPAN NAK BERDEPAN ISAREL..

BEZA PAS islam dan UMNO upko (adik angkay yahudi)

cencalok said...

Free Malaysia today...bodoh sungguh hujah saudara...ko je yang tak ade TELOQ, bile ade wakil dari kerajaan ko kutuk, tak de wakil lagi ko kutuk...Ibarat kata pepatah " ko makan nasik ngan makan taik sama je rase nye"...Brape banyak teloq ko ah...Kl berani kenape ko tak ikut je..Ko pikir kl pakatan Rakyat menang nanti boleh serang Israel ke...Macam tak percaya je aku kalau Kapal singh, Teresa Kokok, ngan Anuar al uburi pakai sut tentera, jadi panglima perang...haha kelakar kan...

Hari ni, tambah lagi Timbalan Menteri kapir, nanti kalau pakatan rakyat memerintah, makin ramai lak menteri kapir... mase tu baru ko tercungap2 wei...ahhhh, makan je la telor ko tu...ahhahahahahahahaah

joehan said...

apela free malaysiatoday tu..ckp mcm la die pegi skali..ni bile ms plak ade adun pas pegi tu..adun kawasan mn..org2 tu dh pegi pon ko nk kutuk2 lagi..ape punye bengong la manusia bernm freemalaysiatoday tu..sbb politik xmatang ko tu..sume yg org umno buat wlpon baik ko anggap xbtul..ni la politik bodo ajaran nuar juburi..bodoh...jgn harap la korng nk perintah malaysia..xkn dptnye..korng suh nuar juburi mntak tanah skit kt israel..msti israel bg..ko siap kutuk2 plak org2 yg pegi hntar bekaln makanan tu...doakn jela yg terbai..bkn mengutuk..ko ni dgn zionis sm je..bodo nk mampos n perasan bagus!!!

Anonymous said...

joehan kecoh2 pasal wira dia ahli parlimen parit g antar bantuan.... semalam aku dngar dia cakap kalu yahudi pukimak tu halang dia patah balik....weiii bagi aku lancau la lu orang....penakut bacul....wei...org islam turki dgn dua org islam malaysia tu bagi aku ialah wira sebenarnya sbb walau dia orang diserang mereka tetap lawan....dari tindakan diaorang tulah satu dunia bukak mata tp kalu patah balik org akan ckp bacullah lu.....org islam takut yahudi yg dilaknat oleh Allah SWT....boleh masuk akal ka brader????

cencalok said...

cakap senang la....cube bapak ko yang pegi sane?????

Anonymous said...

wei barua bapak aku dulu perang dgn komunis la pukimak. bukan mcm bapak ko kejar pantat jer.....pukimak punya orang.....keturunan bacul....

Anonymous said...

bapak cencalok dulu pi menyungkur carik keris tamingsari kt pantai klebang.....last2 dapat udang geragau buat belacan pastu bagi anak mkn bnyak2 udang geragau sbb tu otak cencalok ni mcm udang geragau....ha....ha...ha...

joehan said...

hahahaah..sume ckp perasan bagus..kalo bagus sgt nape xjoin g sn..korng pon ape kurangnye..penakut nk mampos...tau tau penakut tu bgla doa n support..bknnye kutuk2..dieorg tu atleast usaha g sn..tinggal ank bini..korng plak kt sini duk tgk brita je ari2...pastu komen2 mengutuk...hahaha...SUME PERASAN DIRI HEBAT..KALO HEBAT SGT PEGI LA JOIN..KORANG YG KOMEN2 XELOK TU LA PENGECUT N BACUL SBB XJOIN PON ROMBONGN TU!!..BODO PUNYE MANUSIA!

to June 2, 2010 11:29 AM so esok ko bli tiket kpl terbng ke mesir or jordan..pastu g seberang ke palestin???amacam..tp aku tau ko pngecut n bacull..kalo dh tau cmtu ape kate ko bg doa n solat hjt kt org2 yg pegi tu..bknnye mengutuk..bodo la ko ni!

Anonymous said...

kepala butoh la lu joehan lu pun sama x pergi jd lu pun bacul....ha....ha...ha.....lu boleh sponser gua. yg gua tahu lu kaya mkn duit syer umno...wei barua, aku dari keturunan pejuang la bacul sial....bapak aku pun prnah tinggalkan mak aku masuk utan perang dgn komunis. setakat nak pi bunuh yahudi tu gua x hal. kalu lu nak sponser ni nbr gua..017-6147306....

Anonymous said...

ni aku nak tmbah lagi. kalu wira ko tu patah balik maksud dia mereka tu tunduk dgn yahudi la bangang....

joehan said...

hahaha..tu bkn wira aku pon..tp die wira mewakili rkyat mlysia utk bg bantuan kt rakyat gaza..nk harapkn ko??hahaha..wlpon aku xg sn..aku xde la mengutuk org2 yg pegi tu..n aku gak xdela ckp besar cm ko..konon2 brani tp sbrnnya penakut sbb x g skali..pastu sibuk2 suh org sponsor..hahaha..bodoh tul mentaliti ko tu..dr td ckp besar..keturunan pejuang???hahahaha..ade aku kisah ko keturunan ape..nth2 ko keturunan komunis..tp ngaku keturunan pejuang..hahahaha..msk bakul angkt sendri ngaku keturunan pejuang..pedulik ape aku...hahaha..lawak tol ko ni wahai anon yg tkt letak nm..stakat letak nm pon xbrani..ade hati nk jd pejuang..ko korbn la duit ko kalo ko nk jd pejuang..duit pon xbrani nk korbankn..ade hati nk berjuang..hahahahaha...wei brader mat pit lalok..ckp xgune brader..kalo brani sgt korbnkn duit ko sndri la bangang..xpon buat loan..tp pas dpt loan jgn plak ko g genting berjoli..hahahaha..xabs2 ckp besar mamat mental sekor ni..hahaha..ntah2 tu pon bkn nomb tepon ko..nm pon xbg...hahahaha..nmpk sgt bacul n penakut wahai mamat sengal keturunan komunis yg ske ckp besar!!hahahaha..aku n membe2 aku tgh gelakkn ko ni..lawak siot ko ni!lupe plak aku.tu carut ko yg ke brape arini.ko ni terbukti bkn pejuang tp pencarut..hahahahahaah.sengal!

joehan said...

aku pon nk tmbah gak la...ape??keturunan pejuang...bunuh komunis??hahahaha....tu bapak ko..tu pon kalo btul la..ntah2 keturunan komunis yg bunuh pejuang melayu..hahaha..tp anak die berjuang ats katil dgn pomp je ari2..hahahaha..sedih bapak ko kalo die tau anak die ckp besar tp sbnrnya cume mampu berjuang ats katil..tp tu pon 1minit je...hahahahahaha.

Anonymous said...

kesian bapak ko penat2 dia berjuang berperang ngan komunis tp anak "halal" dia sibuk2 sokong komunis..

kalu bapak ko tau sure dia tak mengaku ko ni anak dia..

Anonymous said...

bangang betul orang melayu PAS dan UMNO rupanya.. macam budak kecik..

ingat dulu kalau gaduh waktu kecik-kecik, cakap kan lawan, ni kepala bapak kau dan ni kepala bapak aku.. kalau berani pijak le.. bila daun kena pijak aje, terjadilah pergaduhan kerana pijak daun "kepala bapak kau"

Teruskan lah bergaduh kat sini dan juga kat luar. Benar bangsa lain kata pasal orang Melayu;"bangang belako"

Anonymous said...

woi cencalok

ari ni najib umum 2 timb menteri umno gugur dengan wakil kapiq harbi mca...

apa ko nak cakap?

dah sah najib upko nakambik hati ( yahudi cina )

cencalok said...

wei anon 11.51pm - tu lah aku cakap, sekarang ni baru lantik timbalan menteri korg dah tuduh bukan....ingat skit, kalau Pakatan Taik Kucing memerintah lu pikir Lim kit Siang, Kaparl singh, Lim guang eng ngan geng2 kapir tu nak dok diam....Ko giler ke, diorang berjuang sama2 mesti nak jawatan sama2...Confirm Lim kit Siang jadi Timbalan perdana menteri..

ape ko nak cakap skg??

Masa tu melayu baru lah sedar, exsp..balaci2 PAkatan Taik Kucing macam ko ni...hahahahhahahahahahaha

017-6147306 said...

kepala butaoh la joehan. aku siap bagi nbr talipon lagi...lancau la lu dari semalam aku tunggu langsung ko x talipon. kepala butoh la lu keturunan bacul...aku x de duit nak korban tp aku berani pegi sana. kalu betul ko nak berkorban ko sponser aku pegi sana biar aku p bunuh yahudi laknatullah kat sana. amacam ada berani..aku bagi lagi sekali nbr aku 017-6147306....sori aku x kan sokong mca atau dap sbb suku sakat dia orang yang tembak bapak aku....