"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 09, 2008

Minyak naik: Baik lagi hujan bom atom di negeri sendiri

Rakyat Malaysia bukanlah cerdik sangat. Apabila harga minyak naik, bising satu negara. Kita kena faham, harga minyak dinaikkan apabila ada peningkatan dalam kos pengeluaran dan kos jualan petroleum di seluruh dunia.

Apa yang Abdullah Ahmad Perdana Menteri Malaysia lakukan adalah yang terbaik. Bukankah dia cucu ulama. Bukankah dia pemimpin negara. Dia mendapat undi majoriti penduduk Kepala Batas. Dia tahu apa yang terbaik untuk rakyat dan keluarganya.

Dia wajar membandingkan harga minyak di Malaysia dengan Thailand dan Singapura. Dua negara ini bukan pengeluar minyak berbanding Malaysia. Kos perkhidmatan naik di negara pengeluar minyak. Thailand dan Singapura membeli sahaja. Jadi, harga minyak perlu dinaikkan di Malaysia.

Berkaitan gaji di Singapura, pencuci tandas di sana mendapat RM2500.00 sebulan. Di Malaysia, PTD dan pekerja professionalnya mendapat gaji sebanyak itu. Tanyalah orang Permatang Manggis, Tasik Gelugor, Lahar Yooi dan Kepala Batas.

Apa ?

Ada yang tidak pernah ke Singapurapun. Mereka tidak tahu? Tidak mengapa. Kita tunggu rombongan Cik Kiah anjuran Reezal Merican.

Ini kebijaksanaan pemimpin UMNO dan BN mengurus negara. Rakyat Malaysia bukanlah cerdik sangat. Cuti-cuti Malaysia pun belum kesampaian hajat. Pemimpin Malaysia sudah ‘cuti-cuti dunia’. Mereka tahulah apa yang terbaik.

baca selanjutnya di [ sini ]

No comments: