"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 02, 2008

1 Soalan Untuk Lembu Pawah...

Assalamu'alaikum...

Mula dari hari pertama lembu pawah masuk balik dalam padang karpet hijau melekit-lekit aku tertunggu-tunggu, bila la agaknya lembu pawah ni nak buat roadshow kat tempat aku...

Sungguh, kalau lembu pawah ni buat roadshow kat tempat aku memang aku akan sampai & aku akan pergi jugak kot mana-mana pun dekat gelanggang laga lembu pawah ni.

Dari mula era "reformasi" memang aku tak pernah follow la lembu ni sebab aku rasa lembu ni bukan jaguh sangat pun...nak berucap pun tiru style DSAI...apa yang hebatnya lembu ni kalau nak bercakap pun kena copy & paste lagak "bicara" DSAI???

Daripada gaya berdiri, bagi salam, angkat tangan, senyum & macam-macam lagi semuanya copy & paste DSAI.jadi bagi aku lembu pawah ni tak de la istimewa sangat...tapi aku mengaku jugak yang lembu pawah ni memang pakar dalam bab kotak mengotak.kelebihan yang aku terpaksa akui yang ada pada lembu pawah ni ialah memunggah kotak...cukup hebat...masa tu che'det pun gerun...tapi skarang tak dak sape-sape dah gerun kat lembu ni...

Walaupun aku tak pernah follow lembu pawah ni dari dulu tapi ada la jugak aku tau serba sikit perjuangan mengusung kotak mengotak kesana kemari yang lembu pawah ni perjuangkan.pernah jugak aku dengar lembu pawah ni bawak sikit isi kotak mengotak kesana kemari tu ke pejabat PM Pak Lah lelah...respon Pak Lah lelah - zZzZzZzZzZz

Hari ni aku nak jelas dekat lembu pawah ni, ( penyokong lembu pawah kalau terbaca taipan aku ni tolong sampaikan kat "belaan" engkorang! ) kalau engkau buat road show kat tempat aku...engkau kena standby dengan jawapan yang akan aku tanya dekat engkau...aku bagi kelebihan dekat engkau wahai lembu pawah...soalan aku 1 je...apa jadi dengan isi kotak mengotak kesana kemari yang engkau pikul merata-rata dunia dulu?

Aku tak nak cakap lokasi aku dekat mana sebab aku tau kalau aku cakap lokasi aku, sah engkau tak kan datang buat road show dekat sini!...jadi mulai hari ni wahai lembu pawah...engkau ingat apa aku taip ni...sebelum engkau buat road show kat mana-mana, TOLONG SEDIAKAN JAWAPAN UNTUK SOALAN AKU TADI!!!

Aku tak nak engkau tergagap-gagap macam lembu pawah kena penyakit kuku & mulut bila sampai masa aku terpacul depan engkau tanya soalan ni nanti!game kita bermula dari hari ini.ingat..! kalau engkau datang tempat aku...siapkan jawapan engkau!

Kalau engkau betul berjuang atas nama kebenaran, engkau mesti ada jawapan & fakta. Jangan lari !Lu serang Pakatan Rakyat...Pakatan Rakyat serang lu! - aku tak kan pergi dekat gelanggang laga engkau naik bas yang engkau siapkan...tak kelapaq aku!khak ptuih!!!

No comments: