"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 25, 2008

Ahmad Said jatuh air muka Pak Lah (PM Malaysia)

Oleh mohdnoorawang

" Syabas Dato' Ahmad Said, Menteri Besar Terengganu berjaya dalam ego yang sebenar. Itulah jelmaan sebenar diri Ahmad Said, ada sikit "GONG" (ayat orang Terengganu dengan bahasa surat ego.

Dalam ucapan balas atau penjelesan beli kereta mercedes 14 buah berharga RM3.34juta mencetuskan persoalan dasar kementerian yang berkaitan dan mempersoalkan pembikinan kereta nasional malah kegagalan penasihat atau pegawai kanan kerajaan negeri memberi pandangan dan teguran.

Penjelasan Ahmad Said mencetuskan persoalan berikut:-

@Tidak patuh kehendak pembekalan Kementerian Kewangan Malaysia. Kata mudan tidak patuh kepada Datuk Abdullah Badawi Perdana Menteri dan Menteri Kawangan.

@Kelemahan cukup ketara pegawai kanan kerjaan negeri Terengganu melaksanakan tugas sebagai pelaksana tugas dan gagal memberi nasihat dan buah fikiran yang bernas.

@Secara rasionalnya penjelesannya membabitkan pengeluar kereta Nasional saham dimiliki oleh kerajaan dibawah Kementerian Kewangan Malaysia.

@Boleh menjatuhkan maruah pengeluar kereta Nasional solah-olah kereta Nasional cukup buruk butan dan mutu. Ini cukup tidak bagus dan Ahmad Said perlu membayar ganti rugi maruah PROTON.

@Penjelesan dan jawapan saolah-olah membabitkan menteri besar yang terdahulu.

@Penjelesan telah mengudang bahana kepada diri sendiri. Malah jawapan beliau amat tidak cerdik.

@Lebih memalukan pegawai kanan kerajaan Terengganu tidak membantu dan memberi jawapan yang bagus dan tepat kepada Ahmad Said.

@Jelas sekali pegawai kanan kerajaan Negeri Terengganu tidak peka malah gagal dalam melaksanakan tugas dengan cemerlang.

@Ahmad Said menjerat diri sendiri dalam kepayahan politk dan musuh politik beliau dan Semua exco bukan semua sokong Ahmad Said. Malah kebnayakan exco yang dilantik oelh ahmad Said ketandusan Fikiran.

penutup.

Ahmad Said akan dikenang seorang menteri besar di Malaysia yang selalu dibelenggu isu dan herdik oleh rakyat dan Kabinet Kerjaaan Malaysia.

-TKO

No comments: