"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 05, 2008

Aku & Sejuta Rakyat...

Assalamu'alaikum...

Hari ni hari paling santai tapi sibuk...aih? santai tapi sibuk? macam mana tu ya?

Macam ni lah...aku explain sikit...

Santai.

Hari ni boleh dikatakan hari paling santai dalam minggu liwat-meliwat, bom-mengebom, jelas-menjelas & kejut-mengejut...merata-rata blog rakan-rakan pro PR & pro BN (rakan???)aku jelajah & semuanya hanya komen-komen yang biasa & ulasan-ulasan yang biasa tentang hal-hal yang berlaku sepanjang minggu penuh kejutan ni...

Aku harapkan ada la jugak kejutan-kejutan terbaru sebagai penutup minggu voltan tinggi ni tapi harapan hanya tinggal harapan...tak tau la pulak kot-kot pak-pak menteri tengah cari idea untuk kejutan hari ni...tungguuu...


Sibuk.


Dalam-dalam santai tu rupanya sibuk jugak aku dengan agenda menjawab sms-sms dari rakan-rakan yang tak berenti-renti bertanya berita terbaru, terkini & penuh sensasi untuk hari ini...rupa-rupanya masing-masing pun macam aku jugak...hampa & heran dengan situasi hari ni...kenapa sunyi hari ni bro??? tanya sorang rakan aku...jawab aku pulak - ntah...depa tengah cari idea kot...jawab rakan tu pulak - geng-geng perisik tido ke hari ni??? jawab aku - dak aih...perisik tengah reka cerita kasi hangat balik...rakan tu jawab balik - hang tok sah wat kacau la...aku nak rehat ni...esok nak pi himpunan sejuta aih...simpan tenaga voltan yang ada wat pakai esok...roger & out...zZzZzZzZzZZ...

Alhamdulillah...hari ni dapat rileks...santai...tapi sms pulak banyak masuk...tak pe...sms tak kacau sgt...yang penting esok ni...

Aku ingat petang ni sambil-sambil bawak anak bini buka puasa kat luar, nak pusing sekali la dekat stadium MBPJ tu...ala dekat sangat pun dari rumah aku...tak sampai 5km pun...agak-agak dapat shoot sikit persediaan-persediaan para penganjur kat sana untuk acara esok & kongsi-kongsi dalam blog ni bagus jugak kan??? yang dok jauh-jauh tu tunggu lah malam-malam sikit aku update balik blog ni & insya-Allah aku attachkan sekali gambar-gambar suasana persiapan Perhimpunan Sejuta Rakyat...

Yang dah pasang niat nak turut serta esok...insya-Allah kita akan berjumpa disana...rajin-rajin la jengok blog aku malam ni untuk suasana persiapan Perhimpunan Sejuta Rakyat...Insya-Allah paling lewat pun jam 10 aku akan uploadkan gambar sekitar persiapan...kalau ada shoot baik, banyak la gambar...kalau persiapan tak berapa meriah...cuma laporan je kot...apapun aku cuba survey tengok...

Adios...jangan lupa lepas jam 10...saja nak bagi semangat kat korang...dari aku untuk semua...salam.

No comments: