"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 13, 2008

TV3 dan kewartawanan pelacur

Seperti cacing kepanasan. Itulah ibarat media arus perdana di negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat.

Apa sahaja yang dianggap oleh mereka sebagai keburukan atau kelemahan akan cuba disiarkan untuk membangkitkan kemarahan rakyat.

Di Kedah, penggunaan jet oleh Sultan Kedah dijadikan isu oleh TV3.

Ramai yang menganggap paparan berita itu sebagai murahan dan tidak bernilai. "Berita ikut minda pelacur wartawan dan pengurusan TV3" kata seorang aktivis NGO. "Ikut sedap dia sahaja nak masukkan berita" tambahnya lagi.

Apa kata Mahdzir Khalid dan kepimpinan UMNO dan BN negeri? Perlukah TV3 memohon maaf atau berita itu dianggap wajar ?

Kata orang Kedah, TV3 sedang mencari jejak di dalam air. Nilai beritanya sama seperti kuda kencing dipapan.


Posted by AFRAR YUNUS
sumber: www.alkerohi.blogspot.com

No comments: