"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, August 28, 2008

Bangunan UMNO Nyaris Dibakar Penyokong Sendiri

Malam tu kami berkumpul di Yayasan aman menunggu keputusan Pilihanraya Kecil P-044.

Hampir 1000 orang penyokong Pakatan Rakyat bersama dilokasi kami.

Lebih kurang jam 9:00pm aku dapat sms dari member yang tengah konvoi meraikan kejayaan tak rasmi Pakatan Rakyat.

Depa habaq - penyokong UMNO tengah mengamuk di Bangunan UMNO Semambu.

Apa kes..?rupanya depa mengamuk sebab tak dapat bayaran upah sepanjang kempan di P-044.malang sungguh...4 biji trak FRU terpaksa dikejarkan ke lokasi kejadian.pertama kali dalam sejarah trak FRU dikejarkan untuk mengawal geng-geng dacing...

Member yang meronda tadi call, bagitau yang mengamuk tu geng-geng UMNO dari Pendang & Selatan Tanahair.datang jauh-jauh lepas tu nak balik tak de tambang...kena kencing dek pimpinan atasan.

Tu perkara cool dalam UMNO...kalau tak kencing, memang tak cool.kencing biar hancing, itu baru cool.

Sebelum balik kolumpo, aku sempat ronda-ronda kawasan terbabit.ingat nak ambik gambar.rupanya tak boleh masuk dekat.ada orang depa jaga.aku ambik dari jauh je.nampak sekeping cermin besar gelap dah hilang dari tempatnya.

Aku tanya akak kat kedai tu kisahnya macam mana.dia habaq, dari petang lagi budak-budak dah bising sebab tak dapat upah yang depa janji.malam tu bila keputusan tak rasmi keluar, semua pimpinan UMNO tak dapat dihubungi.nak collect pitis macam mana?

Tu yang depa mengamuk.ada yang pi pecahkan pintu kaca yang besar & ada yang sampai tahap nak bakar bangunan tu.tapi memang depa panas gila-gila malam tu.itu yang FRU terpaksa datang tu.yang confirmnya, barang-barang dalam bangunan tu banyak yang kena pecah.

Kenapa berita ni tak keluar dalam media perdana?apa yang dok kecoh pasal wargatua kena tolak?

Pasal pengundi hantu depa diam, bangunan sendiri nak kena bakar depa sembunyi...apa hal?

3 comments:

Unknown said...

salam bro

Kempen dan approach BN sudah ketinggalan zaman....sudah tidak relevan pada masa ini...kerana generasi baru adalah pengundi masa hadapan....kempen BN seumpana menyuruh rakyat mengikut kata dan kehendak pemimpin tertentu...tanpa mendengar rintihan dan permasalahan rakyat.....Pemimpin BN seperti berkempen untuk diri dan kepentingan sendiri dan bukannya rakyat.....percayalah pemikiran rakyat sekarang adalah jauh berbeza dari dahulu...yang baru akan menpengaruhi yang lama....

Jika keadilan ditegakkan, keberanian tidak diperlukan lagi.

carcoon

Crayon Creative Communications said...

ape tak d letupkan aje dgn c4... mintak le najib ckit...takkan kemut kot....

Anonymous said...

Salam sedara Topeng Perak,

Huh,klu kuar TV 3 suku ke, paper Utusan Meloya, mane depa nak letak muka...

Penyokong sendiri yg pedajal..

Klu penyokong Panji lain, hr ni dh tayang,kompem punye la,esok tayang lagi,lusa tayang lagi..

Dok ulang gitu mcm bomoh meratib tak tentu hala...

Pastu org dok meluat, pangkah Panji lain...

Menganga la wakil Panji Keris Karat ni...