"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 16, 2008

Melakar Sejarah Di P-044

Assalamu'alaikum...

Baru bangun tido nih...penat, memang penat...aku bertolak dari Subang Jaya jam 2:00am 16hb.Ogos,2008...aku pun tak tau highway mana yang aku lalu sebab yang drive bukan aku...matcomot yang drive...aku lepak blakang tido...

Yang aku tau sepanjang highway tu tiap kali aku bangun tak kira dekat manapun bendera Pakatan Rakyat berkibaran boleh dikatakan di kebanyakan kenderaan yang ada dihighway tuh...

Alhamdulillah Sumpah Keparat Say Fool langsung tak memberi kesan pada penyokong-penyokong Pakatan Rakyat...

lebih kurang jam 7:00am aku dah sampai P-044 & bahang PRK memang dah terasa dari lebuhraya lagi, cuma auranya lebih kuat dikawasan P-044 sebab sambutan disini agak luarbiasa bila kebanjiran kenderaan berlaku...traffic bukan setakat di jalanraya, malah pada talian cell pun berlaku kesesakan...nak sms tak dapat, nak call kawan-kawan tak dapat...teringat masa perhimpunan 100k BERSIH bilka situasi ni berlaku...

Allahu Akbar..!

Kesesakan berlaku sepanjang lebuhraya apa aku tak tau la...tapi menuju kepusat pencalonan. lebih kurang 5km berlaku kesesakan.lebih setengah jam baru sampai kelokasi.terpaksa buat triple park atas lebuhraya sebab kenderaan terlalu banyak. tu pun kene jalan kaki lebih kurang 1.5km baru sampai kepusat pencalonan.

Nah sampai sana.........

Jam 7:53am - lautan manusia mengingatkan aku pada himpunan BERSIH tahun lepas.nak anggarkan kehadiran yang tepat aku tak reti tapi korang tengok dalam gambar ni...lautan manusia sepanjang 3km jalan masuk kepusat penamaan calon... gambar ni aku shoot dari atas lebuhraya.yang ni posisi sebelah kanan lebuhraya...sebelah kiri lebuhraya pun pandangan yang sama jugak. lautan manusia.Maha Suci Allah.

Jam 8:21am - Geng Kuala Pilah sampai... selain dari kerabat Kuala Pilah, yang paling ramai aku jumpa ialah geng-geng Paroi... stakat ni komitment paling tinggi dalam mana-mana acara Pakatan Rakyat paling baik aku tengok datang dari geng-geng Paroi... maklumlah... depa ni sambil-sambil bagi sokongan, ada jugak depa bukak gerai T.Shirt, cenderahati, barangan-barangan aksesori berlogo Pakatan Rakyat.

Apa yang aku dimaklumkan semua hasil jualan tu disalurkan pada tabung sebagai dana untuk DUN Paroi.1 inisiatif yang baik.

Kalau boleh semua DUN yang ada dalam komponen Pakatan perlu wujudkan satu jalur untuk mengisi dana masing-masing.tak kira la apa cara sekalipun, jangan pakai dana orang awam sudah..!

Jam 8:50am - PKR Bahagian Selayang.sanggup datang dari jauh untuk bersama-sama membakar semangat para pengundi P-044. Banner depa print pakai duit sendiri, datang dengan kenderaan sendiri, isi minyak sendiri, bayar tol sendiri, makan minum sendiri tapi perjuangan untuk semua...

Apalagi yang nak diharap pada BN? harapkan saja supaya disegerakan kemusnahan pada BN.

Lepas ni kita pi pekena nasik kandaq beratur...tapi hangpa bayaq sendiri no..!

Jam 8:52am - Pemancing undi...simbolik yang ditunjukkan oleh pakcik ni...politik wang dalam BN selama ini...

Ada duit ada kerja...tu yang BN ajar...untuk pengundi pulak...BN bagi duit...ambil...undi anda,pastikan untuk Pakatan Rakyat.

Jangan gadaikan maruah anda & generasi anda kerana beberapa keping RM.

Berapa lama boleh bertahan dengan beberapa keping RM & berapa lama boleh tergadai semata-mata kerana RM..?

Jadilah pengundi yang bijak..!

Jam 9:18am - aku cuba menyelit dicelah ribuan manusia "gila" yang sanggup datang dari jauh dari seluruh pelusuk tanahair untuk memberikan sokongan & meraikan seorang manusia "tolol" bernama Anwar Ibrahim dari Pakatan Rakyat yang bakal bersabung dalam gelanggang Pilihanraya Kecil P-044 menentang sibijak "berkaliber" dari parti "suci" bersimbol Dacing...

Mereka "Gila" kerana mencari KeADILan... hanya yang benar-benar "Gila" sahaja yang sanggup berkorban masa,wang ringgit & tenaga demi sebuah perjuangan...

Hanya si"Tolol" sahaja yang sanggup menentang kezaliman walau seisi keluarga dimalukan, walau maruah dicalar, difitnah hatta nyawa cuba diragut tetapi si"Tolol" bernama Anwar Ibrahim saja yang perjuangannya masih atas nama Rakyat.sibijak "berkaliber" itu namanya gah kerana sanggup bersekongkol dengan parti yang "suci" dari pahala... aku bukan siapa-siapa untuk menghukum tapi aku juga tidak buta melihat "kesumbangan".

Untuk pengundi-pengundi berdaftar di Permatang Pauh - Ini adalah penentu masa depan Negara & yang lebih penting ialah masa depan generasi akan datang. Andai menang DSAI di Permatang Pauh, 1 Malaysia terhutang budi pada korang. Korang bakal jadi musuh BN kalau BN tumbang ditangan korang...selamat datang. apa yang kami rakyat Kelantan rasai selama ini, akan dikongsi dengan korang di Permatang Pauh.

Sejarah bakal terpahat...andai DSAI menang kerana undi anda, 1 hari nanti Permatang Pauh akan disebut dalam sejarah sebagai Pusat Keadilan Negara Malaysia.korang penentu...jangan sia-siakan harapan seluruh rakyat Malaysia...renunglah anak mata generasi baru & fikirkan masa depan mereka...

Sanggupkah kita melihat mereka mewarisi apa yang telah kita lalui selama ini..?aku tak sanggup berada dibawah kerajaan zalim Barisan Nasional & aku jugak tak mahu anak cucu aku rasa apa yang aku dah lalui selama ini.

Korang macam mana?

Klik [ sini ] untuk album sekitar penamaan calon P-044

No comments: