"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 17, 2008

Zaid Ibrahim masuk PKR, 34 MP Masuk Pakatan Rakyat

Zaid Ibrahim membuat keputusan untuk menyertai PKR. Pengumuman rasmi akan dibuat esok. 34 MP sudah pun menandatangani surat persetujuan untuk menyertai Pakatan Rakyat.



Sementara itu, khabar dari saudara mara yang bekerja dengan Angkatan tentera memberitahu bahawa semua cuti anggota tentera dibekukan dan semua anggota tentera diperintahkan tinggal didalam kem.



-PerakExpress

5 comments:

Anonymous said...

apakah berita ini sahih..?

Laxmana said...

Solidarity vigil in front of commercial crime at 8.30pm, 18 Sept 2008. Pliz Forward...

Unknown said...

Kalau beginilah cara hidup rakyat Malaysia, asyik berpolitik dari subuh hingga ke senja dan dah tak tahu nak buat apa.Ini adalah petanda kita semua akan mati kebulur dan negara tak akan membangun. Terlalu sibuk mencari kesalahan orang lain dan tak sempat melihat kesalahan diri sendiri.Berhentilah daripada terus bercerita begini kita sangat bimbang takut kalau-kalau guru-guru di sekolah dah tak mahu mengajar kerana nak juga bercerita politik dengan anak-anak awak semua di sekolah........Sebahagian besar rakyat Malaysia dah bosan dengan cerita-cerita politik ni....

Anonymous said...

KESABARAN DAN KETENANGAN DS NAJIB MENUNJUKKAN DIA MENGAMBIL NILAI2 DAN SIFAT2 SEBAGAI SEORANG PEMIMPIN YANG BAIK. BUKAN MACAM PEMIMPIN SEORANG ITU YANG PANTAS BERTEMPIK,BERHUJAH DENGAN DALIL2NYA YANG MEMUTARBELIT, BERWAJAH YANG PENUH DENGAN DENDAM KEMARAHAN SEBALIKNYA DS NAJIB HANYA BERDIAM DIRI DAHULU WALAUPUN DIFITNAH MENGINGATKAN KITA PADA KEHIDUPAN NABI DAN RASUL KITA YANG PERNAH MELALUI SAAT SEPERTI ITU. NAMUN TOHMAHAN DAN FITNAH ITU TIDAK BOLEH BERTERUSAN DISEBABKAN ITU NAJIB TIDAK PERLU BERCAKAP BANYAK MENJAWAB DIRINYA YANG SELALU DIKAITKAN DENGAN KES ALTANTUYA SEBALIKNYA BELIAU HANYA BERSUARA SEKALI SAHAJA DENGAN MENGAMBIL LANGKAH BERANI BERSUMPAH LAKNAT DENGAN NAMA ALLAH DI DALAM MASJID BAHAWA BELIAU TIDAK MENGENALI ALTANTUYA ATAUPUN TERLIBAT DENGAN BELIAU. NAMUN MASIH ADA PIHAK MENGANGGAP SUMPAH ITU SEBAGAI TIDAK SAH DAN HANYA MAINAN POLITIK, ADAKAH DENGAN MENYEBUT NAMA ALLAH ITU SUATU PERMAINAN ATAU OMONGAN KOSONG? IRONINYA PARA ULAMA TURUT SAMA MENAFIKANNYA. SEBALIKNYA YANG DICABAR BERSUMPAH TETAPI ENGGAN DIDEWA2KAN, DUNIA MEMANG MENGHAMPIRI KIAMAT BILA KITA MENGUTAMAKAN YANG BATIL. MUNGKIN DARI SEGI LAIN ADA SEDIKIT KECACATAN DARI SEGI KEPIMPINAN BELIAU NAMUN ITU BUKAN UKURAN TERMAKTUB SEBAGAI SEORANG PEMIMPIN KERANA IA MASIH BOLEH DIPERBAIKI. SEDIKIT KELEMAHAN ITU TIDAK BOLEH DIBANDINGAN DENGAN KELEMAHAN TERSEMBUNYI YANG BANYAK DAN AKHIRNYA AKAN MENYUSAHKAN RAKYAT TETAPI INILAH HAKIKAT KEHIDUPAN MANUSIA YANG KECIL ITU DIPERBESAR2KAN YANG MASALAH BESAR ITU DISEMBUNYIKAN DAN DIHALALKAN. INSAFLAH ADA 'JERUNG' TENGAH MENUNGGU MEMBAHAM SI 'HARIMAU' YANG GILA KUASA ITU MENGUASAI RIMBA. YANG TINGGAL KITALAH TERKAPAI-KAPAI TIADA PENGEMUDI KAPAL. TIDAK MUSTAHIL NEGARA KITA AKAN KUCAR-KACIR SEPERTI DI IRAQ MALAHAN MUNGKIN LEBIH DAHSYAT LAGI KERANA KITA DI SINI BERBILANG BANGSA DAN AGAMA SEDANGAN DI IRAQ WALAUPUN SATU AGAMA SATU BANGSA TAPI BERLAINAN FAHAMAN SUDAH BERKEADAAN SEPERTI ITU. KEPADA PEMIMPIN-PEMIMPIN POLITIK YANG BUKAN BERAGAMA ISLAM AMBILLAH IKTIBAR JANGAN NANTI YANG DIKEJAR TAK DAPAT YANG DIKENDONG BERCICIRAN. KEMBALIKANLAH KEAMANAN DAN KESTABILAN NEGARA KITA SEPERTI SEDIAKALA, HENTIKANLAH MISI INGIN MENGEJAR KUASA BERLEBIHAN KERANA PASTI ADA YANG TAKKAN SENANG HATI DAN AKHIRNYA KITA SEMUA YANG RUGI JADILAH SEPERTI DI THAILAND PELABUR-PELABUR MEMANG SUDAH SAH-SAH LARI..ATAU MEMANG KITA TERPAKSA MENERIMA HAKIKAT SEKARANG KITA MEMANG MELALUI SAAT MANUSIA AKHIR ZAMAN SEPERTI YANG DIJELASKAN DALAM AL-QUR'AN DIMANA KITA LEBIH MEMPERCAYAI PERKARA YANG TIDAK BENAR DARIPADA YANG BENAR, DISEBABKAN ITULAH MUNGKIN BILA IMAM MAHDI DAN NABI ISA TURUN DARI LANGIT NANTI KITA TIDAK AKAN MEMPERCAYAINYA...KIAMAT SUDAH MARI....

Anonymous said...

Tiada lagi Konsep Halal Haram dalam PAS, hanya kata-kata di bibir sahaja. Kalau dulu Nik Aziz kata DAP macam Syaitan, hari ini melalui Husam & Kamarudin Jaafar , DAP itu lebih baik daripada Syaitan. Siapa dalam PAS berani tegur Karpal Singh, Lim Kit Siang, Teresa Kok?



4. Siapa Pemimpin PAS sanggup gadaikan dirinya mempertahankan Kemuliaan Agama Islam? Saya yakin Tiada seorang pun yang sanggup mempertahankan agama Islam dalam PAS sekarang. Sudah tiada lagi Semangat Memali dalam PAS, yang ada Semangat nak memerintah di Putrajaya, Semangat Iklan Arak, Semangat RM100juta Babi, dan sebagainya Semangat Konsert-Konsert Jilat. Roh Islam sudah semakin mati dalam jiwa sebahagian besar pemimpin PAS.

5. Apakah semua ini cereka sahaja? Tanya pada kawan Siapa Pemimpin PAS berani arah Karpal Singh tarik balik kata-katanya tentang penubuhan Negara Islam? Husam?Kamarudin Jaafar?Dr. Hassan Ali? Semua Takut kerana Dunia ( Jawatan ). Siapa pemimpin PAS Berani arah MB Selangor Letak Jawatan kerana Menghalalkan Iklan Arak ( kononnya Penaja Antarabangsa kena benarkan juga tak dapat halang...Hukum Allah SWT Arak haram macam mana pula? ), Siapa pemimpin PAS Berani minta Teresa Kok mohon maaf kepada umat Islam atas sindirannya Memanggang 5 Ekor Babi tu semasa menang PRU12 (mungkin 5 ekor babi tu melambangkan 5 buah negeri berjaya ditumbangkan, hinanya rasa diri bila melihat negeri-negeri tersebut yang juga didiami oleh bangsa kita diumpamakan korban babi,tak sia-sia korban babi tersebut kerana akan muncul projek berjuta2 ringgit bagi menyambung waris babi tersebut, berbaloila pengorbanan tersebut, persoalannya negeri manakah lagi yang akan dikorbankan babi seterusnya dan dipanggang seperti 5 saudara babi tu?? )Negeri Kelantan.Kedah,Perak negeri Babi kah? Kalau PKR boleh mohon maaf kepada akhbar Cina kenapa Cina tidak boleh minta maaf kepada orang Melayu?




6. Siapa dalam PAS berani Turunkan Bendera PAS dan perkataan Allah dalam gereja? Siapa pemimpin PAS berani menentang Kemungkaran yang dibawa oleh DAP PKR? Siapa pemimpin PAS yang berani menghalang usul pembinaan gereja sama besar keluasa Masjid? Siapa pemimpin PAS yang berani halang DAP hantar petisyen Kurangkan Volume Azan di Selangor? Yang terkini Siapa dalam PAS berani menghalang Forum " Memeluk Islam" oleh Forumnis NonMuslim! Kalau Ketua Penerangan PAS dah berjela-jela Tulis Surat Mohon Maaf...apakan lagi Ketua Pemuda PAS yang kelihatannya nak glamour je, semua tidak lagi bersuara apabila Islam dihina! Inilah akibatnya bila dah diikat dan dikelilingi oleh Syaitan( meminjam kata-kata Nik Aziz )

7a. Kenapa MB Perak Tidak Berani sebut " Membangun Bersama Islam"? Kenapa Takut Bercakap Nak buat " Hudud "? Kenapa tak berani sebut nak wujudkan " Negara Islam" Maknanya, nak selamat jadi MB Perak, semua itu jangan sebut, yang lebih penting ialah Dunia Duniawi...jawatan MB? Jawatan MB lebih Penting daripada Hudud, Negara Islam, Membangun Bersama Islam! Inilah mentaliti Pemimpin PAS Abad 21!

7b. Kesimpulannya, bolehkah PAS diharapkan lagi untuk menegakkan Syiar Islam di tanah air kita?
Tinggalkan Komen dan Pendapat Anda!
sumber: www.jentayuabaka.blogspot.com