"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, October 22, 2008

Kabinet Mangkuk Hayun, Taiwan & Thailand

BANGKOK, 22 Okt (Bernama) -- Walaupun pertanian menjadi sektor utama Malaysia, negara masih jauh ketinggalan dalam pengeluaran hasil pertanian untuk menampung keperluan sendiri.

Dengan anugerah tanah yang subur, iklim bersesuaian, tenaga kerja ramai, berkemampuan dan diiringi kedudukan ekonomi serta politik yang stabil, belum cukup untuk dijadikan pengukur kejayaan tanpa usaha bersungguh-sungguh untuk merealisasikan dengan sebenar-benarnya slogan "Pertanian Adalah Perniagaan".

"Kita boleh pelajari dari Thailand", itu adalah kesimpulan yang diperoleh hasil lawatan selama empat hari Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mustapa Mohamed ke negara jiran itu.

TP - Kan aku dah cakap Kabinet Malaysia memang kabinet mangkuk hayun... Bulan lepas yang pi sampai ke Taiwan habaq dekat rakyat pi timba ilmu pertanian tu menatang hapa???

Aku tak banyak masa nak komen panjang-panjang, lagipun korang pun tau nak pikiaq sendiri kan?

Pak Lah - Ketua Kabinet Mangkuk Hayun.

2 comments:

Anonymous said...

Bukan mangkuk hayun daaa...tapi mangkuk jamban! Semua benda sumbat dalam tu...yang cair, yang ketul, yang pekat, semua sumbat...SHIT!

Unknown said...

kabinet kumpulan SHIT yang ditaja/sokong oleh haprak shit buta tuli tentang kebenaran.....