"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, October 15, 2008

Bapa Demokrasi: Jangan Lupa Jasa-jasa Pak Lah

Gelaran "Bapa Demokrasi Malaysia" yang di anugerahkan oleh Presiden Gerakan pada Pak Lah tempohari menimbulkan banyak respon-respon yang "kurang sedap" didengar... aku tak nak cakap apa-apa cuma aku nak korang ingat semua "jasa-jasa" Pak Lah dalam me"MARTABAK"kan erti "demokrasi" di Malaysia dan aku mintak kita pikir balik "rasional" atau tidak gelaran tersebut diberi kepada Pak Lah...

Antara jasa-jasa Pak Lah ialah :

1 - Menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ke atas Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok, wartawan Sin Chew Daily Tan Hoon Cheng dan penulis web Malaysia Today Raja Petra Kamarudin.

2 - Menahan 5 aktivis pertubuhan Haram HINDRAF dalam tahanan ISA.

3 - Memberikan surat tunjuk sebab kepada tiga akhbar iaitu The Sun, Suara Keadilan dan Sin Chew Daily mengapa mereka tidak boleh dikenakan tindakan.

4 - Mempetahankan Mat Cincin Besar dari Pulau Pinang yang menimbulkan isu perkauman dari dikenakan tindakan undang-undang dengan alasan "Parti Telah Mengenakan Tindakan Keatas Mat Cincin Besar".

Demokrasi sungguh Binawe tu... yang bagi Gelaran tu pulak, betul-betul bagi ke sindir?

2 comments:

Anonymous said...

oh lupa satu lagi jasa pak lah

membebaskan anuar berahim.....

Anonymous said...

Princenine..said..

PERLU KE BERI GELARAN PADA SEMUA PERDANA MENTERI....?

IKHLAS CAKAP LAR....KALAU BAGUIHDAN BERKHIMAT DGN EXTRA POINT TU KITA PATUT BAGI LAR GELARAN....

TAPI KALAU PERFORMANCE MENDATAR ATAU MALAH LEBIH TERUK LAGI MEROSOT...TAK PAYAH LAR BERI GELARAN....LAR,,,RASE RASE MACAM PERLI JER...

KITA JANGAN MEMBODEK ..SECARA MEMKHINZIR BUTA....

PAK LAH MEMANG ADA SUMBANGAN DALAM NEGARA ..TETAPI SECARA IKHLAS ...APA YG DIA LAKUKAN ADALAH TANGGUNG JAWAB SEBAGAI PM...ITU AJER....SEORANG PENTADBIR YG BIASA...

KEPADA PAK LAH.....SEMUGA TUAN AMAN BERSARA BERSAMA DATIN...DATIN JEAN PERLU KAN LU LEBIH DARI UMNO...

BILA LU DAN PENCEN....DAN LEPAS NI ...LU AKAN RASE BETAPA HINA NYA MENJADI PERDANA MENTERI YG PENCEN HIDUP.....CHE DET DAH KENE DAH..

LEPAS NI LU AKAN JADI MACAM BEKAS PM CHE DET...YG AKAN RAJIN MENEGUR...SEOLAH OLAH MASA DIA JADI PM DULU SEMUA BERJALAN DGN BAIK..

APA APA PUN KALAU PERLU JUGAK NAK BERI GELARAN ....KITA BERI LAH...

" PAK LAH - - BAPAK MERTUA KHAIRY JAMALUDIN...."..HE3..