"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 09, 2008

Mohon Penafian Dan Penjelasan Dari Tuan Mufti Perak

Info dari Perak menyampaikan satu berita yang tak berapa baik untuk didengar bagi Pakatan Rakyat... aku tak pandai sangat nak ulas bab Mufti ni tapi aku sampaikan beberapa perkara dan kita mintak Tuan Mufti Perak Datuk Harussani Zakaria supaya nafikan perkara-perkara dibawah ni.

1 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Mufti ada berjumpa dengan Tuan Guru Nik Abdul Aziz buat kali kedua dan memujuk Tuan Guru Nik Abdul Aziz supaya bersetuju membawa PAS bergabung dengan UMNO?

2 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Mufti menangis dan merayu Tuan Guru Nik Abdul Aziz agar menyertai UMNO supaya Perak boleh diperintah UMNO semula bagi penyatuan Melayu?

3 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Mufti sekarang menjadi penentang utama PAS di Perak?

4 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan Tuan Guru Nik Abdul Aziz tidak dapat berkhutbah di Perak pada muktamar PAS yang lalu kerana campurtangan Tuan Mufti?

5 - Benarkah "khabar angin" bahawa Tuan Mufti mencadangkan agar senarai pemilihan yang dibuat oleh UMNO di terima Sultan manakala meminta yang dipilih oleh PKR ditolak dalam isu pelantikan AJK masjid2 di Perak?

Mohon jawapan dan penafian dari Tuan Mufti Perak untuk membersihkan nama Tuan Mufti Perak dari pandangan dan cerita yang kurang enak.

11 comments:

Anonymous said...

sokong Tuan Mufti Dato' Harussani.

Ya ALLAH, kurniakanlah perpaduan dan kesedaran kepada kami umat Islam yang berbangsa Melayu di Malaysia ini dan umat Islam diseluruh dunia tak kira apa bangsa sekalipun. semoga dengan kurniaanMu Ya ALLAH agama Islam akan terus bersinar di seluruh dunia.

umat Muhammad SAW

Anonymous said...

Tanpa UMNO Islam tetap jadi Agama Resmi Negara,
Tanpa UMNO, orang Cina, orang India, orang Asing tetap dan mesti menghormati hak orang Melayu,
Tanpa UMNO orang Melayu tetap akan memengang tampok pemerintah negara.
Tanpa UMNO lebih mudah orang Melayu mengatur kehidupan yang lebih baik dari apa yang ditanggong sekarang.

marauhirang said...

Ya ALLAH, kurniakanlah kami keimanan ,perpaduan dan kesedaran kepada kami rakyat Malaysia yang beragama islam dan umat Islam diseluruh dunia.Semoga dengan kurniaanMu Ya ALLAH agama Islam akan terus bersinar di seluruh dunia.

Dari:
Umat Muhammad SAW yang berbangsa banjar

kulatlapok said...

salam PERISIK RAKYAT;

Bab2 Mufti ni memang payoh bebenorlah kita nak menyampoknya. Mereka nilak pakar dalam bab2 yang agak sensitif. tapi.... kalau benor apa berita yg ko postkan ni, rasanya tak berapa selesalah teman mendengornya.... alahai semua Mufti dah nak campur politk payohlah...

drhsst said...

dari manalah source ni .boleh dipercayaike tak. wahai bangsaku janganlah mudah terpedaya dengan fitnah org2 yang mahu menghancurkan bangsa kita

Anonymous said...

Mufti Perak Datuk Harussani ni memang semangat kemalayuanya tinggi, cuma dalam setahun dua yang lepas ia baru nampak sikit nak menegur kerajaan bila krisis murtad,, lepas tu bila PAS dan Pakatan Rakyat nak memerintah Perak dia mula buat hal apabila dia dah kena brainwash dengan UMNO, orang tua macam tulahh.. tengok kenyataan semalam ia kata ia tak pernah kena tekanan politik,,, pieerah, sebelum ni ia dah berapa teruk kena, dalam kuliah ia selalu ia cerita masaalahnya... selepas PRU12 aku dah tak ikut lagi kuliahnya.....meleret-leret tak apa-apa....

keris_warisan010 said...

Dia hanya nak melihat Masyarakat Islam bersatu padu dan tak mahu melihat Negeri Perak dikuasai oleh kafil laknat, Nama aje MB Perak.... menjadi patung kepada DAP Perak. Itulah realitinya.

K.I.T said...

TP,.

Engkau ingat mufti perak nak jeling kat web bilis penyebar fitnah ko ni??

Anonymous said...

keris_warisan tuh kafir laknat ko? memang patut pun ko jadi kapir!mampos esok tak yah nak sembahyangkan ...sumbat jo dalam parit atau pun bakar je ko tuh!

Alim sangat ke ko yang menuduh orang ikut nafsu ko tuh! memang ko nih jenis tak ado ilmu agama seciput pun...kalau ada mesti kau berhati-hati nak tuduh orang "kafir". Memang ko tuh yang KAPIR LAKNAT!

K.I.T said...

IPOH: The state government has an­nounced an 80% discount on land premium for those keen to convert their leasehold titles to freehold in all planned and new villages.

Senior state executive councillor Datuk Ngeh Koo Ham said this meant that applicants only pay 20% of the appreciated value of the land-The Star 10/10

Satu lagi pengumuman yg menguntungkan cina perak,..

Satu lagi bukti MB Nizar tiada kuasa,..Hal Ehwal Tanah diumum oleh "Exco Kanan" Ngeh,bukan MB,.. entahlah

Anonymous said...

k.i.t = (Kami Ikut Tajol)

Teman ni penyokong kuat Tajol...tapi sebabkan Tajol dah tersungkur, jadi banyak projek Teman sangkut...duit belum masuk sepenuhnya lagi...poket dah tinggal habuk! hutang banyak pulak tuh...PR Perak pulak tak bagi projek, jadi Teman jadi makin parah! tu sebab sakit hati, dendam, benci, riak, bongkak sangat-sangat kat PR Perak tuh! tapi kalau Deme beri kat Teman projek, Teman pun sokong jugak Deme...suruh jilat pun Teman boleh...bagilah projek kat Teman sikit...ciput pun jadilah...