"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 09, 2008

Mufti Perak Pujuk TGNA & PAS Sertai UMNO?

Sedikit petikan info dari seorang rakan:

Mufti Perak bagi kami tak boleh pakai dah sekarang. Macam2 isu dia dah timbulkan. Baru2 ni Harussani telah pergi berjumpa Tuan Guru Nik aziz buat kali kedua untuk memujuk PAS bersatu dengan UMNO. Kali ni lebih hebat sehingga beliau dikatakan menangis dan merayu Tuan Guru agar menyertai UMNO supaya Perak boleh diperintah UMNO semula bagi penyatuan Melayu. Ini maklumat yang sampai kepada saya.

Maklumat lanjut bakal menyusul.

9 comments:

Anonymous said...

sokong Tuan Mufti Dato' Harussani.
salahkah mengajak orang Melayu Islam untuk bersatu?

Ya ALLAH, kurniakanlah perpaduan dan kesedaran kepada kami umat Islam yang berbangsa Melayu di Malaysia ini dan umat Islam diseluruh dunia tak kira apa bangsa sekalipun. semoga dengan kurniaanMu Ya ALLAH agama Islam akan terus bersinar di seluruh dunia.

umat Muhammad SAW

Unknown said...

Aku setuju tetapi UMNO kena ubah nama dan bertaubat tidak mahu jahat lagi!!!. Sebenarnya UMNO berperangai melayu berunsur mat salleh brittish dan bukanya berperangai islam.

islam mereka hanya pada masa mereka beribadat sahaja. selain daripada itu mereka tinggalkan segalanya demi dunia. hentam saja.

marauhirang said...

Kalau Melayu Islam je korang doakan...
Camne lak dengan
Banjar Islam..Cina Islam.....India Islam yang ada kat Malaysia nih....

keris_warisan010 said...

Demi penyatuan Masyarakat Islam ape salahnya. Kat Perak ni pun DAP dah membuat bermacam2 dasar untuk kepentingan mereka. Mereka tahu pilihanraya yg akan datang , mereka tak akan dapat memerintah/penasihat MB Perak lagi. Rakyat Perak dah mula sedar.

Anonymous said...

Kenapa tidak Datuk Harussani menangis depan Pak Lah atau masa perhimpunan Agung Umno ajak dia orang masuk PAS demi penyatuan masyarakat Melayu Islam khasnya. Asyik asyik ajak masuk UMNO. Umno dah nak karam pun masih nak sokong. Ingat! Bukan UMNO yang bagi rezeki kat Malaysia ni.

K.I.T said...

Sahabat,.

UMNO menang 28 kerusi,.PAS 6 jer,.

Takkan yg byk nak join yg sikit

Putra IJ80 said...

Kita doakan supaya beliau ini cepat cepat berundur dari jadi MUFTI,Perak.

Kerana dari crte Iblis kita ambil iktibar,dimana die(Iblis) merasa dirinya terlalu Aggong(Nur)alim,berilmu,sahingga perintah tuhan(Allah)die tentang.

Akhirnya die jadi Iblis.

Anonymous said...

Salam Sejahtera;
Sepatutnya Mufti Perak nasihatkan adun umno masuk pas barulah betul.
Kenapa dulu masa UMNo-BN perintah Perak supaya ikut ajaran islam yang sebenarnya supaya jangan salahguna kuasa dan sebagainya.

Anonymous said...

k.i.t (Kami Ikut Tajol)

keh! 28 menang! Tahniah kepada k.i.t...mujur tak 82 menang...kalau tidak lagi cepat Malaysia kena gadai...