"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 02, 2008

Raya tak ceria tanpa TV, radio - Shabery Cheek

KUALA LUMPUR 1 Okt. — Aidilfitri yang disambut oleh umat Islam Malaysia hari ini bertambah ceria kerana pelbagai program raya yang disalurkan menerusi televisyen dan radio, kata Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek.

Beliau berkata hari raya yang diraikan oleh segenap lapisan masyarakat akan terasa kemeriahannya dan lebih bermakna lagi dengan pengisian program raya yang dirancang oleh stesen-stesen televisyen dan radio negara ini.

“ Apalah hari raya tanpa TV dan radio. Adanya kemudahan ini perayaan akan lebih dirasai... contohnya, apabila berkumandangnya lagu-lagu raya daripada stesen-stesen radio,” katanya ketika melawat konti Bernama Radio24 di sini hari ini.

Beliau juga menasihati masyarakat di negara ini agar mengamalkan sikap berhemah ketika berbelanja.

“Saya menyeru agar masyarakat lebih berjimat cermat dan haruslah bijak berbelanja dalam menghadapi situasi ekonomi yang tidak menentu sekarang ini,” katanya.

Shabery yang diringi Ketua Pengarang Bernama Yong Soo Heong dan pegawai kanan agensi berita itu turut hadir di Majlis Jamuan Hari Raya anjuran Bernama Radio24 di Wisma Bernama petang tadi.

TP - Mana lagi penting... raya dengan Tivi ke raya dengan Handai Taulan?

No comments: