"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, December 29, 2008

Baca La Post Pendek Ni Woi...!!! - malaysiakini

Aku nak komen sikit je post paling bangang yang pernah aku baca dalam sejarah Malaysia...

Quot dari blog Mohd Saiful Bukhari Azlan - "Hari ini, 28 Disember 2008 genaplah sudah 6 Bulan dari hari saya membuat laporan polis di wad OSCC Hospital Kuala Lumpur. Terus terang, inilah 6 bulan yang paling mencabar dalam hidup saya. Pelbagai tohmahan, fitnah, maki hamun dan pelbagai lagi oleh jutaan manusia dilempar kerana tidak mempercayai saya. Namun, Alhamdullilah saya bersyukur kerana dengan kuasa Allah s.w.t, saya dan keluarga telah diberi kekuatan, pertolongan dan semangat bagi mengharungi dugaan ini dengan penuh tenang dan sabar."

Aku komen yang aku boldkan tu...

- 6 bulan paling mencabar ialah dari tarikh laporan polis dibuat iaitu 28hb.Jun,2008 sampai 28hb.Disember,2008...

- Maknanya sebelum tarikh 28hb.Jun,2008 kehidupan Saiful langsung tak mencabar...

- Maknanya "kena liwat" langsung tak mencabar kehidupan...

- Maknanya... MU PIKIR LA SENDIRI...!!!

Khak Ptuih...!!!®

7 comments:

muadzam_pejuang Islam Paka said...

liwat tak mencabar kot sebab seronok ke...atau tak masuk pun dsai punya...6 bulan yg mncabar tu dah la kena hina mcm anjing buruk kepala....punggung pn habis kena sumbat cota...nak buat bukti konon...tu la yang paling mencabar.

AbgTuah said...

KAU ORANG NI APEKEMENDALAH, BENDA BERKAITAN TARIKH TU PUN KAU ORANG BOLEH JADIKAN ISU TEMPOYAK KAU ORANG. SIKIT PUNYA HINALAH PERANGAI KAU ORANG NI. DAHLAH SAIFUL TU MENDERITA DENGAN SUMPAHAN , PENGHINAAN, KEJIAN KAU ORANG, KINI TENTANG PENGAKUAN PENDERITAAN YG DIA HADAPI YG DIA TANGGUNG KAU ORG BOLEH PULA PERLEKEH, KAU ORANG PUSING2KAN PULA, KAU ORANG BOLEH BUAT LAWAK. KAU ORANG NIKAN BOLEHLAH MENGATIKAN LOYAR KARPAL BRO KAU ORG TU.

NII, AKU NAK AJR KAU MEMBACA. CUBA DEFINASIKAN MENCABAR DAN MENYEKSAKAN.

MENCABAR- MADSUDNYA DIA DAN KELUARGA TERPAKSA MENGAHADAPI TOMAHAN, KEJIAN, PENHINAAN KAU, TERCABAR MARUAH DIRI DAN KELUARGA. TERCABAR UNTUK MENANGKIS SERANGAN PERIBADI DARI KAU ORANG.

MENYEKSAKAN- MADSUDNYA MENANGGUNG KESAKITAN YANG DIALAMI DARI SEGI FIZIKAL DAN MENTAL AKIBAT DIINAYA OLEH PERBUATAN YG MENYAKITKAN LAGI TERKUTUK ITU.

JADI KAU ORANG NI PERKATAAN 'MENCABAR' DAN 'KESAKITAN' PUN TAK BOLEH BEZAKAN TAK BOLEH DEFINASIKAN ADA HATI PULA NAK JADI PENULIS, HAHAHA, ADA HATI NAK JADI PERISIK KONON KENEN, JANGAN-JANGAN KAU NI DAH JADI BERSISIK KOT, MACAM NAGA HAHAHA.

YELAH, HANYA ORANG MACAM KAU ORG NI AJE YG LAYAK TINGGAL DALAM KELOMPOK PEMANGKANG TU, TERUSKANLAH DENGAN TRADISI KAU ORANG NI, TRADISI, MEMUTAR-BELITKAN, TRADISI SUNTING-MENYUNTINGAN, TRADISI TERJERIT-JERITAN KOSONG, TRADISI TAMBIRANGGGGGGGGGGGG, WEIKKK...

AKU PUN BUANG MASA AJE BAGI KOMEN KAT BLOG YG TAK ADA MUTU NI, TAPI KEKADANG TU SERONOK JUGA MELAYAN KARENAH KAU ORG, SERONOK FASAL DISINILAH AKU BOLEH SAKSIKAN PERANGAI MAKNUSIA2 YG DIJADIKAN SEBAGAI TERTONGGONG YG GAGAL MENGUNA, MEMUNAFAAT KURNIAAN YG TERLETAK DIATAS PUNCAK KAU ORANG TUH, KIHKIHKIH. RUPA2 NYA WALAU PUN PADA FIZIKALNYA AKAL DAN FIKIRAN MAKNUSIA TERLETAK DIATAS SEKALI, TAPI KESIAN BAGI SESETENGAH ORANG, AKALNYA SECARA HAKIKATNYA SELARAS DENGAN PUNGGUNGNYA. KEHKKKEHEHKKEH

Anonymous said...

Adalah paling mencabar dan menyeksakan apabila rakyat yang ingin menuntut keadilan di ISA kan..
penentang/pembangkang direkacipta kesalahan dan disekat untuk membicarakan kepincangan pihak yang memegang kuasa.. Hakim2 dirasuah untuk kepentingan Kuasa ..

Anonymous said...

PUNYALAH BANGANG ABG TUAH NIE...



KHAIK!!!PTUIH!!!!

AbgTuah said...

Wahai Wahabi abu Lahab,

Itu pandangan akulah, bagi memangkah pandangan kau org yg memandir-mandir tu. Trak sekolah punya....Phhuitt. nama pun tak berani taruh, tarak tulur langsung...apa takut ka sama ini Tuah.

Nii, kau org duduklah dalam tong tahi pemangkang yg kulup tu hahahaha.

IndukYati said...

abe Tuah nie..nmpknyer marah kor..saba bg..jgn marah2 nnti kono jual,tp den raso..cam abe Tuah nie satu sen pun payah nak jual..sebabnyer mata ado..tp buto,dibutakan dgn kebatilan..

IndukYati said...

kesian abe Tuah nie,nama ajer Tuah..tapi tosah laa jd cam Hang Tuah tu..setia membuta tuli jer,sikap org Melayu.Tuhan bg mata suruh guno,tapi abe Tuah buto lak..dibutokan dgn kebatilan..mano nak nmpk kebenaran..