"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, December 30, 2008

Gerakan Freemason di Malaysia? - malaysiakini

Beberapa blogawan menggesa agar pengharaman secara rasmi dibuat terhadap Gerakan Freemason. Bagi Aku, apa sahaja pertubuhan yang memudaratkan Umat Islam dan Kerukunan negara wajib diharamkan secara serta-merta. Blog Perisik Rakyat MENYOKONG 100% terhadap pengharaman Freemason melalui Majlis Fatwa Kebangsaan. Ia juga perlu didedahkan melalui Buletin Utama ataupun rancangan 360. Kesedaran dan 'level of awareness' di kalangan Umat Islam harus dipertingkatkan.

Parti-parti Politik sewajarnya membawa usul ini di Perhimpunan Agung mereka.

Desakan dan gesaan ini boleh dibaca di blog:
Maklumat tambahan terhadap Gerakan Freemason:

Jabat-tangan Freemason (Freemason Handshake)

http://www.youtube.com/watch?v=Sk2L5mcJgYk&feature=related

Bukti Kewujudan Fahaman Freemason di Malaysia

http://www.youtube.com/watch?v=sNlqQbgKFF8

Soalan Cepu Emas tanpa hadiah

Adakah Pertubuhan di Malaysia selain Freemason yang berkomunikasi sesama ahli mereka dengan menggunakan kod Jabat tangan? Jika ada, apakah dia?

TP : Bloggers Pembela Negara disarankan agar mendesak Pergerakan Pemuda UMNO untuk membawa usul ini ke Perhimpunan Mac akan datang. Masalahnya, mahu ke Pemuda UMNO layan?

*artikel asal diciplak dari blog Bila Harimau Sudah Menaip kemudian diedit tanpa belas kasihan tanpa kebenaran.

13 comments:

Anonymous said...

Hey
This is haram for sure for a Christian.
You are brave to bring this up.
Is KJ a Mason?
May God keep you and all safe.
=)

ISA said...

Yang aku tau Freemason ni dianggotai oleh para pemimpin negara dunia, Panglima-Panglima Tentera dan Orang yang ada pengaruh sahaja...

Dalam Malaysia ni ada ke...???

Anonymous said...

betul2...dh lama usul ini aku mahu diketengahkan....sbb2 utama umno ssh dikorbankan ialah kebanyakan ahli freemason dianggota oleh ahli2 perniagaan,pegawai2 kerajaan...yg takut...mereka sanggup lakukan sesuatu.bertopeng kan islam.....yg pasti tak suke hudud...

Anonymous said...

jwpn soalan cepu mas tu biar aku jwb...
hehe
jwpnnye, PUKIDA!!!
pertubuhan yg amat mirip dgn freemason
bongkar la pukida tu tp
cara angkat sumpah, sistem pangkat, byk yg menyerupai freemason
pukida=freemason

Unknown said...

http://www.youtube.com/watch?v=nqSHPPmTPmY

You wanna know more about the Freemasons/Illuminati? Watch that link I gave you. That is part 35 of a 51 series video, called The Arrivals.

Once you have watch from part 35 till end, watch again from the beginning. Then it might occur to you the truth behind the video and what is happening to us now and soon in the near future.

They are ready for "Him", the question is, are we ready to counter attack?

j4l4k said...

Golongan freemason & seangkatannya hanya menunggu Al-Masih untuk tiba. Kita masih disajikan dengan protokol 10 yang penuh hiburan yang mengkhayalkan,ideologi yang songsang,falsafah yang bengkang agar terus tenggelam dan hanyut dengan ilusi ciptaan mereka.

Anonymous said...

Terdapat pelbagai halaman mengatakan Mahathir adalah Freemason, dan begitu juga Najib yang didakwa sebagai ahli kehormat Freemason. Ini adalah kebiasaan sepertimana sultan-sultan juga menjadi ahli Freemason.

Dakwaan lain ialah Anwar juga adalah Freemason. Ini kerana terdapat pelbagai fakta dirinya sangat berkait rapat dengan amalan Freemason dan hubungan rapat beliau dengan orang-orang kuat persatuan tersebut, cth Paul Dundes Wolfowitz. Fakta lain yang dikaitkan ialah lambang "mata satu" dalam Parti Keadilan. Semua menampakkan perancangan bermula dari dalam penjara untuk menumbuk mata, yang mana kebetulan dengan "mata satu" dalam Freemason.

Oleh itu saya mempunyai satu persoalan yang bermain-main difikiran, iaitu andainya dakwaan betul, kenapakah dua orang yang berada di dalam satu persatuan yang mengamalkan "absolute loyalty" boleh berbeza agenda? Adakah ianya atas dasar strategi, sepertimana George Bush dan John Kerry? Adakah ianya strategi Freemason menjatuhkan PAS?

Terdapat satu strategi dipanggil "Lure the tiger down from the mountain"; i.e. "..the tiger which is indegenous to the mountain is difficult to hunt in her natural terrain. By luring her out of the mountain onto the open field where you each have an equal chance of winning, you remove the adavantage and put her stronghold at risk...".

Kekuatan PAS adalah perjuangan agama, dan kekuatan Anwar juga adalah dari latar belakang perjuangan agama. Ini adalah persamaan yang memungkinkan PAS bersatu dengan Anwar. Oleh itu mungkinkah ini perancangan Freemason untuk menarik PAS turun dari bukit pertahanannya, sepertimana perubahan polisi yang berubah 180 darjah pada hari ini?

Anda fikirkan sendiri kemunasabahannya arena politik hari ini, sebelum harimau terkubur menjadi permaidani...

The Fakhirin said...

betul gak kata anonymous pasal keadilan tu...bendera dia cam mata satu...

faizfakhirin
http://indicators-forex.blogspot.com

Anonymous said...

Look at the UMNO logo & compare it to the Masonic Owl.

You be the judge!

Hamba Allah said...

Salam... Ni saja nak bg pendapat...
Macam salah sorg diatas ada bg komen, macamna ada dua ahli pada dua team yg berlawanan.. persoalannya.. macamna ada kumpulan orang ini yg SANGAT PASTI orang2 tersebut itu adalah ahli freemason? orang ni cakap tu salah.. orang tu cakap ni salah... pegangan tu berdasarkan apa? adakah kita berpegang atas apa yg kita nmpak.. atau sekadar apa yg kita dengar? jgn la membabi buta menyokong tanpa berfikir.... Allah kurniakan kita Akal bersebab.. Allah maha berhikmah... jadi.. pilih pegangan tu dengan bijak.. atas dasar kebenaran... dunia semakin korup... kita kena bersedia untuk xbersedia... Allah selamatkanlah Umat Islam... Amin....

amirul*nazir said...

sekarang ni mmg freemason ada wat gerakan kt malaysia tapi HQ dye kt indonesia ,sbb kalau kt malaysia comfirm dh kne bakar dgn org islam betul x , sekarang ni freemason nk jatuhkn pas ngan gunakan DSAI dato anwar ibrahim , n then brainstorming UMNO supaya kasi low sket religion law nati sng sket freemason nk kongket dye punye agenda dye tuh ,sng je

Anonymous said...

Freemason mmg dah ada kat malaysia, ia dipanggil District Logde. Ini ada website dia: http://www.dglea.org/

Anonymous said...

tan kheng hui,mohd faizal bin zakaria,safarizal bin yaakob,ganesan,capikmen...kita sume1Malaysia,1Dunia...manusia sume same je.cume kepercayaan je yg berbeza2 antara tiap manusia...dan kepercayaan itu hasil dari ilmu dan amal terhadap sesuatu perkara...masalahnya skang ni,dah tau mendenye betul,tapi masih lgi ingkar.TU LA MASALAH kita manusia.org yg berilmu tp xberamal teruk drpd org yg xberilmu...tu la pasal....tu la pasal....tu la pasal....tu la pasal....