"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 14, 2009

DUN Perak Akan Di Bubarkan..? - malaysiakini

Sejak dari awal pagi tadi dah bertaburan khabar-khabar angin, sms, email dan jugak cakap-cakap yang mengatakan bahawa kemungkinan pembubaran DUN Perak akan berlaku adalah besar.

Aku macam biasa, sikit pun aku tak percaya, mengarut, gula-gula, mimpi indah, mimpi kosan, pemanis mulut dan jugak segala-gala yang indah-indah. indah dimulut, pahit diperut.

Korang percaya?

Percayalah... selagi tak bubar, selagi tu aku tak kan percaya. walaupun dah dibawa ke Istana tak kira oleh sape-sape pun.

Ini bukan negara demokrasi, ini negara kuku besi. demokrasi hanya mimpi, bagi yang nak percaya, korang sekadar mainan ataupun "dessert" bagi geng-geng kuku besi.

Ini negara DemoCrazy..!

Hait..!

48 comments:

AkunA said...

Ini negara Demo la ni x serupo mula laaa......

hahahahaa

Anonymous said...

aku pun dah bosan daaaa!!!kalau P.Ramlee ada lagi dia dah dapat ilham nak wat sambungan movie Kerajaan Pasola 2..dan mb dia nama zombie gurkha!!

Pak Lubis said...

kata negara demokraasi .. nak demo tak kasi ... baju hitam pakai tak kasi .....pilihanraya kecil tak berani kasi... takut BN punya wakil semua kena kasi .....

bawang said...

ini demokrasi terpimpin... kahkahkah

Unknown said...

MALAYSIA NI DAH BERTUHANKAN UMNO=NAJIB, POLIS JADI ANJING UMNO, PEGUAM NEGARA JADI BARUA UMNO,SPRM IKUT TELUNJUK UMNO, BADAN KEHAKIMAN PUN SEPARUHNYA JILAT BONTOT NAJIB UMNO. PADA SIAPA LG RAKYAT NAK HARAPKAN KEADILAN. MCM DAH ZAMAN FIRAUN DAN MCM ZAMAN DAJJAL YG AKAN DTG NNT. SEMUA KENA IKUT TELUNJUK, X IKUT TANGKAP, X IKUT ISA............

Unknown said...

Kalau dun perak bubar bagauih... pastu tunggu dun terengganu lak...

Anonymous said...

Btul tu...... nah niii chedet pun ckp gitu.....

Pakatan menang jika p'raya di Perak
May 14, 09 1:15pm
Tidak perlu pilihanraya negeri Perak untuk menyelesaikan perebutan kuasa antara Barisan Nasional dengan Pakatan Rakyat, kata mantan perdana menteri.

Jika ia diadakan, kata Tun Dr Mahathir Mohamad, Pakatan akan memenanginya dan sebab itu tidak perlu BN memanggil satu pilihanraya negeri.

Pilihanraya negeri itu, tambahnya, hanya membazirkan wang rakyat.

Unknown said...

Selama nik dok taboq duit, projek me-segera berpusu-pusu tak kira siang malam dan hujan. Bila pelaburan haram tak balik modal /kalah maka adalah pulak dok menyalak membazir duit...Bleh jadi lawak antara benua ..anjuran rtm / tv3/4 tu...

Unknown said...

katakan lah dun perak bubar..
lepas tu buat pilihanraya...
agak2 PR buleh menang majoriti ke??
buleh percaya ke kat SPR kali ni??

memang trend pilihanraya kecil skrg ni byk yg PR menang...
tapi tak kan najib buat bodo je kali ni..

aku rasa banyak lagi muslihat dari najib ni...
lagi pun dia bukan kenal dosa pahala

Anonymous said...

bila nak pilihanraya, dok kata membazir.. selama ni dok membazir kat puak2 depan, takpe plak... - Neo

bukit teluk sera said...

kempen hendaklah berterusan. fakta yang tepat diberi pada yg atas pagar dan pengundi baru. sentimen anti-umno&bn biar terus membara dalam jiwa seluruh rakyat malaysia.

mulakan dengan kaum keluarga dahulu, sanak saudara, jiran2.

** allah bersama orang yang sabar dalam menempuh ujian kaum yg zalim. **

fik017 said...

buti btui.. ini negara 'demo demo aku aku'..
babuk btuiii...

Anonymous said...

kalau tak jadi pilihanraya dun perak , jom kita turun kejalanan berdemo. nampaknya pemimpin politik tak nak dengor kehendak rakyat.

matbiol.

Anonymous said...

munkin kot tiba tiba nizar menang kes
hari ni najib cakap lagi sudi kerja sama dgn pakatan.
hari tu bila najis ckp macam tu
esok lusa nizar menang kes
ni hari ni dia cakapo lagi
esok lusa bubar dun

CUPING MERAH said...

aku percaya dun perak akan dibubarkan setelah kerasjaan haram zamri dan kuncu-kuncunya dah dapat strategi untuk menang di dun perak
mungkin strategi yang akan dilakukan adalah yang terburuk dalam pilihanraya malaysia...awas!!

kepada pemimpin pakatan...anda perlu melantik FBI,CIA,SB DAN PENYIASAT PERSENDIRIAN untuk mendapatkan maklumat tentang strategi ini..

kamal farhan said...

kebiadapan azwan ali..

http://silaserazwanali.blogspot.com/2009/05/anjing-anjing-biadap-serang-perok-press.html

Chef Engineer said...

Mana ada berani nak bubar DUN. Diibaratkan mengali kubor sendiri. Tadak can la Zambry nak berkuasa lagi.. Dia teringin sangat nak dok di kerusi MB tu walaupun tahu dia MB haram. Dia nak jugak jadi MB halal. Jadi akhirnya di MB Halam..

joyah_laser said...

kalau BN berani nak bubar DUN tak perlu lah zambry merayu rayu kat mahkamah dulu..

Anonymous said...

UMNO/BN nK bubar DUN??

wakakkaka lawak paling kelakar dlm dunia demo crazy nieh...hahaha

depa mana ada teloq weh..jgn berangan la depa nk bubar DUN...

NAJIB tu bkn lagi..Dia SheMale!!

MATKALAU said...

Kalau komen banyak pun tak guna. Orang yang patut bubarkan DUN buat badak aje.

emkay said...
This comment has been removed by the author.
emkay said...

teman sokong komentar MATKALAU

Anonymous said...

malaysia sekarang ini menuju kearah negara PARIAH. hakim boleh dibeli, pemerintah boleh buat apa saja ikut suka hati...

BeliaBenciUMNO said...

Dr M calls for assembly vote on MB as Pakatan will win Perak polls

PAPA GOMO said...

MALAYSIA NI NEGARA DEMOKRASI.

YANG PAKATAN PEMBANGKANG TU DOK NYALAK SANA SINI BILA DAH HILANG MAJORITI TU PASAL APA???

MEH SINI LAYAN....
KOMUNIS MENGUGAT TANAH MELAYU http://gomo-no1.blogspot.com/2009/05/komunis-bintang-tiga.html

PAPA GOMO said...

KAWAN DAH LISTKAN BLOGG ANDA KE DALAM SENARAI TERHANGAT DALAM BLOGG KAWAN....

SEMOGA KITA SEMUA AKAN BERSATU DALAM MEMBANGUNKAN MALAYSIA INI.

Unknown said...

"Patik Sembah Derhaka Tuanku" patut-patutnya dibubarkan segera DUN Perak...bior ler rakyat tentukan sapa MB dan kerajaan negeri pilihan deme.

sabir said...

Mana diaorang berani nak bubarkan DUN.. Mahathir pun takut apa kah lagi UMNO BN....takut kalah la katakan

Anonymous said...

http://sekupangduas.blogspot.com/2009/05/lihatlah-yang-sebenar-samseng-haram.html

Malaysian-2Day said...

kenapa nak bubarkan? adoiyai! akal ada gunakanlah. Pakatan Rakyat bukan lagi memegang majoriti DUN, pehal lak nak bising2 suruh bubar. kokrang ni ngigau apa nih? bila kalah je, suruh bubar, nanti dah bubar, kalah lagi amacam? bubar lagi? mana letak otak korang nih?

lagi satu, kalau negara Malaysia ni kamu anggap negara kuku besi, kamu dgn segala hormatnya di persilakan berambus dari Malaysia nih. pegi jadi warganegara bangla ke, indon ke, singapore ke. silakan.

kalau nak cakap tu pun agak2 la. cuba fikir , dari kamu di lahirkan, berapa byk nikmat kamu mentedarah dari kerajaan BN, sampaila kamu dah besar tua dan pandai main komputer. Kuku besi! cakap2 org mabuk!

Anonymous said...

Nak cari hit masuk blog ko ke GOMO..

Boss sudah marah investment xberbaloi..

GOMO xmasyukkkk..

PG said...

Bersabar.
Sabar..
Terus bersabar..
Sampai bila kena bersabar..
Sampai hilang sabar..?
"Sabar aja lah"..Kata Si Damak
"Jangan kurang ajar,cukup lah"..kata Pak Malau

Anonymous said...

hahha..hujah M2Day sama ja mcm hujah puak2 totok UBN lain..seolah2 depalah yg bagi rezeki kt rakyat selama ni. lupa ka wei tu semua ALlah punya keja. DIA bg can hgpa tadbir negara baru 50thn dah juah, dah riak...padahal itu adalah amanah, tak perlu nk diungkit2 atau mendabik dada. ingat, Allah nk tarik balik/jatuhkan sesuatu kerajaan tu senang2 je weih..

aku kalo hgpa tadbir elok2, adil saksama ngan semua tak kira parti, aku tadak masalah. tp apa yg berlaku kebelakangan ni mmg xdpt diterima akal yg waras. nmpak sgt hgpa mengamalkan demokrasi terpilih, bukan demokrasi terpimpin! dahlatu..bubar je la..kalau rasa rakyat masih kuat sokong UBN, tadak apa nk takut..

-PPSMI-

Anonymous said...

bagus juga bubar DUN...lepas pilihanraya lompat lagi...bubar lagi...Itulah ropenya pempin yang kononnya perjuangkan rakyat..taik kucing lah..

bodik said...

malaysian 2 days ni jenis puak haram. bukan umno yg bg rezeki kat msia ni....mangkuk!!!...yg bg rezeki Allah Taala. yg patut kita bersyukur kat Allah shj bkn kat umno yahudi...mmg yahudi sungguh puak2 ni. keseluruhan rakyat nak mengundi sekali lg tentukan siapa yg layak memerintah. knp puak yahudi bn bi takut sgt???...yg patut kita takut hanya pd Allah SWT. Allah dah bg tahu...kalau ada perselisihan faham rujuklah Al Quran dan Hadis nabi SAW. tp puak2 yahudi laknat ni tolak Quran dan Hadis...apa ke bangsat puak2 ni!!!. ada Quran x nak ikut...nak ikut umno/ bn laknat. kalau pemimpin kamu mengaku islam dan takutkan azab Allah...bubarkan DUN!!!. rakyat nanti akan tuntut di akhirat kelak...berani kamu nak jawab!!!. jgn jd seperti abu lahab dan abu jahal. menggunakan harta mereka utk hancurkan islam.

bodik said...

"Wahai sekelian umat manusia! Sesungguhnya telah datang kepada kamu, bukti daripada tuhan kamu, dan kami pula telah menurunkan kepada kamu Al Quran sebagai nur, (cahaya) yang menerangi segala apa jua yang membawa kejayaan di dunia ini dan kebahagiaan yang kekal di akhirat kelak"....Surah an Nisak 4:174.

sasaudengo said...

M'sia2Day... ko tak layak pakai nick tu, selayaknye utk ialah UMNO2Day ataupun sebaik-baiknye Be-eNd2Die...

Komen ko menggambarkan keTOTOKan ko yg sewaktu dgn manusia2 ENGGEH dlm UMNO.

Asas demokrasi adalah RAKYAT. Jika timbul masalah keyakinan rakyat pada kerajaan pemerintah, kita beri balik peluang utk rakyat menyatakan keputusan bukannya ditentukan oleh mahkamah mahu pun sultan. KEPUTUSAN MAHKAMAH MAHU PUN SULTAN HANYA MENAMBAH DAN MEMANJANGKAN KESULITAN TETAPI KEPUTUSAN RAKYAT AKAN MEMADAMKAN KEANGKUHAN PARTI/ADUN YG MENGAKU MENDAPAT MANDAT RAKYAT.

SEBUAH NEGARA DEMOKRASI ADALAH NEGARA YANG DIPIMPIN OLEH RAKYAT YANG DIPILIH OLEH RAKYAT UNTUK MEMIMPIN RAKYAT.

SEBAGAI RAKYAT M'SIA, AKU MOHON BUAT DEKLARASI UNTUK MENGUGURKAN KELAYAKAN KO MENGGUNAKAN NICKNAME MALAYSIA2DAY

CUPING MERAH said...

lagi satu, kalau negara Malaysia ni kamu anggap negara kuku besi, kamu dgn segala hormatnya di persilakan berambus dari Malaysia nih. pegi jadi warganegara bangla ke, indon ke, singapore ke. silakan.

waah..cakap lawa ya
hoii..MALAYSIAN-2DAY hidup ko kat malaysia-2 hari je..apasl ko tk berambus lagi..
sebenarnya kau tu bukan pembela negara tapi perosak negara..
melanggar undang-undang,merosakkan system beraja,menzalimi rakyat itu ko punya kerja..
aku harap ko cepat2lah berambus agar negara ini akan aman dengan ketiadaan ko..
merujuk kepada perkara yang diatas,
saya CUPING MERAH merayu agar MALAYSIAN-2DAY dapat kembali dengan segera ketanah kelahirannya(indonesia)secepat mungkin.segala kerjasama dari pihak tuan amatlah kami harapkan.
sekian terimakasih.

yang berharap:




CUPING MERAH
------------

budakmelayu said...

Sokong M2Day,.

Puak2 gila nie xtahu erti demokrasi,..

DEMOKRASI BERMAKNA MAJORITI MEMERINTAH,..FAHAM BODOH,..???

Bila puak ni hilang majoriti, bikin kacau supaya ada alasan minta bubar DUN,..porahh pakatan pembangkang

Kekecohan xkan terjadi jika Nizar ada semangat NEGARAWAN YG CINTAKAN KEAMANAN,...dgn bermaruah letak jawatan apabila hilang majoriti serta dititah Baginda DYMM Sultan Perak

joostspring said...

FUCKTAN RIOT BABI....FUCKTAN RIOT PUKIMAK..

CUPING MERAH said...

hidup lagi ko BUDAKMELAYU


DEMOKRASI BERMAKNA MAJORITI MEMERINTAH,..FAHAM BODOH,..???

kat mana ko dapat mejoriti?
mana mejoritinya?

oh dari penyangak dua orang tu yang mengaku terima rasuah seks..
orang yng dah terjatuh talak secara sah(bukan adun lagi)
culik dan bagi habuan supaya lompat nk lompat apa?? mereka bukan ahli dun..

INI KE DEMOKRASI
ATAUPUN DEMOKRASI MACAM NI
KAU PUNYA DEMOKRASI KOT

CUPING MERAH said...

JOOSTSPRING

klau anda dibawah umur tkyah lah masuk campur hal orang tua..

adik joostspring tolong main jauh2
ya dik..takut nnti terkena minyak panas lak..

Anonymous said...

pr mcm gampang..abs tu dh tuhan bg mmrintah 11 blan tu trima jela..ckp agama pndai..mncarut pn pndai

sasaudengo said...

Demokrasi bagi puak2 Be-eNd bukannya ikut suara rakyat tapi ikut sukahati pemimpin BeNgap dia!

Demokrasi pd puak2 UMNO & BN adalah Demo-kasi RM5juta kat 3 katak BaNgsat, maka dapat perintah Perak bukannya ikut majoriti suara RAKYAT.Kalo betul,3 katak BaNgsat tu dpt mandat rakyat... kenape takut nak PRK??? Rakyat Changkat Jering dah tunjuk kehendak mereka masa PRK Bkt Gantang... mereka taknak pun kat YB (Yg BaNgsat) Mejar (B-Baghal) Osman Jahil-lu.

Dengo la kate Chedet Mahafiraun tu, kalo bubar DUN Perak, PR pasti menang sebab tu takot bebeno!!!!

Master Yoda said...

Wooowoooowoooo..

Kengkwn PR sekalian, kool ok, kool...relak....sabar...depa nk provoke je tu...relak.....

Nak marah, biar ade hujah dan fakta..

Kool bro sekalian...

Malaysian-2Day said:

"lagi satu, kalau negara Malaysia ni kamu anggap negara kuku besi, kamu dgn segala hormatnya di persilakan berambus dari Malaysia nih. pegi jadi warganegara bangla ke, indon ke, singapore ke. silakan."

Lebih kurang mcm ayat Nazri Aziz je mase kat parlimen dolu2...Kah kah kah....

Jd warganegara bangla kire ok la kan, keje rajin.....

Drpd certain2 golongan yg dpt kontrek, tapi pi jual kat tokey Cina...pastu claim komisyen kaw2...Nak keje senang tuk dpt duit...Kah kah kah..Pastu claim DEB bgus...Kah kah kah

Tipu bebdk sek kate DEB bgus...Kah kah kah....

Anonymous said...

Assalamua'laikum

Sdr Topeng Perak,

Kat mana cilok gambar samurai Jepun tu. Hansam laaaaa.....

JAWAPAN AKU

AKU PUN TAK PEEER CAAAA YAAAA...!!!

bodik said...

ini lg sorang budak melayu tp bkn islam. kalau ko mengaku islam...jgn separuh2 jadilah islam keseluruhan. Allah SWT suruh berlaku adil walau d mana ada perselisihan faham...kpn puak2 umno bahalol ni x nak rujuk Quran Ddan Hadis nabi SAW???...kata umno ni penuh org islam d dlmnya. kata islam sebagai agama rasmi dan bila org cina baca Quran mrh kata menghina pulak. tp knp orang melayu islam umno x nak rujuk Quran dan Hadis nabi bila ada salah faham berlaku mcm d perak ni. knp najib x masuk mahkamah dan x diadili sedangkan nabi juga bila hampir nak wafat nabi sendiri minta d adili. knp najib x nak saman akhbar negara luar kalau dia betul...nampak sgt pengecut dan x berani puak2 ni. umno ni pandai bercakap aje bila d belakang. ada Quran x nak guna...bila nak mati baru terhegeh2 puak2 umno yahudi laknat ni. budak melayu pun jenis bangang punya, lain kali kalau nak sokong org rujuklah quran dulu, jgn jadi mcm budak melayu bangsat!!!

Master Yoda said...

Kah kah kah.....

Sume tu tukang jual kontrek kat Cina...

Dah tak bernafas dah tue...

Kah kah kah

Ni la dia, asik nk keje senang, pastu claim DEB bgus

Kah kah kah

Sampai la ni tak achieve target 30% tue....