"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 14, 2009

Majlis Makan Malan Dan Teater ISA - malaysiakini

Majlis Makan Malam Amal ISA

Tarikh : 16.5.2009 Sabtu (8.00 malam)

Tempat : Dewan Besar Markas Tarbiyyah PAS

Acara Majlis : Jamuan, Persembahan Teater "Menunggu Kata Dari Tuhan" oleh Dinsman, Nasir Jani & Soffi Jikan, Bacaan Puisi oleh Hj.Mohd Sabu & Sasterawan Negara Pak Samad Said.

Anjuran : PAS Kawasan Bukit Bintang

Harga Tiket : RM 25

No Akaun CIMB : 12230069803521 (Noriah Bt. Yunus).

Mohon Sebarkan Dan Iklankan Di Blog Masing-Masing.

7 comments:

Anonymous said...

http://pesanan-pesanan.blogspot.com/

Selasa, 2009 Mei 05
Lim Guan Eng memperlekeh hukum Islam
Dalam rakaman ucapan Lim Guan Eng di DAP Wanita Workshop 2009 pada pagi tarikh lebih kurang April 25hb, dia telah mengeluarkan satu kenyataan yang telah memperlekehkan hukum dan budaya poligami amalan orang Islam.

Workshop yang bertema "Implement Gender Agenda as a DAP Strategy to the Hearts and Minds of Men and Women" berlangsung di Wisma Winbond, Jalan Yap Kwan Seng, Kuala Lumpur.

Berikut adalah kenyataan beliau:

"We stand together for equal treatment. There should no double standard. We can't understand why a man can have four wives. Why should there be this type of double standard? I am not encouraging men to have four wives or woman to have four husbands but why should there be a double standard of this kind of perception? It is okay for men to have more, but not for women?"

Semasa membuat kenyataan tersebut, Lim Guan Eng bercakap sambil ketawa dan disambut dengan gelak ketawa penonton.

Ini adalah satu kenyataan kurang ajar yang menghina amalan yang dibenarkan oleh ugama Islam ke atas penganutnya.

Sebagai orang bukan Islam, mereka tidak ada hak untuk mempersoalkan kebudayan dan hukum-hukum agama Islam. Inikan pula agama Islam adalah lebih tinggi taraf sebagai agama Persekutuan yang sudah termaktub dalam perlembagaan.

Bukankah ini adalah hak asasi orang Islam untuk mengamalkan kebudayaannya?

Dalam mereka mempermainkan amalan poligami di kalangan orang Islam, adakah amalan poligami juga tidak berlaku dan diterima di kalangan kaum Cina? Malah lebih teruk lagi, isteri kedua dan seterusnya tidak mempunyai hak undang-undang berbanding dengan amalan poligami orang Islam.

Mengapa ini tidak diperjuangkan DAP dan diberi penakanan oleh DAP? Poligami diamalkan di kalangan saudagar dan hartawan Cina. Tentu sekali mereka tidak mahu lakukan kerana ianya akan memutuskan aliran pembiayaan parti DAP dari saudagar dan hartawan Cina.

Dari segi politik, di manakah kononnya kata-kata meraikan kepelbagaian ugama dan budaya berbilang kaum yang diwar-warkan oleh ideologi Malaysian Malaysia anjuran DAP? Dimanakah sikap kemanusian untuk hormat menghormati sesama insan?

Kenyataan ini hanya menunjukkan lagi sikap prejudis perkauman disebalik topeng demokrasi dan kemanusiaan yang mereka konon war-warkan.

Ianya juga menunjukkan dengan peningkatan pengaruh dan kuasa politik, Cina-Cina DAP sudah sanggup lakukan apa saja termasuk melakukan sesuatu yang bertentangan dengan ideologi politik mereka dan dan hak asasi manusia untuk mengembangkan pengaruh.

Bayangkan saja, apa lagi yang mereka sedia lakukan jika berkuasa?
Dicatat oleh Pesanan Keramat di 12:15 PM 5 ulasan Pautan pada catatan ini

Anonymous said...

Sultan Perak:
Ampun Tuanku Sembah Patik Harap Diampun.
Patik mohon mencadangkan apalah kiranya Tuanku 'say something regarding what is happening in your state'. At least to show that you(Tuanku)are AVAILABLE..and still ALIVE..!!
Menjungjung Kasih Tuanku.

Anonymous said...

X habis habis kutip derma je...
perjuangan apa la orang PAS ni buat.

Rakyat 4 Rakyat said...

Anonymous said...
"X habis habis kutip derma je...
perjuangan apa la orang PAS ni buat."

Yg kat atas ini mungkin org BeeNd .. sebab tu dia tak faham...

Duit yang kita ada ni ALLAH yang punya... Duit tulah yang akan kita gunakan untuk menegakan ISLAM.....

ALLAH akan balaskan pahala kepada org2 yang ringan utk memberi sedekah...

Mr Joker said...

Anon 10:35 AM - kau tak paham bahasa melayu ke? kan dekat atas tu kaboe rege tiket RM25.

Kau penah tengok bola tak?

Beli tiket bola tu kira derma ka?

NGOOOKKK...!!!

Anonymous said...

Penghinaan dr pemimpin yg mahu mencontohi Umar Abd Aziz

Anonymous said...

Ahli Lujnah Politik PAS Kelantan Fatah Harun gesa parti PAS siasat dakwaan Ketua Dewan Ulama PAS ada amalan beli undi dalam pemilihan parti PAS.

Lu pikirla sendiri.............
suka sangat jaga tepi kain orang!