"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 30, 2009

Bila TGNA Bicara

Jadi kecohlah kem UMNgOk bila TGNA dalam 1 siri ceramahnya di La'loh, Manek Urai menegaskan bahawa UMNgOk itu macam Komunis dan ajaran sesat Ayah Pin.

Pemuda UMNgOk kecoh siap buat laporan polis. veteran UMNgOk sampai hentak-hentak meja masa sembang dengan aku. "mana boleh TGNA tuduh UMNgOk macam komunis daan ajaran sesat Ayah Pin..!" kata veteran UMNgOk.

Bila aku panaskan lagi keadaan tu langsung veteran UMNgOk tu bangun berdiri macam nak bergocoh dengan aku. aku bantai gelak je... hahaha... langsung dia bawak keluar hujah dangkal dia pasal hudud.

Kata veteran UMNgOk tu - "PAS dah perintah Kelantan lebih 4 penggal, mana hukum hudud? berapa orang dah rakyat Kelantan yang kena potong tangan..?" kata veteran UMNgOk tu.

Aku jawab balik dekat dia macam yang TGNA cakap...

Aku lari sikit dari topik asal... aku tanya dia, apa beza kerusi kayu dengan kerusi plastik..? veteran tu jawab...
"2-2 sama je kerusi... rupa bentuk lain, tapi sifatnya sama, untuk kita duduk".

Jawapan tu dah jelaskan pada dia apa yang TGNA jelaskan... aku bagitau dia... sama la macam yang TGNA bagi tau... UMNgOk tu "macam" komunis... sifatnya sama.... tolak hukum Tuhan. tak betul ke? untuk me"macam"kan 1-1 dengan yg lain cukup ada 1 persamaan.

Telinga mamat tu kembang "macam" kuali. awek tu kurus "macam" lidi, gemuk badak, bodoh macam lembu... "macam"...

UMNgOk tolak hukum Tuhan "macam" ajaran Ayah Pin. UMNgOk zalim "macam" komunis sebab pertahankan ISA, jadi apa masalahnya?

Veteran tu senyap... muka dah merah "macam" udang kena bakar... "macam" jugak tu kan..?

Masuk bab hudud pulak... aku malas nak bagi hangat lagi cuma aku tanya dia adakah kalau dibuat hukum hudud tu semata-mata untuk nak potong tangan orang? veteran diam... sedut rokok lagi dalam-dalam.

Aku tanya dia, kalau hukum hudud dijalankan di Kelantan atau Malaysia, berapa ramai agaknya pemimpin UMNgOk yang kudung atau kena sebat..? dia soal balik aku, "kau ingat pemimpin UMNgOk ni jahat sangat ke sampai kau tanya aku macam tu..?"... hahaha...

Aku gelak je sambil soal balik dia - habis masa abang tanya soalan pasal hukum hudud tu abang ingat semua orang Kelantan jahat ke..? veteran tu terus duduk. paham kan?

Kah kah kah kah kah...!!! TKO.

Salam Dari Manek Urai.

9 comments:

Hanif Nasir said...

hujah bernas!!!!

Anonymous said...

Good job bro. Belasah sampai koma, supaya sempat taubat kalau panjang umur hahahahahaa.

Unknown said...

Kita belasah umno ni sebab kita sayang dia x nak dia sesat lagi jauh,macam pukul anak la pukul kerana sayang.

Anonymous said...

bro,
jangan kasi can...jumpa umno jer mu bagi flyingkit biar dia terduduk..khehehe

i'm no king

Anonymous said...

akhlak Islam ke yang sedang dipamirkan ini?

ke generasi samseng?

Anonymous said...

yang penting bukan akhlak sister in islam....

Anonymous said...

asik..islam aja bila nak jadi
muslim(yg beriman)

Anonymous said...

kakaka lucu bonar cerita karut
kau tu. ni aku nak sorkan kat depah
hang ni jadi tukang karut dikir
barat atau joget makyong anacam...

Anonymous said...

Alhamdulillah... bravo tuan blog...
semoga yg haq tetap menang, yg batil tetap kalah... amin ya Rabbal 'alamin...