"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 30, 2009

Manek Urai: Bongoknya Penyokong UMNgOk - malaysiakini

Aku masih dalam mood nak membantai penyokong UMNgOk yang terbukti bongok.

Bukan marah, tapi sedih... sedih bila tengok orang-orang yang sepatutnya jadi bijak pandai terpaksa akur menjadi Bongok didalam Parti Ngok UMNgOk...

Bila aku paparkan jawatan yang dipegang oleh calon UMNgOk semasa berada dalam KESEDAR, rata-rata komen dari penyokong UMNgOk mempersoalkan jawatan tersebut. rata-rata bongok menolak kenyataan aku. "mana ada jawatan CEO dalam KESEDAR..?" lebih malang lagi bila ada yang mengaku kakitangan KESEDAR tapi tak tau pulak ada jawatan CEO dalam KESEDAR.

Bongok sungguh... maka timbul persoalan dalam kepala otak aku... yang mengaku kakitangan KESEDAR tu, dalam setahun, berapa kali je kamu masuk pejabat?

Aku yakin dalam post aku yang berkenaan dengan hal ni, tak ade Bongok UMNgOk akan menyampuk nak komen... kalau ada pun, mesti komennya jauh tersasar dari topik dalam post ni... tak caya kita tunggu...

TungakLangit akan tinggalkan komen pasal Hudud, Zali macam biasa la... 2-2 patah komen yang langsung tak bermakna... yang lain-lain korang tau la kan... UMNgOk...

Yang mengaku kakitangan KESEDAR langsung tak kan muncul... bz la kononnya... tak dapat online 2-3 hari ni... dalam post lain yang tak de isu CEO nanti muncul balik la tu...

Ala... tukar la id... bukan orang tau pun... Allah je tau... tu antara kamu dengan Allah... aku tak campur...

Kah kah kah kah kah ... !!!

KESEDAR tak de jawatan CEO..? Kah kah kah kah kah ... !!!

Betul-betul lembu Bongok...

Salam dari Manek Urai.

28 comments:

Anonymous said...

KESEDAR DI TUKAR KPDA TAK SEDAR DIRI

Anonymous said...

Solat itu akan mencegah daripada perbuatan keji.

Anonymous said...

'Bertolong-tolonglah kamu dalam urusan kebaikan dan janganlah kamu bertolong-menoling dalam dosa dan permusuhan (al-maidah:2)

Kamu(wahai umat Muhamad)adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah)umat manusia kerana kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah(buruk keji), serta kamu pula beriman kepada Allah(dengan sebenar-benar iman). Dan kalaulah Ahli Kitab (Yahudi dan Nasran)itu beriman(sebagaimana semestinya), tentulah iman itu menjadi baik bagi mereka.(Tetapi) di antara mereka ada yang beriman dan kebanyakan mereka: orang-orang fasik ( al-imran:110)

Anonymous said...

Sekiranya kita menghina atau mengaibkan sesorang atau kumpulan, sesunnguh Allah akan membalas pada pekara yang sama sekiranya tiada kebenarannya, sebagao contoh PAS mengatakan prang Islam UMNO Kafir kerana bersama2 dengan bangsa lain memberntuk kerajaan, tetapi hari ini PAS bersama DAP yang ternag2 menolak Islam, maka Allah tunjukkan yang PAS lebih kafir dari kafir laknatullah....Allah Maha Mengetahu.

serupasekala said...

Apa yang marah sangat dengan DAP ni.

Macam dengki aje. Umno ado MCA .Pas ado DAP. serupa doh tu. ko nak suruh DAP sokong Umno pulak.

Alangkah indahnya penciptaan manusia yang dibekalkan dengan akal yang begitu sempurna.Namun, jarang di kalangan manusia yang merasakan keajaiban akal ini, kerana yang lebih disukai oleh manusia ialah nafsu yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan. Bagi manusia yang dikuasai nafsu, hidupnya bertambah jauh dari Allah, dan manusia sebegini akan terpancar padanya sikap buruk seperti tamak, tidak amanah,rasuah,dengki,prasangka dan banyak lagi.Manusia yang dikuasai akal akan lebih tenang hidupnya,harmoni jiwanya dan baik budi pekertinya.

(di petik dan disunting: Revolusi Iq.Eq.Sq-Taufik Pasiak)

Anonymous said...

anon 8.49

Umngok betul la kamu ni... PAS tak pernah kata Umngok kapir pun... tapi umpama je dimana bila Umngok tolak hukum islam terang-terang ... tak mau laksana hukum islam.. so macam kafir la sedangkan kuasa ditangan Umngok.. pilih pemimpin bini tak pakai tudung ... so what

Anonymous said...

ramai betul penyokong2 umnngok@mykmu yg masuk sini.. memang betul2 bongok2 lar penyokong2 umngok nih..!!

Anonymous said...

setuju ngan TP, parti umno ngok sesuai untuk si bongok-bongok...

AE PRINTING said...

Mudahjer.. Orang-orang yang engkar dengan arahan Allah,tuntutan allah,jalan allah maka terpesong lah ia... Fikir-fikirkan..

Anonymous said...

Bongok2 dalam parti UmNgook..!!
kah..kah..kah
elok sangat la tuh.

Penakut pahit! Ajak debat pun takut puak2 UmNgook nie.
Bukan nak ajak bertumbok pun!

UmNgook penakut,
DULU, KINI, SELAMANYA..

UmNongook penakut,
DULU, KINI DAN SELAMANYA..!

saripDOL said...

PAS pun same.cakap besar.dasar pas dulu ngn sekarang jauh berbeza.semata-mata KUASA.dulu juara menegakkan islam.sekarang fikir banyak kali nak keluar statement nak tegakkan islam takutkan brade DAP ngn PKR.Tak payah ckp psl Islamlah kalau fitnah dan mencaci org jd mainan dalam PAS.

pemerhati bebas said...

tuan perisik ni kenal sangat ko dgn calon2 nih???? sedaknyo duk ngutuk calon UMNO... acu crito gak pasal calon pas pulok,,, komen2 rkyat manek urai ko calon pas ghano,,, aku sbg pemerhati bebas nok tahu la jugok respon rakyat.... setiap hok idup ni ado kelebihey & kekurangey masing2... bilo tuan perisik crito pasal keduo2 calon ni,,,baru la buleh di buat penilaye hok mano satu pilihey rakyat manek urai...

Anonymous said...

baikle nik aziz tukar "serambi mekah" ke "serambi DAP' itu lebih ngam dgn pencium buntut dap. Nak tegak Islam konon..kah...kahhhh

Anonymous said...

baikle nik aziz tukar "serambi mekah" ke "serambi DAP' itu lebih ngam dgn pencium buntut dap. Nak tegak Islam konon..kah...kahhhh

June 30, 2009 9:41 AM

umnongokk,
sekurang2nya ade juga rasa nak tegak islam....umno pernah cakap rasa nak tegak islam?..tapi hari2 cakap nak tegak melayu...adakah semua melayu islam?

khehehe..i'm no king

Anonymous said...

berapa ramai adik beradik, emak bapak engkau dlm dap atau pkr yg ucap dua kalimah syahadah. Kalu nak harap tn guru Nga (dia ni cerdik sikit je dari tn guru na) je baik le tak payah mempersoalkan Islam sdr se Islam yg lain. Hai kesian nye Pas, mempersoalkan Islam sdr se islam yg lain tapi tak sedar Dap bukan setakat menolak Islam Pas tapi mencabar PAS. Serupa le DAP ckap: "lu cium buntu gua dulu kalu nak tegak Islam di Msia". OMG!

Anonymous said...

pengikut2 umngok cium bontot samy vellu adalaaa...

mohahz said...

betui la bro...puak2 umno yg hilang ni dh tersasar topik da....

Anonymous said...

siapa sebenarnya yang harus diikuti?

ketuanan lipan said...

Najib cium bontot MCA- BIASISWA NASIONAL....kah kah kah berasaskan merit.... terpekik telolong 'hidup melayu' tetibe cium bontot MCA dengan biasiswa nasional berasaskan merit.... ironi.... ketuanan melayu konon...

Master Yoda said...

Yeah, hangat2...

Come on sume..

Perbezaan pendapat adekalanye bagus...

Tapi kalau dah nak tegakkan benang yg basah, tu dh jadi lawak kangkong

Kah kah kah

Anonymous said...

apa yang penting...
UmNOngook penakut,
UmNOngook pengecut..
DULU, KINI DAN SELAMANYA !!

nak berdebat pun takut, xder teloq!
buat alasan macam2..

kah..kah..kah

kafe kenyalang said...

cuba tanya mca+mic,slama depa campur dgn BN,apa yg depa tau pasal islam??

yg pasti anda akan dapat jawapan seperti ini.."ISLAM??POTONG LXXXXAU MA..."

DAP+PAS??=SIAP KUAR HUJAH GUNA AL-QUR'AN DAN HADIS..ITU BRU SETAUN..LAGI LAMA KERJASAMA,LAGI BAIK..INSYAALLAH..

BEGINILAH,DEMI ALLAH,AKU NI BERBANGSA IBAN YANG DULUNYA SEORANG KRISTIAN.PAS DAN UMNO NI AKU IBARATKAN SEPERTI DUA ORG KAWAN BERBANGSA MELAYU YG RAPAT DENGANKU..YANG A,KAKI TIKAM EKOR,BINI X TUTUP AURAT,BILA BULAN RAMADHAN,DIA X PUASA DAN X PERNAH PUN CERITA APA ITU ISLAM KEPADAKU DAN TIDAK PERNAH MMBUAT AKU TERTARIK PADA ISLAM..MANAKALA SI B PULAK,SEORANG YG SETIAP YG KLUAR DRPD MULUTNYA TIDAK LAIN MELAINKAN BERCERITA MENGENAI KEHEBATAN ISLAM SEHINGGA AKU MENJADI TERTARIK PADA ISLAM..BEGITULAH PERUMPAMAAN YG BOLEH AKU BERIKAN..LELAKI A D ATAS ADALAH ORG UMNO,MANAKALA LELAKI B ADALAH ORG PAS..

SO,BAGI AKU,LEBIH BAIK BERKAWAN DGN DAP YG BRU NAK KNAL ISLAM DRPD BERKAWAN DGN ORG UMNO YG MNGAKU ISLAM TTP MNOLAK PERLAKSANAAN HUKUM ISLAM.ORG KAFIR ADALAH MUSUH YG TERANG,MANAKALA ORG UMNO NIH MUSUH DLM SELIMUT..KALU BEPERANG,MUSUH DLM SELIMUT LAGI BAHAYA..HEHE..FIKIR-FIKIRKANLAH..

ISU BODOH YG DIMAINKAN OLEH UMNO SEPERTI "NGA KOR MING BACA QUR'AN"IBARAT MELUDAH KE LANGIT..PADAN MUKA KAU..KAU YG KONONNYA BERIMAN PADA AL-QUR'AN PUN X BACA QUR'AN,X BACA TAK APA LAGI,TAPI SIAP TOLAK LAGI..TU YG TAK TAHAN TUH..HEHE..SECARA ZAHIRNYA SAPA YG KAFIR??FIKIR2KAN LAH..

Anonymous said...

kafe kenyalang..
subhanallah anda telah diberi pentunjuk dari ALLAH ALHAMDULILAH. Nasihat aku tak usahlah kau terikut dgn orang PAS & UMNO nanti kamu mudarat,ada baiknya kamu mengislam diri kepada islam yg benarnya.

Anonymous said...

hello!!!ketuanan lipan & anon 10.17
apa ni cium-cium bontot ingat ni
DSAI KE!!kalau DSAI bukan cium lagi
diju..b..ry terus kakakakekekekkkk.

Anonymous said...

kalau dah ketua kaki bontot.
apa nak hairan pengikut pula
suuuuka cium bontot hai dah tak ada
tempat lain nak cium .
kat bon.......tot aja. kekakekakekaaaaaaa.

kafe kenyalang said...

kepada anon 3:45 pm,

salam ukhuwah sy ucapkan,

honestly,sy bukan terikut..kalau allah dan rasulnya tidak menyebut ttg jihad@berjuang,sy pun akan duduk diam sptmana org lain yg menolak politik.Bg saya,PAS adalah 1 wadah yg baik utk sy perjuangkan syahadah sy..jgn tanya apa yg agama buleh buat utk kamu,tp tepuk dada,tanyalah iman kamu,apa yg kamu boleh buat utk agama kamu???

saudara,

kt dibri aqal utk membezakan yg baik dan yg buruk.jd selepas menilai dr segala aspek,alhamdulillah,sy melihat PAS genuine dlm perjuangannya.tidak bleh sy nafikan kecacatan yg ada,tp perjuangan PAS dlm menegakkan daulah islamiyyah masih saya yakini.amat berbeza dgn umno yg terang2 menentang islam demi menegakkan perjuangan assobiyyah..ini jelas sesuatu yg dibenci oleh rasulullah s.a.w..

saudara anon..

kalau kamu rasa berdiam diri itu baik,diam lah sediam-diamnya..jgn menuduh atau menghukum.sy sggup mnyahut seruan jihad ini krana sy tkut amalan sekularisme,liberalisme,gejala murtad dan sbgnya menular dikalangan anak cucu sy..sy rasa tercabar dgn smua itu,maka saya bangkit..

terima kasih atas keperihatinnan saudara..

ketuanan lipan said...

bukan Najib ke yang suka bab bontot bontot ni....siap bagik 'BIASISWA' terus lagi pada sepol bkari suruh ngaku kena bontot....(walaupon pada mulanya najib tak ngaku dia bagik BIASISWA bontot pada sepol...sampoi dah kantoi baru tergagap gagap nak ngaku depan tv dia bagi BIASISWA

tapi sepol dapat 'BIASISWA' tak nak study betol2....3 doktor pakar dari HKL termasuk 1 dari PUSRAWI kata takde kesan pape pon hasil BIASISWA tajaan najib....

Bala pon penah sebut najib ngan razak baginda suka bontot dalm SD dia...

jadik tak hairan lah najib cium bontot MCA untuk bagi BISISWA NASIONAL...

la la la la (jangan terasa plak, sebab aku memang sengaja tulis dan berfikir macam wartawan utusan)

Anonymous said...

seronoknya syaitan berparti..