"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 30, 2009

Manek Urai: Pangkah UMNgOk, Murtad..! - malaysiakini

Entah sape punya akal gila babi aku tak tau, menjelang Pilihanraya Kecil Manek Urai, kem UMNgOk dah mula berkempen dan antaranya melalui perang saraf. UMNgOk telah mewujudkan 1 kumpulan yang telah bertindak menyamar sebagai jentera Muslimin dan juga Muslimat PAS di Manek Urai.

Jentera samaran ini menyusup dari kampung ke kampung, rumah ke rumah dengan membawa imej dan juga watak jentera PAS. jentera "Muslimin klon" yang terpilih, berjubah, memakai serban dan berperwatakan seakan-akan geng-geng tabligh manakala "Muslimah klon" yang berjubah labuh ini bergerak dalam 1 kumpulan kecil.

Kempen mereka amat mudah, bertemu dengan bakal pengundi seolah-olah jentera PAS, bermodalkan beberapa ayat suci Al-Qur'an kemudian mengingatkan para bakal pengundi bahawa jika mereka mengundi UMNgOk, mereka dikira sebagai Murtad.

Taktik ini dipangggil taktik "reverse phsycology". membangkitkan kebencian melalui cara yang paling halus. mereka yang mendengar hujah dangkal dan bacaan ayat suci Al-Qur'an jentera gila ini akan merasa benci dengan cara kempen yang dianggap keterlaluan bagi sebuah parti yang mendokong Islam.

Tujuannya mudah... memupuk perasaan benci melalui kempen yang keterlaluan. jentera PAS dan penduduk Manek Urai sila ambil perhatian. jangan terpedaya dengan samaran mereka-mereka yang gila ini.

Kenali jentera anda sendiri.

Kalau perlu, tangkap mereka-mereka yang menyamar ini, dedahkan siapa mereka sebenarnya. kita lihat siapa yang kena..!

Salam dari Manek Urai.

12 comments:

Anonymous said...

JENTERA PAS BERKEMPEN DI MANEK URAI DITANGKAP OLEH AHLI PAS DAN DI SURUH MENGAKU AHLI UMNO.

Anonymous said...

dasyat la taktik orang pas ni kalau da memang busuk ati tetap busuk ati lebih2 lagi penulis blog ni.
korang sememangnya dah xde keje lain nak buat, sbb tu asek mengarut je kat sini.

Anonymous said...

salam bro,
Tak sabar nak tunggu gambar super impose dan gambar sekerat calon BN kali ini seperti di PRK Bukit Gantang dan PRK Kuala Terengganu hasil rekayasa blogger Pakatan Pembangkang..

Bila agak ye nak keluar?
Tujuan gambar-gambar ini mudah seperti kata anda.
Memupuk perasaan benci melalui kempen yang keterlaluan.

nak tengok :
1)http://h1mpunan.files.wordpress.com/2009/04/scan10015.jpg

2)http://4.bp.blogspot.com/_zFlH03573mM/SV9A6bMZuOI/AAAAAAAAAMU/1e73DDDimtY/s400/wfarid.png

"Perbezaan pendapat itu demokrasi"

Mr Joker said...

Kumbang - gambar 1 tu aku 100% yakin mmemang gambar original. cuba kau zoom pakai PS CS3 sampai 800x... kau ingat ade ke sape2 yanng boleh corp detail seurat-seurat rambut Mail Danok?

Gambar 2 - tu gambar Wan Farid dalam Famiy gathering... kisah benar dia berkaraoke tapi sayang ade mangkok pi belit kata dia dengan GRO... padahal tu anak sedare dia... lawa budak tu...

hahaha

Anonymous said...

Siapakah kalian untuk meMURTADkan seseorang????? Damn it!!!!

Anonymous said...

TP,
Letak la gambar puaka2 yang 'berkempen' gila babi di Manik Urai tue.
Teringin gak nak tengok depa berjubah dan berserban.
Sebar bagi 1Malaysia boleh tengok..

Unknown said...

Macam-macam taktik dilakukan oleh umngok untuk menang,nanpak sangat dia terdesak.Syabas topeng rakyat,teruskan usaha dedahkan segala taktik jahat mereka.terima kasih bantu kami di ManikUrai.

Anonymous said...

Takpe, kita tengok siapa yang kena. Tangkap dan hantar je ke balai polis. Tak kira la siapa mereka hatta orang PAS sekalipun, sebab PAS tak perlukan orang begini.

Lin said...

TP

SUDAH2LAH BUAT KERJA MEMECAH BELAHKAN ORANG ISLAM MELAYU NI...

TAPI KALAU NI ADALAH PERIUK NASI KAU TERPULANGLAH ... KAN BAGUIH BALIK KAMPUNG BUAT KERJA KAT KEBUN SAH-SAH REZEKI HALAL DARI MENJADI PENYEBAR FITNAH DALAM BLOG...

KAU ORANG NI KAN... BUKAN KITA TAK TAU... BENDA TU KAU YANG BUAT KEMUDIAN NAK SALAHKAN UMNO... ELOKLAH TAKTIK BODOH KAU TU...

KALAU BETUL ORANG MUNO TAK KAN ORANG KAMPUNG TAK KENAL MEREKA... KALAU DIA ORANG LUAR TAK KAN TAK DAPAT KESAN SAMPAI SEKARANG...

MEMANG BODOH ULASAN KAU NI...

DAHLAH SALAH TEKA SAPA BAKAL CALON UMNO KEMUDIAN BUAT CITER BUKAN2 NAK COVER KEBODOHAN KAU SILAP TEKA TU...

APALAH DANGKAL ILMU DAN KECERDIKAN KAU...

ITULAH ASYIK NAK MAKI HAMUN ORANG DAN RASA DIRI HEBAT DARI ORANG LAIN...

TU MUNAFIK NAMANYA

PERGI MUNASABAH DIRI KAMU SEKARANG NAK MATI TAK TUNGGU TUA... DOSA KAMU YANG LALU POHON KEAMPUNAN INSYALLAH ALLAH AKAN AMPUN SELAGI ADA MASA

Anonymous said...

Tungaklangit,

Apa2 ulasan dia pun hang pergi la siasat betul ke idak sebelum menafikan. Apa2 pun UMNgok kita kasi bungkus kat Manek Urai.

Anonymous said...

yop tungak langit..

mereka semua ni dah jauh hanyutnya..

dinasihat macam mana pun tak mau terima..

perumpamaannya begini..

umpama seekor ikan, kalau kepalanya dah busuk dan berulat, habislah busuk dan berulat sampai ke ekornya..

atau perumpamaan yang lain..umpama orang yang buat kerja dalam lubang najis..sentiasa bergelumang dengan najis..apabila keluar dari lubang najis tu mereka sangka semua orang busuk..walhal mereka yang busuk sebab dah bergelumang dengan najis..

cam tu ler lebih kurang..


huuuuu..

Anonymous said...

sedih aku tengok.. asal x bek je UMNO, asal yang elok je PAS, isk2
senang je kan nak fitnah2 orang len, x takut dosa ke oit?