"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, June 28, 2009

Manek Urai: Bertukar..!

Akhirnya, calon UMNgOk/Barisan Nasiyonal diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yasin di Markas UMNgOk Sungai Chor petang tadi.

Tidak mengejutkan bilamana calon yang diumumkan tidak menepati maklumat awal yang diperolehi dimana nama Tuan Aziz Tuan Mat diisytiharkan sebagai calon UMNgOk dan bukannya Che Jalal Muda yang sebelum ini telah memperolehi 95% undian dalam 1 pemilihan yang diadakan oleh UMNgOk Kelantan.

Perkara sebegini biasa berlaku didalam UMNgOk.

Tidak dapat dipastikan apa yang sebenarnya berlaku disaat-saat akhir tetapi seperti yang telah dimaklumkan didalam post sebelum ini -
Yang pastinya, ada "individu tertentu" yang terpaksa berputih mata akibat pertukaran nama calon tersebut.

Siapa "individu tertentu" yang dimaksudkan..? kita tunggu maklumat seterusnya. yang pastinya ialah, terdapat 3 nama yaang dicalonkan oleh tiga kumpulan dalam UMNgOk, ada yang dicalonkan dan ada juga yang menawarkan diri.

Ada juga yang telah "bersuara"... siapa yang telah "bersuara"..? klik disini kalau nak tahu.

60 comments:

PARPUKARI said...

he he he, NASIB BAIK DEPA TAK PILIH JALAL, SEKARANG NI BARU ADA FIGHT...NAPE BUNYI MACAM TAKUT JE....HE HE HE

Headphone-Malaya said...

Siapa Jalal tu?? org nyer mcm mner?? jual telor kat pasar sblh tmpt jual ikan ker?? ekekekeke....

even aku dpt rasa BN klh tp aku tetap sokong BN sbb sesuka ati orang PAS ni jer nk kafirkan org...

sembahyang cukup pun tp asik mengfitnah buat ap

Anonymous said...

wowo..parpu kari..bijak sungguh analis..anda sungguh menyakinkan..dengan datanya menunjukkan PAS sangat takut dekat calon UMNO ni..waaaa..aku pun takutlee...eeeeii..takutnyeee!!

CUPING MERAH said...

dulu-dulu bleh la crita pas takut..
sekarang dah tak ada lagi perasaan tu..yang ambik alih perasaan tu ialah umngok dan juak2nya..

zaman dah berubah,masyarakat pun dah berubah yang tinggal pencacai umngok yang masih lagi belom kuar dari tempurung emasnya..

Anonymous said...

xde istilah takut dalam perjuangan.

pas biasa kalah, biasa menang. xde ape yg nak ditakutkan...

perjuangan perlu diteruskan!!!

takbir!!!

Allahuakabar!!!

PARPUKARI said...

BAGUS, PAS SEKARANG MEMANG TAKBUR! AKU HARAP UMAT ISLAM MENILAI PAS SEKARANG!

Anonymous said...

yg takut kalah tue umngok jer,headphone malaya nk tnya skit umno x pnh fitnah pas ker?yg kata pas ajaran sesat sape?manyak menggongla lu,bg aku la org pas diaorg kuat smbhyg n diaorg nie dpt petunjuk dari Allah sbb tue diaorg blh bezakn sape yg sesat n x,lu pikirla sndiri..aku nie xdela baik sgt tp kurang2 aku nk Islam ditegakkn di Malaysia nie sbb aku nie msih muda msih jauh lg perjalanan hdp nie..aku nk diaorg bimbing aku dgn Islam,klu harapkn umno rosakla masa dpn aku...

Anonymous said...

Perjuangan Islam di Malaysia akan sentiasa menyala dan membara walupun ada yang sentiasa mengambil jalan menentang perjuangan ini dan membelit2kan pemikiran semua org tentang perjuangan kami, kalian Islam kan?..kenapa kalian benci sgt kepada Islam? kenapa takut sangat dengan Islam? jangan hanya mengaku diri tu Islam tapi xsedar hanyalah sekadar parasit dalam Agama, kalian sentiasa mjadi duri dalam daging..ingat ni, biar darah dalam tubuh mengalir melawan pihak kalian, tak apa, kami tidak gentar, demi Islam...Islam harus ditegakkan..

ALLAHUAKBAR!! Lawan tetap lawan..

Anonymous said...

DULU LAGI AKU DOH RASA. UMBI DAH MULA REPUT PELAN-PELAN. TUNGGU MASA NK TUMBANG JE. orang mcm aku ni sape le nak dengor.

Anonymous said...

parpukari, zali, tunggaklangit and the geng dah mula goyah ni...

hihihi, terima la hakikat... akar dah dimakan anai-anai. dah x blh buat ape lg. pi tebang atau tnggu je pokoknye tumbang menyembah bumi...

Syeikh YB said...

UMNO pon apa kurangnya.baru smenjak dua mnejak ni jer cakap asyik merendah diri....hehe najib bila nak blajar jadi lebai...kot la esok lusa pakai serban simpan janggut...hehe

Anonymous said...

aku terus teranglah, dulu memang aku sokong pas, tapi akhir2ni rasa pelik je ngan perangai parti islam ni...lebih pentingkan orang kapir yang terang-terangan menentang islam..tapi seagama sendiri dicaci maki....kepimpinan melalui teladan...IKHLAS

CUPING MERAH said...

ya ke ko sokong pas?
atas dasar ape tu?
klau orang faham islam dia tetap sokong pas.
tapiii klau setakat sokong pas kerana bencikan umno uumm!!sokongan kamu tkkan lama..

balik belajar dan fahami islam betul2 baru kamu faham tentang pas..
klau tk same je kamu ngan umngok tu xde beza pon
BALIK BELAJAR YA ANON 10:25

Anonymous said...

'seagama' ya Anon 10.25? agama tah dibuang ke mana, harap tulis kat IC je ISLAM...tapi perangai mengalahkan Kafir..hukum hakam agama ditolak, keluarga tidak didedahkan dgn cara hidup Islam (wajib beb)..saudara seagama mcam ni kite nak respek? saudara seislam macam ni ke kite nak agkat sebagai pemimpin? pemimpin patutnya menjadi teladan..jadi contoh..

bile dinasihat, xpnah nak dengar, makin dipijak kepala org yg menasihat.katanya Agama dan politik xboleh disamakan, bodoh betullah, semua aspek kehidupan kita ni kan berlandaskan agama,..da jemu da beb..kalau otak n hati tu da hitam, buat macam mana pun takkan jadi..pokok pangkal diri sendiri...tak payah la berpura2 Islam kalau dalam hati dan perlakuan tak menunjukkan Islam..

kalau di zaman kemunculan Islam dulu orang tolak Islam sebab tak tahu isi kandungan Islam sebenarnya, zaman sekarang? takde sebab nak tolak melainkan diri tu berlagak sombong walaupun dah belajar pasal Islam..bajek diri tu lebih kuat dari Tuhan, b'taubat la..

wassalam..

Anonymous said...

mari2 visit sini. jgn jadi jaguh kg. berkokok dilaman sendiri. cuba la spin disini ....

http://theunspinners.blogspot.com/

Syeikh YB said...

yer la tuu..sekurang2nya dinegeri PAS merintah tak pernah kedengaran kerajaan pas bunuh org UMNO.zaman umno merintah..kat memali nuh telah berlaku tumpah darah.umno bunuh org PAS.

Anonymous said...

tu la ceramah x pernah pi, usrah x pernah dengar.setakat sokong membuta tuli baik xyah sokong nyusahkan jer. xde lg bagus puak2 ni, last tikam kite dr belakang lak. senang cakap adalah org yang munafik. zaman rasulullah pon dah ada golongan camni... so... xyah heran la...

fahami dulu Islam, kalau betul nak faham perjuangan pas...

wassalam...

zali said...

pro pas mengembek ke langit yakin
dapat mempertahan kan halaman
sendiri tetapi...

jauh di sudut hati kelat pro pas
yang bertopengkan islam...risau
bukan kepalang.

takut-takut halaman yang dimiliki
jatuh ketangan orang islam yang
lain...

Anonymous said...

dah 5-1 bro zali, kalau kalah kat manek urai jadi 5-2. masih menang lagi. kalau menang lak jadi 6-1.

keh,keh,keh...

mrL

zali said...

tv3 ada siar kisah pasar di pasir
mas yang sesuai untuk dijadikan
habitat ulat,biawak dan cacing.

kotor,jijik dan memualkan.

kerajaan negeri buat-buat sibuk
dengan pembangunan islam tapi
perkara kebersihan yang di
utamakan dalam islam di pandang
remeh.

pasar baru?...janji cuma tinggal
janji untuk menang dalam
pilihanraya je.

hindarkan manek urai dari menerima
nasib yang serupa dengan pasir mas.

dijanjikan segala emas dan permata
berkonsepkan islam tapi
sesudahnya...anjing nak lalu pun
tutup hidung.

dulu kini selamanya?? said...

Aku sebagai orang UMNO sangat tak bersetuju dengan BIASISWA NASIONAL yang diumumkan najib didepan MCA.... haramjadah punya presiden, penat aku menjerit hidup melayu, hidup ketuanan melayu...tapi presiden parti melayu ni sendiri yang mengkhianati melayu....pukimak haram jadah najib

Anonymous said...

biasa la zali, tv3/4 memang la balaci krajaan...

time nak prk ni sibuk lak nak buat liputan ctu. sblm ni knp x bt liputan ctu??? knp tmpat lain semua ok ke??? byk lg tempat2 yg x ok dalam malaysia ni.

org luar ko blh la cakap ape pun zali, tp org klantan sedar dan faham, org kelantan bijak berpolitik, bukan macam ko zali. memang itu yg diorg perlu bayar untuk menegakkan syiar Islam di kelantan. diorg rela tidak membangun demi Islam!!!

diorg sedar, krjaan yg dibentuk oleh pembangkang memang la akan ditekan oleh krjaan. diorg sedar perkara ni, tp ko mesti buat2 xsedar kan zali???

isi petroleum di kelantan dah menjelaskan segalanya. krjaan umno laknatullah sanggup salurkan gas di siam!!! cetek pemikiran umno!!! bodoh sebodoh2nya...

jutera petronas dah bgtau salur gas di kelantan jika dilihat dr segi kos, tp kebanganggan krjaan jelas teserlah...

buat la ape yg korg nak buat, seolah-olah tiada hr pembalasan kelak...

mrL

Anonymous said...

hati2 terhadap ulamak2 sesat akhir zaman...sekiranya dia terjun longkang yg mengikutnya pun akan terjun longkang sekali...baru lah rugi namanya sama2 minum air longkang.

Anonymous said...

demi bangsa melayu, m3 n sains diajar dalam bahasa inggeris,

demi bangsa melayu idea mewajibkan lulus BI untuk SPM dibuat,

demi bangsa melayu idea minimum 10 mata pelajaran SPM diutarakan,

tgk la apa pemimpin umno buat untuk bangsa melayu...

inikah cara untuk menjaga bangsa melayu???

krjaan dah buat kajian ke brp ramai anak2 melayu yg mahir BI??? dah, xyah susah2 aku yakin kebanyakan anak2 melayu memang x mahir BI.

memang bodoh idea seorang pemimpin yg nak martabatkan bangsa melayu...

mrL

aku umno bingung said...

kimak betul dah la najib ni derhaka kat sultan johor, belot kat ahli umno yang selama ni menyokong perjuangan UMNO...apa kejadahnya buat BIASISWA NASIONAL! umum depan MCA pulak, pantang aku presiden parti melayu yang khianat bangsa aku...mampos la UMNO

Anonymous said...

yg xde ilmu je akan terjun dalam longkang...

jgn ingat org lain sama cam kita.kalau kita bodoh, jgn ingat org lain pon bodoh cam kita...

Unknown said...

eeeiii.. klantan mmg kotor...

kebersihan tu sebhagian drp iman..

tp negeri kltn?? mner spruh drp iman umat2ny???

adeh.. ptut la sesuka ati mak dier jer nk isytihar org tu kafir... adoi...

Anonymous said...

kelantan je ke kotor penguin?

setahu aku rakyat malaysia memang pengotor.

setahu aku gak rakyat singapore memang bersih.

negeri lain pon kotor gak, kalau nak korek aku blh korek mana tempat yg kotor dalam malaysia ni.

Unknown said...

ala ko anon... ckp jer r ko org klntan...

klntn tu maha kotor ak ckp ko...

geli ak tgk...

ha!! korek r mner tmpt yg ko kater kotor sgt tu..
korek2

Anonymous said...

bukan susah nak tentukan kafir ke x penguin,

tolak Islam sah kafir, tolak ayat Al-quran sah kafir, tolak hukum Islam sah kafir.

umno tolak hudud, tolak hukum Islam.

nak klasifikasikan umno camne ek???

p/s: blaja dulu tentang Islam sblm nak komen.

Anonymous said...

malas aku nak korek, bukan keje aku cr benda2 kotor ni nak buat pe...

xpe la, buat la xnpk tmpt lain yg kotor...

kelantan je yg kotor.

huhuhu...

Unknown said...

perghhhh!!! sesedap ko jer kater gtu..

abih tu ap guner mkhmah syariah ni kalo xikot hukum islam???

cuber ko xplain kat ak plak..

kalo btol tolak islam knp ad masjid??? knp xlrang azan pasang kekuat???

itu yg korg kater islam sgt???

kalo btol nk berdakwah knp biler ajk bincang xnk???

knper bl berceramah mencarut memaki hamun org umno?? ckp xda fakta tu kan fitnah???

ada rasullullah mengfitnah sewaktu berdakwah???

Unknown said...

lg satu ak terlupa..

kitajgn mudah nk kafirkan org.. sesilap kita yg jatuh kafir...

ada dalam al-quran kater cara2 nk kafirkn org?? ak ni cetek agama ko tu yg tinggi sgt bljr agama

sosej said...

kenapa umno pertahankan SIS??

PAPA GOMO said...

BENAZIR BHUTOO MENJADI PENGAJARAN DALAM INGATAN ANWAR AL-JUBURI INI. KATA-KATA KARPAL BERTAUBAT BUAT ANWAR SENTIASA MEMALU GEGENDANG TELINGANYA.

KECELAKAAN BENAZIR BHUTOO TERUS MENJADI IGAUAN NGERI BUAT ANWAR SELAMA-LAMANYA. WANG SUDAH DI JOLIKAN, KUASA MASIH LAGI BELUM PASTI, MALAH SEMAKIN HARI SEMAKIN MALAP APA YANG ADA PADA ANWAR INI. YANG HADIR HANYALAH MALAIKAT MAUT DALAM HIDUPNYA.

http://www.gomounited.com/2009/06/kematian-benazir-bhutoo-menjadi-igauan.html

Prof. Era Pasca said...

tukar le sape pun... nnt lepas keputusan jgn ade yang tekedu udahle... nape letak calon name lebih kurang nik aziz nik mat? nape tak letak TUAN HADI TUAN AWANG... hahahaha name pun nk dekat2 MB kelantan....

zali said...

mrL kata : tp org klantan sedar
dan faham, org kelantan bijak
berpolitik, bukan macam ko zali.

tak di nafikan orang kelantan
memang bijak ber'politik'.

kat cafeteria jpn,orang kelantan
ber'politik'...cakap kat boss pegi
kencing tapi makan kat situ berjam
jam...

kerajaan bayar gaji buta je kat
depa...

dah la pengotor...pemalas lagi...

patutnya perangai kat kampung yang
24 jam mengulit beruk tu tinggal
la...buat la kerja.

sampai tergantung banner besar kat
mahkamah putrajaya tulis 'buat
kerja' pasal apa?

pasal orang kelantan le!

Anonymous said...

Salam

manusia ni bermacam2 jenis Zali..xsemestinye semua org di Kelantan tu ok, xsemestinya semua org di Pahang ok, same juga macam dekat negeri2 lain..saya tgk semua ada cara masing2..Islam ada tekankan kebersihan dan disiplin dan mcam2 lagi,sebab tu lah Islam perlu dititikberatkan..bukan soal ibadah sahaja, semua aspek perlu berkaitan Islam..

Saudara Zali, macam manalah disiplin2 dalam Islam ni nak dihayati kalau Islam itu sendiri hanya dipelajari sahaja, tapi tidak dipraktikkan? siapa agaknya yang memerintah Malaysia ni sepanjang 50+ tahun? kenapa Islam dipinggirkan? kenapa Islam disisihkan? kenapa Islam diperlekehkan? bagaimana nilai2 murni nak dipupuk kalau Islam sendiri dipijak2...

kalau berani, laksanakanlah Hukum Islam, gesa pemimpin kamu tu..jika berjaya, InsyAllah, seperti kata TGNA, Pas akan dibubarkan dan kami semua akan patuh pada pemimpin saudara tersebut, sekurang2nya perjuangan kami sudah selesai...Hukum Islam ni WAJIB DILAKSANAKAN..kalau tidak, kita satu MALAYSIA menanggung DOSA BESAR, kamu tahu tak ini sangat penting bagi semua umat Islam di Malaysia? kamu tak kisah? kamu yakin dgn pembalasan di akhirat kan?..saya tak mahu tanggung dosa tu..saya nak berjuang dan tegakkan Islam di Malaysia, bukan hanya pada perkataan, tapi pada semuanya...berani tak anda sahut seruan perjuangan Islam? kamu pun Islam..jangan butakan mata dengan agama, Allah S.W.T akan terus gelapkan mata saudara dari agama sampai akhirat kelak kalau saudara masih berfikir negatif pada agama saudara..pikirlah saudara..demi kebaikan saudara..

Wassalam

Brontosaurus said...

APA PARPUKARI, GOMO, ZALI, TUNGAKLANGIT NAK KATA PASAL BIASISWA NASIONAL?

KIH KIH KIH

MANA PEWARIS YANG DIAGUNGKAN? MANA UMNO? PENGERUSI UMNO YANG PELINGKUP MELAYU.

PIIRAH

Anonymous said...

TAK PA!

IKAN GABAN Z
POTONG DUA!!!!!!!!!

-unconnor-

Unknown said...

Blog ni dah jadi medan perang, TP@PR kena bukak forum dah ni. Tok Bronto wei para penegak Umno tu bukannya peka sangat dengan keburukan Umno, mereka hanya nampak keburukan yg sedikit ada pada Pas dengan memusing dan ulang fakta yang sama, biarkanlah mereka macam itu ... kalau bernasib baik Allah akan bukakan matahati. Mereka kata ada kuar kat TV3 fasal pasar P Mas, Kelantan kotor, teringat aku dahulu sewaktu PRK Pengkalan Pasir yang bandar P Mas adalah didalam kawasannya, DS Najib datang berkempen janji nak bangunkan Bandar Pasir Mas, berjuta-juta tu, takdir Allah BN pun menang berwakilkan Hj Hanafi, hasilnya ... selepas mereka menang tak ada buat apa-apa pun, yang tinggal adalah janji DS Najib sehinggalah ke hari ini!

bia'SIS'wa said...

biasiswa dulu mulanya untuk anak melayu yang ada potensi dalm pelajaran tapi tidak berkemampuan, tapi kemudiannya banyak disapu oleh anak melayu yang 'kenal' dn ada 'kabel' dengan orang orang besar negara....

...

kini....pemberian biasiswa telah dikhianati oleh presiden parti melayu sendiri dihadapan pemimpin MCA....BIASISWA NASIONAL... dimana anak anak melayu UITM?? ayuh kita berarak dan perjuangkan benteng melayu ini... .

kalau tidak kita hanya buang air liur jerit 'hidup melayu' dan buat banner besar besar dihadapan UITM jika kita terus biarkan presiden parti melayu kita ini mebakul sampahkan hak keistimewaan anak melayu bumiputera...

ex berarak uitm (kene paksa)

Anonymous said...

dato` ramzi abdul rahman..org depan rumah aku kat kg. kubang batang wakaf bharu..
pendidikan spm or stpm..kalau dia kata ada diploma or degree sure dia beli kat mana2 tuh..

Anonymous said...

Dan jauhkanlah diri dari orang-orang yang menjadikan ugama mereka sebagai permainan dan hiburan, dan mereka pula telah diperdayakan oleh kehidupan dunia dan peringatkanlah mereka dengan Al-Quran itu supaya tiap-tiap diri (diakhirat kelak) tidak terjerumus dalam (azab neraka)dengan sebab apa yang mereka usahakan (dari perbuatan buruk dan keji. Tidak ada baginya pelindung dan tidak juga pemberi syafaat selain daripada Allah. Dan jika ia hendak menebus dirinya dengan segala jenis tebusan(nescaya tebusan itu)tidak akan diterima daripadanya. Mereka itulah orang-orang yang (dijerumuskan dalam azab neraka)dengan sebab apa yang telah mereka usahakan. Bagi mereka disediakan minuman dari airpanas yang mengelegak dan azab siksa yang tidak terperi sakitnya, disebabkan mereka kufur ingkar (semasa hidupnya)

surah al-an'am ayat 70

Anonymous said...

KEHKEHKEH INI SEMUA PEJUANG ISLAM KE PEJUANG SELAM?

Anonymous said...

syaitan itu selalu mengajak kepada permusuhan, kebencian

najib obama said...

UMNO pejuang SIS

Anonymous said...

Kelantan dah jalankan hukum hudud ke..Alhamdulillah kalau begitu..

boleh ke bagi statistiknya sejak 15tahun Pas memegang tampok pemerintahan Kelantan..dah berapa orang yang kena potong tangan, yang di sebat 100 kali kerana berzina..kena buang negeri..dan lain-lain lagi..

syok juga kalau dapat tahu tentang ni..
tentu Kelantan bersih daripada masalah sosial dan jenayah..tak ada pencuri, tak ada perogol, tak ada peliwat, tak ada orang berzina dan 1001 macam jenayah lagi..
sesuailah dengan nama "serambi mekah tu'..
kalau pas dah jalankan hudud di kelantan...negeri-negeri lain tak ikut..tak patut benarlah..ish..ish..

tegakkanlah ISLAM..

melayu ingat said...

si bodoh mana yang tak benarkan kelantan jalankan hudud...si bodoh mana yang kata kelantan langgar perlembagaan kalau jalankan hudud... si baghal mana pulak yang cakap pasal kalau jalankan undang undang hudud negara akan huru hara....

yang pasti semenye adalah orang UMNO...
maka anon bodoh di atas memang lah jenis melayu mudah lupa

Anonymous said...

gaduh bang jgn x gaduh, lama2 semua dpt sakit jantung, geram kt parti lawan punya pasal. Apa kata kita break sekejap, istighfar dulu kawan2?

Anonymous said...

helo! mb kelantan tu takutkan perlembagaan Allah ke takutkan sapa?
nak tegakkan hukum Allah, mengapa harus takut kepada yang lain?
jangan suka membodohkan orang lain..
yang berkuasa di kelantan tu siapa?
buatlah hudud tu..
orang islam mana yang tak suka kalau peraturan islam ditegakkan?
MB kelantan dah ada peluang tu sepatutnya terus laksanakan..jangan tuding jari kepada orang lain. Kelantan tu dikuasai oleh PAS..bukan BN..kalau nak berkerajaan sendiri pun boleh, buat perlembagaan baru..jalankanlah hudud tu..

jangan terasa tersindir

melayu ingat said...

sape yang ancam PAS tak boleh jalankan hudud...siapa yang dengan keras katakan hukuman hudud yang hendak dilaksanakan PAS melanggar perlembagaan negara, maka berbondon bondon lah peguam upahan munafiq yang mengeluarkan tafsiran perlembagaan untuk menghalang PAS dari melaksanakan hudud....

siapa yang ye ye kelapa mengatakan dia parti 'melayu islam' dan memegang tampuk pemerintahan pusat selama lebih setengah abad yang bermati matian menghalang PAS dari melaksanakan hudud...sedangkan kalau benar parti itu parti 'melayu islam' kenapa menghalang usaha PAS untuk laksanakan hudud...kenapa perlu pula dibuat lawak pasal 'sup tangan' dan sebagainya dan diikuti derai ketawa ahli parti 'melayu islam' itu sendiri semata mata untuk menghina hukum Allah ini...

kenapa diperingkat pusat sendiri, parti 'melayu islam' itu sendiri tidak ada usaha ke arah implemen undang undang islam, bukan sahaja terbatas pada negeri tertentu, tapi pada seluruh negara boleh dilakukan...kan lebih mudah untuk jalankan hudud/undang undang islam...

hanya orang bodoh dan mudah lupa sahaja yang tak tau jawapan di atas....

jangan terasa tersindir pulak yek...

Anonymous said...

takutkan ancaman Allah ke takutkan ancaman hamba Allah?

pokok persoalannya itu saja.

sama juga dengan soal perpaduan umat islam

nak dengar perintah Allah atau nak dengar perintah lim kit siang, nuar berahim, karpal dan kuncu2nya..

jangan marah-marah..x baik yop..

Anonymous said...

jangan membodohkan orang lain kerana rasa kita berilmu, usah menghina orang lain kerana merasa kita mulia..

yang paling mulia di sisi Allah hanyalah orang yang beriman, bertaqwa dan berakhlak mulia...

Anonymous said...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..

rambut oren said...

patut ditanya juga parti 'melayu islam' ini...

takutkan parti komponen ke takut kan Allah

kalau nak pinda perlembagaan untuk hukum hudud dah lama boleh buat...
ye la nak pinda kene pegang 2/3 kerusi....dah ada 2/3 pon selama ni tak nak pinda pun perlembagaan untuk laksana hudud....
takut kat parti komponen rupenye.... parti komponen MCA,MIC,GERAKAN,PPP

eh sekarang bila dah takde 2/3 melolong pulak parti 'melayu islam' ini pasal hudud...

nak buat perpaduan dengan parti'melayu islam' yang mendokong gerakan SIS islam liberal yang menyesatkan.... tak payah lah, nanti ramai perempuan pakai mini skirt, dada terbelah sampai nampak areolar, rambut oren bercakap tafsir al-quran "tiada paksaan dalam agama"....nanti ramai pulak ank gadis terpengaruh dengan fahaman islam liberal yang dianggotai oleh anak bini orang parti 'melayu islam' ni.

Fisabilillah said...

Salam,

Huhu..kadang2 rasa nak tergelak gak bila dgr org2 UMngok ni hujah pasal hukum hudud ni. Aku pun tak tau la depa ni blaja dari mana. Asal ckp hudud jer, potong tangan, potong kaki. Takkan setakat tu jer ilmu agama Islam yang korg ada? Takkan tu jer ttg hudud yang korg semua tau? Stereotype sgt la pemikiran korg ni.

PR cool...

Wahai pencacai UMngok, korg len kali kalau nak citer sal hudud pun, jgn la asyik citer sal potong tangan, potong kaki jer. Citer la bab2 lain sama. Boring r. Bagi la ilmu sket kat geng2 lain. Jgn citer sal potong2 jer. Karang takut plak org bukan Islam nih. Krg diorg igt Islam tu kejam asyik nak ptong org jer.

hahah...PR kool...

Len kali citer la plak kebaikan undang2 Islam ni ker, kenapa disuruh kita amalkan ke, ada gak pekdah. Ni asyik citer sal potong2, kerat2 jer korg hujah. Dan kepada sesiapa yang tak tau undang2 & perlembagaan Malaysia, korg p la blaja dlu, bru la berhujah kat sini. TGNA cuma jd MB kelantan jer, bukannya PM Malaysia. Macam mana nak gubal undang2 untuk laksanakan hudud? Akai ada ka??

hahah..kool beb..

Satu lagi, bknnya PAS takut dgn UBN nak laksanakan hudud, tp korg pikir la sdiri. Andai kata lah kat Kelantan tu PAS laksanakan hukum hudud, apa akan terjadi pada negeri2 lain? Ada tak korg pikir? Tak ke haru klau semua penjenayah lari p negeri2 yang dikuasai puak BN? Maklum sajalah, kat negeri lain setakat kena denda n kena penjara jer. Lain kali boleh buat lagi. Tp klau kena dgn hukum hudud ni, aiyo cmana ek? hmmm....

Lu pikir la sdri.....PR cool beb

cool yer...

P ramlee said...

Anakku saZALI kenapalah ngko ni bangang? Anakku saZALI udahlah tu. Jgn jd bodoh ler

Anonymous said...

melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-melayu-islam-
Apalah bodoh sangat kita bergaduh sesama melayu-islam, nak kata melayu
tak jugak agaknya, nak kata islam pun tak jugak agak nya. Ingatlah apa yang kita belajar agama dulu iaitu agama islam. Janganlah kamu berbalah sesama kita melayu-islam.
Tak ada hak kita menentukan siapa islam atau sesiapa kafir. Dan tidak perlu lah kamu melemparkan kata keji sesama melayu-islam hanya bala akan ditimpakan kepada kita semua sahabat sesama melayu-islam tidak mengira kita melayu-islam-PAS atau melayu-islam-UMNO.Ingat dalam PAS ada orang yang mengerjakan amalan ibadah suruhan ALLAH S.W.T. Juga dalam UMNO ada orang yang mengerjakan amalan ibadah suruhan ALLAH S.W.T. Adakah kita suka dilakhanat semata mata ada MELAYU-ISLAM-PAS dan MELAYU-ISLAM-UMNO. ALLAHUAKABAR-NAUJUBILAH.

matamata said...

Kali ni PAS akan tersungkur!! aku dulu sokong PAS, tapi oleh sebab isu kafi ni aku tak boleh terima akal!.
Aku tengok ramai gak orang pas ni yang tak beramal dan tak berakhlak Islam, ada yg tak pernah sembanyang, puasa, macamana boleh kata dorang ni Islam Tulen??. Keliru...keliru