"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, June 26, 2009

Manek Urai: Selamat Datang Petugas PDRM.

Markas Martel dan juga post-post PDRM dah bersedia di Manek Urai. gambar-gambar dibawah ialah markas Martel dan juga post PDRM sekitar Manek Urai Baru. lebih kurang 1 kilometer dari stesen keretapi Manek Urai dan juga lebih kurang 1 kilometer juga dari lokasi ceramah malam ini.

Kepada anggota-anggota PDRM yang bakal bertugas di Manek Urai, diucapkan selamat datang dan juga selamat bertugas.

Lepas ni ramai la orang Manek Urai dapat menantu polis... hahaha... carik polis baik tau..!

10 comments:

Anonymous said...

Bro,

Manek Urai ni kg kecik aje. Jln pn blh muat 1 keta dlm 1 ms. Ni nk bwk polis ramai2 wtpe.. Baghal btol polis. Bknnya ade pekan or bndr pn. Perabis duit rkyt btl.

p/s: Manek Urai kg nenek wa. Cni ramai awek lawa.. heheheh..

tok iskandar said...

Budak tingkat 4 ni dulu proksi KJ.Apakah Najib telah berdamai dengan KJ?Putih mata kali ni Mahathir melihat KJ jadi menteri.mamat yang gagal mematuhi perjanjian dalam biasiswanya yang ditaja oleh Petronas nak jadi bos pulak kat sana.dulu lepas tamat belajar jual mahal keja kat Petronas.

tindakan lembaga pengarah Petronas menolak mamat ni adalah satu tamparan hebat buat najib.One Malaysian tak laku....sekarang mamat ni keja dengan sebuah syarikat pelaburan Ethos.Jangan perabih semua duit Petronas sudah.

Najib kena ingat dan sedar jangan rakyat marah dan kutuk dia macam-macam sudah lepas ni.di negeri sendiripun dia tak glamor.masih ada di jabatan penerangan dan jabatan-jabatan kerajaan di Pahang yang mengantung gambar Pak Lah lagi.kalau tak percaya cuba kau pergi melawat dan turun padang.mungkin konsep one malaysian kat opis kau je yang gah,tempat lain orang tak kisah.

Boleh jadi isu kat Manek Urai ni

tok iskandar said...

Omar Mustapha,orang kuat Najib akan dilantik ke dalam jawatan penting di Petronas.Tindakan ini dilihat oleh penganalisis politik sebagai usaha najib untuk menguasai Petronas.Malangnya,bukan sahaja lembaga pengarah petronas menentang keras tapi juga mantan PM,Mahathir turut membantah.

Suatu ketika dulu Omar yang memegang jawatan penting dalam sebuah syarikat pelaburan Ethos dikatakan kroni KJ.ramai yang tertanya-tanya apakah KJ telah berdamai dengan Najib sehingga najib sanggup melantik budak tingkat 4 ke dalam jawatan penting di Petronas.

Lebih malang lagi,Omar dikatakan pernah aggal mematuhi terma perjanjian biasiswa dengan Petronas dan kini akan menjawat jawatan penting di petronas setelah sebelum ini menolak untuk bekerja denga petronas kerana mendapat tawaran lumyan dengan syarikat lain.

Petronas lambang prestig negara dan bukan hanya mengejar kekayaan dan keuntungan semata-mata.Rakyat risau jika Omar menguasai Petronas,kelak akan wujud skandal yang lebih besar daripada Perwaja Steel dan najib sampai ke anak cucu akan dikutuk oleh rakyat

PAPA GOMO said...

POLIS SEDIA BERKHIDMAT BRO....

SEDAR ATAU TIDAK NIK AZIZ SENDIRI JUGA MERUPAKAN KENALAN KEPADA AYAH PIN! YA....RAMAI TIDAK MENYEDARI HAL INI. NIK AZIZ SALAH SEORANG KENALAN AYAH PIN YANG MANA BANTUAN DAN SUMBANGAN DARI AYAH PIN INI PADA PARTI PAS DI SALURKAN MELALUI SALAH SEORANG PEMIMPIN PAS KELANTAN!!! http://www.gomounited.com/2009/06/ketua-ajaran-sesat-ayah-pin-merupakan.html

zali said...

aduh bosannya kalau tok kandar tulis...dah la
panjang...meleret-leret tak tentu hala.

biasanya saya memang tak baca dan
sama la macam yang ni...saya tak
bacapun...

meluat la.

Skuad Peninjau said...

Salam,

Dah lama sangat abang perisik tunggingkan kepala najib tuh,

tak sakit ka kepala dia?

Anonymous said...

sudah2 la nk wat fitnah bro gomo,lu citer xde fakta lngsung bdk2 tadika blh lu nk kencing,naik meluat baca komen2 ko x bernas lngsung,menunjukkn kebohan ko ade la..gelakkn dia wakakakakaka...

Anonymous said...

tak bagi mengata pulok..
dah bagipun mengata jugak..
kalau dah rosak hati tu buat apa pun tak kena..inilah dinamakan manusia yg selalu dlm kerugian kerana tidak tahu bersyukur..

mmg benar kata2 luqman al hakim kpd anaknya ttg perihal manusia.

akhirkata hati2 terhadap ulamak2 sesat akhir zaman...sekiranya dia terjun longkang yg mengikutnya pun akan terjun longkang sekali...baru lah rugi namanya sama2 minum air longkang.

Xenan said...

wow,
fitnah gaya baru.Creative jugak la lu nih gomo.

bro perisik,

org bkt gntang ngn penanti ade dpt menantu polis gak ke dulu?

Anonymous said...

pondok khemah polis macam nak buat jom heboh aje..nak kerja ke nak hiburkan umno ngok?