"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, July 30, 2009

Harussani: Ulama yang Melacurkan Diri untuk UMNO

Kalau ada ulama yang boleh dikategorikan sebagai pelacur, namanya ialah Harussani Zakaria. Beliau adalah "pelacur" kelas atas untuk UMNO.

Kalau kita baca tulisan2 ulama2 muhaqiqin yang terdahulu, tiada perkara yang baik yang diungkap mereka bagi menerangkan kedudukan ulama2 yang menjual maruah dan agama mereka demi kepentingan pribadi mereka. Ulama seperti Harussani ini adalah antara ulama2 yang dikeji oleh ulama2 muhaqqiqin yang terdahulu.

Harussani ini TIDAK LAYAK MEMBUAT FATWA kerana beliau tiada ilmu untuk membuat fatwa. Beliau tidak pernah belajar dan menyambung pelajaran beliau untuk melayakkan diri beliau membuat fatwa.

Siapa Harussani Berbanding Tok Guru Nik Aziz

Juak2 UMNO mencuba untuk menaikkan taraf Harussani kononnya lebih tinggi dari Tok Guru NIk Aziz.

Padahal Harussani ni, pegi Universiti pun tak pernah. Berbanding Tok Guru Nik Aziz yang mendapat MA dari Al Azhar.

Harussani, cakap Arab pun tak boleh. Tok Guru Nik Aziz, bukan setakat fasih bahasa Arab, tapi fasih bahasa Urdu dan beberapa bahasa lain

Jadi, berhentilah menaikkan taraf Harussani. Harussani adalah pembohong dan penipu.

Harussani, Ulama Menyokong Dosa Besar

Sewaktu pembunuhan kejam orang2 Islam yang tidak berdosa di Memali tahun 1985, Harussani adalah penyokong kuat kepada tindakan membunuh orang yang tidak berdosa itu.

Di naqal dari blog Ustaz Ahmad Awang:

"* Peristiwa 3: Tragedi Berdarah Memali 1985. Dalam mesyuarat khas Majlis Fatwa Kebangsaan, di mana TSHZ(Harussani) merupakan seorang anggota yang sangat aktif memberi pendapat bahawa mangsa Tragedi Memali, khususnya Asy-Syahid Allahyarham Ibrahim Mahmud (yang lebih dikenal dengan Ibrahim Libya) adalah merupakan kumpulan bughah (penderhaka) dan mereka tidak dianggap mati syahid. Maka wajib dimandi, dikafan dan disembahyangkan sebelum dikebumi. Anehnya sebahagian besar mufti-mufti dalam mesyuarat itu mencadangkan supaya nama mereka yang mati korban tragedi itu tidak perlu disebut dengan lafaz Allahyarham dengan alasan mereka itu penderhaka. Padahal, apabila mereka itu disembahyangkan, maka doa yang menjadi rukun solat jenazah itu adalah memohonkan rahmat dan keampunan kepada mereka yang disembahyangkan. Saya turut hadir dalam mesyuarat tersebut dan memberi hujah mengapa Allahyarham dan kumpulannya adalah mati syahid. Akibatnya saya diusir keluar dari mesyuarat tersebut."

Dosa membunuh orang Islam yang tidak berdosa adalah lebih besar dari berzina. Membunuh orang dosanya tidak diampun Allah SWT dan mereka yang melakukannya kekal dalam neraka buat selamanya.

Harussani adalah penyokong kepada kezaliman dan kefasikan UMNO dan Barisan Nasional. HArussani menyokong pembunuhan kejam Ustaz Ibrahim Libya dan rakan-rakannya yang tidak berdosa.

Orang macam Harussani ini tidak layak dikira sebagai ulama kerana beliau adalah seorang yang fasiq.

Marah Nizar Pegang Lilin. Najib Pula Bagaimana? Apa Komen Pak Mufti

Baru2 ini, Harussani menaikkan isu Nizar pegang lilin. Saya cabar Harussani untuk memberi komen di atas gambar Najib ini:

Harussani Sekular Nasionalis, bukan Islamis

Akidah Harussani adalah Nasionalisma Melayu yang Sekular, dan bukannya Islam. Beliau bukan pejuang Islam. Beliau adalah UMNO dan beliau berjuang untuk UMNO dan sekularisma.

Janganlah kita tertipu dengan orang yang rosak akidah seperti Harussani Zakaria ini. Saya tidak yakin Harussani ni kenal Allah SWT atau tidak.

Tapi yang saya tahu, beliau telah melacurkan diri dan ilmu beliau untuk UMNO dan menyokong semua kezaliman UMNO.

Inilah dia contoh terbaik ulama As Suqq dan ulama ayam daging.

Tulang Besi

37 comments:

CUPING MERAH said...

betul kata tulang besi..

sebenarnya memang harussanasini tiada apa2 kelulusan pun untuk dia layak jadi mufti..

biasa la ..pemimpin umngok akan lantik yang ngok supaya senang di ngokkan..

taraf HARUSSANI sama ngan ZALI dan TUNGAKLANGIT
kemungkinan hebat lagiTUNGAKLANGIT daripada HARUSSANI.

Unknown said...

Payah..bertambah parah..nak papah pun dah tak boleh nih..?? Nak buat lau mana nih..? kes berat ni..tak sangka aku ttg hal ni kalau hangpa tak habaq...kes lain aku tak kisah sangat..TAPI kalau kes memali depa tak setuju Ustaz Ibrahim Libya tu Syahid...Parah !!!! Tak kan dah dihujung-hujung usia masih nak jadi ulama su kot..??

bodik said...

mmg betul, ulamak umno semua jenis nak jaga perut aje. yg benar2 kemungkaran x tegur x nak ambil tindakan. najib bawa samy hindu pun x ada siapa yg tegur termasuk harussani...org mcm ni jwblah dgn ALLAH KELAK.

amri said...

http://ms.wikipedia.org/wiki/Harussani_Zakaria

MEMANG TAK LAYAK JADI MUFTI

Unknown said...

Aku dah pi jenguk kat lman yg diberikan saudara Amri tu...hhmmm
Tak sangka aku lagu tu punya taraf..Aku ingat kan kau2 punya kelulusan...Ye lah manusia bertaraf ulamak dan dok dalam persatuan ulamak pun...Hebat ooo...
ish..ish..ish..Akhir zaman !!!

Syeikh YB said...

http://ms.wikipedia.org/wiki/Nik_Abdul_Aziz_bin_Nik_Mat

PAS-PKR-DAPigs said...

Tn Guru Nik Aziz juga melacurkan diri untuk DAPigs

x said...

kalu pandai sangat, mengapa cuping merah tak bolih jd mufti jek, ganti haruan sani.

na' menyalahkan org jek.

dh tengok ke apa yg ada diakhirat?

teka2 jek, bolih ler.

CAKAP2BOLA said...

walaupun harussani bersikap demikian, tak eloklah dituduh beliau pelacur. Walaupun saya penyokong PR tapi tidak manis kita berkata demikian, kerana kita perlu ingat ramai lagi rakyat di luar sana yg atas pagar. Dengan cara kasar terhadap mufti walaupun beliau salah, maka akan menjauhkan golongan atas pagar ini kepada Pakatan rakyat

Anonymous said...

Eleh..Cakap2 bola,cuba ko pegi blog Gomo dan umno lain,teruk sungguh bahasanya menghina tok guru..lagipun bukan sorang je nama harussani atas dunia ni..ni bukannya ttg harussani ustaz duit dan talibarut umno tu.

Anonymous said...

anon 3:43 aku rasa apa yg cakap2bola yu kata betoi,..jangan la duk ikut perangai umNGOK..

Anonymous said...

N.Ajis memang jauh berbeza ngan mufti perak, Harunsani.
1. Harunsani tak bersahabat ngan setan, N.Ajis sangat kamcing ngan setan.
2. Harunsani nasihatnya berhemah, N.Ajis asyik nak jahanamkan orang je.
3. Harunsani dakwah berpada2, N.Ajis provokasi macam orang sawan babi. Menyalak macam anjing jika orang lain tak sependapat dengan dia.
4. Tidak mudah menjatuhkan hukum tanpa sebab, N.Ajis setakat kafirkan orang benda biasa je kat dia.
5. Tidak menjamin orang lain masuk syurga malah menasihati orang agar sentiasa menambah amalan, N.Ajis boleh jamin orang masuk syurga. Sure, Ulat tiket. Berhati2.
6. Banyak lagi ni tapi cukup2 la. Kang merajuk plak N.Ajis pasal ada ornag lain lebih baik daripada dia. Yang paling penting, Harunsani seorang mufti yang tidak menyebelahi mana2 pihak tapi N.Ajis adalah Pewaris Ajaran Syaitan, Pembela Amoi Sundal, Pecacainya plak Pendukung Ajaran Syaitan. Hua.. Hua.. Hua...
Sure bengang yang bangang pecacai2 Pakatan Rasuah, Pembela Kroni Rasuah, Dumb Assassin Proxy dan Pendukung Ajaran Syaitan. TQ

Anonymous said...

Cakap2 bola tu ngutuk pakai anon plak..ni bukan setakat pegi jahanam je ni,masuk neraka jahanam le dok ngutuk para ulama.

Anonymous said...

Babi ngan Puting Merah tu dua dua bersaudara,,sekandang..selalu berdua..bila si babi tu kena kutuk sikit mulalah si puting merah mengklonkan dirinya sebagai si pengutuk untuk back up si babi pigs..Dua dua tu adalah babi umno..

Ahmad Pazil Md Isa said...

inikah ajaran ISLAM, memanggil org lain pelacur?

berTAUBATlah wahai penulis, mengumpat dan menghina org lain apatah lkagi memberikan gelaran yg tidak elok, adalah amalan orh KAPIR yg tidak mengenal ISLAM

hentikanlah sikap2 seperti KAPIR yg menghina sesama ISLAM, gunakanlah ucapan yg lebih manis

mat s said...

Kah kah Kah ...ANON 4.07 ni anak Harussani ke? marah benor nampaknye..Kau ni anak Harus sani atau anak Haram sani? Kah Kah Kah..
Bila masa pulak si Harus jadi Harun pulak? tah tah ..mangkuk hayun anon4.07 ni sebenonye Harussani sendiri.Maklum le, nak cover punkog sendiri..kah kah kah..
1.Harussani tak bersahabat dgn setan - dia HARUS kan maksiat Jomheboh.
2.Harussani nasihat berhemah - dia HARUS kan Mamak Zombi rampas kuasa.
3.Harussani dakwah berpada - dia HARUS kan PM nyalakan api (foto).
4.Tidak mudah menjatuhkan hukum tanpa sebab - dia HARUS kan MB Nizar di kutuk kerna pegang lilin.
5.Tidak menjamin orang lain masuk syurga - dia HARUS kan org lain buat maksiat.
6.Banyak lagi ni tapi cukup2 la - Harussani memang ada byk muslihatnya..kah kah kah
PI JAHANAM LA UMNGOK....

AbuBAKARsampah said...

AMARAN KEPADA TP and LAIN2 YANG DUK MAKI HARUSSANI >>> PLEASE JANGAN KUTUK ULAMA' LEBIH2..ITU PERANGAI UMNGOK BUKAN PERANGAI KITA..WALAUPON AKU X SETUJU SANGAT2 DENGAN HARUSSANASINI TUE TP JANGAN LAH LEBIH2 SANGAT MEMAKI BELIAU..KITA BUKAN UMNGOKK..JANGAN JADI UMNGOKK...JAUHILAH UMNGOKKK...

AbuBAKARsampah said...

AKU BUKAN APA..CUMA TAKUT PUAK2 ATAS PAGAR atau PUAK2 HATI RAPUH MULA MELUAT DENGAN PR....KALAU NK MAKI TUE PADA2 LAH...JANGAN SAMPAI KATA DIA PELACUR....

x said...

maki jek kat haruan sani lebih2 , tak apa.

Puji jek nik najis habis2, mcm dewa lapan tangan tuh.

ko ingat senang2 jek nak hina2 org?

ko ingat Tuhan tuh menyebelahi org2 PAS jek ke?

monTOYA betul ler org PAS nih.

TP @ TIPU

Anonymous said...

memang perkataan pelacur itu terlalu hina pada masyarakat. tp sedar atau tidak, tindakan yang boleh memesongkan akidah umat Islam adalah lebih besar dosanya daripada dosa menjadi pelacur.Allah memanggil ulama' yg mendiamkan diri dari bercakap benar demi menjaga periuk nasi sebagai syaitan bisu.Allah menyamakan ulama' sebegini dengan syaitan yang akan kekal selamanya dalam neraka. jelas berbeza antara pelacur dan syaitan...

ape pun rasa cam xsedap didengar bila menyamakan ulama' dengan pelacur, walaupun hakikatnya lebih teruk dari pelacur.

aku rasa baik kita jgn ikut rentak umngok yg memaki hamun ulama' ni... sory bro TPU...

kalau korg nak maki najib xkisah la, ahlan wasahlan...

hahaha

mrL

Anonymous said...

BAGUS-BAGUS!! BABI DAH MASUK KANDANG
BETUL KATA CUPING MERAH,KITA PAKAT GELARKAN "DA'PIG BABI"

SEMUGA CEPAT JADIK BABI!!!!

Anonymous said...

eh..tak paham betul la..orang tu dah jelas-jelas melacurkan diri kepada UMNO dan dalam berbuat demikian telah menjual maruah Islam pun ada yang bangang2 yang masih suruh kita hormat kat dia. Pirahh.. ulamak kangkung. Memanggil orang macam itu ulamak lagi besar penghinaannya kepada ulamak yang lain...
Salahgunakan ugama..bukan hipokrit ke tu...

Melayu BODO said...

Kita olang2 DAP mmg suka tgk Melayu bergadoh ha ha ha.

"Klu kita mau jd PM kita mesti kasi pecah olg Melayu", Lim Kit Siang

aku punya pendirian said...

BAGI PEYOKONG PAS SEGALA YANG KELUAR DARI NIK AZIZ ITU BETUL. MEREKA TERIMA SAJA TANPA BERFIKIR.. TETAPI KALAU YANG KELUAR DARI ORANG LAIN SEMUA SALAH ..MELAYU LAWAN MELAYU (MAJORITI ORANG ISLAM) YANG GELAK DAP ..

Anonymous said...

dah memang betulnak buat camne lg??? semua yg TGNA cakap semuanya berlandaskan Al-Quran dan sunnah. mana salahnya???

masalahnya umno melayu yg tetap ngok dgn umno... kalau betul nak bersatu moh kite bersatu dalam PAS. Insyallah selamat dunia akhirat...

mrL

JB Boy said...

Salam semua...memang ada kebenarnnya juga bahawa selama ini umno memang menghina ulama...bahkan pernah memecat mufti yang tidak sehaluan dengan mereka.Sejak sekian lamanya perjuangan umno berteraskan semangat kebangsaan melayu semata-mata......perjuangan ini berlangsung sekian lamanya...

apa yang dikesali apabila

pemimpin umno sendiri menghina hukum Allah( termasuklah hukum hudud..nak perli pas terperli hukum Allah.Tiada kedengaran nasihat dari pihak mufti.....

pemimpin umno'menjahanamkan' amanah..meyuburkan rasuah(900 aduan dalam pemilihan terbaru,termasuk beberapa pemimpin yang terbukti oleh biro mereka sendiri)..tiada nasihat,teguran dari para mufti....yang ber

pemimpin umno membiarkan budaya hedonisme,hiburan melampau...termasuklah surehobeh aka jomheboh,rancangan realiti...bercampur lelaki perempuan,memdedahkan aurat...tiada siapa ingin menasihati menegur...mungkin ada dulu le tegur..tapi tak konsisten...seejap haram sekejap tiada teguran.entah lah...

ulama juga dihina...setiap hujah dari Nik Aziz dihentam sesuka hati....tn punya badan tidak ditanya...tapi hentam dulu

sejak sekian lamanya...cara yang terbaik...kalau nak main bola mainlah di padang rata,berilah peluang kepada pakatan dan sudah tentunya umno bn untuk menguasai media perdana...muncul di tv....biar rakyat tentukan....katakan undi pas masuk surga..panggil Nik Aziz...untuk menyatakan pendapatnya tentang itu.....kemudian umno pula boleh beri hujah yang sama...mufti juga turut boleh berperanan...isu lilin contohnya.....nizar tidak ditanya...tapi dihentam dulu.....mufti mempunyai peranan yang lebih besar untuk menasihati pemimpin.....bukan memilih-milih isu untuk bersuara,jika tidak persepsi rakyat terbanyak akan negatif.....

Ahmad Pazil Md Isa said...

inilah perangai buruk Pakatan Rakyat yg memalukan org yg nak menyokong mereka

bila kita tak sokong depa, mula ler panggie mcm2 gelaran, maki hamun...... habis tu ke hulu ke hilir menunjukkan depalah yg ' TERBAIK '.... mcm ni ker perangai org yg menuju ke pintu syurga?

dok kutuk UMNO ambik agama sekerat, yg depa tu pon dok ambik sekerat2, hina org sana sini tu ikut ISLAM juga ka?

sedangkan nabi Musa a.s dulu bertentang dgn FIRAUN pon tak sekeji puak2 PR ni, tapi puak2 PR ni anggap diaorg lebih suci pada org lain, maki hamun semua halal

Anonymous said...

aku jadi musykil.. sejak bila lak umno mmbela ulama'. bukan ke sblm nie umno yg mnentang ulama', memecat ulama', mmenjarakan ulama', mghina ulama'. bukan ulama jer. nabi pun dihina.. mksiat dipuja.. rasuah dah mcm 'gula2' jer.. islam sbgai kosmetik jer.. mustahil umno membela ulama'.. tapi kalau umno mmbela ulama', tandanya ada niat tertentu utk kpentingan mreka walaupun mmperjudikan islam. bila umno bela ulama tu tandanya ada misi tertentu, projek baru nak masuk ler tu, boleh beli kete baru, umno rasuah ke zalim ke pedulik ape aku.. yang penting ada duit dalam saku, boleh tambah bini lagi satu.. inilah nilai 'ulama' akhir zaman, nabi sanggup mmperjudikn islam.. kelak ke neraka jahannam.. harussani! hang ingat tu..

Anonymous said...

Wah, marah sungguh Mat S.
Mat S ni tentu tukang cebok buntut N.Ajis atau....? N.Ajis + Dik Eli =
Mat S (sundal)..... takpe. Mari kita daftarkan anak haram ni sama macam anak haram stuntman DAPigs.

Anonymous said...

sebenaqnya,banyak lagi harunsani perlu bagi pandangan dalam masyarakat nie,bukannya yg melibatkan pakatan rakyat yg menyebelahi UMBONGOK shj.

byk lg isu2 penting lain.tentang tugu negara,cara-cara nak suruh isteri-isteri pemimpin pakai tudung, rasuah,byk lagi malas aku nak bagi tau,suruh dia harunsani pikiaq sendiri la.

dulu aku respet pd harunsani, tapi sekarang dah hilang kepercayaan dah disebabkan terlalu dayus dan penakut dengan UNBONGOK sehingga masalah agama hanya ada dalam PR saja.yg di luaq semua ok.

habibRMC@yahoo.com.my said...

Ahir zaman Nabi kata keluar dua gulongan ulama

1.Ulama Yang baik
2.Ulama yang jahat

Harunsani disebut sebagai ulama
Nik Aziz juga disebut sebagai ulama

Orang islam kayu pengukurnya ialah Al-Quran dan Al-Hadis

Sebelum kita bercakap tentang ulama hendaklah kita rujuk kepada Quran & Hadis jangan pakai otak kita saja

Ulama ini disebut oleh NABI sebagai pewarisnya, kalau kita tersalah cakap bermana kita telah menghina NABI.....

Menghina ulama samalah menghina NABI......hukumnya kalau orang itu tahu kafir... kalau orang itu tak tahu hukumnya berdosa besar

APA PUN 1 OGOS NI KITA TURUN BERAMAI UNTUK DEMO BANTAH ISA SATU AKTA YANG ZALIM,MENAHAN ORANG TAMPA BICARA BERCANGAH SAMA SEKALI DENGAN ISLAM

JANGANLAH KITA MANJADI PEWARIS KEPADA KEZALIMAN

ALLAH MENYEBUT DALAM ALQURAN
JANGANLAH KAMU CENDERONG KEPADA KEZALIMAN NANTI KAMU DI SAMBAR OLEH API NERAKA

cenderong pun tak boleh
apa lagi melakukan kezaliman

Ahmad Pazil Md Isa said...

ISA adalah zalim, tetapi bila seorg wanita ISLAM ditembak di IRAN, kenapa org ISLAM di MALAYSIA diam?

mosabit said...

Dari manuscript lama yang tercatat di atas kulit kambing yang dijumpai berkurun masihi di sebuah negara "middle east". Orang yang menulis tidak dapat dikesan.

Seorang nasrani berkata, "saya amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa nasrani. Ini kerana saya lebih mulia dari bangsa Majusi."

Seorang majusi pula berkata, "saya juga berasa amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa Majusi. Ini kerana saya lebih mulia dari orang kafir."

Seorang kafir pula berkata, "saya juga rasa bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan kafir. Ini kerana kafir lebih mulia dari dilahirkan sebagai anjing."

Anjing pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai anjing. Ini kerana anjing lebih mulia dari dilahirkan sebagai babi."

Babi pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai seekor babi. Ini kerana saya lebih mulia dari dilahirkan sebagai harusani....

entahlah......

Anonymous said...

Tulang besi,

Apabila Ulamak yang dilantik tidak menjalankan tanggongjawab secara menyeluruh tetapi bertindak mengeluarkan fatwa secara berpilih maka inilah jadinya.

Rakyat dan penganut islam melihat tindakan sebegitu rupa amat janggal, kuman diseberang laut dia nampak tapi bangkai gajah dihadapan matanya dia tak nampak.....

Nik Aziz adalah manusia yang dianugerah ilmu agama oleh Allah untuk dijadikan sebagai ulamak dan ahli politik.

Beliau memperalatkan politik untuk berdakwah dan ketika berdakwah dia berpolitik. Oleh kerana itu apabila dia bercakap kita sebagai orang biasa perlu ambil perhatian kerana percakapannya mempunyai maksud politik dan berdakwah.

Janganlah bersikap bodoh sombong, kerana kita adalah seorang pencacai parti itu maka kita bercakap tidak guna kepala dan otak tetapi mengeluarkan hujah guna kepala lutut. Ini menunjukkan kebodohan diri dan parti yang kita sokong.

Mengikut peraturan parti UMNO, ulamak tidak boleh jadi ahli politik dan ahli politik tidak boleh jadi ulamak. Kedudukan ulamak dan ahli politik tidak sebaris. Mereka ada kasta seperti bangsa India. Ahli politik dianggap sebagai ketua dan ulamak sama tarafnya seorang pencacai. Mana-mana ulamak yang diberi jawatan dalam parti hanyalah untuk mengeluarkan fatwa iaitu menghalalkan apa yang haram melalui islam hadharinya...

Ini menyebabkan peraturan dan undang-undang agama islam dalam parti UMNO tunggang langgang.

Anonymous said...

ulamak akhir zaman ni lebih suka pada perpecahanan dan tidak suka pada penyatuan ummat islam..(siapakah ulamak itu)

bukan kah ini kerja syaitan yg suka pada pecah belahnya ummat islam.........................(atau segala pendengaran dan penglihatan hatta hati kamu sendiri telah ditutup dik kejahatan yg anda lakukan)

dan ingatlah tidak lurus iman kamu selagi hati kamu tidak lurus dan tidak lurus hati kamu selagi lidah kamu tidak lurus.....maka jgn guna lidah kamu utk perpecahan ummat islam kelak rosak iman binasa diri.

Anonymous said...

Salam
Anon, July 31, 2009 9:16 AM...

"Mengikut peraturan parti UMNO, ulamak tidak boleh jadi ahli politik dan ahli politik tidak boleh jadi ulamak. Kedudukan ulamak dan ahli politik tidak sebaris"...

Setau aku la..
1. Nabi s.a.w ulamak dan ahli politik..
2. Para Sahabat r.a ulamak dan ahli politik..


lu pikirla sendiri...

aku said...

astarfirullah!!! kepada mufti pun kamu maki....