"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, July 30, 2009

Tiada Tajuk

Huh... tengah malam/subuh buta baru aku dapat carik kedai yang ada wifi... jadi dapatlah aku online hari ni... bukak email, baca komen-komen dari website ni... ada 1 yang menarik...

Komen dari artikel aku sebelum ni - Blogger Pro UMNgOk Pun Gaduh..! Lanyak Jangan Tak Lanyak..!.
Komen aku sebagai membalas tuduhan anonymous (ni dah tentu bangsa tak de telorrr sebab pakai nama anonymous...) ialah seperti berikut...
Anon 12:22 AM... kau kenal orang dalam gambar dekat atas tu..?

Sebelah kanan (kemeja gelap) tu kalau kau nak kenal ialah ParpuKari dan sebelah kiri (t.shirt merah) tu kalau kau nak kenal ialah GOMO. gambar ni aku ambik sendiri dengan kamera aku dengan iziz ParpuKari dan jugak GOMO masa kami jumpa dalam program B.U.M 2009 (16hb.Mei, 2009).

*gambar aku edit bagi blur.

Aku bukan bangsa tak de telorrr macam kau dan jugak macam pencacai-pencacai yang seangkatan dengan kau (pakai nama anon tapi sembang mengalahkan petir).

Kami tak main pukul curi, baling batu sembunyi tangan. sekarang aku dekat Kelantan, kau cerita dekat sini ParpuKari ada dekat mana sekarang..? kalau nak buat tuduhan, biar betul fakta, jangan jadi macam Khir Toyo, nanti orang tau kau BODOH..!

Paham..?

18 comments:

CUPING MERAH said...

pencacai umngok memang suka ngentam belakang,tk de telorr tk berani nk berdepan...
untuk mengelak daripada tuduhan yang dia ni suka pukul dari belakang maka pencacai umngok ni buat la cerita bahawa dsai suka pukul dari belakang..

TPU ko email aku gambar budak 2 ekor kt atas tu....

Anonymous said...

umno BODOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!

GOMOGU said...

kenapa mereka tutup hidung dan muka, ader orang kentut ker?

Anonymous said...

keh.keh.keh..bukan bau org kentut bro,baru aku tahu..si parpu tu gigi rongakk rupanya...malu la katakan..selama ini org ingat dia macho...keh.keh.keh..


i'm no king

Anonymous said...

telor Arm No telah tertanggal kat Manik Urai dulu.Mungkin nak buat benih untuk PRU 13 nanti.

tuan-komrad said...

kan dah kena panggil BODOH...sia2 je..takpe bro TP..gua tambah lagi

bodoh,bodoh piang,bengap,biul,bebal,bongok,budus,bahalol...

Anonymous said...

sesungguhnya yang bodoh tu tetap umno.jatuhkan maruah melayu.mengaku je islam.

Anonymous said...

sorang tu mulut bau kari basi, sorang lagi gigi cam kacang parpu, ala-ala gigi belalang & bulat-bulat

cam ner nak tunjuk. malu weh!

Anonymous said...

sorang tu mulut bau kari basi, sorang lagi gigi cam kacang parpu, ala-ala gigi belalang & bulat-bulat

cam ner nak tunjuk. malu weh!

Anonymous said...

pegi lah mat fit

macamana kau nak buktikan kau kat kelantan ?

mungkin juga lepas pecah cermin kereta parpu kau lari ke kelantan. nak bg ada alasan kononnya kau takde kat selangor. seperti yang tan boon hwa lakukan. lepas bunuh teoh dia saman sprm.

penakut. kalau berani hentaklah parpu terus.bukan main hentak cermin kereta ja

Unknown said...

bro TP...ade org maw bikin panas r....spesis xde telor plak 2....

Mr Joker said...

Anon 10:42 AM (geng tak de telorrr) - kau datang Kelantan sekarang... aku tunggu kau dekat mana-mana je yang kau nak.

Lepas tu aku bawak kau jumpa semua orang yang ada keliling aku sepanjang aku di Kelantan.

Aku bawak kau lepak kedai kopi orang2 UMNgOk lepak sekali lepas tu kau tanya diorang sendiri.

*sekor lagi BODOH..!

Anonymous said...

WOIIIII....KASI TERANGLAH MUKA MANGKUK 2 EKOQ NI...MEH AKU NAK SUNAT...KASI TINGGAL TUNGGUL....DEPA X BOLEH ADA WARIS YANG PENGECUT MACAM DEPA....MENYUSAHKAN NEGARA...

Anonymous said...

Dua nie homo ker ?

Dua nie main totok lubang punggung ker ?

Apsal tutup muka yer ? Malu ker ?

Atau dua dua nie bapok ?

PARPUKARI said...

SALAM BRO PERISIK RAKYAT! SIAPA YANG BUAT CERITA NI BRO?

TERUS TERANG AKU CAKAP BRO AKU TAK SIKIT PUN SYAK KAT KORANG BRO, AKU DAH TAU SIAPA YANG BUAT TU!

KEPADA PEMBACA SEKALIAN, WALAU IDEOLOGI KITA BERBEZA TAPI BILE BERJUMPA FACE TO FACE KITA TETAP SAUDARA SEISLAM!

RILEK BRO, AKU TAK PERNAH TUDUH KAU PUN!

Anonymous said...

Ko kata "Gambar aku edit bagi blur".
Edit....? Sah orang fasik yang membawa berita. Kantoi....

Anonymous said...

Patutlah bau kari si parpu beruang hitam tu datang sini..mmmuahahahaha

PapuCuri said...

PARPUKARI UKURLAH BAJU PADA BADAN
http://www.kpmu.net/wp-content/uploads/2009/07/parpukari.jpg

Benarkah Perak di selamatkan oleh bloggers Parpukari , inilah bualan yang didengar ketika bloggers -bloggers lama berbual pada satu petang di perkarangan the Mall, Ada yang bertanya , siapa Parpukari ini, dahsyat ke dia ni, bagus ke dia menulis, Ada yang ketawa terbahak-bahak , terus terang saya sememangnya tidak pernah membuka blog si Parpukari ini , tetapi banyak mendengar cerita mengenai Parpukari ini yang dikatakan pro kepada Tun dan juga Mukhriz, Parpu ini suka berkawan dengan bloggers yang sudah ada nama seperti Rocky Bru dan merasakan bahawa dia adalah bloggers yang setanding dengan bloggers ini. Saya tidak peduli sebab bagi saya . biarlah dia menulis …..

Apabila pulang ke rumah saya membuka internet dan setelah melayari berita-berita dari laman lain , saya teringat cerita -cerita bloggers siang tadi lantas saya melayari blog Parpukari ini. Setelah melihat blog Parpukari ini, saya boleh membuat kesimpulan bahawa budak ini sedang berusaha di luar kemampuan dan minda fikiran sebenarnya untuk menjadi bloggers yang dikenali. Tidak hebat mana, masih mentah dalam selok belok blogging, Nak kata hebat tuh…tak nampak , tetapi ada usaha.

Bagi saya , budak ini hingus masih meleleh, tak hebat mana, saya terbaca juga tulisan beliau yang mengutuk Pak Lah dan Khairy Jamaluddin ketua pemuda UMNO. . Tulisan mirip rocky ada link, isi kandung hancus, beliau bertanya kepada KJ , mengapa sering bercakap ala pembangkang, Ia ker….. KJ bercakap ala pembangkang? Sebaiknya si Parpu bertanya dirinya dahulu apakah beliau menulis ala pembangkang? kesian ……. mungkin ketika menulis, hingus pun belum kering lagi.

Petikan tulisan Parpukari dari blognya , Yalah, masa tu kau yang pakai, sekarang ni kau cakap elok ISA dimansuhkan! Ayoyo Dolah anney, saya manyak fenin la sam lu punya style! Betul-betul Al Flip wal Floppy! Aku nak nasihatkan la Bang Dolah oi, elok abang layan je si Tun Jin tu, habis cerita, jangan dengar bisikan-bisikan jahat lagi! – Sungguh berbudi bahasa sungguh blogger UMNO ini yang membayangkan bagaimana keluarga beliau mendidik menghormati pemimpin kita. Kamu mungkin akan disenangi oleh penyokong Pak Lah nanti.

Nak tanya si Parpukari dan Dr Zambri
1) Apakah ini budi bahasa bloggers UMNO yang dilahirkan dalam alaf perubahan baru.

2) Apakah ini perubahan dan cara bloggers UMNO menyahut cabaran TPM untuk memulihkan UMNO dalam masa dua tahun. Pak Lah juga ada ramai penyokong dalam UMNO. Parpu jangan lupa.

3) Dr Zambri perlu melihat sikap dan cara Parpukari ini main blogging , ini blogging hingusan yang menghancur kan perpaduan UMNO.

4) Apa jasa Parpukari dibandingkan dengan Pak Lah ? sehingga sanggup mengeluar kan perkataan Al Flip wal Floppy! ,inikah bloggers UMNO ? apakah Perak ditawan oleh blog Parpukari.
Dey Thambi, lu siapa ma…….. kalau setakat menulis macam tuh , anak anak orang Pas pun boleh tulis.

Apa sangat yang Pak Lah kata, cadangan sahaja. Pak Lah lakukan banyak ketka zaman pemerentahan beliau, hanya tak sempat nak mansuh kan ISA kerana dan masa dan keadaan tidak mengizinkan, beliau hanya memberikan pendapat memandang kan ketika dan saat yang hampir betul, Apa sangat yang si Parpu tahu sehingga mahu menghukum Pak Lah , Apa sangat yang dikatakan oleh KJ , Hanya pendapat .

Nasihat kepada si Parpu, sehebat-hebat penulisan Raja Petra (rasanya, tulisan Parpukari dengan Raja Petra , hanya celah gigi saja) akhirnya Raja Petra tidak lagi dipercayai oleh pembaca. Janganlah hancurkan periuk nasi kamu Parpu, Menulis ini adakala tidak boleh mengikut nafsu sahaja. Mirip blogging tuan banyak merapu. Kalau nak cuci buntut seseorang, ambil saja kain dan sapu saja, tak payah nak jadi batu api. Jangan jadikan blog anda blog yang akan memenangi blogging Raja Lawak. Eloklah rasanya Parpukari meminta maaf secara terbuka kepada Pak Lah kerana penyokong Pak Lah , ahli UMNO mungkin sukar menyokong tulisan kamu nanti.

Kiriman : Mohamad Ismail Hassan – UMNO Pulai Johor.