"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 29, 2009

Blogger Pro UMNgOk Pun Gaduh..! Lanyak Jangan Tak Lanyak..!

  • 2. ******** juga tidak dapat hadir kerana ada urusan kerja dari 1 Ogos hingga 5 Ogos hadapan. Panglima akan berada di 'luar rumah' sepanjang tempoh berkenaan. Mohon maaf kepada semua kerana tidak dapat sertai ' perarakan'... Walau pada awalnya telah memberikan kesanggupan turut sama hadir di perarakan tersebut.
Kah kah kah kah kah...!!!

- Tak de TELORRR la tu..!
  • 3. Beberapa blogger yang dulu rakan BPN telah membuang logo samada sengaja atau tidak sengaja, Wallahu A'lam. Kebanyakan mereka telah mengubah wajah blog dan mungkin di ketika itu berlaku kesilapan atau keterlekaan hingga logo BPN tidak dimasukkan...Namun demi memastikan peraturan dan syarat BPN dipraktikkan maka saya terpaksa membuang blog yang tidak lagi memakai logo BPN. Mohon maaf !
Kah kah kah kah kah...!!!

- Ramai yang dah sokong Pakatan Rakyat la tuuu...!!!
  • 5. Saya juga telah membuang semua blog pro pembangkang kerana merasa tidak untung sedikitpun meletakkan link link mereka di sini. Maka saya berharap agar kita membuang semua blog blog mereka dari 'dilihat' berada di blog kita. Masa berdamai sudah TAMAT...
Kah kah kah kah kah...!!!

- Padahal takut pelayar "terklik" link & web pro Pakatan Rakyat lepas tu "terbaca" maklumat yang berfakta lalu mula menerima & menyokong perjuangan Pakatan Rakyat...

- Bukan sahaja UMNgOk, malah blogger pro UMNgOk pun nampaknya dah makin "terpinggir"... walau bagaimanapun, website ini (http://perisik-rakyat.com/) tidak akan membuang walau 1 pun link ke blog dan web pro UMNgOk..! biar pelayar yang menilai dengan kematangan mereka..!

Kah kah kah kah kah...!!!
  • 5. Saya telah mendapat tahu ada sedikit pergeseran antara rakan kita para blogger yang hebat dan mantap ini.... Saya telah menghubungi dan meminta rakan lain menjadi pendamai kepada dua kumpulan ini. Namun nampaknya ia masih lagi berterusan.
Kah kah kah kah kah...!!!

- Bapa Borek, Anak Rintik... UMNgOk gaduh dengan UMNgOk, blogger pro UMNgOk pun gaduh sama...

Kah kah kah kah kah...!!!

*paling aku tak tahan tang ayat "blogger yang hebat dan mantap"... hebat dan mantap kejadahnya kalau dah bergaduh sesama sendiri..?

Kah kah kah kah kah...!!!

Source - Carik sendiri la..!

34 comments:

sasaudengo said...

Kita sepatutnya memberikan sorakan kuat untuk merangsang semangat para BLOGGER BPN agar terus berblog tanpa bertepuk2 pungkuk...!

Go...Blogger BPN go....
GO...BLOG BPN! GO..BLOG BPN! GOBLOG BPN! GOBLOG BPN! GOBLOG BPN!
Memang sah GOBLOG!

Kalo dah Bapaknye UMNgOk.... dah sah la BLOGGERnye BONGGOK!!!!!!!
Khas buat parpukari; gomo; perakbangkit; jefrry; zali; AyorLemuju; Tunggaklangit dan yang seNGOK dengannya

Anonymous said...

Blog2 dan bloger umngok bergasak sesama depa..hehe..lantak pi lah..x caye tgk kat sejarahmelayu.blogspot dan mayakhairy.blogspot..

Unknown said...

tp,

sapa le agaknya blogger amno yg mantap tu? blogger dari kalangan org besar ke atau sekadar pencacai2 hikhikhik apo la amno ni.

Anak Buah Ayahanda IBRAHIM FROGGY said...

kah kah kah..

Ini bukan setakat bengap, ini dah bodoh + bangang. Mengaji sahih tak tinggi ni, sebab itu jadi pencacai. Bodek, hisap, membarua diri sememangnya budaya BPN ni.. Kami sangat suka. Kami punya pasal laa. Tengok saja ayahanda froggy kami, dia sudah laaa boncet macam katak pisang, dia nih pula pencacai. Sat2 lompat sana, sat2 lompat sini. Ini memang hobi ayahanda froggy, jadi kami pun ikut laah sekali.

Mengikut cerita lagi, ayahanda Froggy ni pandai bercakap lebih saja. Tapi telogg takdak, jadi kami ikut lah sahja cakap ayahanda froggy kami ini. Oink Oink Oink.. Kembang hidung tak kempis-kempis.

Lagi satu, mengikut kawan-kawan sekolah ayahanda froggy. Dia ini seorang yang takut dalam gelap. Maksudnya, pernah terjadi satu cerita semasa berkhemah. Ayahanda Froggy ini penakut, telog takde. So, untuk menghilangkan takutnya, ayahanda froggy menyalakan lampu terang benderanglah dalam khemahnya.

kah kah kah..

Aowhh..

Satu lagi, BPN bukan untuk Bloggers Pembela Negara tapi kami dah tukar nama sebagai BLOGGERS PENCACAI NEGARA. SEBABNYA SUPAYA KAMI PUNYA PERJUANGAN LEBIH FANTASTIK, SEPASTIK, IDEALEMBIK DAN LEBIH ONE MALAYSIA..

KAH KAH..

YG TULUS MULUS IKHLAS,

BLOGGERS PENCACAI NEGARA.. HIDOPPPP MELAYAU, EH SALAH. KENA CEK DULU, TAKUT JADI MAMAK.. KAH KAH

Anak Buah Ayahanda IBRAHIM FROGGY said...

sEMALAM ANAKANDA FROGGY LEPAK BERSAMA DENGAN SEORANG OLD TIMER.

DIA TANYA, "HANG TRY PI TANYA BLOGGERS PENCACAI NEGARA, BERAPA ORANG INTELEKTUAL DAN PROFFESSIONAL YANG ADA DALAM TUH..?"

HANG TENGOK, DEPA NIH MESTI TERGEDIK-GEDIK TELOG NAK JAWAB. SEBABNYA, SATU PUN TARAK. CAKAP BERAPI-API, SATU HABUK PUN TARAK..

POODAHHHHH..

Dollah said...

parpu kari dan maya kari adalah orang yang sama. Masuk bakul angkat sendiri.

TEKONG DARAT said...

rupanya ada gak lagi orang yg lain bongok pelingkup negara ni...
PR, tak yah laa layan...
buang masa jer...
diorang hanya tau guna komp...
otak diorang kosong...
robot laa katakan...
manaada otak...
apa yang dah diprogramkan, itu laa yg depa cakap dan tulis...
bila ada soalan yg tak dapat di jawab, mereka akan auto ban atau tukar topik lain...kalau tanya gak lagi, kat mulut mereka akan kuar buih mcm shabery...
pastu jem...
pastu kena format balik...
pastu bila dah habis format, akan kuar balik isu sama....isu lama...
wahaha...fatwa hadi...melayu maysia jadi singapore...
melaytu hilang tanah...
yang melayu hilang dara depa seronok...
bodoh punya puak

Anonymous said...

OKU...... => Orang Kuat Umenogok

Anonymous said...

kah..kah..kah

kelakar tengok Najib Tuya dok terKANGKANG depan keluarga TBH.
macam pengantin pun ada..!

kah..kah..kah

Anonymous said...

salam,

hahaha, parti yg berpaksikan kebendaan sampai bila pon xkan aman. ni mesti pasal duit. ko dapat lebih, aku dapat sikit, so x puas hati la. harap2 letak logo BPNgok dapat la duit masyuk, alih2 x dapat.huhuhu... tu yg buang balik logo BPNgok. jalan penyelesaiaan diorg pon sokong la PR...

hahaha, penilaian yg mantap dr hamba.

mrL

Anonymous said...

Hahaha..BPN barisan pencacai najis pengecut..bloger pr dikenakan sekatan komen kat parpukari beruang..hanya yang mencacai umngok saja bleh lepas..Hahaha..penakut..dia dicabar berdebat diblog wengerkhairy oleh bloger pro khairy..hahaha..padan muka dia..

zali said...

tiga benda dalam umno yang tak ada
kaitan dengan saya :

1.PEKIDA
2.BPN
3.UMNO [saya bukan ahli umno]

harap maklum.

reek said...

MCA remains lapdog of Umno, coward, hypocrite, super cronyism whoever its president is, and totally hopeless as far as most fair-minded Malaysians are concerned!

San said...

The initial postmortem report revealed that Teoh Beng Hock was murdered by MACC.

(1) He was pronouced dead at around 8 to 9 am. But MACC claimed they only heard a big sound at 1.30 pm and then found his body.

(2) His handphone is not with his body. Teoh was either still under the custody of MACC or someone removed the phone from his dead body.

(3) The latch of window in leval 14 where MACC office is located found at the floor of level 5.

(4) The body is not facing down unlike normal suicide from tall building. This pointed to he was already dead when he was falling down.

(5) The blood stain is abnormal little. This is another sign to show that he already dead before falling down.

(6) His pants were torn. His pants incidentally hooked to window latch before his body was forced out.

(7) The timber door at MACC main entrance was shut down from 1.15 to 1.50 pm. This 45 minutes duration is mostly the body was pushed out.

From these initial findings, my conclusion is he was murdered inside the office at 8 - 9 am before his dead body was threw out from level 14 at 1.30 pm.

sasaudengo said...

Zali...

Dari komen2 ko sebelum ni... mungkin ko memang bukan ahli UMNgOk tapi komen ko perpaksikan UMNgOk... Confirm ko bukan ahli UMNO tapi ko penyokong UMNgOk!

Sokongan UMNgOk ko memgesahkan keBONGGOKkan ko...!

CUPING MERAH said...

zali..
bagus lah klau ko bukan ahli umngok..sekurang-kurangnya dapat lah tolak 30% daripada 100% dosa pemimpin umngok yang buat...

AKU DOAKAN AGAR KO BERUBAH HATI DAN BERSAMA-SAMA KAMI MENCARI KEBENARAN..

INGAT TU KEBENARAN..

jangan salah pusing lak..

KEBENARAN..SEBAGAI SEORANG ISLAM..

INSYAALLAH...

OrangKuatUMNGOK(MERBOK) said...

HAHAHHA...xtanya pon cek zali oiii...


tiba2 je buat pengakuan...


dah kurang tebiat ka?


kah kah kah kah...


Zali....Aku pon x dak kaitan Ngan umno...Tapi umngok ada laa kah kah kah...


Aku Apa2 pon DUIT DULU...BANGSA DAN AGAMA KETEPI...Kah Kah Kah...


Umngok Dlu Kini Dan SelamaNya NGOK!

nijar barua DAP said...

Den pun dah lama benci dgn umngok, lagi sedap jilat puki cina dari junjung bangsa sendiri.

Hidup peliwat

PAPA GOMO said...

PEMUSNAH PERPADUAN ISLAM
DAN BANGSA MELAYU
PERGI JAHANAM DENGAN NIK AJIS http://www.gomounited.com/2009/07/kerana-dendam-nik-ajis-sanggup.html

PAPA GOMO said...

SALAM....
SIAPA DALAM BPN YANG BERPERANG SESAMA SENDIRI???

HE HE HE....
ERRR BLOGGER NETWORK PERAK MACAM MANA??? LAIN JE MASING-MASING....

MASIH BERPERANG LAGI KE KAU ORANG NI???

Anak Buah Ayahanda IBRAHIM FROGGY said...

MAI DAH GOMO DARI BLOGGERS PENCACAI NEGARA. HAMPA TUNGGU SAT. KAMI DAH HANTAG BLOGGERS PENCACAI NEGARA TERMANTAP. TUNGGU. SERANGAN GOMOL"AN" AKAN SAMPAI..

NIH TETIBA NAK CERITA PASAL BLOGGER NETWORK PERAK APA HAL?

HANG TAK DAK KERJA KE PENCACAI. ASYIK SIKIT-SIKIT AGEN YAHUDI, SIKIT JUBUG, SIKIT2 AMERIKA.

HANG CUBA JAWAB BAGI DETAILS SIKIT BOLEH?

UMNO DUK PI TONGEK JUBUG KAT ISRAEL ZIONIS HAMPA TAK KETAG2 TELOG JAWAB. HAMPA TAU DUK CERITA PASAL JUBUG ORANG. HANG NIH GILA JUBUG KOT!! GOMO OIT?

SAHIH HANG SANGGAP BATANG KAN KAN..

KAH KAH KAH..

GOMO JUBURI, MENGOMOL GOMO BONTOTI.

KAH KAH KAH

GAMBAG PROFILE NAK HARIMAU SAJA, HARIMAU TELOG TADAK KA? HARIMAU KENA GEMPAR DENGAN POLIS DAH KECUT TELOG-TELOG KOT.. INI CONTOH MONGOLIAWI, ASYIK-ASYIK MENGOMOLI KETIAK NAJIB ATTANTUNYA PUKIDAWI..

KAH KAH KAH

Anak Buah Ayahanda IBRAHIM FROGGY said...

About Me GOMO

BERJUANG DALAM MENEGAKKAN SYIAR ISLAM DI MUKA BUMI INI DAN MEMARTABATKAN BANGSA MELAYU SERTA MEMPERTAHANKAN TANAH MELAYU INI DARI DIJAJAH OLEH BANGSA ASING EMEL:gomo_no1@yahoo.com.my

KAH KAH KAH...

DIJAJAH BANGSA ASING?

OIT GOMO WAL MONGOLIAWI, HANG CUBA JAWAB SAT NAJIB PUNYA "LIBERALISASAU" TU APA KE HARAM?

INI SATU LAGI CONTOH GENG2 PENCACAI NEGARA, BELAJAG TAKAT UPSR, MEMBARUAWI DAN MEMCACAI HARAP PROJEK KONGKEK TAU LAA..

PASAL INI PUN TATAU APA2. SAH BENGAP. JAWAB SAT "LIBERALISASI" APA DIA. HANG KATA HANG NAK PERTAHANKAN DARIPADA DIJAJAH BANGSA ASING. TAPI HANG SATU APA PUN TATAU CARA "LIBERALISASI" MENJAJAH NEGARA KITA. BENGAP DAN BUTA PERUT GOMO NIH.

ITULAAA, ASYIK MENCACAI SAJA. SATU PUKIDA APA PUN TATAU..

NI MANGKUK GOMO ANAK BUAH MONGOLIAWI, HANG TAU DAK KAT MALAYSIA NIH BERAPA BANYAK SYARIKAT ASING DUK BUAT BUSSINES?

TESCO, GIANT, CARREFOUR, KFC DAN ETC SEMUA MAI DARIPADA MANA? ITU BUKAN MENJAJAH KA? SUDAH LAH PENCACAI NEGARA, HAMPA BUKAN PEMBELA NEGARA TAPI ORANG MACAM HAMPA NI PENCACAI TERULUNG, TERBILANG, TERGEMILANG DAN TERCEMERLANG..

ONE MALAYSIA.. KAH KAH KAH..

GOMO, GAMBAG HARIMAU HANG TUH GANAZ LAAA..

PERGHHH.. TAKUT.. TAPI HARIMAU MENGAUM DALAM INI SAJA, AJAK BERDEBAT PUN TELOG DAH KECUT..

HANG TAU HALIA KECUT?

HANG MACAM TUH KOTTTT...


KAH KAH..

SEBAB ITULAH BILA AKU KATA GENG-GENG "BLOGGERS PENCACAI NEGARA" NIH SEMUA TAK MENGAJI DAN PEKAK TATAU APA. SEMUA TAU DUDUK MENCACAI. SUMA TAU DUK MEMBARUA. SATU HABUK PUN TATAU. DEPA TAU TUNGGU PROJEK BUMIPUTERA. KAH KAH..

BONGGOKKKKKKKK...

YG BENAR,

ANAK BUAH IBRAHIM FROGGY.. OINK OINK OINK

Anak Buah Ayahanda IBRAHIM FROGGY said...

"melayu maysia jadi singapore...
melaytu hilang tanah...
yang melayu hilang dara depa seronok...
bodoh punya puak"

Tekong Darat daripada agen BLOGGERS PENCACAI NEGARA BERKATA-KATA KAT ATAS.

SAPA BAGI SINGAPURA KAT CHINA?

PM TUNKU ABDUL RAHMA DARI UMNO.

SAPA ROMPAK TANAH MELAYU DI KG BEREMBANG, DI BALING, DI PELETONG DAN ETC?

UMNO DAN KONCO2. KATA ONE MALAYSIA

HILANG DARA?

MELAYU HILANG DARA SEBAB UMNO BONGOK.. SAPA YANG DUK ANJUR PROGRAM MACAM PUKIDAWI DAN BONGOK? SEMUA INI YANG MENGANJUR KE ARAH KEMAKSIATAN DAN KEBODOHAN.

SUREHEBOH DAN RANCANGAN REALITI YANG BENGAP DATANG DARI SAPA?

SYRKT UMNO JUGAAAAAAAAAKKKKKKK..

KAH KAH KAH..

YG BENAR,

AHLI BARU BLOGGER PENCACAI NEGARA..

KAH KAH

CUPING MERAH said...

GOMO..

memang tk patut tok guru kata umno "pergi jahanam"
sebagai parti melayu yang banyak berjasa ucapan seperti itu memang tak sesuai untuk umno..

50 tahun umno memerintah dan beribu-ribu jasa yang umno telah taburkan,tk terbalas jasanya..

sepatutnya tiada rakyat yang mengutuk umno..

oleh kerana ko menolak quran dan hadis...


umngok babi!!laknat!!termasuk gomo laknattullah...

habibRMC@yahoo.com.my said...

gadoh....gadoh dan gadoh

ini semua puak2 umno memang kaki gadoh apa nak eran dah...memang dah di didik

hantam jangan tak hantam

zali said...

anak tak berbuah 8:00 pm...

awak ni dah makan ubat ke belum?
semacam je tulisan...ke baru lepas
hisap ganja?

tekong darat tu di sebelah
awak...sebelah pr la bahalol!

tekong darat bukan nama baru...dia
dah kira otai dalam hal mencacai
pr nih...yang awak tu kencing pun
tak tos lagi...main belasah je...

satu je ayat nak men discribe kan
tulisan awak : BONGOK!

Lin said...

SALAM SEMUANYA

SETAHU SAYA TAK ADA YANG BERGADUH TAK TAHULAH MANA SUMBER TP DAPAT DAN MEMANG SUMBER TP NI SELALU TERBABAS

KAN LEBIH BAIK KAMU BUAT KERJA KAMU ORANG LAIN BUAT KERJA ORANG LAIN... YANG NAK MASUK AMBIL TAHU ORANG GADUH KE APA KE DAH TAK ADA ISU NAK BUAT KE...

ISU TERBARU NAK BAGI TAHU HANG PA SEMUA SUPAYA CERDAS SIKIT OTAK TU... ASYIK NAK GADUH SAMA ISLAM AJE...

HANGPA TAU TAK ADA KEMUNGKINAN ORANG PR YUANG BUNUH TBH TU... KALAU ADA BUKTI MACAM MANA HANGPA NAK TERIMA KENYATAAN NI...

SEBAB SEBELUM INI HANGPA DOK TUDUH SPRM... LAST2 ORANG DALAM PR YANG BUAT TAK KE HARU NAMANYA TU...

SILA LAWAT LAMAB BLOG TRUTH FOR TEOH BENG HOCK UNTUK MEMBACA SEPENUH BERITA...

JANGAN DOK BACA BENDA YANG BERAT SEBELAH AJE...

MACAM MANA OTAK KITA NAK BERKEMBANG...

SALAM DAN BAWA BERSABAR KITA SEAGAMA DAN SEBANGSA KALAU GADUH ORANG LAIN SUKA...

TAPI HANGPA NI KALAU NASIHAT PUN HANGPA KUTUK BALIK...

TAK TAHULAH NAK KATA APA...

Anak lawin Papuput said...

Blogger umno berpaksikan kebatilan...tulisan,gaya,semuanya macam pemimpin umno yang banyak lupa daratan,sombong.bongkak bila berhadapan rakyat marhaen....tengok macam tulisan GOMO,Parpu Kari...Perak bangkit.....penulisan kurang matang,terarah kepada penulisan syok sendiri,kurang berfakta serta rasis....kebanyakkannya membenci cina serta menganggap dap sebagai pemusnah malaysia...macama mana pulak MCA dan MIC....???

blogger umno tak hayati konsep 1Malaysia.....

sudah la tu Tungak langit,Gomo dll....kebanyaknnya sudah terbiasa dengan pemikiran serta gaya pemimpin umno......yang sombong dan langsung tak mau terima teguran

Yes2ISA said...

Jangan bermain dengan api

Lin said...

salam terakhir utk malam ni...

saya ingin mengajak kita semua supaya jangan bergaduh dan berselisih faham...

semua ada kesalahan dan dosa dan jalan terbaik ialah menghormati antara satu sama lain...

biarlah kita berbeza pendapat tapi jangan kita berpecah belah... buka itu tuntutan dalam Islam...

kita semua mengaku islam tapi dari gaya penulisan dan bahasa yang digunakan kita jauh dari jalan yang diredhai Allah...

lebih2 kalau ianya datang dari kumpulan yang mengelarkan diri mereka ini telus, adil dam terlebih Islam dari orang lain...

Islam ni bukan untuk Pas saha tapi untuk semua...

salam sejahtera untuk semua

TEKONG DARAT said...

tq zali atas pembelaan...
aku puak PR laa...

zali juga seperti yg amat aku maklum adalah sangat benci puak BPN...

kira zali ni pencacai umno yg baik laa...

Allahuakbar

Anonymous said...

fauzi perisik rakyat,penghisap ganja dan pemakan duit derma.

kalau jantan berjumpalah direct dengan parpukari. bukan main mari tengah malam dan pecahkan cermin kereta dia.

dayus !!!!!!!!!

Mata Hati Jiwa said...

kah2..kah2..kah2..

Baguih betui korang dok kutuk2 kat sini.. majula negara Malaysia bila ada rakyatnya yang pandai kutuk mengutuk..

UNdi PasBOngok = UNdi DaPpelaq..
Undi PKRbarua = UnDi DAPpelaq
so adakah DAP lebih Islam dr UMNO..
xceredik punya pencacai Pakatan Reput..

"pergi jahanam UMNO" bila diucap oleh toknik ajis maka berduyun2la geng pencacai PR akan guna ayat nih sebab tok guru depa ajaq.. Yg tu kompom bkn dari nabi ajar..tapi setan yang dah menguasai diri toknik ajis..

Tunggu la sikit masa lagi korang mati..baru ko orang tau yang mana betui..

CUPING MERAH said...

tungaklangit..

kata2 ko itu sungguh menyentuh perasaan...dan terinsaf aku seketika

yaa..marilah kita bersatu menegakkan keadilan buanglah sifat-sifat penjajah yang ada dalam diri itu..

marilah kita membena satu tamaddun yang baru.. sebagai orang islam marilah kita berjuang menegakkan agama allah agama kita..

jangan kita menolak hukum-hakam yang yang ada tertulis didalam alquran..

marilah kita kembali kepada alquran..sebab alquran inilah sahaja yang dapat menyatupadukan umat islam..