"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 28, 2009

Khir Toyo "Sindir" PM Najib..!

Khir Toyo memang suka cari penyakit... sebelum ni aku tak pernah jumpa walau seorang pun yang bertaraf Doktor tapi kepala otaknya tak de gred...

Hari ni Khir Toyo dengan terang-terang mengatakan bahawa UMNO Selangor ada Moral, tak seperti UMNO Perak...

Kenyataan Khir Toyo - "Ada perebutan kuasa dalam PKR dan dalam parti dalam Pakatan. Kita tak mahu jadi seperti Perak, kita ada moral," katanya - malaysiakini

Pada siapa ditujukan perkataan tu..? Sudah tentulah kepada Ketua perhubungan UMNO Perak...

Siapa Ketua Perhubungan UMNO Perak..?

Alamak..! tunggu letupan yang seterusnya..!

7 comments:

Man Perak said...

Hebat cubaan menjahanamkan UMNO. Khir Toyo maksudkan itu Si Nizar al-harami DAP. Hebat, hebat korang punya cerita sehebat korang buat cerita UMNO Perak bergolak yg akhirnya korang sendiri malu...

PR dah tak ada keje lain kasi fitnah dan pecah-belahkan orang..Oh..political animal PR ni memang huru-hara!

Pasal isu UMNO berpecah, hangpa jugak yang pi sibuk duk tulih kat blog hangpa. Org2 UMNO buat tak reti jer...

So, hangpalah sebenarnya penyebar fitnah! Aku lepas Anwar istihar diri sbg PM tu terus aku tarik diri daripada jadi penyokong PR..Maaflah, aku taknak jadi mcm hangpa yg berpolitik membabi buta!

Walaupun hidup aku tak senang tapi aku tahu jugak akhirnya beza antara permata dan kaca! Ikhlas aku cakap, aku menyesal pi undi PR masa PRU12 ari tu.Lepas ni tobat dah aku takkan undi hangpa lagi!

Kerana PR, huru hara habis negara kita!

Rohaifi Azri said...

MANSUHKAN RON97 SEKIRANYA BENAR MINYAK BARU RON95 BERKUALITI DAN BOLEH DIGUNAKAN OLEH SEMUA KENDERAAN!!!


Kalian wahai rakyat 1Malaysia mana layak guna minyak lebih baik untuk kereta kalian!!! Minyak yang kalian guna sekarang RON97, RM1.80 seliter akan kerajaan 1MALAYSIA naikkan harganya RM2.00 seliter bermula tanggal 1 September 2009 ini. RON97 yang sebelum ini diguna oleh sekalian rakyat akan DINAIK TARAF menjadi minyak PREMIUM.

So, rakyat sekalian, kerajaan 1Malaysia dah sediakan minyak baru yang RENDAH TARAFNYA, sesuai dengan kerendahan taraf kamu wahai rakyat sekalian berbanding pemimpin 1Malaysia. Minyak untuk kalian selayaknya guna RON95 sahaja!!!

Mulai 01.09.2009, RON95 akan menggantikan minyak RON92. RON95 dijual pada harga RM1.75 seliter. Murah berbanding minyak RON97 yang rakyat gunakan sekarang.

Pasti mutu RON95 juga lebih rendah berbanding RON97 berdasarkan perbezaan harga sebanyak RM0.25!!!

Minyak RON95 lebih murah (RM1.75), tetapi kita tidak tahu, apakah minyak yang murah ini akan mengakibatkan kemudharatan atau tidak kepada enjin berbanding minyak RON 97 yang digunakan sekarang. Minyak yang digunakan sekarang (RON97) dinaik taraf sebagai minyak PREMIUM. Ini bermakna kita menggunakan minyak yang baik selama ini.

Mengapa kerajaan 1Malaysia menyediakan minyak yang RENDAH TARAF untuk rakyat dan menaikkan harga minyak sedia ada (RON97)??? SEKIRANYA MINYAK RON95 BETUL-BETUL MINYAK YANG BERKUALITI DAN SESUAI DIGUNAKAN OLEH SEMUA KENDERAAN, mengapa tidak DIMANSUHKAN sahaja RON97???

Bagaimana sekiranya syarikat-syarikat yang terbabit dengan sistem pengangkutan dan perkhidmatan serta penghantaran tidak mahu menggunakan minyak RON95 ini dan kekal menggunakan minyak PREMIUM RON97 dan mereka menjadikan ini sebagai alasan untuk menaikkan HARGA BARANG dan CAJ PENGANGKUTAN. Apa reaksi kerajaan 1Malaysia? Apa jaminan kerajaan 1Malaysia agar rakyat tidak terbeban dengan kenaikan demi kenaikan harga barang kelak???

MANSUHKAN RON97!!!

aku PAS said...

kena tipu lg la rakyat 1malaysia, mcm2 alasan nak bodokan rakyat, pemimpin bn ni la along plg besar!!! cekik darah rakyat!!! sat lg semua harga brg2 naik, mampuih rakyat jelata....pemimpin bn baguih goyang kaki...dahla semua dpt free, masyukk lak tu... haramjadah bn!!!

CUPING MERAH said...

man perak?
dapat edea pon dari topeng perak..

woii..!!mangkok puak ko klau tk tiru tk bleh ke?

habibRMC@yahoo.com.my said...

khir toyo ni sejak kena gantong makin meracau dia dah tak kira siapa semua orang dia hentam kalau dia hentam PR patut kerana itu musuh dia ini puak dia pun di hentamnya

khir hang tak layak nak bicara tentang moral hang sendiri yang buat kerja2 tak bermoral....nak cerita pasal moral konon

pora

Anonymous said...

Hidup Toyo !! Hidup Toyo !!

Toyo orang yang bermoral

Toyo tak pernah guna duit rakyat

Toyo beli kemewahan dengan duit sendiri

Toyo harus dipercayai

Toyo tak pernah tipu

Toyo disayangi rakyat

Toyo patut menjawat AMT UMNO

Toyo ketua kepada semua

Toyo tidak makan rasuah

Toyo lulusan kedoktoran pergigian

Toyo golongan cendekiawan

Toyo orang Malaysia sejati

Toyo pencinta alam

Toyo itu bukan ejaan toyol

Toyo itu berhati mulia

bodik said...

woi man perak...umno yahudi yg sesat lg menyesatkan. x lama lg hancurlah umno. tempat aku dah ramai puak2 umno masuk pr.