"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 28, 2009

PEWARIS Tukar Waktu..!

Semua dah ada dalam kepala otak aku dah..! dari awal aku dah cakap puaka-puaka penyokong akta zalim ni memang tak de modal, mereka cuma ada modal macam mana nak buat provokasi je.

Mula-mula putuskan untuk berhimpun pada hari yang sama, lepas tu putuskan untuk berhimpun pada waktu yang sama... apehal..?

Berita akan datang -
  • Menjelang beberapa hari lagi demonstrasi besar berhubung Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA), kumpulan penyokong akta itu menukar tempat berhimpun mereka dari Pasar Seni, Masjid Negara dan Padang Merbok, sebelah Bank Negara kepada kompleks membeli-belah Sogo, Masjid Jamek dan Masjid Negara – sama dengan perhimpunan kumpulan anti-ISA.
  • Timbalan Presiden II Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Rahimuddin Md Harun memberitahu Malaysiakini, pertukaran rancangan itu diputuskan dalam mesyuarat kumpulan itu tengah hari semalam di ibu negara.
Lagi berita akan datang -
  • Menjelang sehari lagi demonstrasi besar berhubung Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA), kumpulan penyokong akta itu menukar warna pakaian mereka dari putih kepada merah dan hitam – seragam dengan kumpulan anti-ISA.
  • Timbalan Presiden II Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Rahimuddin Md Harun memberitahu Malaysiakini, pertukaran rancangan itu diputuskan dalam mesyuarat kumpulan itu tengah hari semalam di ibu negara.
Ada kemungkinan tak..?

18 comments:

PAS Cheras said...

Berperanglah kita sesama Melayu. Biarkan Cina dan Keling bertepuk tangan. Masuklah PKR, parti paling ramai Keling kat dalam..Tak percaya? Checklah sendiri..Jgn jd bodoh terpedaya dgn manis mulut Anwar..Ayuh sokong PAS..Kembalikan PAS supaya tak bersatu dgn PKR dan DAP jahanam!

Marhain Sabak Bernam said...

Maklumat lanjut tentang si celaka Ronnie Liu ada surat di sini, sila baca :

http://parpukari.blogspot.com/2009/07/pendedahan-terbaru-dari-blog-t4tbh.html

Anak Melayu said...

Jgn bergaduh. Berdosa Tuhan marah. Bukankah UMNO dan PAS itu orangnya sama beragama Islam.Yang kafirnya PKR pasal tak tahu apa teras perjuangannya!

Anonymous said...

Haram Jadah !

Pegi jahanam umNGOok dan konco2-nya

ceh! kempen blog parpukari kat sini
macam pelaq !!

-thethinker- said...

dlm kita dok sibuk kes benghock... depa dah mula curi duit rakyat ; dalam diam diam..

RM 5 Billion duit KWSP "dipinjamkan" kpd Prokhas. Apa depa ingat KWSP nii tabung milik mak-bapak depa ka ?? hooi bongok , duit KWSP tuu , duit aku dan bini aku utk masa tua aku , yg hangpa pii gatai nak pinjam utk rangsangan ekonomi tuu apasai ? duit yg pinjam kat Valuecap dulu , dah langsai belum ? hangpa betul betul ahlong berlesen besar.

Anonymous said...

puaka2 ambik wang negara.
biaq pi..biaq pi..

lahanat2 samun rompak harta negara.
biaq pi..biaq pi..

malaun2 tipu,lebong 1Malaysia hari2
biaq pi..biaq pi..

padan muka!
lantak pi..sayang sangat kat
umNGOook - baRISan naSIYONal

mat s said...

Pegi Jahanam la UMNO.....memang dasar BABI 1Malaysia..guna duit rakyat macam duit bapak dia punya..
Memang dasar Haram Jadah...
Apa gunanye bersama MELAYU yg menyokong KEZALIMAN (ISA)..biar melayu gaduh sama melayu dan melayu yg BENAR pasti berjaya.. InsyaAllah.... Kalu Islam pun berpecah kpd 73 puak dan cuma satu puak yg Allah terima..Inikan pulak Melayu..satu bangsa yg LAYU.. Piiirrah..la dgn bangsa, ALLAH hanya "pandang" agama yakni ISLAM !!

dun26bangi said...

pas cheras tu ahli pas ke?
Ahli pas tak cakap macam tu

Syeikh YB said...

Pas cheras ayat2 dia kita dah tau dia siapa. aku rasa tak yah layan pewaris. hari demo nanti jangan layan ..sgt2 penting...kita nak bilang dgn jari berapa kerat puak demo pro isa...jangan lupa jemput pekida si songkok tinggi kepala otak rendah

Anonymous said...

Hidup PUKIDA HIDUP POOORAHHH EH SALAH PERWARIS..

UNTUK MAKLUMAN GENG-GENG KATAK SEPERTI - PUKIDA, PROWARIS, PERWARIS DAN PELBAGAI PEM. DIINGATKAN PAKAIAN RASMI SEMASA BERDEMO IALAH =

1. SONGKOK SILA TEMPAH BAGI TINGGI-TINGGI MELANGIT

2. SAMPIN LIPAT SAMPAT KEJANG PEROTT. IKUT AYAHANDA KATAK PAKAI MACAM MANA OK.

3. BAJU MELAYU KALER PINK. ATAU KALER HIJAU. SEBAGAI SIMBOLIK MENGIKUT TELUNJUK AYAHANDA KATAK PISANG IBRAHIM.

4. KASUT HITAM, POLIS BERKILAT.

5. BAJU BATIK JUGA DIGALAKKAN. KALER HIJAU JUGA.

KAH KAH KAH..

UNTUK BARUA NEGARA ATAU LEBIH SIMBOLIK DENGAN GENG-GENG RASIS INI, SILA JANGAN JADI BAHALOL SANGAT. SILA JANGAN BENGAP SANGAT.

HAMPA BACA INI, NAJIB AJEN YAHUDI!!! Hampa kata hampa sokong belajag SAINS DAN MATEMATIK DALAM BI, JADI BACA NOEEE.. =

The Malaysian Insider understands, however, that some senior government officials are not pleased that the Najib administration is considering spending large amounts to buy good publicity.

A number of companies, including renowned international public affairs and media relations company Apco Worldwide, are pitching for a new round of government-related work believed to be worth some RM20 million.

(HAMPA PUNYA MONGOLIA GUNA DUIT BACA BAGI KAT SYRKT AMERIKA, TAPI BUKAN KAT HAMPA)

KAH KAH KAH..

Anonymous said...

Geng sokong isa ni gerenti kerah budak sekolah ikut dia nanti nak bagi ramai..orang yang dok lepak kat kl tu ntah2 dia bagi le duit upah pat lima puluh ringgit suruh join dia.Pastu buat huru hara.Sekatan jalanraya pasti banyak nanti bagi menghalang penyokong anti isa ke pusat bandar.

aku PAS said...

puak2 pencacai umno tu najib buat apa pun baguih...otak dah kena bonsai la katakan...mcm pak kaduk.. menang sorak,kampung tergadai...

kesian mangkuk2 umno... dahla bodo piang, bangang lak tu..hu..hu..hu..

haramjadah umno/bn!!!!

CINA_PERAK said...

Untuk makluman, protest anti-ISA ini bukan pergaduhan sesama Melayu kerana saya, orang Cina yang kerdil ini juga akan bersama2 turun padang protes akta zalim ini.
Ini bukan kerana isu bangsa ataupun kaum tapi hak asasi kemanusiaan. ISA haram di sisi semua agama termasuk Islam. Kalau ISA dikatakan dapat mempertahankan hak orang Melayu, bukankah yang ramai ditahan Melayu juga??
Bacalah artikel bawah ini:-

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=21925&Itemid=1

Sebagai seorang insan yang beragama, yang berkeluarga, sanggupkah lagi mempertahankan akta sial ini??

Anonymous said...

kepada CINA PERAK, mereka yang mempertahan akta ini tidak sesekali bermaksud untuk menjaga ketuanan Melayu kerana majoriti yang ditahan adalah melayu,

mana mereka apabila perhimpunan mansuhkan PPSMI dulu? ada sapa-sapa ternampak muka brahim ali si'biawak hidup' ni sama2 berdemostrasi? padahal kita tahu "Bahasa Jiwa Bangsa", kat sini pun kita dah nampak brahim ni ikhlas dengan agenda ketuanan melayu nya ke ataupun tidak....

Niat sebenar @ utama brahim bewak nak wat demo sokong ISA bersamaan tarikh perhimpunan Mansuhkan ISA adalah kerana babi sekor ni( tak sanggup aku nak samakan taraf babi ni ngan manusia, malah aku lebih jijik pada brahim lahanat ni daripada jijik nya aku pada najibtoya) nak sapa-sapa pemimpin BNatang menjemput babi ni masuk parti Yahudi Laknatullah ni semula.... Parti sama yang telah menendang babi ni keluar kerana bertanding sebagai calon bebas suatu masa dulu.

Memang brahim bewak ni dah sifat semulajadinya dasar hanjing, dah kita tolong lepaskan dari tersepit dia gigitnya kita balik...

Pukimak lah kau 7 keturunan brahim lahanat!!!!!

habibRMC@yahoo.com.my said...

PEWARIS dah dapat tahu tak ramai orang yang akan hadir dalam himpunan pro ISA jadi sebelum malu di ubahlah masa dari jam 11 ke 2 petang

barang siapa yang menyokong akta yang zolim ISA maka ianya dari kalangan orang2 yang sekutu dengan PEWARIS

ISA HARAM... ZOLIM bercangah sama sekali dengan ISLAM

apakah kita nak jadi PEWARIS kepada ke ZOLIMAN

Allah bagi kita otak untuk kita berfikir, mana yang haram mana yang halal mana yang zolim...

ISA sekarang ni hanya untuk melindungi puak2 umno bn bagi nak kekalkan kuasanya saja

Anonymous said...

uihh..betul betul marah tu..tapi betul,braim katak ni memang cukup celaka,muka tak tahu malu..dah tak ingat dah sapa diri dia sebelum menang pru12 dulu.Dihina spt anjing kurap oleh umno.Atas dasar kesian Tok Guru mengorbankan kerusi pasir mas kepadanya dengan harapan dia menyokong perjuangan Pas.Tapi inikah balasan dia diatas kepercayaan Tg Nik Aziz berikan padanya.Kalaulah Pas tahu dia nak belot macam ni,patutnya dia tak ditolong dulu.Memang katak ni patut dilaknat dunia akhirat.

CUPING MERAH said...

dah berulang-ulang-ulang-ulang kali aku cakap puak umngok nii tk dak idea sendiri asyik celok idea orang jee..

tu laa klau orang kata umngok bodoh tk ngaku..

orang berdemo dia nk berdemo..
dah tu tiru tarikh yang sama..
kononnya nk tunjuk berani la tu berdepan dengan puak anti isa..

last2minit suruh ketua polis kluar kenyataan tk boleh berdemo..pastu tarik diri kononnya arahan polis harus di patuhi..

last2 bongook...

Pemuda PAS Kijal said...

Salam..

Jangang kecoh..kita tengok siapa yang lari dulu kene gas FRU..

he..he..he..