"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 25, 2009

Melayu dan Islam perlu bangsa ISA?

Hari ini, Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) telah membentuk satu suku kaumnya yang tersendiri, bangsa ISA. Tuhan mereka adalah rasuah dan nabi mereka adalah nafsu. Jika anda menemui orang bertuhankan rasuah dan bernabikan nafsu, tidak kira dari parti apa sekalipun termasuk yang mengaku menjadi ahli PAS, itulah dia bangsa ISA.

Bangsa ISA sebenarnya menentang dan mencabar Allah. Dan, oleh kerana kita hamba Allah, kita tidak ada pilihan melainkan menentang mereka. There's no two ways about it.

Artikel penuh sila layar ~penarik beca

10 comments:

Unknown said...

Sayangkan bini tinggal-tinggalkan,sayangkan anak tangan-tangankan,sayangkan Umno,Kasi hentam sama dia...

habibRMC@yahoo.com.my said...

Islam menantang ISA...

orang yang bukan islam pun menantang ISA

umno pula mempertahankan ISA apa sebabnya..

KUASA kot..............

SAYANGKAN UMNO tinggal2kan lah

CUPING MERAH said...

penganut kristian percayakan nabi ISA
penganut umngok percayakan ISA

kedua2nya tiada perbezaan..mereka tergolong dari kalangan orang2 yang kafir..

Anonymous said...

What everrrrr......
YES TO ISA. Hua.. hua.. Hua...

Anonymous said...

ISA akta yang Zalim..Menahan orang yang belum tentu bersalah tanpa bicara.bertentangan dengan prinsip islam yang menitik beratkan keadilan..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..HAPUSKAN ISA..
HAPUSKAN BN...
BARU BOLEH....
ISA DIHAPUSKAN..HAPUSKAN ISA..

Anonymous said...

hanya orang yg zalim sahaja yg suka dan cenderung kpd kezaliman..org yg di hatinya ada iman benci pd kezaliman..mereka (amno.)lebih kejam,bayangkan d mahsyar esok mereka dihumban ke neraka tanpa bicara...maha suci Allah dr bersifat demikian kerana Allah tuhan sekalian alam maha adil maha hakim..bawalah kemuka pengadilan bicara..baru tahu benar..jika benar.kebisaannya Isa hanya utk melindungi kerakusan amno...dan pemimpinnya.

Tinta Hitam said...

Mereka yg menyokong ISA tu hanya bajingan upahan.Saya malas nak komen panjang PEKIDA dan PEWARIS ni sebab dah byk kali dah sebut.Sebab mereka ni mmg tak guna.Mereka hanyalah kumpulan samseng yg memukul orang melayu sendiri.Itu pun tak berani gaduh one by one.Mereka selalu mennganggap diri kononnya mereka sebagai pembela melayu.Apa yg mereka bela pun saya tak tahu.

Ada lebih baik kalau mereka ni pergi pukul majikan yg enggan benarkan org Islam tak sembahyang,pengedar2 dadah yang merosakkan anak anak bangsa.tokeh tokeh judi dll.

Tapi saya yakin mereka tak berani buat sebab mereka mmg tak guna.Mereka tahu bila berdepan dgn org org sebegitu,tindakbalasnya cukup hebat..

tuan-komrad said...

sapa2 yang pro isa tu,kita tangkap ramai2,kemudian sumbat masuk dalam kamunting 3 tahun...baru diorang tau langit tu tinggi ke rendah...terutama
ibrahim katak tuh....

Anonymous said...

Kristian bukannya kafir .. mereka ahli kitab, mereka dikafirkan kemudian hari bilamana injil itu diselewengkan, kafir itu kepada sesiapa yang tidak langsung mempercayai Allah atau mengada adakan sesuatu selain Allah, tu baru kafir. ISA tidak kafir cuma zalim sebab ISA tidak mengada adakan sesuatu, hukuman ini zalim dan dilaknat oleh semua penghuni mukabumi, mana ada satu 'assumed feeling' yang tiada 'evidence' di terjemahkan secara fizikal dibawah suatu undang2.. ISA boleh diadakan dengan syarat kena ada pendakwaan dan pembelaan sama seperti kanun-kanun yang lain cuma dispecialkan diatas dasar keselamatan negara, iaitu tahanan reman darurat 7 hari dengan diperkenan YDP Agung, bukannya 8 tahun, itu dah zalim, sesiapa yang menyokong kezaliman maka dia tergolong dalam golongan yang zalim, dan tempat golongan orang zalim ialah dineraka, kita ahli ibadat ke atau ahli maksiat ke, kalau menzalimi maka itu adalah tempat tinggal kita untuk selamanya.berjiran jiran lagi.

Unknown said...

kekalkan ISA..cuma,murnikan pengurusan dan prosider sahaja...TAKKAN NK TUNGGU NEGARA MELETOP,BARU NAK CARI SUSPEK,BARU NK BICARA di mahkamah?.