"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 25, 2009

Muhyiddin Cari Formula Tawan 1Malaysia

Muhyiddin - Ahli-ahli UMNO perlu menyambut gelombang positif yang melanda parti ketika ini dengan mencari formula segera untuk menawan hati rakyat supaya UMNO kembali menjadi peneraju perubahan dalam memenuhi aspirasi mereka.
Formula..?

Meh nak bagi formula... kasi bikin yang ni dulu, kurang-kurang dapat tarik 10% pengundi Pakatan Rakyat.

1 - Bukak balik kes Memali, dedahkan apa yang berlaku sebenarnya kepengetahuan 1Malaysia, bicarakan semua yang terlibat, hukum mana-mana yang bersalah kemudian bela nasib waris-waris dan keluarga Tragedi Memali.

2 - Bukak balik kes rogol gadis bawah umur di Melaka yang membabitkan Rahim Thamby Cik. dedahkan apa yang berlaku sebenarnya kepengetahuan 1Malaysia, bicarakan semua yang terlibat, hukum mana-mana yang bersalah kemudian bela nasib gadis yang jadi mangsa dan keluarga Nenek gadis tersebut.

Jangan lupa untuk bawa kambing hitam dalam kes tersebut dan minta mereka ceritakan kisah sebenarnya.

3 - Siasat semua 900 laporan rasuah UMNgOk dan dedahkan pada umum hasil siasatan. tapi yang tukang siasat tu mestilah terdiri dari mereka-mereka yang berkelayakan dari 4 parti utama di 1Malaysia... mesti ada wakil dari PAS, PKR, DAP dan UMNgOk.

Mana-mana yang bersalah, 1Malaysia nak tengok mereka dihukum..!

Bikin yang ni dulu TPM... kalau yang ni pun lu tak dapat bikin, lu punya suka... lepas PRU-13, boleh rasa jadi "PEMBANGKANG..!"

*Dah jadi TPM pun masih bodoh jugak..!

61 comments:

Anonymous said...

Boleh menang ke Pakatan Rasuah pada PRU-13 nanti. Selagi tunjangnya Penjilat Kroni Rasuah, dibantu plak Pendukung Ajaran Syaitan dan Dumb Assassin Proxy, jawabnya susah kot..?
Jadi pembangkang yang bangang la ko lagi yeee......
Hua.. Hua.. Hua....

zali said...

saya dan rakyat satu malaysia tak
nampak di mana kekuatan PR yang
begitu confident menyatakan akan
memerintah satu malaysia selepas
pru 13.

sekarang ni di negeri
pemerintahan pr...

kita mahu pembangunan...tak ada
kita mahu pembangunan modal insan...tak ada
kita mahu pemerintahan cara islam...tak ada
kita mahu rakyat di bantu...tak ada
kita mahu kemudahan...tak ada
kita mahu kerja...tak ada
kita mahu pembelaan...tak ada

apa yang rakyat dapat?
apa yang rakyat dapat?
apa yang rakyat dapat?

biar anak cucu esok nak kencing pun kena bayar kat apek setelah halaman tergadai...

Lin said...

1. Bukak balik kes penyelewengan Tabung Memali yang disonglap oleh pemimpin PAS dan dedahkan apa yang berlaku sebenarnya dilakukan oleh pemimpin PAS kepada keluarga mangsa di Memali adakah kebajukan mereka dijagai???

2 - Bukak balik kes khalwat Mat Sabu, kes pukul bini pemimpin PAS di Perlis, kes tak bagi nafkaf kepada isteri mualaf oleh ADUN Melor, kes pegawai khas MB Kedah kahwin isteri orang, kes lilin nizar, kes salahuddin ayub dab persuruhjaya PAS negeri Sembilan, Melaka dan beberapa pemimpin PAS yang hadir di majlis tunduk-tunduk kepala menghormati kali terakhir mendiang teoh, dedahkan apa yang berlaku sebenarnya kepengetahuan rakyat Malaysia...

3 siasat semua kes penyelewengan permit balak di Kelantan, semasa PAS perintah Terengganu, rasuah wang dalam Muktamar PAS yang lepas, kes balak dan kuari di Kedah, kes mengapa tiada halangan PAS dalam pembukaan banyak rumah urut, judi dan tempat maksiat di Selangor dan dedahkan pada umum hasil siasatan.

Mana-mana yang bersalah, rakyat nak tengok mereka dihukum..!

bikin ini dulu sebelum dok kutuk orang....

Tinta Hitam said...

minta maaf,org umno memang bodoh.Dari hujah pun dah nampak kebodohannya

aku said...

PAKATAN RAKYAT HANYA MAMPU MENYALAK SAJA.KALAU PR BENAR TUNJUKKAN CONTOH KERAJAAN BAIK YANG KAMU LAUNGG-LAUNGKAN KPD RAKYAT DI NEGERI PR KUASAI.TUNJUKKAN CONTOH PEMIMPIN BAIK KEPADA RAKYAT....TUNJUKKAN RAKYAT YG BAIK DIBAWAH KAMU
ABUK PUN TARRRAK....YANG TINGAL HANYA RETORIK .
NEGERI TERGADAI BARU NAK SEDAR MASA TU DAN TERLEWAT
JADI KITA ADA BN YANG BAIK DAN PARTI UMNO YANG BAIK MENGAPA KAMU INGIN MENCARI YANG LAIN.INSAFLAH KAWAN

Anonymous said...

kalau nak cari kes memang bertimbun Baik PAS,PKR,DAP dan AKIM
walaumacamana pun pemimpin UMNO lebih baik dan mampu mentadbir negara berbanding dengan PR.
UMNO menjadi pilihan rakyat lihat di Manik Urai undi UMNO dah bertambah banyak..PAS jangan Sombong dan angkuh lagi.

tok iskandar said...

tetiba je muncul blog misteri menceritakan perihal skandal melibatkan exco-exco DAP selangor.
Jika boleh eloklah disiasat dari mana sumber blog ini dan siapa yang membina blog ini.itupun selepas suruhanjaya di raja menyiasat punca kematian mendiang teoh ditubuhkan.
jika ianya berunsurkan fitnah,eloklah mereka yang terlibat dihadapkan ke mahkamah.
1 malaysian kena ingat jangan sampai rakyat didahulukan untuk ditipu seperti komen blogger tukar tiub.
bila rakyat dah berasa mereka kena temberang di kerajaan,jawabnya tak lamalah 1 malaysian jadi PM

Anonymous said...

TUNGAK LANGIT BIOL -

1. Buka la semuanya, tak kira sapa salah. Akar yang penting ialah siapa yang arahkan untuk membunuh mangsa-mangsa Memali? Siapa yang arahkan bunuh orang-orang Melayu di Memali? UMNO bagal yang mengarahkan. Ini dia slogan hidup Melayu, tapi bunuh orang Melayu. Common sense beb, jangan gila darah sangat. Kbajikan tak dijaga? Ko pernah pergi ke Memali ke? Ko tahu ke peta nak ke sana? Setakat membaca gerombolan punyaa baik tak payah. Orang Melayu yang membunuh orang Melayu lain tak layak dipanggil pembela Melayu, layak dipanggil penyembelih orang Melayu. Ko ni sahih tak dapat kontrak daripada Najib kan kan?

Anonymous said...

TUNGAK LANGIT RASIS -

2. Cuba tengok sikap anak-anak buah Najib Mongolia. Semua nak dikisahkan pasal kisah betina, semua nak dikisahkan pasal agenda merepek. Ini sahih Najib Attantunya yang bagi duit, jadi cyber trooper. Deyy machaa, buatpa nak suruh orang lain buka? Hang pergi la bukak sendiri, cari lawyer ka cari hakim GANI PETAI. Dakwa di mahkamah. Bagi bukti. Contohnya mcam kes ATTANTUNYA DAN RAHIM TAMBY INDAPOOOO. Jangann pakai tuduh. Ini sikap gerombolan, tuduh pandai pastuh duduk diam. Macam anjing. Menyalak bukan main kuat, bila kena baling batu lari lintang-pukang. Kah kah.

Tak habis-habis lagi isu perkauman tunggak langit ini. Semua tak boleh. Melayu UMNO serba boleh. Semua UMNO buat paling cool. Paling best. Rasis dan bengap tunggak nih. Inilah nama dia toleransi dan persefahaman sesama kita umat manusia, bukan umat Islam sahaja. Ko ni kenapa rasis sangat? Dahaga darah sangat ke? Sikit-sikit nak cakap Melayu akan ditindas orang bangsa lain. Sikit-sikit nak berhidup-hidup Melayau. Gila? Siapa yang bagi kontrak kenapa tokeh2 Cina? Sultan mana bagi tanah kepada orang cina? Kontraktor UMNO mana yang jual kontrak kat kontraktor orang Cina? iSHHHH.... HIDUP MELAYAU!!!! Hidup MELAYAU TUNGGAK LANGIT? TUNGAK LANGIT KO NIH MELAYAU KA? AWAT NAMPAK MACAM KELING? MACAM MAMAK? Ke ko macam Zambry MAT GELAP? Mengaku Melayu?
kah kah..

Anonymous said...

TUNGAK LANCAU, EHH SALAH TUNGAK LANGIT KAH KAH KAH SORI

3. Aikk... Tak habis2 lagi balak? MB KEDAH MAHADZIR MAMAK KHALID DUDUK CURI BALAK BERTAHUN-TAHUN TAK ADA ORANG KECOH PUN. YANG KECIK INI DIA NAK KECOH LEBIH-LEBIH. POODAHHHHH... ISKHHH... KES RUMAH URUT APA SEMUA INI apa hal? Ko pernah pergi ke rumah urut ke? Ko ada tengok lesen tergantung kat rumah urut tak? Cuba ko try pergi,cuba cari kelulusan siapa. Ko jangan terkejut kalau ada tertera diluluskan dengan rasminya oleh KERAJAAN MALAYSIA RAHMAN TILL ATTANTUNYA. Kah kah. ARAK? JUDI? TUNGAK LANCAU, AKU KERJA KAT JABT. PENERANGAN. AKU ADA SIMPAN SEMUA GAMBAR PM UMNO MABUK DAN BERJUDI. KALAU KO NAK GAMBAR MEREKA INI, KO BAGI EMEL. AKU TAKNAK ORANG LAIN TENGOK. SEBAB AKU BUKAN MACAM KO. PUBLISITI MURAHAM. KAH KAH KAH. BAGI EMEL KO OK. TAK PUN ADDRESS. AKU TOLONG PRINT DAN ANTAR KAT KO. NAK TAK TUNGAK LANCAU? EHH SALAH TUNGAK LANGIT MELANGIT. JAUH PANDANGAN DIA NIH.MELANGIT NIH. DAH JUMPA TUHAN KE SAMPAI LANGIT TUH? KAH KAH.. TUHAN MELAYAU.. DUIT DUIT. RASUAH RASUAH.

Anonymous said...

APA HAL BANYAK SGT YG BAGI KOMEN MACAM ORANG UMNO JE.TAK PERGI TENGOK JOM HEBOH KE

Anonymous said...

Tungak Langit
Age: 1926
Gender: Male
Astrological Sign: Pisces
Zodiac Year: Rat
Industry: Student
Occupation: Student
Location: Putrajaya : Putrajaya : Malaysia

HABIS LINGKUP STUDENT.. KAH KAH MACAM INI PUNYA ORANG PUN ADA. PATUTLAH MELANGIT DIA PUNYA TUNGAK, DUDUK MAKAN DUIT RAKYAT TAPI KATA KERAJAAN BAGI KAT DIA.. KAH KAH KAH. KERJA KERAJAAN YA BANG LANGIT? KAH KAH

tok iskandar said...

x ada ke blog misteri berapa kos mahligai khir toyo,siapa kontraktornya,berapa kos tanah untuk tapak rumahnya.

CUPING MERAH said...

hebat zali..
hebat tungoklangit..

kasi kita perintah kerajaan pusat laa.woi..!! baru tau kita akan buat.

duit minyak trengganu ko sapu..
duit minyak kelantan ko sapu..
duit minyak serawak ko sapu..
duit balak kelantan ko sapu..

bangun la woii!!hijrah tengiok tempat orang,jangasn asyik merengkok dalam tempurung tunggu orang suap..

Anonymous said...

Tungak Langit tu tulis pikir pakai kepala mana tu..

CUPING MERAH said...

kalo kisah memali ni aku amat sedih..

manusia bernama melayu sanggup membunuh manusia islam tampa sebab munasabah hanya kerana nk kekalkan kuasa...pat ni laa sampai skrang aku benci ngan umngok..
walaupun dalam umngok ada yang baik..tetap tidak baik kerana menyokong umngok yang zalim.. dia juga terbabit sama zalimnya..

Prof. Era Pasca said...

aku suka komen zali... :)

sekarang ni di negeri
pemerintahan pr...

kita mahu pembangunan...tak ada
kita mahu pembangunan modal insan...tak ada
kita mahu pemerintahan cara islam...tak ada
kita mahu rakyat di bantu...tak ada
kita mahu kemudahan...tak ada
kita mahu kerja...tak ada
kita mahu pembelaan...tak ada

hahahahah sebenarnye zali silap tulis... 53 tahun BABI NEGARA memerintah ape yg zali senaraikan nih sume takde... hahahah jgn lupa bukan 5negeri tau tapi 14negeri...

Lin said...

Salam sdr anon 1.23 yang dihormati...
Tak baik memangiil sesama islam dengan panggilan yang mengaibkan bukan dari ajaran Rasullullah... kan kamu penegak agama Allah buatlah tauladan yang baik...
Janganlah kita salahkan siapa yang bunuh siapa... kalau saya bagi hujah saya pun saudara tak akan terima ... entah2 saudara masa tu kecil atau belum ada lagi kot???
Saya ramai kawan di Baling/ Memali tu... kalau setakat nak tumpang tidur dan mandi insyallah ada kawan2 kat sana... Menuduh tanpa bukti dalam Islam amat berat hukumnya... tak kanlah benda ini say anak jelaskan kepada saudara yang memperjuangkan Islam???

Sdr anon 1.31
Kamu dah banyak pahala ke??? Nak tuduh Najib pembunuh??? Kalau setakat sembahyang tak betul lepas tu mengutuk orang aje baik tak payahlah... duduk diam2 lebih baik dari berkata-kata...
Sdr anon 1.38
Penggunaan bahasa seseorang itu melambangkan imandi dada... kalau ianya beriman insyallah bahasa dan kata-kata yang keluar dari mulutnya amat enak didengar dan memasuki jiwa sanubari...
Mengapa kamu nak mengungkit kisah UMNO memerintah, kita bercakap pasal Pas Kedah sekarang??? Sebab saya berkata pasal Balak di Kedah sebab PAS kata mereka perjuangkan Islam dan kalau memperjuangkan Islam satu sen duit rakyat mereka tak ambil... tapi lain pulak jadinya... macam 2 x 5 dengan pihak yang dikutuk pula...
Macam mana saudara tahu lessen tu dikeluarkan oleh Kerajaan Malaysia... saudara dah masuk ke???
Nampak sangat saudara ni tak faham mengenai pengeluaran lessen... ianya adalah bawah bidang pihak berkuasa tempatan... janganlah bcakap tak tentu pasal...mengelirukan orang dan diketawakan orang pula...
Baguslah kamu berkerja di Kementerian Penerangan kemudian kamu kutuk majikan yang memberi rezki kamu sekeluarga... eloklah tu...Islam PAS ajar macam tu ke???
Inilah buktinya kalau kit anak salahkan Kerajaan Pusat pimpinan BN/UMNO kalau gagal dalam satu2 dasar adalah disebabkan sabotaj dari kumpulan macam nilah...kerja dengan BN tapi buat kerja tak ikut peraturan kemudian yang dipersalahkan BN... eloklah... hanya Allah yang mengetahui kerja-kerja anda,,,
Salam tok iskandar
Macam man anak bagi peluang kepada mereka yang hanya pandai menyalahkan orang lain tapi tak ada satu sumbangan atau buah fikiran yang bernas yang boleh diketengahkan???
Kalau melihat perangai macam saudara2 lebih2 lagi yang menggunakan nama anon... namapaknya takut rakyat Malaysia nak bagi amanah itu kepada PR... macam2 isu tak dapat diselesaikan...
Kalau dulu kutuk jenayah tinggi salahkan UMNO/BN .. nah sekarang kawasan Parliemn di KL dan Selangor diperintah PR mengapakah masih banyak dan bertambah dari dulu... tak buat apa ke??? Kalau dulu salahkan BN???
Dalam dunia ni cakap mudah tapi bila laksanakan amanah susah...

ITULAH SEEBA SEDIKIT PENJELASAN DARI SAYA DAN SAYA HARAP JANGANLAH GUNAKAN BAHASA KESAT SEBAB RASULLULLAH TAK AJAR SEMUA TU... RUGI AJE AMAL IBADAT YANG KITA BUAT SEBAB KENA BAGI KAT ORANG YANG KITA KUTUK DAN FITNAH TU...

SALAM SEJAHTERA UNTUK SEMUA

Anonymous said...

nak tulis bersarah panjang berjela gi tulis kat blog tak laku ko nun lah Tungak Langit..cam bagus sangat,wat menyemak je..

Anonymous said...

Kalau dulu kutuk jenayah tinggi salahkan UMNO/BN .. nah sekarang kawasan Parliemn di KL dan Selangor diperintah PR mengapakah masih banyak dan bertambah dari dulu... tak buat apa ke??? Kalau dulu salahkan BN???

- kah kah.. Nih Melayau. Sudah pening ka? Pihak Berkuasa Tempata sapa punya kuasa? DBKL sapa punya kerja? Polis sapa bagi gaji? MACC sapa bagi gaji? Lu kerja sapa bagi gaji? Lu cakap kerajaan bagi???

Kah kah.. Kah kah.. Hang tau dak hang duduk makan duit rakyat? Hang tau semua duit rakyat tuh? Bukan duit kerajaan mangkukss!!!! Duit rakyat berbilang kaum, bak kata ATTANTUNYA AKA NAJIB MONGOLIA, "SATU MALAYSIA".. Kah kah.. Sikit-sikit kerajaan bagi. Sikit-sikit semua ini kerajaan bagi. Kah kah.

Punya pasal aku nak pakai anon ka apa. Aku tak rasa details blog hang pun tak betul. Tak terang orang kata. Maki salah ka? Kah kah.. Iyelah, TUNGAK LANGIT MELAGIT LAGH PALING BERAMAL SOLEH. BERAMAL RASUAH, TAWADHUK MEMBUNUH, TAWADHUK JUDI, TAWADHUK KILANG ARAK TERBESAR DI SELANGOR, TAWADUK DAULAT TUANKU.. KAH KAH..

Owhhh.. Selangor dibawah PR, jadi maksudnya selama ini kilang ARAK itu PR yang buka la kan. Bukan KERAJAAN UMNO? Kah kah.. Ketuanan MELAYAU BERSIMBOLKAN KILANG ARAK TERBESAR DI ASIA..

Nak lawan macam mana, bila lawan UMNO GEROMBOLAN KATA DERHAKA... SIKIT-SIKIT DERHAKA. SIKIT TAK KENANG BUDI.. Padahal Ketua-ketuat agama inilah bagi lesen buka kilang arak..

Atau ko nak gambar SULTAN SELANGOR BUAT LAWATAN BERSAMA MB SELANGOR MASA DULU DI KILANG ARAK?

BAK MAI EMEL... Kah kah..

Anonymous said...

Janganlah kita salahkan siapa yang bunuh siapa... kalau saya bagi hujah saya pun saudara tak akan entah2 saudara masa tu kecil atau belum ada lagi kot???
Saya ramai kawan di Baling/ Memali tu... kalau setakat nak tumpang tidur dan mandi insyallah ada kawan2 kat sana... Menuduh tanpa bukti dalam Islam amat berat hukumnya... tak kanlah benda ini say anak jelaskan kepada saudara yang memperjuangkan Islam???

-- Ni machaaa.. Aku kampung di Baling. Aku bagi alamat, hang mai singgah nanti. Aku tunggu. Aku nak tunjuk kat hang. Bukti-bukti kejahilan UMNO ini. Hang mai noeee.. Hang tunggu, dalam tahun ini akan keluar satu dokumentari pasal MEMALI. Hang bagi alamat dan emel. Senang aku nak pos kat hang. Jangan duk buat leceh laaa.. Ini adalah satu usaha rakyat bawahan bersama penggiat seni bawah tanah untuk tunjuk kebobrokann UMNO dan gerombolan rasis fasis.

Nih, jangan salahkan sapa2?

Hang nih bodoh ka sengal? MUSA HITAM YANG ARAHKAN PEMBUNUHAN ORANG ISLAM DI MEMALI MANGKUKSS!!!! HANG NAK BELA ORANG MELAYU YANG BUNUH ORANG ISLAM DI BALING KA? NI SAPA JAHIL AGAMA? AGAMA HANG APA HAAAA? INI DIA KAWAN-KAWAN CONTOH AGAMA BARU, AGAMA ORANG MELAYU. Nih, pi belajag bagi habis. Orang Islam takkan bunuh sesama ISLAM kecuali mazhab berlainan, hang ini MELAYU JEWISH NI.. BERSIKAP PERKAUMAN MELAMPAU, MAHU BERSLOGAN HIDUP MELAYAU. SAMA MACAM SLOGAN ADOLF HITLER "ARYAN WILL CONQUER THE WORLD.." INI DIA.. TUNGAK LANGIT HITLERRRRRRR.. KAH KAH.. SIMPAN MISAI PENDEK DAH KE? KAH KAH KAH ...

Lin said...

salam sejahtera semua...

makin lama makin menjadi-jadi saudara menghina dan mengutuk orang...

semakin dinasihat semakin mengutuk dan menyalahkan orang lain...

betul dan benarlah katakata Rasullullah di akhir zaman kelak umat Islam akan berpecah kepada 73 golongan maka yang ikut sunnah dan al quraan sahaja yang akan selamat...

memaki, fitnah, tohmah, kutuk, salahkan orang, tak terima takdir orang dok tang mana na???

saya menjauhkan diri dari segala kemungkaran dan perkara yang menyalahi suruhan Illahi...

salam semua

Anonymous said...

Betul dan benarlah katakata Rasullullah di akhir zaman kelak umat Islam akan berpecah kepada 73 golongan maka yang ikut sunnah dan al quraan sahaja yang akan selamat...

-- Ya kawan. ORANG UMNO LAH PALING MENGIKUT SUNNAH DAN HADIS, ORANG UMNONGOK LAH PALING BERTAWADHUK DAN BERAMAL OLEH. HANYA ORANG MELAYAU MASUK SYURGA. HANYA ORANG MELAYU YANG MENYOKONG PERJUANGAN UMNO LAH SYURGA DIJANJIKAN TEMPATNYA.

Memanglah akhir zaman. PM nya seorang kaki betina, sembahyang ISLAMNYA DENGAN SAMI BUDHHA BUAT KEMENYAN KAT RUMAH. COLOK SANA SINI. Akhir zamanlah apabila ada ISTERI PM MONGOLIA, sangat tawadhuk orangnya. TUDUNG LABUH SAMPAI KE KAKI, RANTAAI DAN BARANG KEMAS MELERET SAMPAI KE KAKI. Kah kah..

Akhir zamanlah apabila orang UMNO DAN GEROMBOLAN MEMBUNUH DAN BERSIKAP PERKAUMAN DIKATANYA MENGIKUT SARANAN "SATU MALAYSIA.".

Kah kah.. Akhir zamanlah apabila orang UMNO masih terkejar-kejar dengan bayang-bayang silam yang penuh penipuan.

Akhir zamanlah apabila gajinya dikatakan kerajaan yang bagi tapi bukan tuhan yang bagi.. HIDUP MELAYU!!!!

DUIT RAKYAT, SEDAR DIRI SIKIT. BUKAN DUIT KERAJAAN. Kena ingat itu.

Dan akhir zamanlah, hanya ORANG UMNO YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH SAJA MASUK KE SYURGA. DEPA DAH TEMPAH AWAL-AWAL. KAH KAH...

Anonymous said...

memaki, fitnah, tohmah, kutuk, salahkan orang, tak terima takdir orang dok tang mana na???

- sebab guna modal inilah MELAYU GEROMBOLAN BERJAYA MEMBODOHKAN ORANG MELAYU DALAM GEROMBOLAN..!!!

HIDUP MELAYAU!!!!

Babi and Reformasi said...

Chairman Jamban said...

lu olang memang babi sial..kutuk Umno racis & korup..

tapi skim PNB ASM lu orang lahap sampai habis..

lagi baik invest babi besar2an kat selangor.

projek tesesa kote & DAP..babi besar2an sebaik aje dapat selangor..

hasan babi pun la ni diam aje..apa boleh buat,

Anonymous said...

Mana Tungak Langit,tak nak nasihat dan keluarkan contoh hadis ke kat orang dia yang mencarut tu..dia kot yang pakai nama Babi dan reformasi tuh..mulianya orang umno semua..

tok iskandar said...

Berkatalah 2 Malaysian,UMNO akan jadi jagoan dalam pendidikan negara.
Dicanangkan prasekolah akan diajar oleh guru BI yang terlatih.
Semua dah nampak tak belit umno kat sini.
suatu ketika dulu,pak din@menteri pelajaran kita pernah berkata nak import 1000 guru BI.Ke mana nak disumbatkan guru ini kalau tidak ke prasekolah...bukannya kita kekurangan guru BI yang terlatih.kalau tak cukup juga apa kata hantar guru prasekolah keluar negara belajar BI
Dulu masa isu PPSMI,UMNO diam menikus.
Tak lama lepas tu timbalan ketua pemudanya cadangkan UPSR dihapuskan.Ini satu lagi cadangan yang menyusahkan murid-murid.bukan senang nak bertukar dari satu sistem ke satu sistem yang lain dan pastinya ada keciciran dan yang menjadi mangsa murid-murid.
ramai Pegawai kanan di kementerian pelajaran,mereka yang di Jabatan Pelajaran Negeri dan Pejabat Pelajaran Daerah,guru-guru besar hinggalah ke peon-peon dan tukang kebun sekolah yang totok umnonya.
Ada yang jadi AJK UMNO Cawangan dan Bahagian.Pernah dengar cerita mereka berkomplot menukarkan guru yang cenderung kepada pembangkang ke pedalaman.
Isunya kalau tak ada UPSR,lepaklah mereka...boleh turun berkempen untuk parti selama berminggu-minggu.bila dicadangkan agar dibenarkan guru terlibat aktif dalam politik,takut pulak pasal tok yakin majoriti akan join pembangkang.
dulu masa najib dan hisham jadi menteri pelajaran,anak mereka dihantar belajar ke sekolah antarabangsa.
itulah umno,budak tadikapun hendak dibelitnya

tok iskandar said...

macam citer tamil Padiyappa,MIC cuba jadi pembela orang-orang kampung buah Pala yang rata-rata sebangsa dengannya.siap offer rm3 juta lebih untuk beli tanah kampung buah Pala.
skandal Maika dulu kenapa ambik masa lama MIC nak settle....Isu HINDRAFpun MIC kendur...
Macamana nak bela nasib penduduk kampung buah Pala

selempang said...

aku mewakili rakyat2x yang "buta" politik di malaysia , semakin muak dengan sikap2x parti yang memerintah dan yang membangkang... betul juga dengan sikap2x penyokong kedua2x pihak.... lebih baik kamu semua dijadikan binatang daripada manusia oleh Tuhan .... kerana bagi aku , kamu semua belum layak untuk diamanahkan menjadi penghuni di muka bumi ini

CUPING MERAH said...

aku tk suka hina orang..
aku tk suka maki orang..
aku tk suka kutuk orang..
aku tk suka fitnah orang..

itu bukanlah amalan dalam islam..

tapi aku....

AKAN MENGKAFIR!!KAN ORANG..

KLAU ALLAH KATA SESUATU ITU KAFIR..

tok iskandar said...

bunyi cakap macam umno je.pasal org tak minat parti politik x masuk dalam blog maki hamun orang.umno dah ketandusan barisan pelapis

tok iskandar said...

Minggu lepas,chua jui meng masuk PKR.minggu ni subramaniam pulak masuk PKR.Minggu depan agaknya giliran Kuli sertai PKR setelah selama ini suaranya sendiri tidak dihormati dalam umno.

berita ni memang panas dan memanaskan telinga dan hati orang umno yang mendengarnya

Anonymous said...

amboi ramainya puak2 amno menulis...ini mesti dah kursus macam mana nak tawan semula hati pengundi..mampuih kalau negeri2 pr dpt balik kat amno..puak2 ni akan kunci pintu2 mesjid and say no to majlis2 ilmu..last sekali pi haji pun balik pangkah parti kebangsaan..punya la baguih..hidup ni sejahtera tanpa amno di sisi..

tok iskandar said...

SPRM kena siasat khir toyo.Gaji MB mana mampu buat rumah anggaran puluhan juta.Ringgit Malaysia bukan rupiah.

macamana dengan kes azalina othman?kes hamid albar?ali rustam dan KJ....?SPRM kena jawab ni

Kes rasuah osman jialu dan jamaluddin,bekas exco PKR yang lompat apakah sengaja direka oleh SPRM atau benar belaka.
Itu tak campur lagi PKFZ,MRR2 dan banyak lagi.

Rakyat dah tertanya-tanya dan buat cadangan agar SPRM dirombak

tok iskandar said...

Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur telah melepas dan membebaskan bekas Ketua Pengarah Tourism Malaysia, Datuk Mirza Mohammad Taiyab daripada tuduhan rasuah tanpa dipanggil membela diri.

Ini satu bukti SPRM tak buat kerja betul-betul.bazirkan duit rakyat je

Anonymous said...

kahkahkah...baru tungau langit tau....habis da idea nak dibalas....ajak la bebincang dengan si jali

Anonymous said...

Hai orang-orang UMNO yang belajar SAINS DAN MATEMATIK DALAM BAHASA INGGERIS DAN MENYOKONG PPSMI. Jawab sat..

BM =

Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini melepas dan membebaskan bekas Ketua Pengarah Tourism Malaysia, Datuk Mirza Mohammad Taiyab daripada tuduhan rasuah tanpa dipanggil membela diri.

Ini dalam bahasa Inngeris =

In his 39-page judgement, Zainal Abidin questioned the failure of the prosecution to call the complainant in the case, Zamri Zainul Abidin, an investigation officer with the then Anti-Corruption Agency (now the Malaysian Anti-Corruption Commission), to provide testimony.

HAMPA SEMUA NAMPAK DAK KAT SINI? PEGAWAI SPRM ITU HILANG DAN TAK DIPANGGIL UNTUK JADI SAKSI DI MAHKAMAH? DAN KEMUDIAN ORANG UMNO AKA RASIS INI PUN TERLEPAS.. KEMUDIAN BERSERTA DENGAN SONGKOK DAN BERSAMPIN, DIA CAKAP ALHAMDULILLAH. PERGHHHHH.. MACAM SIAL. INI DIA KETUANAN MELAYAU? KAH KAH.. RASUAH.. DAN RASUAH.. PASTUH MEMBUNUH. INI SEMUA ORANG UMNO PUNYA KERJA. SANGAT BIJAK SPRM DAN PDRM. RM!! RM!! RM!! DUIT MASYUUUKKKKK...

INI DIA LINK :

1. http://themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/33259-mirza-freed-of-bribery-charge-

2. http://www.malaysiakini.com/news/109240

KALAU RAJIN SEARCH GAMBAG SEKALI, TGOK BETOI-BETOI ORANG UMNO INI, MELAYU KA MAMAK..!!!

KAH KAH KAH KAH.. MELAYU KA MAMAK? CEK OIT. MAMAK MENGAKU MELAYU, INI TREND MB HARAM PERAK, CAMRY.. KAH KAH KAH..

Anonymous said...

WOIIIIII....ORANG ORANG PR.... JANGAN DOK ALPA (APA LANCAU PON ADA)..... ORANG ORANG BN TENGAH DOK NAK PEJAHANAMKAN PAKATAN RAKYAT...LAWAN LAWAN JANGAN TAK LAWAN.....HAHAHAHA

Anonymous said...

kuang hajaq!!!
sape lak yg amik nickname aku nih???

puak2 umno memang xde keje tul. saje nak mencemarkan kesopanan dan kesusilaan aku...

gampang...

mrL

Anonymous said...

UBN adalah terdiri dari orang kaya yang dapat hasil dari wang cukai rakyat dengan jalan apa pun asalkan tembolok penuh dengan wang cukai rakyat...

Hadiir mesyuarat ahli UBN di cawangan dapat RM 30.00 seorang sebagai upah...

UBN kaaya..

Rakyat susuah.

Orang SIK.

Muhd Aizat said...

pegi mampus la zali ngan tunggak langit!

Anonymous said...

Salam semua,cuba perhatikan dan selami sekejap kenyataan che det dalam blognya, 3hbJulai2009jam09.48pagi; WHERE HAS THE MONEY GONE TO?????? I reproduce here payments made by Petronas to the Federal Government since 1976.That year the Government received RM300 million.The amount increased to RM2 billion in 1981.By 2003 it paid RM15.6 billion to the Federal Government.The total from 1981 to 2003 is RM168.8 billion in 22 years.From then onwards it increased from RM19 billion in 2004 to RM67.8 billion in 2009. the total for six years is 253.6 billion.I am sure the Government had spent the money wisely.It would be INTERESTING to know what the RM253.6 billion was SPENT on. PERINGATAN PENTING,PARA GEROMBOLAN UMNO,cukup lah orang melayu umno,cukuplah kalian merelakan kepimpinan yang akhlaknya islamnya ??????????, cukuplah,tepuklah dada kalian, tanyalah keimanan kalian????? sekadar ingat mengingati sesama muslim, waallahualam.LEBAYMANS berkata!.

Anonymous said...

Rasanya ada lagi. Iaitu mesti dedahkan kes Antartuya. Sbb ada yg mengaku jd kambing hitam. Sbb tu kita kene terjah. Yeahhh..

Anonymous said...

berbuih mulut dah cakap pasal kes altantuya. pdRM buat dek je. pdRM cam taik.

skrg xyah susah2,nnt pru13 kite kasi hantam sama itu umno. kene bg pengajaran sket kat krjaan ni. kalau x makin besar kepala la pemimpin umno. dipijak2nye kite yg dok di bawah ni...

mrL

aku PAS said...

Tungaklangit said...

betul dan benarlah katakata Rasullullah di akhir zaman kelak umat Islam akan berpecah kepada 73 golongan maka yang ikut sunnah dan al quraan sahaja yang akan selamat...
................................

betul...bagus..aku setuju 100%...

TAPI cuba ko pikir pemimpin umno ni ikut al-quran & sunnah nabi ke???

kalau ikut tu bagusla kan...
TAPI kalau tak ikut mcm mn? Penyokong2 yg ikut mereka tu mcm mn????

Sendiri mau ingatla....

HIDUP MAU CERIA, MATI MAU BAHAGIA!!! ISLAM FOR ALL!!!

Lin said...

salam sejahtera buat semau saudara yang memberi komen di sini

saya ingin menyeru kepada semua pembaca di sini pa kata kita berdamai dan memperkuatkan ummah???

apa kata kita memandang sesama kita sebagai saudara Islam (memang pun) dan membuang yang keruh ambil yang jernih???

Tuan Guru Nik Aziz dah kata kita boleh lupa sengketa lama... macam mana dengan kita ???

alangkah baiknya kalau kita sesama Islam ni dapat berbaik dan bhujah dengan bahasa yang molek dan matang...

macam mana dengan saranan saya tu...

saudara2 saya dalam blog setuju tak???

kita jangan kutuk sesama Islam kita tumpukan tenaga kita mempertahankan maruah agama kita dari golongan yang ingin menjatuhkannya... setuju tak???

saya ikhlas menawarkan pendamaian ini dan berharap semua pihak jangan cerca mencerca antara satu sama lain..???

bagaimana???

yang salah pemimpin kita bukannya kita... so macam mana kalau kita pakat tengur dengan berhemah lagi beradab sebab kita nikan agama Islam... ada adab menegur dan memberi pandangan...

kalau kita berlainan pendapat sekalipun kita masih mencari titik persamaan untuk kita bersatu dalam satu saf kalimah syahadah???

macam mana saudara2 islam ku...

adakah masih ada iman untuk menerima pelawaan saya ini???

salam sejahtera untuk semua....

Mr Joker said...

TuNGOKlangit - aku setuju berdamai dengan syarat...

1 - aku nak tengok kau tarbiah blogger UMNgOk dalam blog mereka macam kau tarbiah pro PR dekat cni.

Setuju..?

Lin said...

insyallah

kita ni banyak dosa mengutuk sesama islam

tai saya baru balik dari melihat sekitar Seoul tiba2 terdetik dihati saya mengapa kita sama2 Islam ni nak gaduh...

sedang umat kafir kat Seoul Korea boleh bagi salam (an nyeong ha seyo) kepada sesama mereka...

seronok saya melihat keakraban mereka...

sedang Rasullullah menyuruh kita bersalam2an dan berkasih sayang antara satu sama lain...

Insyallahlah saya akan memberi komen yang fair selepas ni...

hanya menyebelahi yang benar sahaja... atau saya diam

saya sebenarnya sayangkan kebaikan bukan perpecahan

insyallah kita jangan provoke antara satu sama lain...

kita pakat sokong kalau yang benar tapi janganlah kutuk secara peribadi seperti menyebut nama dan sebagainya...

insyallah kita usahakan...

salam sejahtera untuk semua

Mr Joker said...

TuNGOKlangit - aku tak suka orang janji manis.

Buktikan dulu. tunaikan dulu syarat aku baru cerita pasal perdamaian.

Jangan cerita pasal souel dekat sini.

Hakikatnya ko bercerita keadaan politik di Malaysia tapi ko tak pernah merasa apa yang kami rasa.

Tengok gambar KFC dengan makan KFC tak sama rasanya kan..?

Anonymous said...

woi tido lah tungak langit,mentang2 lah besok ko tak sekolah..Haa..Nanti aku copy nasihat ko tu,aku ubah dari Pas kepada umno dan aku paste kan kat blog bpn..apa puak2 ko akan kata nanti,nescaya maki hamunlah yang akan aku dapat nanti..nasib baik le ko kat sini bertemu ngan orang pr yang baik baik ni.Tapi kami akan terus menegur dan mengutuk segala kemungkaran dan ketidakadilan yang dilakukan umngok tu demi untuk kebaikan bangsa dan agama..Ianya wajib tau tak.ko jangan nak halang2 plak..

Lin said...

salam semuanya

Saya mencadangkan perkara di atas atas dasar seorang Islam dan saya tidak paksa kamu semua ikut saya kalau tidak setuju...

tapi bagi saya dengan Allah saya ingin membuat satu kebaikan sesama Islam itu sahaja...

ini bertepatan dengan hadith Rasullullah seperti di bawah...

tak apalah kalau saudara tak mahu ikut terpulanglah kalau nak bersyarat ni tak ikhlas namanya...

sebagai islam saya cuba lakukan sebaik mungkin saranan dari Rasullulah seperti di bawah...

salam semuanya

1. Dari Abu Musa r.a. katanya Rasulullah s.a.w bersabda; "Orang Mukmin sesama orang Mukmin bagaikan sebuah rumah. Satu sama lain hendaklah saling menguatkan." -Hadis Riwayat Muslim

2. Sesempurna-sempurna iman seorang mukmin adalah mereka yang paling bagus akhlaknya. (Hadis Riwayat Muslim)

3. Tidaklah seorang mu'min itu suka mencela, dan tidak pula suka melaknat, dan tidak keji mulut dan tidak berkata kotor - Riwayat Muslim.

4. Sesiapa yang bertengkar dalam sesuatu pergaduhan tanpa usul periksa nescaya ia akan sentiasa berada dalam kemurkaan Allah sehingga ia mati (Hadis riwayat Abu Dunya)

5. Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah SAW telah bersabda: "Adakah kamu tahu siapakah orang papa(muflis) pada Hari Kiamat?" Jawab sahabat RA, "Orang papa yang kami tahu ialah orang yang habis wang dan harta bendanya." Baginda bersabda lagi: "Sesungguhnya orang yang papa pada hari itu ialah orang yang mengerjakan sembahyang, puasa dan berzakat, di samping itu mereka suka mencaci atau memaki hamun, menuduh dengan sewenang-wenang, memakan harta orang lain, membunuh manusia dengan kejam dan memukul orang yang tidak bersalah. Segala amal kebajikannya yang dikerjakannya akan digunakan bagi menampung kesalahan dan kejahatan yang dilakukannya. Sekiranya kebajikannya tidak cukup, maka baki kesalahannya akan dicampur dengan kesalahan orang yang dianiaya lalu dibebankan kepadanya, kemudian ia dicampakkan ke dalam neraka." (Riwayat Muslim)

Anonymous said...

Byk pula lah Anonymous kat sini.

Aku rasa ko mesti terasa masa aku Tulis TUNGAK LANGIT BIOL, TUNGGAK LANGIT RASIS DAN TUNGGAK LANCAU.

Cuba kita lihat dari sudut falsafah, ko cuba lihat cara aku tulis kat ko. Ko ada nampak perkataan babi atau perkataan yang kasar lain? Hang tau dak cara orang Kedah Berfalsafah? Ianya agak kasar, jadi harap hang jangan terasa. Jangan duk jadi buat ayat-ayat syahdu dan ayat-ayat kerajaan PERPADUAN pula kat sini.

Nak berdamai? Ni nak tanya, ada aku bergaduh dengan hang ka? Ada aku sepak terajang hang ka? Tolonglah guna otak dan common sense seorang manusia, bukan sebagai seorang PARTI UMNO. Kalau hang masih berfikiran semua yang ada kat Malaysia ini hasil orang UMNO, sampai ke MATI lah batu nisan hang akan tulis TUNGAK LANGIT ORANG UMNO. Aku tak ada memihak mana-mana parti, cuma aku agak merasa keji apabila orang macam hang nih nak cakap semua pembangunan ini UMNO yang bagi.

HANG TAU DAK SEMUA PEMBANGUNAN ITU DATANG DARIPADA RAKYAT, DUIT RAKYAT DAN KESEPAKATAN SEMUA RAKYAT YANG HIDUP AMAN DAN MAKMUR DI MALAYSIA. HANG DUK ANGGAP UMNO LAH JUARA SEMUANYA, JUARA TAHI KUCING. DULU BOLEH LAH TEMBERANG SANA SINI, BAGI DUIT SANA SINI. SEKARANG ORANG BELAJAR, GUNA OTAK. ORANG TAHU MANA BETOI MANA YANG KURANG BETOI.

Jadi, tak usahlah nak mempertahankan sapa-sapa. Pasal gambar Sultan Selangor, PM UMNO TUNGGANG LANGGANG MABUK tu hang mau dak? Kalau mau aku sent bagi kat hang. Hang nih dah KARAT BIRU, BIAG BAGI TUNJUK SIKIT KAT HANG.

HANG TAU DAK HANG DUDUK KOREA TUH GUNA DUIT RAKYAT JUGA?

TAKKAN HANG DUK CAKAP DUIT KERAJAAN LAGI KOT. CUBA BAWAK PI SEMAK SAMA NAMA PEMBAYAR CUKAI DI MALAYSIA. DASAR KAPITALIS LINTAH DARAT, SEMUA NAK BALUN SEMUA NAK KATA DIA PUNYA. SEMUA NAK BAGI ANAK BINI MAKAN, LEPAS TUH KATA INILAH PEMBERIAN KERAJAAN UMNO BARISAN NASIONAL.

KAH KAH.. DULU BOLEHLAH MENIPU. DULU BOLEHLAH KENCING SANA SINI ORANG KAMPUNG. SEKARANG ORANG KAMPUNG DAH BELAJAG SAINS DAN MATEMATIK DALAM BAHASA INGGERIS OIT..

KAH KAH KAH

Mr Joker said...

TuNGOKlangit - "tapi bagi saya dengan Allah saya ingin membuat satu kebaikan sesama Islam itu sahaja..."

Blogger pro BN bukan Islam ke..?

:D

Anonymous said...

5. Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah SAW telah bersabda: "Adakah kamu tahu siapakah orang papa(muflis) pada Hari Kiamat?" Jawab sahabat RA, "Orang papa yang kami tahu ialah orang yang habis wang dan harta bendanya." Baginda bersabda lagi: "Sesungguhnya orang yang papa pada hari itu ialah orang yang mengerjakan sembahyang, puasa dan berzakat, di samping itu mereka suka mencaci atau memaki hamun (PI TENGOK YOUTUBE, ORANG UMNO MAKI MACAM MANA, ORANG PAS MAKI MACAM MANA. MANA LEBIH BERADAB?), menuduh dengan sewenang-wenang (TUDUH TAPI ADA BUKTI KIRA MACAM MANA?), memakan harta orang lain (MACAM KHIR TOYO DAN MP KLANG KA? RUMAH BUKAN MAIN BESAG LAGI.. DUIT DAPAT MANA??), membunuh manusia dengan kejam dan memukul orang yang tidak bersalah (HANG DAH TENGOK VIDEO MEMALI? MACAM ORANG MELAYU UMNO BUNUH ORANG ISLAM? MACAM MANA POLIS UPAHAN UMNO BAJU BIRU BANTAI DAN BUNUH ORANG?). Segala amal kebajikannya yang dikerjakannya akan digunakan bagi menampung kesalahan dan kejahatan yang dilakukannya. Sekiranya kebajikannya tidak cukup, maka baki kesalahannya akan dicampur dengan kesalahan orang yang dianiaya lalu dibebankan kepadanya, kemudian ia dicampakkan ke dalam neraka." (Riwayat Muslim)

-- Yang ini hang save dalam enset. Panduan untuk orang UMNO. PEMBUNUH UPAHAN ORANG UMNO. PEMBUNUH RAKYAT MALAYSIA NOMBOR SATU. BAGI ORANG UMNO, BANGSA LAIN TAK LAYAK MENDAPAT KESAKSAMAAN DAN KEBAHAGIAAN MACAM ORANG MELAYU UMNO.

Anonymous said...

Dilema TUNGAK LANGIT.. KETAWA MARI BERKETAWA. DIA POST INI DALAM BLOG DIA. KUI KUI KUI.. HUJAH-HUJAH DANGKAL. SEORANG MAT SKEMA DAN MAT ELITIS. KAH KAH KAH

- 3. KALAU BEGINILAH SIKAP SEORANG YANG DIAMANAHKAN MENJAGA SESUATU RAHSIA KERAJAAN TAPI MENGHEBOHKANNYA KEPADA PIHAK LAIN MAKA SAYA RASA BELIAU ADALAH SEORANG PENGKHIANAT DAN HUKUM PENGKHIANAT DALAM NEGARA KOMUNIS ADALAH DIBUNUH...


= Hebahan untuk kesedaran dan keinsafan pun salah ka? Tadi duduk berbuih mulut jadi USTAD, BERBUIH BAGI KULIAH HAL EHWAL ISLAM, SIAP BERCOPY PASTE LAGI HADIS DAN AL-QURAN. Tiba-tiba dia marah bila nak tunjukkan kebenaran. Bila kita nak bagi dia kebenaran, dia menyasau marah. Kata munafik la, kata kafirun la, kata kita ini pengkhianat laa. Kah kah.. Pulak tu, dia nak guna ajaran KOMUNIS pulak tuh. Hukuman bunuh mesti dijatuhkan kepada pengkhianat. Memang sah, dia ini ada konflik diri. Duduk lama sangat kot KOREA. TERMAKAN BABI IMPORT LAMA SANGAT KA?

KAH KAH KAH..

SEJAK BILA MALAYSIA INI JADI REPUBLIK?

PM MONGOLIA ATTANTUNYA MENYALAK TAK BAGI CHIN PENG MASUK, TIBA-TIBA MALAON INI MENYALAK SURUH GUNA UNDANG-UNDANG KOMUNIS?

ISkhhhhhhhh.... Something wrong nih. Adakah ini CYBERTROOPER HINGUSAN UMNO? BERCAKAP BERAPI-API, TAPI CAKAP PUSING. INI DAH MACAM MAMAK BERCAKAP NI, PUSING-PUSING LAST-LAST KENA BATANG HIDUNG SENDIRI.

KAWAN-KAWAN, TUNGGAK LANGIT BERDERAI AIR MATA NAK BERDAMAI. BERDERAI AIR MATA NAK MENCAPAI PERJANJIAN KEAMANAN. HAMPA SEMUA MAU KA? DENGAN ORANG YANG ADA KONFLIK GILA BABI DALAM DIRI INI?

INI ADALAH CYBERTROOPER MURAHAN UMNO. MENGUPAH BALACI-BALACI YANG MEREKA HANTAR DI LUAR NEGARA, KEMUDIAN MENJADI PENYERANG. IMPORT NI DARI KOREA. PATUTLAH MELANGIT DIA PUNYA CITA-CITA. KAH KAH..

Anonymous said...

esian ak dngan TungokLangit...ai...dah berape ratus orng dah sumpah ko..kalau ikut ckp orng tua2, cukup 40 orng insyaAllah jadi la...ape kate kite doakan puak2 UMNgOk nie bertaubat...dibukekan pintu hati mereka...

Anonymous said...

TAnpa ISA MALAYSIA akan kucar kacir nanti sume men cakap lepas jer tentang isu sensitif.. pastu PUTAQ2 politik terlepas.. gaduh antarabangsa.. amerika datang masuk campur.. datang malaysia bawak tentera.. jadi ler cam iraq nu... modus operandi yang sama jer.. TAK KIRA LA THAKSIN KA.. MOUSOVI ka.. ESTRADA KA.. melayu hanyutttt jer ngan bicara manis graduan PENGAJIAN MELAYU(first degree je dah dapat title prof pelawat kat amerika nu...) yang SEMEMANGNYA TAU DAN MENGKAJI KELEMAHAN MELAYU....

aii... pepun menyokong ISA bkn bermakna BANGSA ISA(BANI ISRAEL).. MEREKA SUME YANG MENYOKONG ISA TU ISLAM... SOLAT LIMA WAKTU SEHARI SEMALAM.. BANGSA YANG SAMA GAK NGAN BANGSA YANG ANTI ISA..

check ler ni taip la nama NIZAR tu... http://www.bem.org.my/v3/professional.html

neway.. ramai rakyat kita dari tahun lepas lagi dok menunggu perbicaraan ANWAR tue... ANWAR gak nak berbicara.. SAIFUL nak BERBICARA PLUS DAH BERSUMPAH..

CUPING MERAH said...

sapa2 penganut umngok yang nk kena maki meh sini ....
ini dia bapak maki..

Berasap said...

lebih baik tiada pembangunan jika faedahnya bangsa lain yang dapat. kita lihat di negeri yang membangun dan maju,adakah majoritinya dikuasai oleh melayu? umno yang kata nak bela nasib kaum melayu memang betul,tapi hanya nak bela nasib melayu dari kalangan kroni,sedara-mara dan anak-pinak mereka saja...

Anonymous said...

Salam semua
Hampa semua ni takdak keje lain ka.Dok lawan terjah.Tapi aku pun syok jugak.Aku nak tengok sapa punya cakap lebih baguih.Aku tengok trend la ni orang dah tau guna .net.Dulu tak ramai.Baguih la orang boleh tengok dan nilai .La ni ada program "PINTAS" nak ambik balik Selangor dari pembangkang.Laaa pembangkang diSelangor BN la.Depa tak cukup lagi dok bagi penerangan kat tv.Depa sendiri tak percaya tv depa.La ni pulak suruh buat penerangan setiap DUN Selangor.Dah nyanyok ka.Cerita ni sama la macam kisah budak dok gempar ada harimau dalam kampung.Last sekali orang tak caya dah.Baru padan muka.Depa syok Manek Urai depa kalah sikit.Depa rasa orang dok suka depa balik.Orang dok kalut pasai nak bantu dan tolong orang susah dan pengundi depa sibuk nak rebut negeri tanpa mengundi.Depa lupa ka di Perak tak selesai lagi depa nak buat taik pulak.Ni la baguihnya PR menang.Depa la ni duduk tak senang.Selama ni depa dok ratah habis hasil rakyat.Tengok la contoh ni.BN tak dapat nak buat macam-macam pasai tak dapat perintah semua negeri.Macam tu jugak la PR tak boleh nak buat apa-apa kerana tak dapat perintah semua negeri.Kalau dapat semua hampa tengok la perubahan yang boleh dibuat.Aku harap orang Ameno celik la mata sikit jangan dok angguk saja apa BN buat.Memang ada benda elok yang BN buat selama ni tapi banyak sangat benda yang tak elok.Katak duduk dalam tempurung 50 tahun semua dia kata elok.Dia tak tau luar tempurung ada istana 24 juta...tak tau la apa nak jadi

Samwan said...

Salam,

"Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani"

Dalam kita bertekak-tekak ni. Saya ingin menyeru kepada semua yang beragama Islam agar bangun menuntut hukum hakam Islam dilaksanakan.

Berapa banyak kematian dari hasil jenayah ragut untuk kita menjalankan hukum hudud. Sedangkan itu memang berlaku dikhalayak ramai dan berapa banyak saksi.

Berapa banyak kes perceraian hasil dari hubungan zina setelah kawin.

Apakah ramai belum sedar dengan tuntutan didalam Islam yang menganjurkan kebersihan.

Adakah cara hidup kita sekarang seperti yang disyariatkan. Banyak yang menyimpang sebenarnya.

Saya amat sedih dengan statement "Malaysia agama rasminya Islam". Amat sedih sekali. Amat kecil umat Islam tidak bangun untuk menuntut agar hukum hakam yg disyariatkan supaya dilaksanakan.

Yang kepoh cuma tuntutan keatas bangsa Melayu saja, tetapi bukan tuntutan Islam.

Sudah jelas lagi nyata, Tuhanku dan Tuhanmu berbeza. Walaupun pada zahirnya kita menyembah Tuhan yang sama iaitu Allah yang maha berkuasa lagi bijaksana.

Tapi bila datang bab hukum yg berlandaskan syariat, Tuhan kita berbeza. Pelik tapi benar. Tak ramai orang yang mengaku Islam dan percaya bahawa Allah Tuhan yang Esa, tapi tidak memahami tuntutan hukum Islam adalah untuk umat Islam dan orang kafir yang berlindung dibawah penguasaan orang Islam.

Adakah perlu didatangkan azab kepada kita baru kita akan sedar. begitu la tuntutan kaum terdahulu kepada nabi yang diutuskan kepada mereka? Sesungguhnya kita diberi akal supaya dapat mengambil iktibar dari pengajaran kaum yang lepas.

Tetapi, itu lah manusia yang sentiasa lupa. Akan ada orang yg melenting dlm berbicara hal sebegini. Biarkan mereka, sesungguhnya mereka tidak mengerti dan tidak berfikir dengan akal yang waras.

Adapun saya ini hanyalah hamba Allah, yang ingin berpesan kepada kebenaran dan menetapi kesabaran.

Semakin lama kita mengamalkan sistem perundangan dan perlembagaan ciptaan manusia. Jangan bimbang, tanpa bimbingan yang bagus dari ibu bapa dan masyarakat, kelak punahlah satu lagi bangsa yang dipanggil Melayu sebagai mana hancur dan pupusnya kuam dan bangsa terdahulu.

Jawapannya begitu mudah, kita semuanya hamba Allah. Jangan berlaku zalim terhadap diri sendiri dan masyarakat. Dan ingatlah dan cari lah jalan yang satu itu.

Apa itu iman kalau tidak beramal. Ibarat pohon yang rendang tak berbuah dan ibarat market share yang tak naik naik atau asyik rugi je.

Wassalam.