"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 25, 2009

Demo ISA: GMI & Pemuda PR Tetap Berhimpun 1 Ogos..!

Pemuda Pakatan Rakyat dan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) tetap dengan pendirian akan mengadakan perhimpunan aman bagi menyatakan aspirasi rakyat supaya kerajaan Barisan Nasional memansuhkan akta zalim ISA.

Pengerusi GMI Syed Ibrahim Syed Noh, meminta orang ramai yang ingin menyertai perhimpunan 1 Ogos ini berpakaian hitam atau merah dan bukanya putih.

Pakaian putih kata beliau hanya akan digunakan oleh golongan pro ISA yang mengelar diri mereka Pewaris yang turut akan mengadakan perhimpunan pada hari yang sama tetapi bertujuan meminta kerajaan BN mengekalkan akta itu.Menurut Syed Ibrahim, GMI tidak akan meminta permit Polis kerana termaktub dalam Artikel 10 Perlembagaan Persekutuan rakyat berhak berhimpun secara aman.

"Berhubungan dengan perhimpunan kitam kita tegaskan semula berhimpun ditiga tempat iaitu di Sogo, Masjid Jamek dan Masjid negara dan kita akan menyerahkan deklarasi rakyat kepada Istana Negara. Kita serius dalam menyampaikan deklarasi ini dan kita telahpun membuat temujanji dengan Istana Negara dan kita telah menyerahkan surat temu janji baru-baru ini.

Sementara itu pemimpin PAS,Salahuddin Ayub berkata, beliau berharap Perdana Menteri Najib Razak memansuhkan akta zalim berkenaan sebagai menunjukkan beliau komited dengan laungan 1 Malaysia rakyat diutamakan.

"Saya nak sebut pada petang ini ialah Perdana Menteri Najib Razak komited dengan slogan 1 Malaysia dan rakyat diutamakan saya tegaskan bahawa masanya Najib mengambil keputusan memansuhkan terus akta yang zalim ini.

"Apa yang GMI telah rancang ini adalah tindakan mengatasi politik tidak ada kena mengena dengan parti politik, tiada kepentingan mana-mana pihak. Apa yang kita buat pada 1 Ogos ini ialah untuk kepentingan dan masa depan generasi Malaysia," katanya.

Ketua Penerangai PKR Tian Chua berkata, selagi ISA tidak dimansuhkan, apa juga isu yang dibangkitkan rakyat akan ditutup oleh kerajaan dengan cara menggunakan akta berkenaan.

Katanya, Najib perlu mengambil keputusan memansuhkan akta ini kerana banyak parti komponen BN telah menyuarakan hasrat supaya akta berkenaan dimansuhkan.

"Banyak isu-isu yang berlaku kebelakangan ini ada kaitan dengan kuasa yang dipegang oleh kerajaan menggunakan ISa, satu akta yang membenarkan tahanan tanpa bicara terhadap sesiapa. Pa pun isu masyarakat yang kita bangkitkan akan ditutup kerana kerajaan mempunyai kuasa ISA.

"Bekas Perdana Menteri setuju bahawa ISA patut dimansuhkan dan ada banyak lagi parti komponen Barisan Nasional telah menyatakan perkara yang sama termasuk MCA, PPP, Gerakan kita juga mengharap ini bukan perhimpunan yang dihadiri oleh NGO dan rakyat tetapi anggota Barisan Nasional juga dimobilisasikan menyertai perhimpunan aman ini," katanya.

Sementara itu, wakil DAP Ronnie Liu berkata, perhimpunan aman berkenaan merupakan cara rakyat membantu kerajaan untuk membuat keputusan sama ada untuk mengkaji semula atau memansuhkan akta berkenaan.

Perhimpunan berkenaan diadakan bagi menghantar deklarasi kepada Istana Negara untuk memansuhkan ISA, membebaskan tahanan ISA dan menutup Kem Tahanan Kemunting turut disertai oleh Pemuda Gerakan.

Sumber : Anjung Info

15 comments:

Anonymous said...

dok kat rumah lagi baik pada kau orang dok buat benda2 yang tak berfaedah tu.Nak selesai isu ISA bukan dijalanraya.Hangpa ni memamng cari penyakit ingatlah kat anak isteri dirumah..INI bukan perjuangan ini peralatan utk PAKATAN RAKYAT BUAT kempen pilihanraya.jadikan hangpa semua Hantu Raya

Anonymous said...

Hantu raya pun hantu rayalah.

Janji tak jadi KAYA RAYA rompak DUIT RAKYAT.

Kan kan..

HANYA PEMUDA UMNO SAJA AKAN IKUT CAKAP AYAHANDA KHAIRY JAMBAN.

KAH KAH..

KJ KATA JANGAN, SEMUA KECUT TELOGG....

SIMPAN LAH BAGI BINI ISAP KAT UMAH. SMPAN LAMA-LAMA..

KAH KAH..

Anonymous said...

Memang laa tak berfaedah, sebab orang UMNO semua nak kena faedah.

Itu faedah, ini faedah. Kalau tak ada faedah, mana masyukkk.. Mana ada fulus.. Tak kaya laaaa...

Kah kah kah..

Kalau semua ingat anak bini kat rumah, asyik berinjut-injut saja maka lahirlah orang MELAYU macam orang UMNO. Nak Fikir malas, duduk umah terkangkang tunggu bini mengangkang. Lepas tuh tidur terbungkang, perut buncit berkang kang kang..

Kah kah..

Anonymous said...

TAnpa ISA MALAYSIA akan kucar kacir nanti sume men cakap lepas jer tentang isu sensitif.. pastu PUTAQ2 politik terlepas.. gaduh antarabangsa.. amerika datang masuk campur.. datang malaysia bawak tentera.. jadi ler cam iraq nu... modus operandi yang sama jer.. TAK KIRA LA THAKSIN KA.. MOUSOVI ka.. ESTRADA KA.. melayu hanyutttt jer ngan bicara manis graduan PENGAJIAN MELAYU(first degree je dah dapat title prof pelawat kat amerika nu...) yang SEMEMANGNYA TAU DAN MENGKAJI KELEMAHAN MELAYU....

aii... pepun menyokong ISA bkn bermakna BANGSA ISA(BANI ISRAEL).. MEREKA SUME YANG MENYOKONG ISA TU ISLAM... SOLAT LIMA WAKTU SEHARI SEMALAM.. BANGSA YANG SAMA GAK NGAN BANGSA YANG ANTI ISA..

check ler ni taip la nama NIZAR tu... http://www.bem.org.my/v3/professional.html

neway.. ramai rakyat kita dari tahun lepas lagi dok menunggu perbicaraan ANWAR tue... ANWAR gak nak berbicara.. SAIFUL nak BERBICARA PLUS DAH BERSUMPAH..

ISAalatUmno said...

en anony confirm ke mereka solat lima waktu sehari semalam? oh ya baru aku ingat ketua dia yang bernama ibrahim ali pernah menganjur solat hajat selepas waktu asar, terlebih plak !

Anonymous said...

Lepas ini, sebelum bicara semua pakat sumpah. Sumpah betul-betul, jangan tersalah pulak tergeliat lidah bersumpah nanti. Contoh macam MAT SEPOL, SUMPAH PUN PUSING-PUSING TAPI MENGAKU SUMPAH DIA SUDAH DITERIMA OLEH TUHAN. DIA DAH TELEFON TUHAN BAGITAU KOT?

Tengok orang UMNO, Asalkan bersumpah semua kira betui. Orang suruh bagi bukti, suruh MAT SEPOL TONGEK JUBUG DIA TAPI DIA TAK MAHU PULAK TONGEK. DIA NAK NAJIB JUGA TENGOK, BUKAN KASI DOKTOR TENGOK..

KAH KAH KAH..

Ini dia PUBLISITI MURAHAN UMNO, MASUK SINI BUBUH URL DGN HARAPAN ABANG-ABANG CYBERTROOPER UMNO TGK KEHEBATAN DIA MENJADI JAGUH..

KAH KAH..

HANG NIH DUDUK MALAYSIA KA DUK KOREA MACAM ABG TUNGGAK LANGIT HANG?

HANG BAGI NOMBOR TELEFON HANG, AKU NAK BAWAK HANG JALAN-JALAN SATU KL. AKU NAK BAGI DAN TUNJUK KAT HANG YANG MALAYSIA DAN UMNO INI ADALAH SAHABAT BAIK AMERIKA. ADALAH PENCACAI AMERIKA.

STARBUCKS. TESCO, GIANT DAN ETC ITU SYARIKAT MANA BENGAP BARUA?

SYARIKAT AMERIKA KAN?

YANG HANG TUDUH ORANG AGEN CIA AMERIKA TUH PASAI PA?

HANG PUN SENDIRI DAH TENGOK ORANG MELAYU UMNO BERKAWAN BAIK DENGAN AMERIKA. SIAP CIUM TANGAN OBAMA LAGI, MACAM TOYOTA HITAM CAMRY HAMPA CIUM TANGAN PM ATTANTUNYA. HAMPA LUPA KA? MACAM MANA PULAK DENGAN PM ATTANTUNYA MENJADI BARUA DAN AGEN AMERIKA?

HAMPA TAK KOMEN PLAK?

PM NAJIB MONGOLIA BUKAN HANYA MENJADI PENGKHIANAT DAN PENCACAI AMERIKA, TAPI DIA JUGA TELAH MENGGUNAKAN KAEDAH LIBERALISASI YANG DIGUNAPAKIA AMERIKA, KEMUDIAN MEMANSUHKAN KUOTA 30% BUMIPUTERA...!!!

JADI SIAPA PENGKHIANAT TUAN HAMBA BARUA ANON?

ADALAH ANDA INI JUGA CYBERTROOPER UMNO? MENGHISAP DAN MENJILAT SEGENAP KATA-KATA AYAHANDA NAJIB MONGOLIA AKA ATTANTUNYA..

KAH KAH..

ORANG UMNO, SAMPAI KE MATI DUNGU. YANG DARI DULU SAMPAI SEKARANG, SIKIT2 AGEN CIA.

BAPA KEPADA SEGALA AGEN BARU DEPA TAK NAMPAK, IAITU UMNO RASIS AKA PAKSI FASIS...

tuan-komrad said...

kalau betul isa adil,kenapa tak masuk mahkamah,kasi settel.peguam,hakim dan undang2 tu apa gunanya?..dalam dunia ni,pengganas bukan setakat yang bawak bom,malah yang berkolar biru juga lagi ramai lakukan kerosakkan..kerosakkan akhlak,sivil dan macam2 lagi...tgk je macam bush..kat malaysia nih,pemimpin yang makan rasuah apasal tak gelar pengganas??tokey dadah dan judi ikan jerung apasal tak kena tangkap..mereka lagi berbahaya kerana merosakkan sikap orang malaysia ...yang pro isa,melayu,mengaku Islam,tongang tongek mengaku sembahyang 5 waktu lengkap,tapi zalim kat manusia lain..apa cite???kalu diorang yang kena masuk isa,apa rasa agaknya ye???

Anonymous said...

UMNO SUDAH MEMPUNYAI EX-KETUA RASIS.

MAHATHIR A.K.A. MA"HITLER"

MAHATHIR A.K.A. MA"HITLER"

MAHATHIR A.K.A. MA"HITLER"

MAHATHIR A.K.A. MA"HITLER"

HIDUP RASIS!!

HIDUP KETUANAN MELAYAU!!

HIDUPPPPP....

CHOPPP.. BOLEH HIDUP LAGI KA KALAU NAJIBUL ATTANTUNYA DAH MANSUH KUOTA 30%?

BILA NAK DEMO NIH UMNO?

TAK ADA TELOGG KAA???

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Mintak perhatian pada Penyokong Pakatan Rakyat yang bakal hadir pada perhimpunan Mansuhkan ISA 1 ogos nanti, mintak tolong sapa-sapa buatkan sepanduk

"BRAHIM BEWAK TAK SEDAR DIRI, BETANDING TIKET PAS DAH MENANG JADI PENCACAI UMNO, MINTA LETAK JAWATAN SEKARANG KALU MASIH PUNYA ZAKAR!"

tulis besar2 bagi lemah smangat 'biawak hidup' ni sikit yg skarang ni tengah berkobar-kobar untuk tunjukkan taat setia pada parti BNatang Yahudi LaknatuLlah.

Anonymous said...

puak2 umno ni kalu la terjadinya perang..puak2 ni la yang akan lari dari perang..!!pasal apa?!!pasai teringat sokmo kat bini!!!hahaha...umngok BODOHHHHH!!!!

CUPING MERAH said...

anon 5:22 am

TAnpa ISA MALAYSIA akan kucar kacir nanti sume men cakap lepas jer tentang isu sensitif.. pastu PUTAQ2 politik terlepas.. gaduh antarabangsa.. amerika datang masuk campur.. datang malaysia bawak tentera.. jadi ler cam iraq nu... modus operandi yang sama jer..

beginilah mangkuk umngok tk percayakan tuhan,pakai akal sendiri kononnya lebih hebat dari tuhan..

ISA tu lebih hebat dari hudud ciptaan allah.

sedarlah diri tu sikit mangkuk ooii!!kamu dicipta oleh allah,kamu menumpang dibumi allah jangan kamu nk tunjuk hebat dari allah..
kamu tk ada apa2 yang hebat,hanya ada buah pelerr je..

Anonymous said...

KJ kata semua demo beruk jalanan,la nie dia takut la beruk nie nak pi tokak teloq dia.Dia tak berani pi la..kah kah kah..

umno masyukk said...

oii umngok da tahu ISA tu hukumnyer haram
lagi nak buatt ekk
boloh ponya olangg

AnTi AljUbuRi said...

Selama ini aku ingat Syed Ibrahim ni pandai sangat rupanya buta kayu gak.

Kononya perhimpunan aman dijamin oleh Perlembagaan. Macam mana aku tak kata buta kayu atau sama maknannya dengan bahalol. Perlembagaan itu undang undang dasar, sedangkan dibawahnya ada undang undang dan akta yang digubal. Macamlah Al Quran itu..undang undnag dasarnya, selain dari itu ada Hadith, ijmak ulama dan kias. Takkan nak kata saya dah ikut Quran tapi, tak nak ikut Hadith, Qias atau Ijmak Ulama. Samalah kalau hanya berpandu dengan Perlembagaan tetapi tak ikut Undang Undang dan Akta Polis,

Aku berharap Datuk Wira Sabtu Osman sumbat jer si Syed Ibrahim ini ke dalam Kemunting dan beri dia masa 2 tahun itu untuk meneliti dan mengkaji Akta Keselamatan dalam Negeri, Perlembagaan Malaysia, Penal Coce, Criminal Procedure Code, Evidence Act, Police Acts, Akta Hasutan, Akta Rahsia Rasmi dan IGP Standing Orders..

Anonymous said...

BODOH MELAMPAU KORANG YANG BERDEMO TU. ADA CINA BABI JOIN? TAKDE..KORANG MELALAK SORANG2.BODOH TAK MAKAN AJAR.