"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 01, 2009

PRK Manek Urai, PR DUN Perak - malaysiakini

  • Berita mulai tersebar bahawa dua ADUN (Bukan-PR) Perak akan menyokong PR dalam masa terdekat. Berikutan itu BN Perak telah mengadakan mesyuarat tergempar semalam.
  • Namun, dua ADUN bebas tidak hadir dan tidak dapat dihubungi oleh BN. Desas-desus mengatakan, mungkin seorang dari mereka akan berpaling-tadah kepada PKR.
  • Maklumat yang baru diterima mengatakan BN sedang bersiap-sedia sama ada akan memohon perkenan Tuanku supaya DUN Perak dibubarkan.
(Edited) : Dua ADUN (Bukan-PR) berkenaan, khabarnya, mempunyai masalah antara seorang dengan yang lain.

Sumber - Fakulti Siyasah Syar'iyah

TPU - Salah seorang daripada Jamal & Osman nak berpaling tadah..?

Huh... nak masuk PKR balik..?

Huh... Cukup laaa...

Jangan lupa apa yang dah berlaku di Perak awal bulan Februari... Seluruh Malaysia jadi saksi.

Ingat lagi Dato' Nasa..?

Khak Ptuih...!!!

Kalau ya pun dah rasa aura kekalahan di Manek Urai, tak payah la nak alih perhatian ke Perak pulak...

GULA-GULA je ni...!!!

Korang percaya ke..? go-on...

Pada aku laaa... sampai ke sudah aku tak percaya... apa yang aku nampak macam ni...

"KeMUNGKINan" Muhyiddin "AKAN" mengadap Sultan Perak Mohon "BUBAR DUN" (dalam tempooh kempen Pilihanraya Kecil Manek Urai)...

Alaaa... nak bagi nampak UMNgOk/Barisan Nasiyonal ni "BAIK" di mata pengundi Manek Urai... keputusan untuk "BUBAR DUN PERAK" gantung dulu sampai habis Pilihanraya Manek Urai... GULA-GULA je ni...

Habis Pilihanraya Manek Urai, 2-2 ekor tu twist balik, buat sidang media, bagi kenyataan ringkas - "HASIL PERBINCANGAN KE 2-2 BELAH PIHAK, KAMI BERPUAS HATI, MAKA KAMI BERDIRI TEGUH DIBAWAH KEPIMPINAN UMNgOk/BARISAN NASIYONAL"...

1Malaysia kena kelentong...

Khak Ptuih..!

Jamal & Osman..?

RM RM RM RM RM ... !!!

13 comments:

Anonymous said...

Ketika PM baru dilantik...

Di hati saya habislah orang melayu...
PM ni pro cina .. semasa jadi menteri pelajaran .... banyak kolej dan universiti orang cina diluluskan..

Nasib baik pada zaman Datuk Musa mewujudkan banyak kolej universiti milik kerajaan.

Dan hari ini terbukti dengan pemansuhan:-

1. Kementerian yang menjaga hak istemewa dan orang melayu.
2. Dihapuskan hak istemewa orang melayu/bumiputra dalam biasiswa kerajaan.
3. Dihapuskan pemilikan ekuiti 30% oleh bumiputra.

Saya mempunyai pengalaman bekerja dengan syarikat multi nasional yang diketuai dan dipunyai oleh bangsa cina ini.

Orang melayu jangan harap nak dapat apa-apa kecuali betul2 dia boleh dipergunakan untuk dapatkan keuntungan.

Orang melayu dah kalah teruk disebabkan oleh orang melayu sendiri.

Malaysia akan jadi seperti Singapore dan terlaksanalah konsep malaysia malaysia dalam konsep 1 malaysia.

Tahniah kepada pejuang-pejuang bangsa melayu.

Inilah yang anak cucu anda dapat dan jangan di masa akan datang anda akan diludahi oleh anak cucu sendiri

Skuad Peninjau said...

Kerja kami hanya menyampaikan berita yang sudah pecah...

Memang susah nak percaya.

Whatever pun, lambat atau cepat, teman percaya, BN akan dikebumikan juga di Perak ni.

Tak payah kafan la...

Che Ahmad said...

setuju, kemungkinan tuh ada. kemungkinan perkara ni betul pun ada walaupun kecil. kita umat islam minta dijauhkan dr fitnah dan perkara yg syubhah. dalam masa yg sama kita juga digalakkan supaya bersangka baik dan tidak putus2 doa agar umat Islam di Malaysia, pemimpin mahupun rakyat diberikan petunjuk dan hidayah. kita usaha dan kita tawakkal.

http://cheahmad.blogspot.com/

Tuk Ketuo said...

Lain kali kalau nak berjuang biar sungguh sungguh nih main sodap tokak diorang yo kojap masuk sini kojap masuk sano menyusahkan rakyat.

Anonymous said...

Banyakkanlah mengingati Allah

PolanPolan said...

Salam En Perisik

* Kelmarin BN x omong kosong bila ada ADUN nak lompat parti malahan kenyataan yang dibuat ketika itu,digelak2kan, dipoyo2 kan oleh forumer n geng2 PR...tp sekali je ckp terus terjadi.

* Perkara tu terjadi disebabkan ada bapak katak yg menjadi jurulatih kepada anak-anak katak yang lain untuk belajar taktik lompatan yg baik...sebenarnya bapak katak ini mempunyai niat utk kepentingan diri sendiri, anak2 katak yang lain hanya dipergunakan untuk mencapai cita2 ingin menjadi jurulatih lompat katak yg terulung di galaksi, bapa katak ini sanggup menghabiskan duit geng2 sekampung katak yang lain dengan menghantar pencacai katak ke Taiwan untuk cuba mencari bakat2 katak yang baru, akibat dari kerakusan bapak katak ini mencari bakat2 yg baru, secara x langsung pelbagai persepsi yang bermain didalam kepala anak2 kepada bapak katak tersebut. anak2 katak tersebut beranggapan bapaknya tidak bertanggungjawab, tidak mengambil berat tentang anak sendiri, meyusahkan org kampung, pentingkan diri sendiri dan kebiasaannya bila waktu makan, bapak katak makan bsendirian tetapi penuh dengan menu hidangan, sedangkan anak katak yg lain dibiar berkebuluran..ini meyebabkan 3,4 anak katak tersebut mohon derhaka kepada bapak katak tersebut, tanpa menoleh kebelakang lg anak2 katak itu pergi meninggalkan bapak katak yg sedang dalam kekalutan dan kekonfiusan mencari erti hidup yg sebenar,dalam keadaan kepala serba x betul itu, tetap tetap mengidam untuk menjadi jurulatih terulung di galaksi tanpa menghiraukan anak2 katak yg telah pergi meninggalkannya.dengan nada yg sinis bapak katak berkata " Ahh..aku perdulik apa katak2 lain susah..bg aku pangkat, duit juga buntut adalah segala2nya..

* Nampaknya berita Perisik sebarkan seperti sudah diwartakan, jika perkara ini benar2 terjadi ini bermaknya popularity Perisik dan Pakatan ini akan bertambah kerana mengeluarkan berita yg sahih, dan saya percaya segala cemuhan pd Perisik akan berkurangan

*Tp sekiranya yang ditunggu x tiba-tiba, Perisik kena bersedia menjawab pelbagai persoalan umumnya adakah ini kebaikkan yg dibawah oleh PR yg org ramai sediatahu antara pemimpin2 PR terdiri dari golongan ulama yg x boleh disentuh kerana darjatnya terlalu tunggi dari manusia biasa walaupn seagama.

*Aku bharap berita ini bukan fitnah semata2, klu tidak…paham2 la iyer x?

Anonymous said...

polan..polan..nama pun sipolan
kalau saje nak merapu baik kau gi jer kat mykemut tu...memang sesuai
utk kau...khek thuii...bangkai punya org

Anonymous said...

jgn percaya laa ngan dua org tu...silap2 jd mcm kes nasa tu....

Anonymous said...

adoi..habat perisik rakya ni buat cerita seolah-olah tahu lua dan dalam semuanya. macam isu perpaduan dulu pun PAS yang mulakan kan tapi lain citer korang sampaikan. Inilah Melayu yang tak sedar diri. Yang ko gi kutuk Ustaz Nasha tu nape? Ko kenal baik dgn dia...ooooo sapa tak sokong PR korang kutuk, yang sokong walaupun kafir Lim Kit Siang korang sokong pulak yer...!

Ktak puiiiiiiiii!

Anonymous said...

si poji ni memang bangang sebenarnyo. dok sedar diri tu kurus. pahtu makan hasil duit projek printing dgn KP UMNO Lembah Pantai saing baik mase kat U. lepah tu kutuk UMNO. babi ni sekor memang dok sedar diri...mu tengok la kalu aku jupo mu natinya...aku nok cari jugok mu di manek urai ni nate! aku cuti pd 5-8 hb..kalu mung berani kito jupo kat tempat pengiraan undi...aku carilah mung nyo!

nik mohd. ali nik yaakob
anok manek urai
kelantan darulnaim

Mr Joker said...

Anon 1:12 PM@nik mohd. ali nik yaakob - ni no HP aku +6013 973 9721.

Aku pun nok sgt2 jupo mu.

x tau la mu brani ko dok.

x payoh tunggu hr pengiraan undi, kawe ado KB lo ni. call la anytime.

Anonymous said...

Sokonglah kami..Parti Sosialis Malaysia (PSM)..kami menang di ADUN Kota Damansara, ADUN Sg. Siput dan ADUN Semenyih di bawah lambang PKR! Hidup Anwar!Hidup Komunisme!!!

Sivarasa
Subang MP's

Anonymous said...

nik mohd ali..mu ingat mu mohd ali boxing ke sene sene nok gocoh ore...buke bate pise mu no henja suko hati.
wat malu ore klate jah..berani dale ni,tengok abe topeng siap bui num talipon dia...berani gak jupo la...kecek jah lebih...serupo pok pok amno ni...kecek jah besar..kalu berani gat publish jugok la num talipon mu,silap silap zali n tungak langit ni nyamar,
kecek toksir jatuh
tapi semua mace butoh

taikkkk ketuk mu tu.
ngaku anok manek urai...kalu ore manek urai tau silap silap mu pulok
kena henja sapo mutoh hija.