"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 26, 2009

UMNgOk Perak Bercelaru..! Lanyak Jangan Tak Lanyak..!

Seperti yang dilaporkan sebelum ini dalam posting - UMNO Perak Bergaduh..! Lanyak, Jangan Tak Lanyak..!, UMNgOk Perak kini semakin bermasalah. perebutan kuasa Halam didalam KERAjaan Halam semakin parah. macam biasa seperti yang selalu berlaku didalam UMNgOk, akan wujud Team A dan Team B, kadang-kadang wujud juga Team C, tapi Team C cuma sebagai Team Simpanan.

Ini yang sedang berlaku dan sedang mengganggu pimpinan KUDETA di Perak. Team KUDETA dan juga TEAM Tajol sedang bercakaran. wujud ketidak puasan hati didalam Team Tajol kerana balaci-balaci mereka tidak tersenarai didalam senarai "pemegang kuasa" KERAjaan KUDETA.

Mereka dipinggirkan... dalam UMNgOk kalau "dipinggirkan" bermakna mampus. bila mampus, kena perang. perang dalam UMNgOk bukan perkara luarbiasa. kalau tak perang sesama ahli UMNgOk, anda tak layak jadi ahli UMNgOk. sebabnya, hanya UMNgOk sahaja yang layak menjadi ahli UMNgOk.

Jadi, untuk beberapa hari ini, rundingan antara Team A dan Team B sedang galak diadakan. rombakan kabinet mungkin akan dilakukan dengan alasan untuk memantapkan lagi KERAjaan KUDETA tetapi hakikatnya, kalau tak dirombak, maka akan berlaku kekacauan didalam kain.

Kalau anda ada melihat geng-geng UMNgOk memenuhi mana-mana kawasan di Perak, cuba masuk rapat dan dengar-dengarkan.

MB Halam tengah pening... pesanan "orang atas" mesti dilaksanakan. "Pertahankan KERAjaan Halam..! do it anyway you can, i dont care how much the cost or how you gonna do it...if you fail, you're gonna be paid..!"

Alamak..!

19 comments:

zali said...

ni hal kecik je...sedang lidah lagi
tergigit...

pendekatan rundingan telah diambil
dan sedikit masa lagi ok la tu.

tak ada masalah la senang
ceritanya...cuma TiPU...

Unknown said...

Salam sdr. ku.

Itu perkara biasa bagi UMNO sebenarnya. Dulu semasa saya di dalam UMNO, saya sudah rasainya di peringkat Cawangan dan Bahagian.

Pendek kata kerana silaukan peluang keuntungan dunia mereka sanggup lakukan apa saja hatta memakan kawan sekali pun. Tidak kiralah halal atau haram asalkan mendapat peluang.

Saya sudah tidak mahu fikirkan lagi dan tidak mahu lagi subahat dan terpalit sama. Banyak lagi dosa-dosa lain yang perlu saya hindari kerana kita akan mati akhirnya.

Anonymous said...

hanya NgOk layak menjadi ahli UMNgOk kahkahkah..aku nak tanya zali,sampai bile kerajaan2 negeri dalam msia ni nak kekalkan cara pemerintahan mcm UMNgOk ni..setiap mase pon sibuk ngn politiking,pembangunan jadik slow, x sedar2 lg ke zali oi!

Anonymous said...

umngok sebuah parti yg mementingkan kebendaan dan wang ringgit sahaja. projek2 pembangunan dilakukan hanyalah kerana adanya wang yg akan masyuk. wang dari imbuhan, share dalam kontrak ataupun wang rasuah dalam meluluskan kontrak. senang cakap pemimpin2 umngok hanya memikirkan macammana cara nak menjana pendapatan (dengan cara menipu, mencuri, rasuah dan songlap) secara maksimum sewaktu ada jawatan. kesan dari hal ini, xdenye pemimpin2 umngok memikirkan pasal rakyat, negara, bangsa dan agama. adik beradik, kroni2 maybe lah diorg fikirkan...

zali,

ko jgn ingat pemimpin2 umngok ini ingat pada org cam ko. 1sen pon ko ni xde harga dimana pemimpin2 umngok ni...

mrL

Prof. Era Pasca said...

hahahah KERAjaan Halam.... halal+haram... kirenya haramlakan..... bertekak2 dahulu berbubar2 kemudian

zamri Negro said...

Kan macam perangai israel tu....kawan sendiri pun tipu..kerajaan haram tak akan boleh tenang punya..

Anonymous said...

Busuknya Hati, suka bila dengar dan tengok orang lain tidak bersatu..Melayu Melayu bilalah hendak Insaf...

Anonymous said...

Kalau bersatu jadi 'batu' mcm ko apa barang. Iku 'yut' pemimpin. Berlumba sapa cepat hidup mewah. tapi akhirnya pening. Tu pasal org2kaya alibaba UMNgok was2 nak p Mekah buat haji. Sebab sumber pun was2 halalnya. Nak kena minta izin dan minta ampun seluruh rakyat Malaysia baru lepas azab. Kena ingat tu... MAD BALING

Anonymous said...

sudah la zali
hal kecik..
hang sama la ngan sami vollu tu
hal kecik...
hal umnnogok besar hang kata kecil
hal PR kecil hang kata besar..
sebab apa...
sebab hang pun ngok...
ore kalate kato bodo supo lembu mekoh...
cakap tak nak jatuh
tapi sebenarnya macam butuh.

aku PAS said...

lanyak...jgn tak lanyak....!!! hahahahaha....

biasala tu.. kalau dah rampas kuasa cara haram mn nak berkat...

hahahahahaha....

ISLAM FOR ALL!!!

Anonymous said...

mampuslah pas , umno dan pkr

semuanya bodoh

semuanya ada kepentingan sendiri

kalau pas kata umno rasuah pas pun kaki rasuah...

sama aje

kamu semua ni

bodoh punya parti...

menyusahkan masyarakat malaysia aje

bodoh punya orang...

habibRMC@yahoo.com.my said...

apalah orang2 umno ni bercakap macam tak pakai otak pandai menuduh tapi tak boleh nak buktikan

macam pencuri sentiasa baca orang lain macam dirinya

umno memang kaki rasuah dah terang2salah pun boleh menang

sapa yang hancurkan malaysia hari ini... kaki rasuah yang ada dalam umnolah

nizar jilat puki cina said...

Mana2 parti pun ada masalh dalaman.

nizar barua cina said...

betul tu, mana2 parti pun ada masalah dalaman.

matstimketum said...

parti tupperware dan parti harijadi tak dak masalah dalaman! hanya masalah dalam kain, seluar atau gaun aje.

zambri lanun said...

Tak lama lagi mampus lah umno tu..

Anonymous said...

Kita jangan gaduhlah Be End memang akan berakhir tak lama lagi.Perkara dah berpuluh tahun dahulu apa yang saya tahu sememangnya selalu tak puas2 dengan apa yang ada. Pada masa zaman kegemilangan Kak Fidah Ajiz Parlimen K Kangsar beberapa tahun dulu,abang ipar saya orang kuat dia.Orang2 Arm No Kuala Kang asyik tak puas hati sesama sendiri.Team A tak suka team B dan C begitu juga sebaliknya.Cerita pasal tak puas hati dengan perjawatan orang tu orang ni dalam kawasan mereka(orang dalam Arm No) tak kira masa siang ataupun malam baik lelaki atau pun pompuan.Lama kelamaan abang ipar saya pun naik menyampah kerana dihalaman rumah dia jadi gelanggang perdebatan tu.Pernah satu ketika waktu azan magrib pun mereka berdebat. Bila masa nak memikirkan orang kampung? sedangkan orang2 PAS sibuk membuat amal disurau2 atau diMasjid dan jarang terdengar tak puas hati perkara begini.Cuma yg saya dengar dari orang2 PAS tak puas hati tentang cara Arm No.Itu semangnya lah parti lawan.

Perkara ini berlarutan bertahun2 naik muak saya dengar.Ingatkan balik kampung nak bermesra dengan org kampung serta kenalan ipar saya.Dari sini saya nampak Arm No ni memang tak bolih disokong .Kita Bunoh Arm No kerana mereka sekarang No Arm.HIDUP PAKATAN RAKYATTTTTTTTTTT.

Tinta Hitam said...

Sudi sudi lah layari blog saya

http://tintahitammy.blogspot.com/

Terima kasih

Man Perak said...

Katak paling banyak dlm PKR jd lebih baik nama Parti KATAK Rakyat. Tak peraya? Tengoklah si katak2 spt Chua Jui Meng, Zaid Brahim, Subramaniam dan lain2 lagi. Kenapa masuk PKR? Sebab mereka dah takdak jawatan jadi masuk PKR sebab dah dijanjikan jawatan bila PR menang nanti.Kalu duk dlm BN belum tentu dpt jd ahli parlimen. Masuk PKR confirm akan jd calon PRU-13 nanti.

Yang pi buat cerita macam2 ni pun bukan org jugak.Puak2 PR lah.Aku duk tengok geng2 UMNO ni takdak apa2 pun isu yg ditimbulkan.Nak kata tak bermaruah si Anwar lagi la tak bermoralnya pasal sibuk dulu lepas PRU12 dgn isu Kerajaan PR dan dia nak jadi PM...Yang ni hangpa tak kata pun tak bermoral malahan hangpa pi sokong pulak.Time Perak terbalik lingkup hangpa duk sebut macam2 isu kata BN tak bermoral pulak. Pelik bukan...

Pasal isu UMNO berpecah, hangpa jugak yang pi sibuk duk tulih kat blog hangpa. Org2 UMNO buat tak reti jer...

So, hangpalah sebenarnya penyebar fitnah! Aku lepas Anwar istihar diri sbg PM tu terus aku tarik diri daripada jadi penyokong PR..Maaflah, aku taknak jadi mcm hangpa yg berpolitik membabi buta!

Walaupun hidup aku tak senang tapi aku tahu jugak akhirnya beza antara permata dan kaca! Ikhlas aku cakap, aku menyesal pi undi PR masa PRU12 ari tu.Lepas ni tobat dah aku takkan undi hangpa lagi!

Kerana PR, huru hara habis negara kita!