"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, December 01, 2009

10.00 pagi - 1hb. Disember, 2009: Demo Depan SUK Kota Bharu

Isnin 5:30 pagi, 30hb. November, 2009 aku selamat tiba di Kota Bharu.

Lebih kurang jauh jugak perjalanan aku kali ni. Raya Haji aku di Kota Bharu, petang naik keretapi terus ke Seremban dan sampai di Seremban lebih kurang jam 6:30 pagi. lepak di Seremban sampai jam 10:00 pagi sebelum gerak ke Nilai.

Seterusnya aku lepak di Nilai sampai jam 12:00 malam dan teruskan kembara aku ke Kolumpo, buat perjumpaan kecil-kecilan dengan geng-geng blogger kepala pengat dekat Chow Kit. jam 4:00 pagi balik ke sarang layan bantal kendian belah malamnya aku dah dok dalam Sani Express untuk ke Kota Bharu (kalau korang nak layan pening kepala, korang sambung baca tang atas balik sampai part ni pastu korang ulang balik dalam 300 kali... mekasih...).

Kota Bharu macam biasa... hujan tak renti-renti. nak keluar lepak pun tak selera sebab malas nak layan basah-basah.

Ni dah melalut jauh... balik pada "tajuk".

Ya... aku baru je balik dari lepak-lepak dekat kedai makan yang biasa geng-geng UMNO lepak dekat tengah-tengah bandar Kota Bharu. makan free, minum sampai kembung & dapat lagi bonus info.

Balik rumah, aku online... ingatkan aku je yang tau, rupanya geng-geng blogger lain dah tau awal-awal pasal perhimpunan depan SUK Kelantan pagi esok. gila laju dunia sekarang. sape malas nak online, memang ada harapan jadi mat sembab. info dihujung jari anda. kalau nak bodoh, tunggu je surat loyar pagi esok... kompom boleh bangang terus dalam masa setahun.

Surat loyar bukan saja lembab dan selor, malah bijak memperbodohkan manusia yang tak kenal IT. aku melalut lagi.

Kedai makan... geng-geng UMNO dah kecoh. pagi esok ada perhimpunan. pakcik-pakcik berdarah biru cakap, Husam dah kumpul orang-orang dia untuk buat perhimpunan pagi esok untuk desak Ariffahmi supaya letak jawatan dari PMBK. uih... gila dasat. Syeikh terlibat ke..? entah...

Aku tanya pakcik darah kaler biru tu, mana pakcik tau Husam punya plan..? pakcik tu cakap, ala... aku tau la... aku kenal budak-budak Husam tu..! ooo... aku panjangkan muncung aku...

Lepas tu agenda seterusnya geng-geng darah biru ialah kutuk PAS, TGNA dan Husam... Ariffahmi pun kena kutuk jugak tapi tak teruk macam Husam dengan TGNA. TGHH dah jadi macam Idola. geng-geng darah biru puji geng-geng UG macam puji Mahdet. huiyooo... 1st. time pertama kali aku dengar orang UMNO puji "UlarMak" PAS.

Aku layan je...

Sambil-sambil dok kutuk-kutuk & puji-puji, handphone pakcik darah biru sebelah aku bunyik... aku sempat curi dengar -
  • Hello..! hoh Rani... banner nok paka pagi esok siyak doh..? bereeehhhh... bghapo ghiya..? ok... pagi esok demo bowok gi depae SUK nga budok-budok..! jange ggege tau..!

23 comments:

Prof. Era Pasca said...

yg meletihkan diri jengjalan jauh2 watpe? dr kelantan sampai ke nilai... hahahah jgn mare sry susahkan ko... hahaha

ibnuazim said...

huhu, nok join esok bleh?

Anonymous said...

moga2 esok pagi Allah turunkan hujan yang lebat bagi menggagalkan niat UBN..Amin

Anonymous said...

ni mesti keje husam!khakk ptuih

Anonymous said...

UTUSAN MELOYA..
Lebih 100 orang himpun secara aman di hadapan DUN


PULAU PINANG 30 Nov. – Sekumpulan 100 orang penduduk di negeri ini yang tidak berpuas hati dengan corak pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng berhimpun secara aman di hadapan bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.

Mereka yang terlibat dalam perhimpunan berkenaan melaungkan ‘kerajaan Pulau Pinang penipu’, ‘cakap tak serupa bikin’ dan ‘Guan Eng balik Melaka’.

Keadaan itu menyebabkan lalu lintas di jalan tersebut sesak hampir setengah jam apabila orang ramai memperlahankan kenderaan untuk melihat apa yang berlaku.

Demonstrasi secara aman itu juga bertujuan membantah kegagalan kerajaan negeri yang didakwa tidak cekap dan gagal menyelesaikan masalah rakyat selain tidak menunaikan janji pada pilihan raya umum lalu.

Perhimpunan yang turut disertai Ketua Pemuda UMNO negeri, Norman Zahalan; Ketua Pemuda MIC negeri, J. Dhinagaran dan Ketua Pemuda Gerakan negeri, Oh Tong Keong itu berlangsung kira-kira sejam bermula pukul 12.15 tengah hari.

Pada masa sama, sekumpulan penduduk dan penyokong Kampung Buah Pala diketuai Pengerusi pertubuhan penduduk kampung berkenaan, M. Sugumaran turut menyerahkan memorandum kepada Guan Eng yang diterima petugas DUN Pulau Pinang.

Bagaimanapun, ketika kumpulan penduduk mula bersurai, seorang lelaki pertengahan umur dipercayai penduduk kampung itu mengambil sekeping poster Guan Eng lalu memijak-memijak poster tersebut dan membakarnya.

Kira-kira 50 orang yang turut serta dalam perhimpunan itu cuba menjatuhkan papan tanda ‘Anti ISA’ yang dipasang kerajaan negeri sejak tiga bulan lalu di kawasan tempat letak kereta berhadapan Kota Cornwallis.


Kalau depa, kira himpunan aman.. Memang dasar haram jadah.. Kalau pembangkang kompom kena gasak oleh anjing2 umngok (FRU)...

anaunited said...

RIUH2 NI KENAPE.NAK BERHIMPUN BERHIMPUN LE.ANA SOKONG LE PASAL BERHIMPUN NI.DAH BAERAPA KALI KENA GAS PEMEDIH MATA N AIR ASID.TAPI BAGI PERISIK RAKYAT NAK TYA LE BTUL2, 1 HB DSEMBER 2009 HARI PE.ISNIN KE SELASA.AGAK2 LE.MAAF NAK TANYA.

matstimketum said...

kalau geng ubn yang buat demonstrasi, polis tak brani lepas air asid dan gas pemedih mata! tak caye ke?

ANAUNITED said...

AMALKAN DOA INI SETIAP DALAM SOLAT HAJAT DAN SOLAT WAKTU WAHAI PEJUANG ISLAM!!!!!!

INILAH SENJATA KITA.

HENDAK HARAP PILIHANRAYA UMNO DAN BN GUNA MACAM2 UNTUK LANYAK KITA.

Ya Allah ya Tuhan kami jadikan Kamu sebagai pelindung kepada kejahatan umno dan BN,

Ya, Allah ya Tuhan kami hancurkan kekuatan Umno dan BN,

Ya, Allah ya Tuhan kami Pecah belahkan perpaduan Umno dan BN,

Ya, Allah ya Tuhan kami Leburkan asas kekuatan Umno dan BN,

Ya, Allah ya Tuhan kami dan hantarkan anjing-anjing kamu untuk membaham Umno dan BN,

Wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa,

Wahai Tuhan Yang Maha Perkasa,

Ya, Allah!

Ya, Allah!

Ya, Allah


"Kembalikan perancangan jahat Umno dan BN, ke atas batang tengkuk


Umno dan BN"


AMIN AMIN YAARABBAL AALAMIN

KEMBOJA said...

Ini semua kerja2 puak2 dan talibarut UMNO yg kurang ajar tu yg nak melagakan YB Hussam & TGNA serta yg nak mengkucar-kacirkan PAS Kelantan.

Anonymous said...

hahahhahahha kepada bloger yg bodoh diorang mesti percaya ngn cerita karut ko ni TP....yeye je siap dengar org bn sebelah angkat hp n siap curi2 dengar lagi tu..
hahhaha lawak la TP modal lu nk menipu mcm bodo je....ni la lawak bangang yg buat ak ketawa hahhaha
kesian ko TP nk kenakan BN xde isu last ko create isu baik punye...
TP bravo n tahniah buat cerite lawak ni ye...ak nk sambung gelak
hahahhahahhahha haktuihhh!!!!!

Anonymous said...

best la bro TP cite karut ko ni..boleh buat buku cerita untuk budak sekolah tadika ni..hahhahahha

Anonymous said...

TP sanggup ulang alik kelantan-nilai-kl-kelantan coz die dibayar....xde hal punye janji masyukkkkkkkk....die ada tuhan duit die sendiri.....

Anonymous said...

agak2 sape tuhan duit TP ek?

Anonymous said...

peh cite lawak sempena sambutan akhir taun 2009....ni cerite palg hot n lawak ko berjaya postingkan kepada kitorang sume hahahha
igt kitorang nk caye?sory la broooooooooooooooooooooooooo org bodo cam ko je caye.....

Anonymous said...

TP ni umpama badut yg suke menghiburkan org la....die buat cite bodo untuk menghiburkan org....
beliau layak digelar BADUT TP...

Anonymous said...

oi BADUT TP!!!!! Bile nk balik sarkas.?

Anonymous said...

badut TP?nama baru ka????sedap gak name tu................mmg kene dengan orgnye.......

Anonymous said...

woi TP klo ye pun ko amik upah tulis blog ni ko buat la cite yg logik akal sikit....ni nampak sgt ko melalut...
xde kualiti lgsung...

PAS 4 ALL said...

Ptuih...aper semua anon ni org yg sama ke? Tgk posting pun dah tau. Semua posting pun beza 1 minit jerk. ceh...
Lain kali klau berani letak nama la..

pisangmalaysia said...

Salam 2 All,

Takkan kita tak tau, puak2 ameno ni kan takdak TELOR....mana ada Berani? mau tarok nama depa..mengAMpu sini sana berani la depa...he he he...woit geng ameno cuba pegang hampa punya te;or, ada ka takda ka?..SAHHHHHHH...TAKDER!!!!! ha ha ha

chot said...


anom 11:29

ko tanyo sapa ek tuhan duit tp..

meh aku jawabkan..

ko tanya mak eko...mak ucu ko..ngan along kiah ko...dia org bagi duit kat tp

ko nak buek apo?

melancap tepi longkang..

hahahhaa

bangang

ko ni geng kuda longkang ke?

perompak harta rakyat said...

Anonymous said...
TP sanggup ulang alik kelantan-nilai-kl-kelantan coz die dibayar....xde hal punye janji masyukkkkkkkk....die ada tuhan duit die sendiri.....

December 1, 2009 11:28 AM

--------------------------------------------

Kalau ye pun pencacai Gerombolan United Malay National Organisation ni menyembah duit.... janganla anggap orang lain pun sembah benda yang sama....

Kalau la aku dilantik jadi PM malaysia pas Anwar Ibrahim... Aku akan suruh FRU tembak sekor-sekor demonstran ni pakai peluru idup... itu je yang layak buat kaum Yahudi Bani umNO ni.....

Dubai said...

Komen yg dihantar ke blog HH Sheihka Kickdefella byk tak disiarkan...yg disiarkan cuma komen yg memuji beliau.Komen yg menyatakan kebenaran dan menanyakan soalan cepu emas kepada beliau tidak disiarkan.Ada setengah komen tu dari beliau sendiri bagi menjawab komen dari org lain.Apakah blogger ini sudah mabuk???Kita tunggu episod seterusnya.