"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, November 23, 2009

Apa Kes..?

Apa kes PAK MOIDIN (Muhyiddin Yassin) tiba-tiba berhajat mahu merombak SISTEM PENDIDIKAN DI MALAYSIA sekarang mengikut sistem Sekolah-sekolah Jenis Kebangsaan Cina? Nak pikatlaaaaaaaaaaaa tuh! Cait pooooooooooodaaaaaaaaaaaaahhhh...

Kalau benar mahu melaksanakan 1MALAYSIA... aku cadangkan ambil dari semua sistem persekolahan = CINA + TAMIL + SAR (SEKOLAH AGAMA RAKYAT)...

Tembak tak kena gaya woiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

11 comments:

Anonymous said...

just paste komen pembaca dalam mymetro berkenaan projek air bawah tanah

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Monday/Setempat/20091123081347/Article/index_html

Unknown said...

Anak saya seorang belajar disekolah Kebangsaan dan 2 org belajar disekolah jenis (Cina).
Memang cara pembelajaran dikedua-dua sekolah ini amat berbeza.
contoh dalam math.. silibus darjah 1 dan darjah 2 (sekolah kebangsaan) telah diajar kepada kanak2 semasa berumur 5 dan 6 tahun di tadika cina.
Maknanya, apabila pelajar (dari tadika cina) masuk darjah 1, sebenarnya tahap pemikiran mereka sama dengan darjah 3 disekolah kebangsaan.
Itu baru math, belum lagi sains, BM dan BI.
Malah anak saya juga cemerlang dalam mata pelajaran Agama ISLAM disekolah Jenis Cina.
Sepatutnya, kerajaan kena cedok dari dulu lagi.

Anonymous said...

yg post entry ni pun bangang nk mampus.....sepatutnye kite kene support ape kerajaan buat...sharing information ke ni x dari dulu xhabis2 nk mengkritik...keluar la dari kotak pemikiran kolot korang tu....

Anonymous said...

Kalau sistem Kerajaan dah lah tak berkesan, dah lah pokok mempelam jenis grade D, masam maksimum, tak kan nak ikut sistem yang dah lapuk lagi tak berkesan.

Dah lah pokok mempelam dah tak boleh nak ubah rasa manis walau sebanyak mana baja dibubuh, tebang saja ler. Ganti sistem dan pokok mempelam yang baru !!!

Buat aper nak ikut sistem yang rata rata merugikan generasi muda atas alasan politik 1 Malaysia walhal ikut ler cara cara baru tak kisah ler aliran Mat Salleh ker, Arab ker, janji berjaya dan menolong generasi muda.

Nie dok nak ikut sistem sedia ada yang dan kelam kabut, tukar sana sini, nak masuk campur hal MCA, nak tolak aliran ibunda, nak tolak bahasa Inggeris....tapi akhirnya gagal dan kena cari formula baru.

Lihat aliran lain, adakah, aliran Inggeris atau Cina ker Tamil, selalu tukar tukar flip flop ker ??? Depa dok konsisten sejak dari dulu lagi....tak gagal pon !!

Kebenaran memang memeritkan !!!

Anonymous said...

masalah pelajar yg bengong tahap cipan la tu....mak bapak xmemainkan peranan...asyik berblogers je anak xdipantau.....

Anonymous said...

kalu elok apa salahnya ikut, bukan bangkang membabi buta je... yang baik jadi teladan yang buruk jadikan sempadan.. proses menambah ilmu itu dinamik dan berterusan.. la bro..

Anonymous said...

ko tu yang sokong membabi buta bangsat

Anonymous said...

Tak reti jugak teman nak kabor, tak tau dari nama meka belajor, orang bagi pandangan belapik beria bahasa.. meka main bantai je. carut makrut yang kuar.. punah anak-anak melayu.. tulah sebab bahasa melayu dah jadi layu.. puak-puak ni punya hal...umno ke pas ke PR ke.. kalu lagu ni... dah tak reti nak pilih..

Anonymous said...

Sekarang ini pemimpin Melayu BN + UMNO ashik nak jaga kepentingan India dan Cina demi kepentingan politik mereka, Orang Melayu di bawah dianggap sampah oleh pemimpin UMNO, belanja secawan Kopi kepada Melayu sudah cukup, anak Melayu di rumah mati kelaparan....

UMNO cuma hidupkan keroni, anak beranak dan sedara mara-mara mereka sahaja.. yang lain sudah di perbodohkan...

Anonymous said...

Ini lakh contoh kejayaan Barisan Nasional...Kejayaan Berbelas belas A dalam SPM.

http://1426.blogspot.com/2009/07/failure-of-nur-amalina-who-scored-17as.html

Kejayaan kejayaan demi kejayaan....

Anonymous said...

padan le muka..undi la UBN lagi.. bila kena kat batang hidung sendiri, jgn nak mengeluh pulak.. - Neo