"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, November 23, 2009

Pendedahan Beberapa Kelentong Hasan Ali

Hasan Ali telah berjumpa dengan pimpinan akar umbi PAS Selangor selepas sahaja Mesyuarat AJK Khas baru-baru ini. Antara yang diberitahu kepada pimpinan2 akar umbi PAS adalah kononnya beliau memperjuangkan Melayu dan Islam dalam EXCO Selangor.
Dari laporan ZainulFaqar saya nukil -
Saya tak tahu lah Hasan Ali ni takut pada Allah SWT atau tidak. Kalau beliau seorang yang takut dengan Allah SWT sudah tentu beliau tidak akan berani berbohong sebegini dahsyat.

Pertama sekali, International Zone ini adalah projek yang dibangunkan oleh I-Berhad yang menjadi sebahagian dari projek I-City. I-Berhad adalah sebuah syarikat yang dipunyai oleh Permodalan Nasional Berhad (http://74.125.153.132/search?q=cache:g-nPmAZ6hwJ:www.estate123.com/news/news_110209_1.aspx+i-Berhad+and+PNB&cd=6&hl=en&ct=clnk&gl=my).

Semua orang dalam Malaysia tahu bahawa PNB adalah sebuah syarikat yang dipunyai oleh 8 juta orang Melayu di Malaysia kerana orang Melayu melabur dalam PNB.

Keduanya, projek International Zone adalah projek yang dijalankan oleh I-Berhad. Ia bukan dari cadangan atau idea EXCO DAP mahupun Elizabeth Wong. Ia 100% datang dari I-Berhad.

Hasan Ali kata, International Zone ini akan menjadi pusat hiburan yang akan merosakkan akhlak dan moral rakyat Selangor. Hasan Ali kata dia yang memperjuangkan supaya perkara ini tidak berlaku.

Hakikatnya, I-Berhad telah pergi berjumpa Tuanku Sultan Selangor sendiri dan mendapat pelepasan (exception)kerana I-City adalah projek di Shah Alam. Dan Tuanku Sultan Selangor memberikan kebenaran untuk bentuk-bentuk hiburan yang bersifat kekeluargaan dibenarkan di International Zone ini.

Tujuannya supaya I-City dapat menarik “expatriate” dari luar negara untuk bekerja di International Zone tersebut. Dan Sultan Selangor memberikan pelepasan tersebut kerana ianya dapat membuat para "expat" ini untuk bekerja di Shah Alam.

Saya hairan kenapa Hasan Ali menyalahkan DAP dan Kerajaan Negeri Selangor sedangkan pelepasan untuk mengadakan tempat hiburan di Shah Alam mesti datang dari Istana dan bukannya dari Kerajaan Negeri? Kalau kerajaan Negeri cadang macamanapun, ia tidak akan ada apa-apa kesan kerana larangan itu datang dari Istana.

Kawasan International Tourism Zone di Mutiara Damansara


Hasan Ali juga mendakwa akan diadakan pusat hiburan di Mutiara Damansara yang bersifat 24 jam. Dia kata kalau dia lepaskan brek dari rumah dia, 5 minit dah sampai ke Mutiara Damansara (tempat yang ada Tesco, IKEA dsbnya, walaupun antara rumah dia dengan kawasan tu ada SPRINT Highway). Nama Elizabeth Wong juga dikaitkan dengan tuduhan ini.

Hakikatnya adalah Elizabeth Wong mendapat memorandum dari pengusaha-pengusaha kedai makanan di kawasan itu supaya dibenarkan beroperasi 24 jam. Itu sahaja.

Ia bukan cadangan Kerajaan Negeri, DAP ataupun PKR. Tapi, Hasan Ali bercerita yang kononnya ia adalah cadangan dari DAP dan beliaulah yang memperjuangkan hak Islam dan Melayu dalam isu ini. Beliau sampai kata beliau tidak akan izinkan perkara2 yang merosakkan akhlak berlaku hampir dengan rumah beliau.

"Plug and Play" di I-City Shah Alam

Program ini juga antara contoh yang diberikan oleh Hasan Ali sebagai contoh betapa beliau memperjuangkan hak Melayu dan hak Bumiputra dalam EXCO.

Padahal, projek “plug-and-play” ini adalah pelaburan dari sebuah syarikat di Lembah Silicon di California ke Selangor. Apa kena mengena dengan hak Melayu dan hak Bumiputra.

Projek ini bukannya projek kerajaan negeri pun, Ianya adalah pelaburan asing ke Selangor..!

Kenapa Hasan Ali kelentong begitu teruk sekali?

Furniture City di Kajang

Projek ini pun Hasan Ali nak jadikan isu. Dia kata projek ini tiada komponen Bumiputra dan Melayu di dalamnya. Dia juga kata projek ini adalah hasil dari buah fikiran 10 orang pengusaha2 Cina di Selangor.

Apa yang dia tak bagitau adalah pengusaha2 Cina yang mencadangkan “furniture City” ini adalah juga TUAN2 TANAH kepada tapak projek berkenaan. Mereka mahu membangunkan tanah yang mereka miliki. Apa masalahnya?

Kerajaan Negeri tak bagi satu inci tanah pun pada projek ini.

Tapi Hasan Ali berkokok macam projek ni bukti jelas betapa Kerajaan Negeri Selangor menjual hak orang Melayu dan Islam di Selangor.

Hasan Ali Diberi Tugas Mencari Pelabur Islam


MB telah memberi tugas kepada Hasan Ali untuk mencari pelabur-pelabur Islam di Selangor. Mari kita lihat samada Hasan Ali akan melakukannya dengan jaya atau beliau lebih suka membuang masa menyebar fitnah dan auta beliau.

Tulang Besi
I-Berhad's new management a mix of youth and experience
11 Feb 2009, Mustapha Kamil
________________________________________

I-Berhad,(4251) developer of the i-City project in Shah Alam yesterday announced several management changes, with founder Datuk Lim Kim Hong making way for a top management team comprising a mixture of youth and experience.

Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman, president and group chief executive of state-owned investment fund Permodalan Nasional Bhd (PNB) has been appointed as chairman of I-Berhad.

Lim's eldest son, Lim Boon Siong is chief executive officer (CEO) replacing Datin Tey Siew Thuan who has been appointed as executive director.

The elder Lim meanwhile has taken the role of deputy executive chairman.

He said Hamad Kama Piah's appointment was the start of a new era for the group as his vast corporate expertise will further spur I-Berhad's expansion plans.

"I believe that with his involvement and a strong foundation in place, I can stand back and play the role of an investor with confidence that the group will be able to meet future challenges," he said in a statement.

Boon Siong has an honours degree in Business Administration from the Ivey Business School, University of West Ontario, Canada. He joined I-Berhad as deputy CEO in 2008 and is a chartered marketer with over 10 years of corporate finance and business development experience.

While he manages the day-to-day operations, an exco comprising pioneering directors will focus on the strategic and corporate governance issues.

"Our succession plan has the balance of youthful energy and the wisdom and experience of the pioneering team. At the same time, we have also forged strategic alliances with leading global companies," Lim said.

Over the past two years, I-Berhad has managed to gain support from the various authorities for its mammoth i-City project.

The project, which is already a MSC Malaysia Cybercentre is also playing a central role in making Shah Alam an International Islamic Financial Centre.

It was recently conferred the International Park status by the Selangor state government, thus making it the only location in Shah Alam to have cinemas to support its cosmopolitan lifestyle environment.

i-City is a RM2 billion ICT-based premier integrated commercial development spanning a 72-acre site.

It has seen strong investor interest and is the only MSC Malaysia Cybercentre endorsed as a tourism destination.

Among its strategic alliances are with ServCorp of Australia and the Al-Rajhi Banking Group from Saudi Arabia.

Meanwhile, the group announced increased pre-tax profit and turnover for the year ended Dec 31, 2008.

Its turnover grew significantly to RM95.77 million from RM4.07 million a year ago. Its pre-tax profit was also higher at RM16.15 million compared to RM1.90 million in 2007, and earnings per share rose 13.07 sen to 14.40 sen per share.

At the same time, its total assets grew sharply by 38.4 per cent to RM232.22 million as at 31 December 2008. The I-Berhad board have recommended a final gross dividend of 5 per cent.

The company said several factors such as reinventing itself into a property and technology player and the successful completion and sale of i-City's first phase of Cybercentre Office Suites contributed to its improved financial performance.

It said 2009 promises to be an exciting year. There are plans to establish a designated bio-technology and research & development zones in i-City.

Other I-Berhad's development plans are a regional shopping mall with cineplex and also a luxurious residential development in the vicinity of KLCC.

20 comments:

roslisalem said...

entah betul atau tidak..atau perisik rakyat juga buat kelentong.. sama-sama dok kelentong la kiranya.. seinci jadi sedepa, sedepa jadi sebatu .. pandai kelentong, pandai la jawab dengan ALlah nanti...

aZRoy said...

kah kah kah kah, sudah bosan dengan ini hasang ali, pung pang pung pang, kung kang kung kang, kalau tak surat bank mari, kah kah kah kah kah. hasang ali, jgn bodohkan melayu dengan islam, kah kah kah kah kah.

Kuda Perang said...

Cukup2 lah buat fitnah wahai Perisik Rakyat, buruk sangat kesannya.

Jemaah Islam boleh pecah belah, janganlah jadi Abdullah B. Ubayy.

jinchi said...

bongkar lg TB.aku support.org yg memperjuangkan bangsa melayu bleh blah dr PAS..masuk umno laa ckp kt hase ali

Anonymous said...

Orang yang mengeluarkan cerita seperti ini bukan sekali dua tetapi setiap kali ada maklumat...

Kalau kita fikir itu adalah fitnah... jangan percaya. Mudah kan...?

Kalau kita fikir bahawa cerita benar.. oklah... Mudah juga kan..?

Tapi yang perlu ambil perhatian adalah orang yang telah memberi undi kepada orang yang kena tuduh. Dan juga kepada orang yang menyokong parti orang itu....

Orang ini dilihat seperti ulat dalam batu yang sedang mencari makan... kita lihat sejauh mana kemampuan ulat ini berusaha mendapatkan makanannya. Tak gitu... Nasharuddin Mat Isa...?

Anonymous said...

bravo

mns said...

kalau dah dendam tu sampai ke mati nak dibawak nya . Kedengki apa pun tak tau . Nasib baik projek nie di bawah PR kalau lah toyo yang buat maka perisik rakyat pun melenting tanya apa paedahnya untuk marhaein melayu .. sapa nak beli rumah berjuta2 dan bangunan mahai2 kat sana . Bersepah laa anak islam berhibur tak tentu arah

Anonymous said...

PAS ni bodoh sangat ke?Kenapa tak buang jer org mcm Hassan Ali??Suruh dia letak jawatan demi kepetingan islam,sampai mati pun dia takmau..sebab dia bukan kira sangat pasal agama...dia kira pasai jawatan dan kedudukan dia jer...pembohong semua..sama ja..pasai tu aku tak pernah sokokng pas..

torres2376 said...

tadi wa jumpa asang dlm hutan dia sudah jadi GOLILA,ha..ha..ha..

Anonymous said...

khabar angin mengatakan TP n TB si pencacai amik upah dari umeno tuk kritik,balun,kutuk pemimpin pas ....sebab tu lately blog die ni cenderung mengkritik pemimpin sendiri...
sudah2 la bro rahsia ko da terbongkar....kami semua x menghalalkan perbuatan ko tu....dasar pencacai xreti malu...ambik ni hakkkktuihhhhh!!!!!!!!

Anonymous said...

dasar TP dibesarkan dl kandang babi...bile da besar perangai mmg mcm babi

Anonymous said...

Marilah sama-sama doakan kesejahteraan ustaz nasa..semoga kembali pulih dan sihat sejahtera..

Anonymous said...

Pencacai ke pencacoi ke...yg penting perkara tu betul...dah terang lagi bersuluh...Hassan Ali dgn Nasha buat khianat..hangpa BUTA ka?atau saja buat2 BUTA?

Anonymous said...

Kesimpulannya memang Nasha dan Hassan ali jemput pasukan lawan dan bocorkan rahsia sendiri pada pihak yg bertentangan.Aku ambik contoh sebuah TEAM bola..aku sebagai COACH(jurulatih) dan kwn aku sebagai kapten pasukan kami..jadi sebelum permainan bermula..aku dan kwn aku ni tadi telah jumpa pemain lawan dan bocorkan stratergi kami,dan untuk itu kami dpt imbuhan..kalau dlm bola sepak..ini di panggil RASUAH dan kami akan digangtung dari menyertai mana2 pasukan ..Tapi dlm politik mereka telah dijanjikan dgn jawatan dan sudah tentu pertambahan dari segi imbuhan(MASYuK..).JAdi kita nak panggil apa ni?Kalau bukan pengkhianat...Kalau ikhlas nak berjuang untuk tegakan syiar ISLAM...letak jer jawatan..supaya tak jadi fitnah pada org yg bukan ISLAM..nampak mcm buruk sangat Akhlak org ISLAM yg rupa ini..

NINA said...

Semoga semua orang ISLAM dapat muhasabah diri dan bersatu demi kepentingan ISLAM bukan sahaja di Malaysia,malah di seluruh Alam.Wallahu A`alam

NINA

Anonymous said...

Hasan ali memang taik kelentong. DAP dan PAS bukan ketua PR di Selangor. Kalau nak kecoh tu boleh belah lah. Takkan PKR punya orang nak benarkan benda2 macam tu. Ingat kami dalam PKR ni semua kafir macam umno ke? Hassan ali you bettershut up, because you are wahabi...gila babi.

wirautama said...

sah TP dah jadi lidah rasmi musuh.. so hati2 kawan..

Anonymous said...

Ramai yang kurang tahu seratiji Hasan Ali... Beliau bila bila masa saja boleh menghancurkan kepecayaan orang ramai terhadap PAS....

Good Work..

Anonymous said...

Mahathir sndiri xpecaya Hasan Ali,.. so jgn harap dia bleh masuk UMNO,. klu nk sokong dari luar je bleh lah

Anonymous said...

salam rsa nyerrr salh satu sifat org Islam jgn mengutuk atau mengumpat orng kan...malhan, prisip wartwn p0n jgn tuls sstu yg kurg psti ttg nyerrr...s0 org yg membc jgn cept2 buat kptsan...setkat niee semu niee mainn politik jerrr...kalu orang tue asyik menentang...so adalah yang x puas hati or busk hati...so stiap yg berlku pikr2kan lah...semua yang membca sendri buat kptsan sama ada nx percya yg Dr.Hassan Ali tue mansia yg mcm mnr...yg pntg kita ingt semua mansia bukn sempurna...ok...lg satu jgn sedp2 kutuk org diri tue mcm bgs sgt...