"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, November 06, 2009

Dakwah Di Selangor Lebih Hebat Bawah DAP Atau UMNO?

Itulah hujjah Abg Mat dalam ceramah-ceramah beliau sekarang ini. Punyalah teruk serangan pada DAP di Selangor ni, sampai dah terlupa semua betapa nyamannya sausana dakwah di bawah DAP berbanding UMNO satu masa dahulu.

Masa Khir dan UMNO mentadbir Selangor :
  1. Mufti dipecat dan diaibkan.
  2. Masjid di huru harakan dengan melakukan rampasan kuasa bersama bantuan gangster.
  3. Penceramah-penceramah tersohor digam dan ditangkap.
  4. Polis digunakan untuk menghalang ceramah dari pimpinan2 PAS seperti Tok Guru Nik Aziz.
  5. Duit zakat diberikan untuk pertandingan golf.
  6. Tazkirah Ramadhan di “ban” sama sekali.
  7. Masjid-masjid dipaksa untuk melakukan 20 rakaat terawih bagi menghalang tazkirah.
  8. Suasana ramadhan jauh lebih meriah di bawah pemerintahan DAP berbanding bawah UMNO. Malahan sebusuk2 Pairin, beliau tak pernah campur tangan pentadbiran MAI Sabah.
  9. Program dakwah jauh lebih semarak di bawah DAP sampai forum perdana sudah boleh diadakan kembali di Stadium. Masa bawah UMNO mana boleh terutamanya lepas 1999.
  10. Bawah UMNO ada pemimpin UMNO yang ditangkap khalwat, tapi kes dipendam.
  11. Orang kat Selayang tahu kes ini. Kertas pertuduhan tu pernah tersebar satu masa dahulu.
  12. Ceramah2 dalam rumah persendirian ni bermula zaman UMNO memerintah kerana masjid2 dan surau2 ditutup dari menjalankan program dakwah.
Itulah faktanya. Puak2 yang kuat mengata Pakatan Rakyat kat Selangor ni BUKALAH MATA KAMU. Bukan jauh benar pun, bandinglah bulan posa 2007 dengan bulan posa 2009. Jauh lebih meriah tahun ini.

Ustaz2 Terengganu Memenuhi Selangor dan Lembah Kelang.

Di bawah dinukilkan luahan hati dan perasaan salah seorang pembaca Malaysiawaves. Nada marah beliau sangat terserlah, namun kemarahan beliau ini tidak akan berlaku sekiranya puak2 Fraksi UMNO ini tidak belot dan cuba untuk mensabotaj Pakatan Rakyat Selangor. Saya dapat maklumat juga antara Fraksi UMNO ni terpaksa pindah dari Selangor ke negeri lain kerana mereka sudah mula di boikot oleh jiran-jiran mereka. Mereka dapat lihat betapa jiran-jiran mereka sudah mulai melayan mereka dengan layanan yang dingin

Anonymous said...
Penuh Ust-ust PAS terengganu datang ke Selangor untuk berceramah dan cari makan selepas Pakatan rakyat memerintah. Semua masjid, semua surau bunyi loghat terengganu. Kat gombak tu, dah macam Kuala Terengganu, semua masjid bunyi terengganu belaka. Semuanya Hj Hadi ceramah. Member tanya, berapa Hj Hadi ni boleh berada dalam banyak tempat dalam satu masa ke? Semua ceramah macam hj hadi belaka?

Meluat, nak termuntah. Ceramah kat Selangor, guna bahasa Selangor la, bahasa Standard, jangan guna bahasa Terengganu. Then, kalau tak ada identiti sendiri, baik tak payah ceramah. Tak payah nak tiru-tiru Hj Hadi. Muka tak malu, meniru stail orang lain. Kalau aku nak dengar Hj Hadi ceramah, aku pergi ke Rusila sendiri. Tak payah dengar klon dia.

Saya anak jati Selangor, keturunan Selangor sejak Raja Lumu memerintah Selangor. Saya rasa malu dan tercabar bila mana, geng Terengganu buat kurang ajar kat Selangor nih. Macam negeri Selangor ni dia punya. Ceramah guna bahasa terengganu, lepas tu hasut orang selangor supaya Pakatan Rakyat berpecah belah. Tinggal ajelah kami kat sini, kami tahu mentadbir negeri kami.

Bagus la sejak zaman Pakatan rakyat, ust-ust PAS terengganu datang ke Selangor untuk cari makan. Tetapi jangan kacau kami, Pakatan Rakyat kat Selangor ni. Korang nak buat apa kat terengganu, nak berpeluk dengan Dato Mat Said ke, lantak korang, tetapi jangan export mentaliti korang dan jangan kacau kami rakyat Selangor dan Pakatan Rakyat Selangor.

Nih, Hasan ALi and the geng, kalau nak sangat berwala kan terengganu, pergi berambus ke terengganu sekarang ni, jangan menyibuk duduk kat Selangor. Pru13 jangan bertanding kat Selangor, pergi bertanding kat Alot Limbat. tengok, boleh menang ke tidak.

Sial betul!!!!!
November 6, 2009 10:34 AM


Komen saya : Saya faham perasaan saudara. Saya rasa ada banyak petunjuk yang baik dari nukilan ini. Misalnya :
  1. Minta Ustaz2 Terengganu supaya mengubah dialek bila berdakwah di Selangor. Mungkin mereka baru lagi dan memakan masa untuk menguasai bahasa Malaysia standard dalam pertuturan. Tapi, apa salahnya kalau ubah kerana bahasa Terengganu ni kalau orang tak biasa memang tak faham.
  2. Saya pernah naik teksi dengan isteri saya di Kuala Terengganu dan berborak dengan driver teksi. Isteri saya orang Melaka, satu habuk pun dia tak faham apa yang driver teksi tu cakap.
  3. Pelik pula kenapa takda orang komplen pasal Ustaz2 Kelantan padahal Ustaz Kelantan lebih ramai dari Terengganu di Lembah Kelang ni.
  4. Angkara nila setitik, habis rosak susu sebelanga. Saya yakin ramai ustaz2 Terengganu ni dah nampak kelebihan kerajaan Pakatan Rakyat dan mereka ramai dah tukar pendapat mereka. Saya yakin ramai ustaz2 ni TIDAK menyokong fraksi UMNO dan menyokong Pakatan Rakyat.
  5. Yang menyokong Fraksi UMNO ni bukan orang Terengganu je. Ustaz Mat Zain tu orang Kedah. Duduk Selangor berpuluh tahun, telo Kedah tak boleh hilang.
  6. Bukti jelas, kerajaan Pakatan Rakyat lebih lunak dengan Islam berbanding UMNO/BN
Bagi saya komen ini adalah luahan marah seorang penduduk Selangor kepada Fraksi UMNO yang cuba mensabotaj Pakatan Rakyat di Selangor. Ahli2 PAS haruslah membersihkan PAS dari Fraksi UMNO.

Fraksi UMNO ni umpama bisul yang telah membusuk ke atas PAS yang wajib PAS potong dan buang.

Tulang Besi

16 comments:

Unknown said...

BLOG NI DAH MCM BLOG MUNAFIK. SESAMA JEMAH ISLAM PUN NAK JATUH MENJATUH. SESEORG TIDAK BERSALAH SELAGI TIDAK DIBUKTI BERSALAH. SERAHKAN LA SEGALA KEPUTUSAN KPD KECERDIKAN BADAN DISIPLIN PAS. KORANG ASYIK NAK HENTAM PIMPINAN WAT APA? BESAR SANGAT KE ILMU KORANG? ELOK LA KORANG HENTAM UMNO, KAN ITU LAGI BERFAEDAH???

Anonymous said...

Tak payahlah disebabkan 2-3 orang yang ko tuduh sebagai fraksi UMNO tu berasal dari Terengganu, ko marah seluruh ustaz-ustaz dari Terengganu. Bukan semua mereka macam tu. Pastu ko kutuk Terengganu pulak. Dah laa guna perkataan kurang elok. Nampak sangat kebencian ko pada orang Terengganu. Jangan bersifat kenegerian sangat. Nanti orang Terengganu pulak kutuk orang Selangor. Pastu tak akan selesai...
Apa faedah yang ko dapat dari pertelingkahan tu?
Calm down brother!..

Anonymous said...

AKU SOKONG KOMEN PEJUANG 4.35pm.

asas said...

aku pun orang selangor la ooiii...dari kecik sampai besor aku dok selangor ni...

zaman umno merintah dulu macam sial...usahkan ceramah,kuliah,usrah takde kat masjid...duit masjid pun ajk umno kebas....

dah dekat 2 tahun ni pr merintah selangor...perbezaan..?? langit dengan bumi beb...orang2 kampung yang totok umno dah boleh terima pas...dah mau datang ke kuliah2 ustaz pas...usrah2 anjuran pas...dah mula paham agama...

orang cina,india dah banyak yang respek kat pas...hormat dengan kehendak dan priority org melayu yang menitikberatkan islam dalam banyak hal...tempat aku DAP buat majlis makan malam pun lepas waktu isya...ada baca doa, dan takde muzik....

tiba2 datang asan ali & the geng buat kecoh...cittt...!!! pundek punya orang.....kalu umno yang perangai cam sial tu,takpe gak...ni mengaku pas tapi cam lahanat....

huh.....buat malu kompeni je...!!

Anonymous said...

itu menunjukkan ramainya mubaligh² Islam dr Terengganu...nak harapkan dr anak jati Selangor sendiri, brp kerat yg ader?

yg ade tu pun sibuk kamu nak kondem...sampai tuduh menuduh pro sana pro sini...fraksi sana fraksi sini...

syukur laa ramai dah dtg masjid dan surau dengar kuliah...tapi org selangor kena ingat, 90% golongan muda masih berpeleseran di kedai² mamak, pusat beli belah, merempit dsbnya di waktu maghrib hingga ke tgh malam...ada kamu kesah pasal hal itu?

Unknown said...

Salam

Meluahkan perasaan tu bagus. Kepala yang bengang boleh reda dan setidak-tidaknya orang yang ditegur tahu di mana duduknya. Berterus terang adalah lebih baik dari mulut manis bontot masam!

Anonymous said...

Geng2 ganu ni sbnrnya x reti merintah tu la pasal ganu dpt ko PAS spenggal jer..mlm mula2 diishtihar menang kat ganu blumakat sumpah jd MB la po..dah kecoh rampas kete exco kerajaan lama kat tgh jln..pas tu dh merintah cam koboi jadinya bandar KT..mende lain lg byk x buat tp dok sibuk suruh roboh bulatan penyu la..tukar/pecat pegawai la.. byk la bende yg buat rakyat muak nga geng2 mustapa ali..janji x pernah btul

FaridShah said...

Aku pulak sokong komen MARHAENR..!

Lawan Tetap Lawan

Makmum Bertauliah said...

Wahai pejuang ISLAM...musuh kita bukan NEGERI...bukan BANGSA...musuh kita...siapa sahaja yang MEMBUAT MUNGKAR dan perkara HARAM...dan menghalang SURUHAN AGAMA..tak kira Melayu negeri mana pun...

Dalam mesyuarat Persatuan Penduduk Taman ...aku..tak kira...kalau baik, jujur, jelas tawadhuk..aku sokong jadi wakil...TAPI aku cakap TERANG2..aku sokong BUKAN FASAL UMNO..aku sokong sebab kau memang ada KELAYAKAN..bukan POLITIK WANG..

TAPI kalau jelas orang UMNO...perangai pulak SETAN..minta maaflah...kiamat dunia pun aku TAK SOKONG..apa tidaknya..NAZIR masjid suruh KUNCI masjid cepat2 pukul 9 malam...sebab TAK RETI nak adakan PROGRAM sendiri..

Anak Lenggong said...

ooo..patut laa non muslim dibenarkan ceramah disaf masjid ..ni pendekatan baru kerajaan khalid gagap eks..

tapi yang paling menjalankan dakwah adalah pas dikelantan sampaikan tiada sebuah masjid pun dibina oleh kerajaan negeri..pembiayaan patung budha tu ada laa...sepatutnya kelantan tak dipanggil serambi mekah tetapi serambi myanmar...

Anonymous said...

Dah lebih 20 tahun aku duduk Selangor. Aku memang nak dengar ceramah dari ust. selangor. Tapi susah nak dapat.
Kalau ada pun kat masjid hulu -hulu yang program Yassinnya seakan wajib. Topic ceramah masih bab haid/nifas.

Anonymous said...

dah ini je ruang yang ada untuk luahkan pendapat.. kang buat masjlis dialog..takleh bawak pita rakaman la.. henpon la.. kamera video la.. sumer takleh bawak masuk.. yg tu nak kata apa plak? bukak la minda sket.. - Neo

jit_tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuu

Kalo aku la jadi Pemimpin Tertinggi Pas, aku lelong jer TGHH, Stopa Ali Banggali, Hassan Ali Pencuri, En.Nasha Janggut kontot Cari Makan, Nasrudiin Tantawi al-Mangkuki, en. Harum tapi Tahik tu murah2.....buat sial jer dok dlm jamaah...

Buat abis bores kiter jer dok sokong depa ni...awat la geng ganu x leh nk pakai sngt....aku heran tul....ni mungkin terlebih makan kopok getel zaman kecik ni!!!!!!

KHAK TUIH!!!!

Anonymous said...

Aku rasa tuan punya blog ni pun akan dapat "saham" daripada komen2 yang ditulis di sini. Bahagian tulisan penulis sendiri tu lebih2 lagilah. Dah bermacam-macam adu domba aku tengok kat blog ni.

Fikir akhirat bro...jangan fikir politik fraksi Umno, Unity Govt, Hasan Ali, Mustafa Ali, Nasa dll sahaja. Walaupun ko akan berhujah apa yang ko buat ni untuk 'saham akhirat', tapi ko perlu ingat "MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA".

almalek said...

kau org dengarlah penipuan tulang besi tu, dia benci kat org ganu, sebab masa pas menang kat ganu dulu dia tak dpt harta pun, dia balik selangor sebab dap dah bagi dia hasil, suara dia kt ganu ni dh tak laku sebab tu dia balik selangor, buat laman web kononnya ada le pembaca laman web dia lontar pendapat pahadal dia buat sendiri, penipu besaq betul le hang ni tulang besi, ayat-ayat yg sama je guna kpd org terengganu perkauman sungguh tulang besi, berambus le kau org selangor org trg tak lapar pun kalau tak cari makan kt ganu, kau boleh peluk teresa kok dan ronnie liu tu, kau kan umno, tapi tak ngaku,

Mr Joker said...

almalek - kepala hotak kau sebijik macam kepala hotak UMNO/Beer eNd...

Kau tau harta je kan..?

Stupid..!