"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, November 24, 2009

Isu PMBK Selesai... Muhasabah Diri Pada Yang Berkenaan...

Akhirnya tengahari kelmarin, atas kebijaksanaan TGNA, selesai juga isu dalaman PMBK seperti yang disiarkan disini...

Aku tak nak ulas panjang berkenaan dengan berita diatas, cukup dengan perkataan "Alhamdulillah".

Sedikit teguran pada sahabat-sahabat blogger yang sebelum ini agak "extreme" dalam menukilkan perasaan dan pandangan masing-masing dalam isu ini. ada antara mereka yang melabelkan Husam sebagai "Bokbong". dalam bahasa luarnya (bahasa Malaysia) Bokbong ni ialah salah satu dari spesis "musang".

Agak kasar bahasa itu dan kalau diikut pada kenyataan TGNA disini -
  • “Husam ini Allah buat bukan untuk Kelantan sahaja tapi untuk Malaysia, budak yang cerdik, pengalaman banyak pemikiran jauh ke depan. Rakyat Kelantan banyak terima buah fikiran yang baik daripada Husam termasuk ambil balik tanah Felcra yang banyak, wujudkan sistem kifalah, yang memberi kebaikan kepada yang hidup dan orang kurang upaya,”
Itu kenyataan TGNA dan bukannya "rekaan" semata-mata.

Jadi, sebagai blogger yang "mengaku berdiri teguh" dibelakang kepimpinan TGNA tetapi disebaliknya tanpa rasa hormat pada TGNA, telah melabelkan Husam dengan gelaran sedemikian yang dilihat "amat bertentangan" dengan kenyataan, pendirian dan pandangan TGNA, aku amat-amat berharap supaya "yang berkenaan" supaya menginsafi diri.

Kalau rasa perlu, mohonlah maaf pada yang dilabel sedemikian rupa dan juga pada TGNA. mohon maaf pada "yang dilabel" kerana kesilapan korang dan juga mohon maaf pada TGNA kerana "tidak menghormati" pendirian dan pandangan TGNA terhadap pemimpin yang anda gelarkan demikian.

Kita berada dalam satu lorong yang sama, perjuangan yang sama dan pihak yang sama iaitu yang mendokong perjuangan Pakatan Rakyat dan orang-orang yang anda gelarkan demikian dipandang tinggi oleh TGNA... ingat kata-kata TGNA -
  • “Husam ini Allah buat bukan untuk Kelantan sahaja tapi untuk Malaysia"
Ingat juga pesanan TGNA pada anda ketika anda mengadap rezeki bersama TGNA -
  • "Anta maghi smulo lepah nih. Ana nak bloggers tulong perjelah duit ehse pitih ehse yang geger dale media kato kerajae Pusak nok buwi".
Pada aku, bila TGNA meminta anda untuk perjelas isu "wang ehsan", bermakna TGNA mahu anda bekerjasama dengan Husam dan rakyat Kelantan dalam memperjuangkan Hak Rakyat Kelantan.

Bukankah isu "Royalti Minyak Kelantan" selama ini mendapat perhatian hasil usaha EXCO Kerajaan Kelantan iaitu Husam dan diputar-belit oleh UMNO dan cuba menggantikannya dengan "wang ehsan"..?

Ayuh rapatkan saf...

21 comments:

Kuda Perang said...

Ya ayuh rapatkan saf.. jangan sesekali biarkan saf kita diterobosi musuh!!!

azman kamarul said...

Luruskan saf dan rapatkan saf..kemabli ke pangkal jalan, jagan biarkan musuh kita memperkotak katikkan kita semua....

wirautama said...

cis! topeng perak.. berlakong baik konong.. sudahlah mamat..

dino.yp@gmail.com said...

ayuh rapat dan luruskan BARISAN (sah) ! Keluar dari bulatan !

Anonymous said...

blogger PR yg mengata Husam macam2 itu, anda sudah termasuk perangkap yg dipasang BN. Tahniah kpd anda yg kononnya blogger pembela PR.

Piiiraaahhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!

cyrill said...

Rapatkan saff dan mari kita sama2 kuburkan BN..biar anak cucu kita xtau ape itu BeEnd

Anak Lenggong said...

Betul la bagai yang dikata nik ajis ni pun manusia biasa tak boleh lari daripada kroni..tamakkan kuasa..bongkak ..dan iri hati..kes menantu pun sampai big dady daripada pusat turun untuk kasi nasihat..orang utara kata ketegaq betul nik ajis nis...

"Bagi saya, beliau (Nik Aziz) bukan lagi Mursyidul Am tapi Mudalilul Am (Penyesat Umum). Beliau orang yang sesat, itu hakikatnya,” - Tok Guru Ayah Hj. Lah, Pengasas Pondok Geting, AMT Persatuan Pondok Kelantan.

Anonymous said...

pergh...cerdiknya husam kusam ni...mcm2 projek dikelantan berjaya kl husam yg uruskan...

hebat2 husam ni....

tabung kifalah tu sblm org nak mati duit dah sampai ke tangan si waris,syukur waris si mati bleh jgk guna duit tu utk uruskan pengebumian!!!!!

pokok2 depu di kelantan dkt dgn trafic light pasir tumboh tu tunggu mase je nak buahkan hasil,kaya la kelantan lpas ni jual minyak depu di trafic light pasir tumboh tu..!!!!!

projek kambing jamnapuri husam pun nampak nak buahkan hasil dah..gemuk2 blako kambing2 dr projek husam tu..boleh dah nak buat eksport ke pasaran antarabangsa,kaya la kelate lps ni..jadi pengeksport kambing terbesar di dunia!!!!!

Balak di lojing pun besar2 blako lagi,bagus husam ni...tebang sikit2 je takut balak habis!!!!

syeda said...

nak komen komenlah tetapi akhlak jari jemari tu kenalah jaga kerana ia akan menjadi saksi diakhirat nanti, ingat tu selalu sabelum menggunakan jari jemari tu (contoh: memberi gelaran kepada sesorang yang kita komen tu!).

Anonymous said...

hahahhah.. maaf lah.. klu kena kat BN, semua kutuk kaw2 punyer, bila dah kena kat org sendiri.. suh guna bahasa yg elok2 plak.. hahahahaha.. kelakar2...

btol2, gunakan bahasa yang cantik2 klu nak komen org pown..

tp satu kes lagi :

kengkadang duk elok dengar ceramah agama.. katanyer " jgn mengumpat, jgn mengata org"..

di peretengahan ceramah agama tu tetiba terselit bahasa yg kurang elok di dengar, duk mengutuk org sana sini..

ha.. mcm mane plak tu?

ustazah2 yg duk kerja kat PASTI, rasanyer setiap rabu ada ushrah.. ha.. kat ushrah ni la jugak duk tambah dosa.. ishk3.. tudung labuh semua tu..

mungkin segelintir je kan.. x pe2..

apa2 hal pon.. apa yg PR buat semua betol, yg BN wat semua salah..

itu yg pasti... hahahahahahah

al-khattab said...

ALLAH BERKATILAH PIMPINAN KAMI TUAN GURU NIK AZIZ NIK MAT DAN YB HUSAM MUSA DEMI MALAYSIA DAN ISLAM YG TERCINTA....

TAKBIR!!!

Anonymous said...

Cerdik Husam pun takleh lawan tahap kecerdikan pemimpin BeerN mcm Khir Toyol, Mahadead, Najis, Bik mama, Jarjis Bontot, Mudin Beer, Azalina tomboy, Deris Natang dll.

Depa patut dapat PhD sebab kelebihan merembat hasil negara utk diri sendiri & kroni tanpa ditangkap... pemimpin negara lain patut belajar dari mereka ni semua teknik merembat nih.

Dan yg lagi penting, mereka ni cukup cerdik dlm hal2 memperbodohkan pencacai mereka sehingga ke tahap seperti lembu...

Syukur aku bukan salah seorang darinya :)

Anonymous said...

bila tok guru puji husma korang pon melompat bukan main

bila tok guru puji arifahmi korang bantai dia gak..skali ngan tok guru korang kutuk sebab kononnya tanak dengar cakap blogger yag perasan hebat

bila tok guru kata puas hati ngan semianr n tak mintak lagi egm korang tetap tanak terima. nak tnjuk lbh pandai dr tok guru

kata sokong tok guru, tpi perangai hiporit. sokongan bermuka-muka, perasan hebat n nak tok guru ikut cakap korang je

tu yg blogger macam kicdhusam pon besar kepala. masalah yg disetelkan hadi awang ni pun dia nak ngaku dia yg setelkan

kerana blogger bangang yg berlagak hebat macam korang la umno anjing tak payah buat keje. diaorang relek je tgk blogger tak guna macam korang jadi tukang meruntuhkan kerajaan islam

taik la lu blogger bangang. sama taik macam umno najis gak

bukan ahli parti said...

Betul la bagai yang dikata nik ajis ni pun manusia biasa tak boleh lari daripada kroni..tamakkan kuasa..bongkak ..dan iri hati..kes menantu pun sampai big dady daripada pusat turun untuk kasi nasihat..orang utara kata ketegaq betul nik ajis nis...

"Bagi saya, beliau (Nik Aziz) bukan lagi Mursyidul Am tapi Mudalilul Am (Penyesat Umum). Beliau orang yang sesat, itu hakikatnya,” - Tok Guru Ayah Hj. Lah, Pengasas Pondok Geting, AMT Persatuan Pondok Kelantan.

-----------------------------------

salah satu statement dr mereka2 yg kecewa x brjaya menjatuhkan TGNA. sekarang diaorang dh uph satu lagi pencacai baru nama di tok guru ayahpin hj lah. kesian pencacai semua. TGNA bergantung harap dgn allah swt tp korang bergantung harap ngan najib. mana le najib tu boleh lawan allah swt. najib nk lawan bini dia sebab hukum tutup aurat pun x brani...ha...ha...ha...bacul.....

Anonymous said...

Dahsyat sekali pegangan NA smpai pemimpin pusat kena turun bgi nasihat baru nk ikut,..

Pada hal ikut logik pun bleh setel,.

Lantik menantu jadi CEO,.. tentu menimbulkan kontrovesi di masa depan,.

Terima tajaan haji (bernilai rm65k-wow!!!) dari ahli perniagaan,. bleh menjemput SPRM menyiasat

Beginikah yg dikatakan pemimpin yg berpandangan jauh,.????

Spt biasa,..yg salah tetap UMNO

Anonymous said...

Golongan muda hari ini adalah kumpulan yang kritikal kerana peluang mereka untuk terdedah kepada maklumat adalah lebih baik. Mereka lebih berpendidikan berbanding generasi lama. Mereka membuat penilaian dengan analisis dan penelitian.


Ia berbeza dengan sebahagian besar generasi lama yang menelan bulat-bulat segala maklumat yang datangnya dari penceramah-penceramah Pas dan mempercayainya seolah-olah satu kepercayaan agama.

Anonymous said...

aku sokong ko anon 3.21pm. sbb tu ramai anak muda yg celik ilmu tidak menyokong bn yg semakin lama semakin korup dn x brtanggungjawab.

Anonymous said...

Jai@Miri
anon UMNO,,,kalau tak sudi tu yang busuk pon kata wangi...pemimpin unmo kan maksum...

Hang Tuah said...

...

Anonymous said...

Salam tuan blog, tolong siarkan,

KISAH KEZALIMAN DAN PENYELEWEGAN DI MPKB-BRI , KOTA BHARU, KELANTAN

Salam, Saya mewakili kawan saya, seorang pekerja kelas (“hamba abdi”) kelas bawahan di MPKB-BRI .. Majlis Perbandaran Kota Bharu- Bandaraya Islam”.

Disuruh kerja overtime tapi tanpa gaji..

Sungguh kasihan saya melihat kesengsaraan kawan saya dan keluarganya akibat Penyelewengan pihak atasan (pihak pengurusan) MPKB-BRI…KONONYA SERAMBI MEKAH…BANDARAYA ISLAM.

UNTUK MAKLUMAN PEMBACA, KAWAN SAYA INI TIDAK MISS PANGKAH PAS DAN BUAT KERJA2 BANTU PAS (TANPA UPAH) SEWAKTU SEMUA PILIHANRAYA UMUM/KECIL.

INIKAH MODEL MAJLIS BANDARAYA UNTUK NEGERI PAKATAN RAKYAT ???

Senarai kezaliman MPKB-BRI kepada kami :

1. Kami diarahkan buat kerja lebih masa (OVERTIME) tanpa dibayar gaji. Kami hanya diberi cuti gentian…INI AMATLAH ZALIM DNA KEJAM.

2. Pihak atasan MPKB-BRI pergi melancong “melencong” beramai-ramai ke luar negara seperti Dubai, Belanda, Australia dan lain-lain atas alas an “Lawatan Sambil Belajar”TETAPI TIDAK MAMPU BAYAR GAJI OVERTIME PEKERJA KELAS BAWAHAN MPKB-BRI.. hanya 1 benda sahaja perubahan yang ada di MPKB-BRI.iaitu pensrukturan system jalan raya / aliran trafik di MPKB-BRI.

3. MPKB-BRI SUDAH PAPA KEDANA..BANYAK HARTA MPKB-BRI DIJUAL..MALAHAN BANGUNAN MPKB-BRI SEKARANG ADALAH DISEWA DENGAN PKINK.


Untuk pengetahuan semua, banyak bos-bos besar, ahli –ahli majlis di MPKB-BRI adalah bersikap / berperangai kuk besi ..firaun kecil.

Kami terpaksa guna saluran ini kerana kami sudah tidak PERCAYA kepada Exco yang memegang portfolio MPKB-BRI, ahli-ahli majlis MPKB-BRI , pegawai-pegawai atasan / pengurusan MPKB-BRI


Kami diugut akan dipecat / dianiaya oleh gangster kolar putih MPKB-BRI jika perkara ini ke pihak kerajaan negeri / awam.

Kami nekad akan memangkah UMNO dan menumbangkan PAS di kelantan dalam PRU 13 jika suara rintihan kami ini tidak diambil kesah oleh pihak kerajaan negeri kelantan.

Semoga rintihan kami ini mendapat perhatian Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, selaku Menteri Besar Kelantan, exco dan adun-aduan sekalian.

Bukan untuk tapi,kami mahukan “KEADILAN .. PEMBELAAN”

KAMI HARAP PENTADBIRAN MPKB-BRI DIPANTAU SECARA KETAT DAN KALAU BOLEH ROMBAKAN SECARA BESAR-BESARAN DI MPKB-BRI WAJIB DILAKUKAN OLEH MENTERI BESAR KELANTAN TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ. KEPADA DATO HUSAM, KAMI HARAP ANDA DAPAT BERTINDAK, WALAU KAMI TAHU INI BUKAN PORTFOLIO ANDA.



KAMI SAYANGKAN PAS PERINTAH NEGERI KAMI,,

KAMI BARU BERANI BERSUARA KERANA MELIHAT ADA SINAR SELEPAS PERGOLAKAN DI PMBK.

KALAU TAK BERTINDAK SEKARANG, NECAYAA PRU 13, PAS TUMBANG DI KELATE,, DAN KAMI LAH YANG AKAN TUMBANGKAN PAS

HARAP DISIARKAN DAN DI AMBIL PERHATIAN.


INSAN KECEWA DENGAN MPKB-BRI
KOTA BAHRU, KELANTAN

Anonymous said...

Ini berkaitan dengan posting Insan kecewa kat atas tu:

Ciri2 org berbohong:

1. Mengatakan apa yg berlaku bukan ke atas dirinya.. tapi kawannya. Dia hanya nak tolong.

2. Menegaskan yg dia bukan ahli mana2 parti/kumpulan sasarannya.

3. Menyatakan yg dia diugut/dibunuh atau keluarganya akan merana jika membocorkan rahsia.

4. MENGATAKAN YG AKAN MEMANGKAH PARTI UMNO sebagai balasan... sahih ini pecacai BeerN punya kerja nak menipu.

Kenapa aku kata dia menipu??

Jika seseorg tu memang tertindas, beliau akan mahu penyelesaian segera kepada masalahnya. Jika benar tertindas, 100% pasti org itu akan berjumpa polis, membuat laporan & meminta perlindungan jika benar diugut.

MENGAPA HARUS TUNGGU SAMPAI PILIHANRAYA (PRU13) UTK MEMANGKAH UMamakNO JIKA BENAR-BENAR DITINDAS?? Sanggup kah jika anda sendiri menanggung derita selama 2 tahun lagi kerana menunggu pilihanraya??

Apa pun, nice try... cuma org yg banyak sangat baca Utusan Meloya & dengar berita TV3 suku je yg pecaya. Berapa dapat buat cerita palsu ni woi?? banyak tak? Aku nak join gak la. Boleh buat beli lembu korban raya aji... kah kah kah.