"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, November 17, 2009

Rakaman Dialog Siri 2: Perbincangan Dengan UMNO Adalah Lantaran Islam Dalam Bahaya Di Bawah Pakatan Rakyat

Klip ini memberikan kita gambaran bibit2 perpecahan berlaku dalam PAS. Bagaimana hanya dalam satu bulan sahaja pemerintahan Pakatan Rakyat, mereka sudah mulai mengadakan kertas kerja untuk mengadakan perbincangan dengan UMNO? Begitu anti Islam sangatkah Pakatan Rakyat sampai baru sebulan beroperasi, sudah teruk anti Islamnya?

Heran juga saya, kerana kalau benar tiada usaha menubuhkan sebuah kerajaan dengan UMNO tetapi mengikut pengakuan Ustaz Ahmad Awang:
Ertinya, usaha yang dikatakan mahu "berbincang dengan UMNO ini" adalah lanjutan dari usaha mereka2 ini mahu menubuhkan kerajaan dengan UMNO sebelum ini.

Pokoknya pergerakan kepada UMNO telah bermula sejak dari mula lagi. Dan tiada salahnya mereka-mereka yang mahu menentang usaha ini dalam PAS yang dipanggil "kumpulan erdogan".

Point terakhir dalam isu ini, mengapa tidak idea ini dibicangkan di peringkat Dewan Harian PAS Pusat? Mengapa dibawa ke Syura, tanpa merujuk kepada Pengerusi Majlis Syura serta terus dilaksanakan "keputusan itu".

Malahan kita pun tidak tahu apa keputusan sebenarnya kerana minit mesyuarat Syura tersebut tidak pernah dibentang kepada AJK PAS Pusat atau Dewan Harian hatta pada Mursyidul Am sendiri.

Soalnya lagi, BENARKAH ISLAM DALAM BAHAYA DI BAWAH PAKATAN RAKYAT? Kenapa hanya Selangor sahaja yang komplen? Kenapa tidak Perak? Kenapa tidak Penang?

Kenapa sepanjang hayat kerajaan PR Perak yang pendek itu, tiada kedengaran apa-apa permasalahaan dari segi Islam dan perjalanan Islam di sana?

Kalau ada pun komplen dari PAS Pulau Pinang, hanyalah mereka merasa mereka dipinggirkan, namun kita tak dengar komplen bahawa Islam ditindas di sana.

Nantilah kita akan hurai lagi pendedahan-pendedahan ini, inshaalah.

Untuk "download", sila klik di sini.

Nota: Rakaman Youtube akan dikeluarkan petang atau malam ini.

Bhg 1
http://www.youtube.com/watch?v=4lzTSm7f-CM


Bhg 2


Tulang Besi

11 comments:

lurus said...

aku x nmpak ape bahayanye islam dlm PR. sbb PR diasaskan atas dasar kesamarataan kpd semua rakyat negara ini. manusia dh bnyak mencipta sistem utk kesamarataan ini spt demokrasi, sosialis dan mcm2 lg tp semuanye menemui jln buntu. Islam adelah kesamarataan dan keadilan yg hakiki. itu janji Allah SWT pada makhluknye. kesimpulannya pemimpin PAS dan pemimpin yg beragama islam dalam PR mesti menterjemahkan Islam sbenarnya dlm setiap keputusan dan gerak geri. mana2 yg pernah trlajak tu patah balik la. Para sahabat rasulullah dan syuhadah asalnye juga mereka yg sesat tp bila mereka kenal islam dan ikhlas utk berubah hasilnye skrg mereka sudah berada didalam syurga. berubah lah semasa nyawa dikandung badan. wasalam.

Anak Bugis said...

Yang takut adalah orang Melayu yang menjadikan Umno ibarat pengganti agama dan pegangan hidup..

Anak Lenggong said...

Memang laa tak takut pun tak nyosaa joo..sebab didalam Penipu Rakyat..pas hanya jadik pacacai DAP dan Nuar sahaja...tak boleh nak bersuara langsung...bila disergah oleh nuar dan cina dap..terus kecut teloq...Bila nak waktu kempen pilihanraya baru lah nampak monyet2 pas berlari-lari kat tengah jalan sambil melalak cam kerasutan hantu...

matkambing said...

umno akan terus memainkan isu ug ini untuk menarik sokongan orang melayu yang tak tahu hujung pangkal isu ini. isu ini akan terus dimainkan sehingga ke pru13 nanti. penyokong pr hendaklah terus menerangkan keobrokkan yang telah dilakukan oleh umno kepada orang melayu dan rakyat malaysia supaya mereka tak mahu lagi kepada umno. perjuangan belum selesai selagi umno tak dijatuhkan!

Anonymous said...

Ha ha ha he he he…ANWAR TAK RETI APA PUN EKONOMI..SABDA : Mahated orang suruhan BN Umngok yang diheret kesana kemari sekarang…ludahlah ke langit TED ooooiiii…AKU SETUJU…ini MENGESAHKAN UMNO parti TERBODOH dalam dunia dan akhirat…17 tahun ANWAR dalam UMNO dan jadi berbagai MENTERI termasuk MENTERI KEWANGAN di bawah DAGU..Al Nyanyuki MAHATED menjadi Presiden UMNO terbangang…Anwar tak reti apa2 ekonomi…Mahated tak ajor ke ANWAR tu menteri kau sendiri…PATUTLah orang MELAYU ketinggalan dalam EKONOMI..kecuali UMNOPUTERA…gampang…MAHATED hanya doctor biasa RETI ke EKONOMI…

Anonymous said...

Kalau nak tau siapa wahabi, yang pakai kopiah putih tulah ulama2 wahabi gila babi.

Dah dapat kuasa dan mandat dari rakyat sanggup pula mereka mengkianati rakyat dan bersekongkol dengan umno yang kafir tu. Kalau umno tu dah kafir macam kata haji hadi, aku hairan pasal dia berkawan dengan kafir laknat. Jadi tak hairanlah mereka semua nak jadi kafir harbi.

Anonymous said...

Hangpa semua mcm org munafik(MACAM),bila rakyat dan bagi amanat dan kepercayaan pada hangpa,terus hangpa duk bincang mcmana nak khianati rakyat,oleh kerana kepentingan politik dan jawatan hangpa..Jgn duk buhung lah yg hangpa bincang atas kepetingan rakyat dan org islam..Dah kami bagi amanat,hangpa khianati..Aku tak sokong PAS,tak sokong DAP,tak sokong PKR,tapi aku dan peer aku sokong gabungan PAKATAN RAKYAT yg bersatu untuk mengubah Bio POLITIK di Malaysia yg telah lama di Khianati oleh UMNO BN.Kami kebanyakannya tak ambil POT pasal politik,tapi asbab kes penangkapan ANuar Ibrahim telah mengerakan kami golongan student dan golongan muda untuk terlibat sebagai penyokong perubahan di Malaysia,dan asbab kebangkitan golongan muda dan student sepetri kami lah,kita dapat melihat sedikit perubahan dan BIO politik di Malaysia pada pilihanraya yg lepas,Namun kami amat kecewakan dgn parti PAS yg kebanyakannya dipimpin oleh golongan yg sebenarnya HIPOKRIT dan tak jauh bezanya dgn Pemimpin2 UMNO BN yg ada sekarang.Oleh kerana sikap pemimpin PAS yg sebigini kini telah membuat kami jadi tawar hati dan kami rasa kalau mcm ni lah keadaannya,lebih baik jika kami sokong dan kekalkan pemerintah yg ada sekarang,kerana seteruk-teruk mereka pun..tak lah guna alasan agama untuk kepentingan politik meraka..Wallahu`Alam

Anonymous said...

Kalau kita mengimbau kembali sejarah pilihanraya umum ke 12 yang lalu, jelas sekali pemimpin PAS keseluruhannya jadi sasau menerima kemenangan diluar jangkaan. Ada yang pendek akal, ada yang panjang akal dan ada yang hilang akal. Semuanya mengaku ulamak..

Dulu berdolak dalik kata tidak ada pertemuan dengan UMNO tetapi mengapa sekarang Nasharuddin Mat Isa menerangkan memang wujud pertemuan dan berbincang dengan UMNO kepada blogger PAS dan UMNO...?

Apa tujuannya... mengatakan bahawa semua pemimpin PAS terlibat dengan pengelibatan kerjasama PAS-UMNO..?

Kita boleh mengatakan bahawa tindakan Nasaruddin sama seperti Hassan Ali sebagai mempertahankan diri dari dituduh oleh orang ramai sebagai pengkhianat dalam parti...

Maksudnya kalau nak tuduh dia sebagai pengkhianat maka kita mesti tuduh juga semua orang yang telah disebutkan namanya juga sebagai pengkhianat parti....

Mempertahankan maruah diri tidak salah malah ia diwajibkan bagi setiap orang yang bermaruah.

Tetapi menjelaskan pekara sebenar ditempat awam ianya dilihat sebagai membuka pekong parti kepada pihak musuh.

Ramai diantara ahli PAS ingin tahu kedudukan sebenar berkaitan perbincangan dan cadangan berkerjasama dengan UMNO.

Mengapa tidak dibincangkan dalam mesyuarat khas parti berkaitan dengan isu yang dibangkitkan sebelum ini. Sudah dilakukan atau pekara itu tidak pernah berlaku..?

Pemimpin PAS yang sedia ada ini bodoh atau bangang...? Bagaimana nak memerintah orang-orang jenis aku ini yang kurang beragama tapi bijak menipu, berani merompak dan membunuh...?

Joint pemimpin UMNO berdangdut di Jalan Ipoh sudah pasti masuk syurga......

Anonymous said...

Sokong Anon 7:22. Aku pun bukanlah ahli PAS mahupun UMNO. Ketika PRU12 aku didlm golongan pengundi atas Pagar yg memang xambik pot pun pasal politik. Dengan hati yg berkobar2 aku mengundi PR pada PR12 kerana kelembapan DolahBadawi yg selalu tido dan sgt xefektif dlm mempimpin negara. Paling cukup menyampah BN yg berkempen ketika itu menggunakan saluran TV utk menyampaikan propaganda mereka sehinggakan rakyat meluat dan merasakan ianya sgt tidak adil kepada pihak pembangkang.

Namun apa yg berlaku hari ini sgt mengecewakan. Pemimpin PR terutamanya pemimpin PAS sudah lupa akan undi2 dari golongan atas pagar ini. Ingatlah kami bukannya anggota PAS mahupun UMNO. Apabila kami menyampaikan komen2 dan pendapat kami yg tidak menyokong dasar PR mahupun PAS, kami terus dicop pencacai UMNO ataupun talibarut kerjaan. Ingatlah bukan semua yg memberi pandangan dan komen menghentam kepimpinan PAS itu adalah pencacai UMNO mahupun cybertroopers UMNO. Kami cuma meluahkan kekecewaan terhadap PR yg sekarang masih berperangai PEMBANGKANG sedangkan sudah berjaya menguasai beberapa negeri tetapi masih tidak pandai mentadbir,cuma menyalahkan kerajaan terdahulu jer. Sesungguhnya kami sgt muak dgn perangai mcm ni.

Bukalah mata ahli PAS semua. Kemenangan PRU12 adalah undi protes tehadap BN dan kelembapan Badawi. Org Melayu da berpecah-belah skrg. Pecayalah org Melayu tidak akan mempercayai dan perjuangan DAP. Tindakan PAS bersekongkol ngn DAP sgt menyedihkan pengundi Melayu yg mengundi PAS dahulu. DAP terang2 tidak mahukan syariah islam terbina di Malaysia ini. Hak Melayu semakin terkikis dan ekonomi org Melayu masih ketinggalan lg. Sy juga cukup meluat apabila Nizar menjadi kambing hitam kepada adik -beradik komunis Ngeh & Nga. Mujur Nizar dah bungkus, kalo x habis seme KgBaru Cina dpt pajakan tanah 999tahun. Itu belum lg Ustad Ronnie yg suruh pulang balik beer kat 7-11. Ingatlah xder faedah bekawan ngn DAP, yg jadi beruknya tetap ahli PAS yg telompat2 dan berdemo sana sini utk perjuangan PR. Mana ahli DAP dan PKR? Xder plak dorg sebuk bekempen kat PRK xpun sibuk2 pegi demo. Bukalah Mata oii!

Tunggula PRU13 plak. PAS mungkin tersungkur pula kali ni. Pengundi atas Pagar kemungkinan akan memprotes PR seperti mereka lakukan tehadap BN pd PRU12. Lg satu kpd blogger PAS, xpyhla menghentam pemimpin kamu sendiri. Aku rase pendedahan demi pendedahan boleh memecah belahkan anggota PAS sendiri...Apa rasenya kalo org luar buka PAS bace blog ni? Ini boleh mendedahkan lg kepincangan yg ada pada PAS kepada org umum. Renungkanlah.. Wslm

Anonymous said...

Salam,

Aku ni blurr sikit laa ... dalam rakaman tu .. sapa yg tengah bercakap tu?

HaHs said...

Sorry bro!

ganggu korang bergaduh.

Aku xfahamlah. Aku excited nak dengar dan lihat dgn mata kepala aku sendiri video clip di atas sbb ada penyokong fanatik tu kata fitnah dan persepsi dan hujah dia asyik mintak bukti serta serahkan pada JK Disiplin sedangkan semua org dah tau cerita ni dan dah basi. Tapi bila aku playkan dua2 v clip tu, tak kluar video dan suarapun. xkanle pulak speaker aku atau komp rosak. aku baru play sidang parlimen isu kereta tua ok je. yg aku nampak still image 3 pemimpin hebat sedang bertimpuh dan tersengih serta pemimpin hebat mengiringi Khairi yg kena wawancara dgn wartawan dlm satu majlis.

Aku sebenarnya malas nak layan lagi hal segelintir pemimpin pas ni. Tapi tak boleh gak sbb aku sayangkan jamaah kita dan tak nak ia lesu serta porak peranda. Ada yg alert gak dgn teguran dan nasihat, ada yg defensive dan ada yg tak boleh accept. Kalo yg boleh terima tu cpt2 lah berubah, pro aktif dan beriltizam memimpin dan memberi arahan kita bersatu dgn kuasa yg ada. Counter balik dgn bersungguh2 hentaman pihak musuh dan atur strategi yg baru utk jamaah sbbnya Jamaah hebat dan kuat seperti Ikhwanul muslimin, Hamas, Masyumi biasanya dipacu dan dipimpin oleh tokoh yg hebat peribadi dan visi serta tajam pemikirannya. Kita pun nak mcm tu.

Tapi masalahnya pendekar2 dan askar diorg ni yg taksub dgn pemimpin2 melebihi parti tu lebih kuah dari sudu. Sampai maki hamun, tuduh dan fitnah berbakul2 dan doakan kita yg bukan2. Kalo kita ni sokong UBN atau bersekongkol dgn diorg, mcm patut gak!. Tapi kita yg berkerat rotan, alert dan melindungi parti dan pakatan rakyat disamakan dgn puak sana. Ke diorg yg tak sedar diri?

Maaf! 1 lagi soalan. apa planning Ustaz Nasa utk Pas tawan Sabah dan Sarawak yg diumumkan masa pemilihan Muktamar yg lalu. Lps menang senyap je! Topik lain plak yg kluar. Korang boleh bagitau aku x?