"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, November 26, 2009

Kursus BTN: Kerajaan Selangor Halang Hadir

mStar Online lapor -
  • Kerajaan Negeri Selangor hari ini memutuskan bahawa semua penuntut di Institut Pengajian Tinggi (IPT), yang dimiliki oleh kerajaan negeri itu tidak dibenarkan mengikuti kursus Biro Tata Negara (BTN) yang dianjurkan oleh Kerajaan Persekutuan berkuat kuasa serta-merta.
  • Arahan tersebut turut melibatkan kakitangan jabatan Kerajaan Negeri dan pegawai dari anak-anak syarikat serta syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang terletak di bawah bidang kuasa Kerajaan Negeri. Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr Halimah Ali berkata, perkara tersebut telah diputuskan dalam mesyuarat exco di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini pada Rabu.
TPU - Mintak tolong mana-mana wartawan "media perdana" pergi mintak pandangan "Acan Ali" dalam hal ni ye..! jangan lupa tau... aku nak dengar sangat-sangat komen "lidah UMNO/Beer eNd" yang Stopa Ali & the geng sayang sangat-sangat ni.

Mesti "HOT"..!

10 comments:

PUTRA MERDEKA said...

itu lah jiwa pembangkang! apabila ada usaha untuk memberikan didikan kepada rakyat mereka sekat, tak heran kuda belang taksub PAS, PKR dan DAP terus dalam kegelapan,
kalau ko orang memang telah berjaya membina keyakinan rakyat apa yang ditakutkan dengan ceramah dan kursus,
malah kursus dan ceramah untuk membina peribadi agar dapat menjadi penyumbang kepada pembangunan negara dan negeri
tak macam PAS dan PKR serta tuhan politik ko orang DAP yang hanya tahu berceramah politik-politik-politik
itu sebab anak bini pun boleh ditalak3 kerana politik
bangang betul la puak ko orang ni
sedarlah!
ambil semangat hari raya korban untuk insaf menyedari bahawa jihad yang sebenar ialah membina diri dengan perjuangan mulia lagi suci... itu baru nama berkorban, bukan macam lembu, kambing, unta yang lebih mulia kerana ada nilai dalam ibadah korban.
ko orang korban apa? semakin terkorban ada la....
sesat lagi menyesatkan!!!

Anonymous said...

BTN lagi la bangang..selepas era pemecatan DSAI, antara isinya ialah memburukkan DSAI.. apa bendanya tu? kalau nak naikkan jatidiri pun, tak perlu burukkan org lain.. tak sepatutnya BTN jadi medan untuk mempengaruhi minda peserta untuk menyokong BN semata-mata... - Neo

Anonymous said...

buat loya tekak aku jer dgr ceramah btn ni..nak sahkan jawatan pun nak kena btn..wat rugi duit rakyat jer dok byr kat askar,polis pencen yg jd komandan btn..baik bg kat org miskin..

Anak Bugis said...

Kalau yang tak pernah mengikuti BTN, tak akan faham kenapa N.Selangor mengharamkan k/tangan mereka.. tp aku setuju 10000% setuju, aku salah sorang yang pernah dan mungkin juga satu2nya yang "gagal" kerana tak layak mendapat sijil dan diarahkan utk mengikuti sekali lagi.. bagi 1 juta pun aku tak nak.. hehehe

Toyo Underwear said...

Memang patut pun...BTN cuba memutar belitkan rakyat...kalau hangpa pi hangpa tau ler...yang tak pi mana nak tau...BTN ni senjata halimunan Umno.

Anonymous said...

putera merdeka, apa yang hang melalut tu.pandangan bodoh

Anonymous said...

sahabat semua, saya dah 3 kali menghadiri kursus anjuran btn.dari guru biasa sampai dan jadi gb. tak ada cerita lain, balik2 cerita kerajaan baik dan musuh kita parti pembangkang.

Anonymous said...

Bagus, Ts khalid. Jangan bagi muka pada puak kafir umno tu dari menyebarkan fahaman sesat asabiyyah dan wahabi mereka pada rakyat. Kalau puak UG nak sokong biar mereka jadi kafir.

Anonymous said...

anonymous??ko ni islam ke ape??
suka ati je ckp orang kafir, ajaran sesat!!
ko ni cikgu ke??
sape byar gaji ko??
ko bg ank bini ko mkn duit orang kafir la ye..
cikgu sekolah mna la bodoh sangat ni...

tenken said...

buang masa, buang duit dan buang tenaga..banyak lagi benda lain yang boleh dibuat selain dari duduk melapuk 2-3 minggu kat kem..umno bangang..