"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, November 16, 2009

Musim Membantai Pakatan Rakyat..!

Seawal sebelum Pilihanraya Kecil Bagan Pinang, kebanyakan blog-blog pro Pakatan Rakyat secara drastik telah berubah dari membantai UMNO/Beer eNd, kepada membantai pimpinan Pakatan Rakyat sendiri.

Dan dari 3 parti dibawah naungan Pakatan Rakyat, yang paling hebat diserang dari segenap sudut ialah Pimpinan PAS pro UG/KP (Unity Government/KERAjaan Pungkoq).

Apa yang paling menarik dalam hal bantai-membantai ni ialah bilamana geng-geng blogger pembantai ni seolah mendapat dorongan dan suntikan semangat dari TG Nik Abdul Aziz setelah apa yang selama ini dikeluarkan dalam kebanyakan blog pembantai ini mendapat perhatian dari Mursyidal Am PAS yang amat-amat dihormati.

Tak kiralah apa "Persepsi" (ni kali pertama aku pakai ayat "masyhur" ni...hahaha..!) pembaca dan pemerhati, tapi bagi aku, ini satu perkara yang baik dalam dunia blogging khususnya bagi blogger-blogger pro Pakatan Rakyat dan yang paling baik ialah bagi Pakatan Rakyat sendiri.

Baik bagi aku ialah kerana, blogger-blogger pembantai ni akhirnya berjaya membawa diri mereka keluar dari tempurung atau bekas "bodek'. ini gagal dilakukan oleh goblog-goblog pro KERAjaan Pusat - UMNO/Beer eNd.

Inilah yang sepatutnya berlaku dalam dunia blogging... kebebasan dapat dihayati dengan sepenuhnya. aku benci DSAI, aku kutuk, aku benci Najib aku kutuk, aku benci Haji Eddy aku kutuk, aku benci Acan Ali aku kutuk, aku benci Ustad Nash aku kutuk, aku benci Al-Banjari aku kutuk (jangan marah wak) hahaha...

Aku rasa enjoy macam ni. orang nak baca - baca, tak nak baca - tak yah baca... kalau korang baca 15 juta kali sehari pun bukan aku dapat duit... kalau korang tak baca terus pun, bukan habis duit aku. sama je, dok dekat tahap mana pun, aku sengkek jugak.

Pimpinan pulak aku tak pasti setakat mana dorang ni ambik perhatian pada apa yang dikritik dan dibantai dalam oleh blogger-blogger hantu ni. ada la sikit yang aku tau dok baca tapi tak tau la pulak ada ambik tindakan atau tak de.

Cuma yang aku tau dan aku dok perhati, ada pimpinan PAS yang takut dekat blog. nak baca blog pun takut. ada jugak kes (terpencil) lepas baca blog, keluar bilik dengan rambut kembang-kembang ala "Einstein", muka merah macam udang kena bakar dan suhu badan meningkat mendadak... tak caya korang tanya Che'gu Pa... hahaha..!

Tapi stakat tu je la... nama nak perbetul balik apa yang tak betul tu jauh sekali la, tindakan yang diambik ialah, cuba "cover" apa yang dah terdedah... macam siyal... betul-betul perangai UMNO. bukan nak perbetul..!

Dah berak tengah jalan, kantoi... ambik kertas - tutup taik tu... bukannya nak basuh... Bangang...

Jadi sebab tu la makin teruk pimpinan macam ni kena bantai. memula kita tegur, lepas tu kita tegur lagi dan 2 kali tegur, kita tegur lagi kali ke 3... kalau 3 kali tegur tak dengar, buat-buat pekak badak, kita pun nampak la lambang dacing dok atas dahi pemimpin macam ni.

Bila kita dah nampak lambang dacing, tak mainlah tegur-tegur... kita bantai la pulak.

Tapi ada pulak masalah lain. bila kita tegur pimpinan, ada pulak ahli-ahli parti yang cop blogger-blogger pembantai sebagai ejen UMNO. bagi aku senang, korang nak pikir apa, pikirla. aku pedulik apa ngan "cop" korang tu..? tak luak sikit pun daging dekat badan aku dengan cop korang tu pun. hahaha..! syoh syoh... pi jilat..!

Ngantuk la... nanti ah aku sambung...

8 comments:

cucu chemat melaka said...

salam,pagi2 lagi lepas solat subuh tadi aku dah baca kau punya cerita ni,aku setuju dan aku sokong apa yg kau tulis,memang ramai pimpinan pas ni yg bingai2,degil mcm bebudak,banggang mcm org tak berotak,toksah kata peringkat pimpinan pusat,yg kat cawangan tu pun ada juga yg sombong bingai,klu kena tegur melenting habis,dulu aku dalam muktamar agung kawasan kota melaka,aku wakil dari cawangan duyong,dalam muktamar tu ada lah pekara yg tak betul aku hentam,ada lah individu2 yg marah kat aku,dia org2 ni nak berdebat ngan aku dlm muktamar tu tak berani,sbb apa yg aku hentam tu memang cukup dgn bukti sahih nya,tapi dia org ni cari aku dah beberapa hari lepas muktamar tu,dia org tak puas hati ngan aku,dia org kutuk aku mcm2,aku pun apa lagi ...naik angin le...aku cakap ngan dia org kat mesyuarat knp kau tak hentam aku tapi kau datang jumpa aku kat sini pulak kau org nak kutuk aku....bila aku dah menyirap darah aku...aku rasa mcm nak belangkong aje dia org masa tu..././ ah ah ah ..mcm tu le pimpinan dan ada setengah2 org2 pas ni perangai dia org.....kadang2 perangai dia ni seketul2 mcm perangai org umno....tu le dia alkisahnya....aku mmng setuju apa yg kau cakap tu.....berani...berani ....krn betul

TheSniper said...

Bloggers akan dikenang oleh generasi depan sbg penghapus budaya AMPU dan BODEK!

radens albanjari said...

Cuma yang aku tau dan aku dok perhati, ada pimpinan PAS yang takut dekat blog. nak baca blog pun takut. ada jugak kes (terpencil) lepas baca blog, keluar bilik dengan rambut kembang-kembang ala "Einstein", muka merah macam udang kena bakar dan suhu badan meningkat mendadak...

rambut kembang jgn sebut beb..wakakaka..

Eddy goreng said...

mmg aku solute gila blogger mcm ko perisik rakyat!!

good job TP!!

BOND 0134331159 said...

poji n wak......

saya sokong 1000% apa yang dok artikel ni....

tapi ada yang hangpa tak tau ada satu AGENDA BESAQ tengah ON THE WAY

pasai busy tersangat dengan AGENDA TU LA AKU TAK UPDATE BLOG SAMPAI LA NI,nanti aku update hangpa AGENDA BESAQ TU

bond0134331159.blogspot.com

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

Budaya wala' tak bertempat tanpa mempedulikan betul atau tidak satu-satu duduk perkara itu telah lama bersarang dibenak sesetengah pimpinan dan ahli PAS.

Sebab tu masih ramai lagi yang tidak boleh menerima kritikan, bebal dengan nasihat, buta hati dengan ikutan. Yang depa tau hanya wala' saja walaupun keputusan yang diwala' kan itu tidak betul. Contohnya KERAjaan Perpaduan itu lah.

Kami lihat jenis yang bebal semacam ini sudah tidak ramai lagi spesisnya, tetapi disebabkan sikap suka menonjol diri membuatkan mereka kelihatan dominan walaupun perkara sebenar menyatakan sebaliknya.

Dan apa yang kami nampak, YANG PALING BEBAL ANTARA YANG BEBAL serta YANG BEBAL LAGI MEMBEBALKAN ini kebanyakannya terdiri dari GENG-GENG TERENGGANU yang syok sendiri, tetapi tidak mampu terjemahkan dalam bentuk amali pun. Nak jaga kerajaan negeri sepenggal pun berhempas pulas macam kerbau mengamuk, ada hati nak bercakap soal Kerajaan Perpaduan dengan Umno.

Kalau kita masih lagi dok bagi muka kat puak2 Terengganu ni, tunggulah... nasib PAS nanti sama macam parti picisan di Sabah Sarawak...

Orang tua kata "datang tak menambah, pergi tak berkurang".

Kalau masa tu baru puak2 kita sibuk nak perbetulkan keadaan, baru nak tukar pimpinan dua tiga kerat yang bermasalah, baru nak lupakan terus idea bodoh Kerajaan Perpaduan...kirim salam. KITA DAH TERLAMBAT.

http://www.pemudakemehe1.blogspot.com

lurus said...

betulx3. aku sokong ko TP. yg x btul mesti dibetulkan jgn hanya tahu menjilat jer...tapi mesti le berhemah..ok.

Anonymous said...

Hangpa semua mcm org munafik(MACAM),bila rakyat dan bagi amanat dan kepercayaan pada hangpa,terus hangpa duk bincang mcmana nak khianati rakyat,oleh kerana kepentingan politik dan jawatan hangpa..Jgn duk buhung lah yg hangpa bincang atas kepetingan rakyat dan org islam..Dah kami bagi amanat,hangpa khianati..Aku tak sokong PAS,tak sokong DAP,tak sokong PKR,tapi aku dan peer aku sokong gabungan PAKATAN RAKYAT yg bersatu untuk mengubah Bio POLITIK di Malaysia yg telah lama di Khianati oleh UMNO BN.Kami kebanyakannya tak ambil POT pasal politik,tapi asbab kes penangkapan ANuar Ibrahim telah mengerakan kami golongan student dan golongan muda untuk terlibat sebagai penyokong perubahan di Malaysia,dan asbab kebangkitan golongan muda dan student sepetri kami lah,kita dapat melihat sedikit perubahan dan BIO politik di Malaysia pada pilihanraya yg lepas,Namun kami amat kecewakan dgn parti PAS yg kebanyakannya dipimpin oleh golongan yg sebenarnya HIPOKRIT dan tak jauh bezanya dgn Pemimpin2 UMNO BN yg ada sekarang.Oleh kerana sikap pemimpin PAS yg sebigini kini telah membuat kami jadi tawar hati dan kami rasa kalau mcm ni lah keadaannya,lebih baik jika kami sokong dan kekalkan pemerintah yg ada sekarang,kerana seteruk-teruk mereka pun..tak lah guna alasan agama untuk kepentingan politik meraka..Wallahu`Alam