"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, November 04, 2009

Tindakan JAIS Membuktikan Benarnya Prediksi Raja Petra Kamaruddin. Kerajaan PR Selangor Hanya Akan Hidup Sampai Januari 2010

Saya pernah berborak dengan salah seorang ADUN di Selangor. Dan beliau telah membuat pengamatan yang cukup tepat dan berani. Beliau berkata UMNO/BN lebih sanggup tidak menang di negeri lain kiranya mereka dapat menawan semula Selangor.

Raja Petra Kamaruddin dalam artikel terbaru beliau http://mt.m2day.org/2008/content/view/28284/84/ memberi amaran bahawa kerajaan PR Selangor akan dijatuhkan UMNO pada Januari 2010. Beliau memberikan beberapa faktor mengapa kerajaan PAkatan Rakyat mampu dijatuhkan oleh UMNO/BN. Faktor-faktor itu adalah :

  1. Walaupun kepimpinan negeri dikawal oleh pemimpin Pakatan Rakyat, namun di peringkat daerah dan kerajaan tempatan, UMNO masih lagi mengawal perjalanan dan pentadbiran.
  2. Majoriti pegawai-pegawai kerajaan di Selangor adalah lahir dari “tarbiyyah” UMNO dan mereka masih lagi memberi sokongan padu pada UMNO.
  3. Peniaga-peniaga Cina masih lagi terpaksa membayar “wang pengeras” kepada pemimpin2 UMNO di peringkat daerah demi untuk memastikan mereka boleh melaksanakan projek mereka dengan aman
  4. Ini bererti tahap korupsi masih tinggi dan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat masih tidak dapat membersihkan penguasaan UMNO terhadap pentadbiran kerajaan negeri.
  5. Sejak kebelakangan ini, dilihat segala permohonan untuk projek2 besar telah pun di”beku”kan. Ini kerana semua pegawai2 kerajaan sedang bersedia untuk sebuah “coup-de-tat” yang bakal berlaku pada January 2010.
  6. Sekurang-kurangnya 10 wakil2 rakyat Pakatan Rakyat akan ditangkap dan dibicarakan atas banyak tuduhan yang direka-reka. Kenyataan Ronnie Liu baru2 ini pun menyatakan sekurang-kurangnya 20 wakil2 rakyat PAS telah digeledah pejabat mereka dan dirampas fail-fail dari pejabat mereka oleh SPRM.
  7. Strategi sabotaj utama mereka adalah melemahkan jentera Kerajaan2 tempatan yang akan bertindak sangat tidak efisyen akibat sabotaj pegawai2 kerajaan ini. Bayangkan kalau kerajaan tempatan tidak efisyen, keseluruhan kerajaan negeri Selangor akan dibenci.
Penangkapan Dr Asri Contoh Betapa UMNO Masih Berkuasa di Selangor

Pengarah JAIS itu sendiri adalah bekas SU Sulit MB Selangor satu masa dahulu (mengikut salah seorang pembaca saya bernama Ahmad). Penangkapan ke atas Dr MAZA seharusnya dimaklumkan kepada EXCO Agama serta MB terdahulu kerana beliau bukan sembarangan orang dalam persada dakwah di Malaysia. Pihak Polis pun kalau hendak menangkap Menteri atau orang-orang Kenamaan, mereka akan memaklumkan kepada Menteri Dalam Negeri terlebih dahulu. Ini adalah “common sense”.

JAIS berlindung di belakang peruntukan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri yang meletakkan pentadbiran Agama Islam jauh dari kuasa Menteri Besar. Namun, Kerajaan Negeri masih menjadi pemberi wang terbesar kepada JAIS dan oleh sebab itu, kerajaan Pakatan Rakyat seharusnya jangan takut bertindak ke atas JAIS dan Pengarahnya. Yang terbaik, “SELCAT” kan sahaja Pengarah JAIS ini dan kita akan nampak bahawa beliau tidak lain hanyalah “balachi” UMNO.

Hakikatnya, benar apa yang dikatakan oleh Raja Petra Kamaruddin. Pegawai-pegawai kerajaan di Selangor sememangnya bekerja untuk UMNO dan sedang berkomplot untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat sama sekali pada January 2010.

Cadangan-Cadangan Kepada Kerajaan Pakatan Rakyat


Ada beberapa cadangan dari saya :

  1. GERAKKAN KESELURUHAN JENTERA PILIHANRAYA PAKATAN RAKYAT. Mulakan dengan projek pembersihan Daftar Pemilih secara berkala. PERKARA INI WAJIB DILAKUKAN kerana kalau terpaksa bubar DUN, kita akan bubar DUN dan adakah PRK Negeri Selangor.
  2. Dedahkan lagi penyelewengan-penyelewengan UMNO beserta dokumen-dokumen rasmi supaya rakyat lebih mengetahui betapa jahatnya UMNO.
  3. Pegawai2 yang jelas didapati menjalankan kerja-kerja subversif tidak perlu diambil tindakan disiplin. Tapi, tukar mereka ke MPPJ atau MBSA dan pastikan mereka menjalankan kerja-kerja Alam Flora seperti angkat sampah atau basuh tandas. Gaji dan kelebihan mereka masih dikekalkan.
  4. Sebarkan keseluruhan prosiding SELCAT dalam bentuk VCD kepada rakyat Selangor secara percuma supaya rakyat nampak sendiri betapa pegawai2 kerajaan ini bekerja untuk UMNO bukan Pakatan Rakyat
  5. Wakil-wakil PR dalam kerajaan tempatan mesti lebih pro aktif. Adakan satu bengkel atau seminar tentang bagaimana hendak memastikan wakil2 PR dalam majlis2 tempatan lebih efektif dan berkesan.
  6. Aduan2 rasuah dan salah guna kuasa wajib di “SELCAT” kan dengan kadar segera. Mulakan dengan Pengarah JAIS terlebih dahulu.
  7. Adakan majlis solat hajat secara berkala. Jemput Tok Guru Nik Aziz mengadakan Solat Hajat khas di Stadium Shah Alam dan minta supaya perancangan Najib digagalkan oleh Allah SWT. Biar YB Menteri Besar menjadi makmum.
  8. Adakan Majlis Solat Hajat di Peringkat Daerah juga dengan menjemput Tok2 Guru yang tersohor di setiap daerah tersebut.
  9. Tok Guru Nik Aziz pernah cuba diperangkap oleh UMNO. Kononnya UMNO mahu menjemput Tok Guru solat hajat di Stadium Bukit Jalil bagi mengelakkan flu babi. Namun, hasilnya Tok Guru telah menolak mentah-mentah, dan bertanya pada Najib bila beliau hendak berikan royalti mintak kepada Kelate? Perkara ni saya akan dedah kemudian.
  10. Dato’ Seri Anwar Ibrahim harus berjalan berjumpa kembali dengan rakyat Selangor dengan mengadakan “tour” dan berhenti di setiap pekan dan bandar kecil untuk bertemu rakyat. Perlu Dato Seri Anwar Ibrahim kembali bertemu rakyat Malaysia
  11. PAS Selangor wajib dibersihkan dari anasir UMNO dan sabotaj. Ahli2 PAS Selangor wajib keluar dan membuang pemimpin-pemimpin yang pro UMNO dan pro kerajaan perpaduan.
Saya mempersilakan para pembaca untuk memberikan idea-idea tuan/puan yang bernas.

Tulang Besi

18 comments:

Anonymous said...

Puak PKR dan PAS jenis spesis khawarij....

Unknown said...

1.Cadangan J tu aku x setuju langsung.
2.Saper pemimpin pro umno? yg aku tau musuh dalam selimut ada la, x caya tanya khalid samad, dia lbh tau saper musuh dlm selimut,dia ngan 2,3 org geng dia la...........

MK IV said...

kenyataan bodoh yang di tulis oleh orang bodoh dan di ulas oleh orang bodoh... khaaak thuii....

Anonymous said...

aku nak bagi cadangan paling simple.

buat je papan tanda setiap dun dan parlimen tentang apa KPI/janji/projek sehingga pilihanraya akan datang.lepas tu tengok la pencapaian ahli dun dan parlimen kita.dah siap tulis siap.baru ada tracing dan rakyat tahu.
cukup la berpolitik persepsi ni mai kita politik kerja pulak.

orang kaya malaysia ni suka ambil gambar dekat effeil tower france tapi sekeping gambar di klcc pun takde.

generasi bundle

Anonymous said...

camne pr nak kekal kat selangor kalau ada orang macam si tulag besi ni

konon nak pertahan kerajaan, tapi munafik dalam pas

ludah dari aku utk ko ngan puak2 jim ko tu tulang b**i

tengala said...

k.PAS Selangor wajib dibersihkan dari anasir UMNO dan sabotaj. Ahli2 PAS Selangor wajib keluar dan membuang pemimpin-pemimpin yang pro UMNO dan pro kerajaan perpaduan.

Bukan main sungguh2 nak mintak orang ramai solat hajat...tapi hati kau tu masih busuk.
Soalat hajat bagi kau berubah aku rasa lagi baik..
Pendapat aku senang sahaja...Kalau PR Selangor nak kekalkan kuasa hentikan sebarang sebaran yang menimbulkan perpecahan dikalangan penyokong PR...
Selama ini aku nampak penyokong PR sendiri telah goyah perjuangan mereka kerana diberi suntikan minda negatif pada team sendiri.
Kerajaan UG la,Hasan Ali la..macam2 hal lagi...sedangkan hal memperkuatkan PR Selangor terlepas pandang...

bikirperak said...

JAIS DI BAWAH KUASA SULTAN BEBBB.....SULTAN LAGI....WAHAI RAKYAT YANG DI HINA..SELAMAT KE KITAAA....KEPADA MEREKA SEDANGKAN KITA YANG BERI MAKAN DAN KEISTIMEWAAN @ KESENANGAN GITU2

Anonymous said...

cadangan tulang besi ada juga baiknya....yang tak suka tu..dari puak puak bn la...sama ada dari blogger atau pun tukang komen...tegok dari komen pun dah tau belah sapa..khak tuih...

Anonymous said...

perkara2 di atas tidak akan terjadi pun.. itu hanya gimik RPK untuk menarik pembacanya yang berotak cetek seperti owner blog ni. hahahaha!

apa yang terjadi di perak adalah mengikut undang2...macam mana pula kamu pembangkang boleh kata BN akan rampas selangor balik dengan list2 di atas sedangkan kebanyakan kerusi dikuasai oleh pembangkang? jauh beza bro.

takkan terjadilah.. nak terjadi juga? tunggu PRU 13

Anak Bugis said...

Setiap pandangan ada pro n kontras, bagi yang mengerti dan menyokong kepimpinan PR di Selangor, memang tak dinafikan kerajaan PR sekarang di serang dari pelbagai sudut dan cara untuk merebahkannya. Apa yang penting, kepimpinan PR meneruskan agenda bagi mempertingkatkan ekonomi rakyat, bersifat telus, dan jangan sesekali melakukan kesilapan yang di buat oleh umnobn, insyallah jangka hayat kerajaan PR tak bernoktah pada 2010.

kembara putih said...

Kemungkinan besar tu memang ada tambah2 Pengerusi UMNO Selangor adalah NAJIB MONGOLIA. Najib ni xde kira halal haram @ baik jahat, semua dia bedal demi kuasa. Tengok SPRM tengah giat MENGGILER bekerja mencipta konspirasi.

PR pun satu. Bila nak settle sisatan SELCAT ni? Ayuh bongkar segera dan hebahkan seluruh negeri ke mana pergi duit RM500 ribu sorang adun BN dlm masa 2 bulan.
Kalau Najib dan SPRM je aktif, tapi kerajaan PR lembab, habis la.

wakmeli said...

bebaik..ramai cybertrooper amno yg bagi komen ntahapa2 guna pala lutut dlam ni....tulang besi teruskan keja ko jgn pedulikan komen2 yg membangangkan alam maya ni!!!

wakmeli said...

bebaik..ramai cybertrooper amno yg bagi komen ntahapa2 guna pala lutut dlam ni....tulang besi teruskan keja ko jgn pedulikan komen2 yg membangangkan alam maya ni!!!

dulukini said...

banyak pencacai BN bangsat dalam sini kasi komen sebab tu macam sial.

dulukini said...

yang dia orang sokong sangat parti rasuah BN tu apehal??? Nie mesti kaki rasuah penipu bangsa juga macam BN bangsat

Anonymous said...

apa yg berlaku d perak mengikut undang2..yer undang2 lanun yg ubn guna. dulu masa nk dakwa 2 katak pkr, saksi utama ngaku ada bukti kukuh siap ngan video skali..bila bawak bicara d mahkamah tukar statement plak menafikan..Kemungkinan jd mcm perak tu ada, apa nk heran sumer agensi ubn yg control.Byk sgt kes2 sensasi kat sgor yg dmastermind oleh ubn lately ni..tp satu jer wamakaru wamakarullah, wallahhukhoirunmakirin..pimpinan pr kena ambil port benda2 nih.

ButoPerpaduan said...

bagus tulisan mu nih...tapi kalau orang hati dah buta memang x akan nampak sampai bila2...

Anonymous said...

hahahaha....hantam labuuu...sampai rebah...lepas tu kita minum air cap nyiok..heheheh