"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, November 04, 2009

UMNO Lebih Berminat Untuk MeRASUAH Rakyat Kelantan...

Dalam Dewan Rakyat - Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan bahawa KERAjaan Pusat akan memberikan wang ehsan sahaja kepada rakyat Kelantan dan bukannya royalti.
  • “Yang penting, kita nak tolong rakyat Kelantan. selepas kita ada semangat nak runding dengan Kerajaan Negeri, yang penting rakyat dapat manfaat daripada wang ehsan,” kata Najib.
  • “Apa nak dipertikai lagi? Yang penting, rakyat Kelantan mendapat wang ehsan dari (KERAjaan) Persekutuan,” sindir Najib.
Kalau ikut bahasa kasar, komen aku berbunyi begini -

Woi Beruk...!!! Kau ni bodoh ke hape..?

Kalau ikut bahasa mesra rakyat sikit... komen aku macam ni -

Ni tak lebih tak kurang, idea paling bernas untuk memupuk rakyat Negeri Kelantan dengan RASUAH... perkara ni memang dah lama dinanti-nantikan oleh Kepala Bapak Parti Rasuah UMNO/Beer eNd dan kuncu-kuncunya.

Ya... mula-mula rakyat Negeri Kelantan akan diasuh dengan wang ringgit tunai berskala, berjadual, dan juga berperingkat-peringkat... sampai satu masa nanti, ada yang akan "menuntut"... bila dah mula ada yang "menuntut" maka disaat itu, jarum Iblis, Setan UMNO/Beer eNd akan berjaya.

Bila dah mula ada yang "menuntut", UMNO/Beer eNd akan memainkan langkah pertamanya iaitu 'mengugut'... macam yang berlaku di Terengganu... kalau mu nok wang ehsang, mu pakoh Beer eNg, kalu dok, putih mate puok-puok mu.

UMNO/Beer eNd rupa-rupanya lebih berminat untuk mendidik rakyat Malaysia dengan amalan RASUAH... bukan macam yang digembar-gemburkan sejak akhir-akhir ni. pilihanraya RASUAH, pemilihan pimpinan parti RASUAH, tak de pilhanraya pun RASUAH, hidup RASUAH, nak mampus pun RASUAH, kau bawak la kau punya RASUAH tu dalam lubang 7 kaki nanti..!

Dah la... aku malas nak ulas panjang-panjang...

Menatang Parti Haram Jadah UMNO/Beer eNd ni ingat semua hasil bumi dekat Malaysia ni hak kepala mak bapak diorang ke...???

Woi..! kalau dah parti RASUAH tu, RASUAH jugak la yang ada dalam kepala hotak..!

Badigol punya Pi Em Buduh..!

*tak leh nak ulas panjang-panjang sebab internet connection macam UMNO/Beer eNd... korang paham-paham la...

10 comments:

Anonymous said...

Tak bagi, bising, maki hamun sana sini. Dah bagi pun bising. Siap tuduh kerajaan UMNO penipu lagi..

Beginilha sikap puak haprak yg tidak tahu nak menghargai baik budi seseorang. Sedangkan ANJING pun tahu menggodekkan ekornya sbg tanda terima kasih apabila diberi makan oleh tuannya. Lain pulak binatang ANJING KURAP PAS/PR yg diketuai oleh ulama sesat yg lansung tidak tahu nak berterima kasih diatas kelulusan bayaran royalti minyak dpd kerajaan perseketuan.

PAS/PR lebih keji dan hina dari ANJING-ANJING KURAP yg berkeliaran ditepi jalan..

Anonymous said...

samb...

Sikap dan gelagat dua orang MP PAS ketika soal jawab isu royalti minyak di Parlimen amat menyakitkan hati. Sikap biadap dan kurang ajar terutama MP wanita amatlah ketara sekali malah mereka ini sungguh memalukan. Mereka ini tidak ubah spt anjing gila yg sedang menyalak kelaparan. Mereka lansung tidak menghormati pemimpin negara iaitu Perdana Menteri ketika ia sedang berucap.

Gelagat dan sikap kurang ajar dua orang MP PAS itu memaparkan betapa hitamnya hati mereka dan sungguh tebal dan pekatnya dendam PAS terhadap kerajaan.

jit_tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

anon bangan woiiiiiiiii

ingat tu duit mak bapak ko ker!!!!

dah jadi hak klantan ...bagi jerlah....

ini lidah fulamak...mengalakan lidah biawak.

Anonymous said...

babi PUNYA KERAJAAN, pukimak (*#&$^*!@&#^$*( ko rembat duit orang ko cakap ko bagi, apa punya babi, tu hak kerajaan kelantan, aku yang pelik apsal kerajaan kelantan tak saman babi persekutuan ni.


dah berapa ekoq babi dalam perlimen tu terutama babi botak berambut putih berbibir merah, tu babi mongolia, sial punya manusia, kalau aku sultan aku dah hukum pancung dah.


WOI PAS! SAMAN LAH! BODOH! takkan nak tunggu babi ni pijak lagi, ambik pengajaran kat terengganu dulu.

Anonymous said...

aku rasa kerajaan kelantan tgu masa nak saman je tu... woi anon 9.36pm, ko reti beza tak antara hak dengan pemberian? tgna pun kata dia syukur kalau dpt wang ehsan, tp terkilan sbb royalti tu mmg hak kelantan..dah tu tak reti2 nak bagi hak yg sepatutnya dpt kat kelantan? pastu ada pulak nak bg kat JPP yang mana urusannya ketua2 bhgn Umno plak yg uruskan? atas kapasiti apa? setakat ketua bhgn, tu jawatan politik, bukannya jawatan dlm kerajaan negeri.. budus nak mampus.. kecik2 tak nak mampus, dah besar nyusahkan org.. - Neo

syed Umar said...

betul la sheikh..yg ni dh terang2 wajib bagi kat kerajaan negeri uruskan, pon boleh dia cakap "tunggu semangat nak runding"..

BARU HAL ANTARA PUSAT DAN NEGERI..

macam mana agaknya hal konon nak bergabung dengan PAS??siap katanya atas dasar islam la dia nak gabung..

sepatutnya atas dasar ISLAM jugak dia kena bagi kat kerajaan negeri usruskan..

sudah terang lagi bersuluh..

UG adalah muslihat!!

Mohd Kamal Adzrin said...

ni lah kerajaan babi end yg kejanya nk menipu jer. yang wajib tknak bagi yg sunat plak dia bagi. royalti yg wajib tknak bagi, wang ehsan plak yg dibagi. seperti perumpamaan, " zakat haram jadah tkmau bayar, tapi rajin pulak bersedekah".

geli_geli said...

Itu satu strategi politik yang bagus!!

Sapa nak, amik... sapa yang rasa2 tak nak shoohh..shooohhh main jauh2..

hik..hik..hik

* geli pulak hati aku nie

Anonymous said...

Era BiniNajib(BN) Tantoya..

Perak - 2 MB 2 Speaker DUN
PPP - 2 Presiden parti
MCA - 2 Timbalan Presiden
1Malaysia - 2 PM

benciUMNO said...

org kalau da biasa makan rasuah mmg muka jadi tak malu sgt2 smpai leh kata takda maruah sgt2 la kn..even binatang mulia lg la dari org cmni..ambk hak org, kasi dlm bntuk nk tnjuk kebaikan dia, pstu nk suruh org berterima kasih..gile punya samseng..