"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, December 15, 2009

1Malaysia: Ketuanan & KeLanunan MeLAYU...

Hari ini ada sekor lagi MuNkeEe betina telah mengelentong bahawa Ketuanan bukan bermaksud antara tuan dan hamba sebaliknya ia menunjukkan siapa lebih berhak ke atas sesuatu perkara. Bagus punya kelentong, bagus punya penipu, seronok dah makan duit haram..? berapa ramai lagi melayu yang dah kena tipu.

Tokoh sejarah, Prof. Emeritus Dr. Nik Safiah Karim berkata, apabila disesuaikan dalam konteks ketuanan Melayu, ia bermakna hak-hak keistimewaan perlu dikekalkan kerana negara ini asalnya milik orang Melayu tapi mangkuk ni tak perasan atau sengaja tak perasan atau dia saja buat - buat bodoh dan sengaja nak bodohkan melayu.

Lee SlimShady

17 comments:

Anonymous said...

Seorang Bangla muslim yg taat perintah Allah dan Rasul jauh lebih mulia dari manusia yg jenis suka sebarkan fitnah dan memecah belahkan org islam

Anonymous said...

Suka2 korang jer nak panggil org dgn panggilan yg bukan2..Ini kah tarbiah pas yg kau dapat TB semenjak umur kau 12thn?Islam yg kau belajar jenis pecah belahkan sesama muslim,burukan org lain dan fitnah org lain yg tak kena dgn nafsu kau.

Mr Joker said...

Anon... kau reti baca ke tak..? artikel tu aku yang publish, penulisnya Lee SlinShady...

Kau ada masalah baca bahasa Malaysia ke..?

tulang ikan said...

oi badut TP ko ni mmg gile la artikel cm2 pun nk publish....tapis la dulu klo ada artikel yg org lain sent kt ko...xlayan langsung....

Anonymous said...

1 malaysia

Rakyat Didahulukan
Pencapaian Diutaman

Undilah Barisan Nasional

Anonymous said...

1Malaysia

Benteng Negara Kite

Melake,Johor,Sabah,Sarawak,Perak,Pahang
Terengganu,Perlis

KawasanKIte(kawasan Barisan Nasional)

Harris said...

Ketuanan melayu???FAKAP!!!Gi mamp0s sama ketuanan melayu!Nama je ketuanan melayu tapi byk lagi melayu yg merempat kat tanahair tercinta nih!!

Anonymous said...

NI ADALAH SATU BUDAYA PENULIS BLOG YANG KITE TAK PATUT IKUT.GAMBAR PM DITERBALIKKAN.TU LAH BUDAYA PENULIS BLOG YANG TAK HORMAT PM.TAK HORMAT PEMIMPIN.

BOND 0134331159 said...

untuk renungan bersama.....

kenapa kita pertikaikan

ketuanan melayu
kelanunan melayu

bagaimana dengan KEHAMBAAN kita kepada ALLAH taala.....

petanda kiamat kecil semakin lama semakin banyak yang keluar......


COMMING SOON TANDA KIAMAT BESAR TAK LAMA LAGI.....

persoalannya......

ADAKAH ANDA BERSEDIA???????

Anonymous said...

puak umno ni....korang baring depan aku, aku nak kencing atas muka korang

Anonymous said...

UMNO pun dah tak mahu amalkan Ketuanan Melayu sehingga Nazri Aziz panggil bekas ketua dia Tun mahathir sebgai Bapa segala Racist. BTN pun dah nak buang sifat ketuanan melayu. dah ketinggalan zaman. Pemimpin PAS dan PKR dah lama langkah ke hadapan tinggalkan Ketuanan Melayu, UMNO baru nak ikut.


Realitinya di bumi Malaysia sejak kemerdekaan lagi, mana ada ketuanan melayu, ketuanan Cina ada lah?

Berapa ramai orang Cina kerja dengan Melayu. setahu saya lebih ramai Melayu yang kerja dengan Cina di Malaysia ini. Ramai Melayu jadi kuli Cina. Jadi siapa dia Tuan. Malaysia sebenarnya amalkan ketuanan Cina. Bukan itu saja Pak Lebai PAS dan pengampu2 PKR pun berketuanan Cina iaitu bekerja untuk DAP.
Maka sahlah Malaysia sebuah negara rasist berKETUANAN CINA?

Dato NIzar pun berketuanan Cina bernama Nganga Kong meng. Di Pulau Pinang, Mat Sabu duk menyapu bagi pihak Ketuanan Cina yang diletak orang2 dia anggap setaraf Khalifah Omar. Di Selangor, Lebai PAS dan pengikut setia melayu PKR terhegeh2 berketuanan Cina iaitu Lato Berrmaharajalela Ronie Liu.

Cuma Khalid Samad saja yang tidak berketuanan Cina atau Melayu . khalid Samad lebih berketuanan India di Shah Alam.


Inilah demokrasi.

Anonymous said...

ko pun dh kena kencing pun bro,. dek DSAI

matkambing said...

hoi pengomen yang menggunakan nama anon, hangpa semua memang pencacai umno. sukahati tplah nak siarkan artikel dari siapapun, ini rumah dialah!

ACAP said...

sial! ape maksud ko Prof Nik Safiah tu buat2 bodoh? Nik Safiah 2 bersih rekod dan penah mengajar aku. dia tentang ppsmi. dey thambi, aku nak ko jwb gak solan aku ni.

ACAP said...

woiii!!!ape maksud ko nik safiah 2 bodoh? dia penah mengajar aku. ko ni yang bodoh. nik safiah tu Prof Bahasa Melayu. BM yg ko belajar masa sekolah dulu, dia yang tulis. ko ni bodoh yang tak diajarlah
Nik safiah karim pun tentang ppsmi dan berhimpun utk hantar memorandum.
yg ko tau tua janggut a.samad said je
sempit gile otak kau.
aku nak ko jwb solan ni penakut!

--ni yg aku komen lee slim shady. ko tlg amik perhatian. kenal la juga tokoh BM. jgn dok main hentam je

MC_Shaharul said...

pm mcm tue korg nk suruh hormat?kahkahakah...bunuh org,kene tgkp basah kt pd,c4 org,ckp putar belit,wat penaya kt rakyat,hak rakyat dirampas,tolak hukum Islam,bini x pkai tudung,mcm hampeh..

"klu pm mcm tue la bkn stakat gambar dia kene terbalik,klu kt luar negara dah lame dah pm diaorg kene tumbuk org kene baling slipar"

emeritus mane menyalak tue?kahkah pencacai umno dah mula menyalak dah..ketuan melayu?ketuanan mak bapak n kroni2 korang tue baru btl..

phtuiii umno shit!!!

RAKYAT BERDAULAT said...

Kalau setiap Bandar di Malaysia ni ada SUPERMARKET MELAYU ada RESTORAN MELAYU macam KFC ada WORKSHOP Melayu ada SALOON Melayu ada KEDAI BUKU Melayu bertaraf superstore..HOTEL Melayu lima bintang.. ada Syarikat FERI MELAYU di Pulau Pinang dan Langkawi Pangkor sejak BN Umngok berkuasa..ada jalan keretapi di Trengganu sejak BN berkuasa kat negeri ORANG MINYAK..Kilang megetin DURIAN orang Melayu...Ladang Lembu lengkap dengan kilang SUSU kepunyaan Melayu..Perniagaan ikan dan kilang kepunyaan Melayu..Ladang Kelapa orang Melayu serta kilangnya..
Kilang BUDU dan KICAP Melayu..Kilang Kasut dan Selipar Melayu..Kilang SONGKOK Melayu..Kelinik dan HOSPITAL Melayu...hai banyak lagi nanti aku sambung...BARU AKU IKTIRAF UMNO JUARA MELAYU...kalau tidak AKU nak pakai TOPENG..mali nak mengaku MELAYU..pasal UMNO BANGANG memerentah..