"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, December 05, 2009

Himpunan Sokong TGNA: 2 Mesej Dari Rakyat Marhaen...

Maka sekonyong-konyongnya turunlah berduyun-duyun rakyat marhaen dari segenap lapisan masyarakat, peringkat umur, darjat, warna kulit, agama dan juga bangsa dengan hanya 1 tujuan dan tekad dihati sanubari masing-masing iaitu mempertahankan dan menyatakan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Hujan renyai-renyai tak menjadi halangan, ruang yang terhad tidak dijadikan alasan dan tiada langsung keluhan atau wajah kehampaan pada yang hadir siang kelmarin di Dataran Ilmu, Kota Bharu, Kelantan.

Nah... rujuk semula disini, sini, sini, sini, sini, sini, sini dan sini kalau anda tertinggal satu lagi lakaran sejarah yang berlaku pagi 4hb. Disember, 2009.

Rasa aku, sejak sebulan yang lepas, TGNA telah diserang dari berbagai sudut, baik politik, peribadi, kreadibiliti, persepsi dan berbagai-bagai lagi oleh semua media perdana, bloggers atau apa-apa sahaja saluran yang ada oleh pihak UMNgOk/Beer eNd. bukan mudah untuk terus bertahan pada tahap ini.

Tapi itulah pemimpin yang menjadi idola rakyat berbilang kaum dan agama. satu-satunya tokoh agamawan terulung yang diiktiraf ditangga ke 42 oleh dunia dan satu-satunya tubuh kecil yang paling digeruni oleh KERAjaan Pusat. apa ada pada tubuh kecil ini..?

Aku tengok TGNA cuma orang biasa, macam kita-kita jugak... tapi... itu pada zahirnya... kalau dilihat dari sudut hakikat insani, TGNA bukan sebarangan orangnya.masakan hanya dengan "doa" orang biasa semacam TGNA boleh menggegarkan kem UMNgOk/Beer eNd..? wah...!!! penakut sungguh mereka-mereka yang mengaku "kami mempraktikkan Islam yang sebenar" pada "doa" orang biasa semacam TGNA..?

Bukan Malaysia sahaja yang melihat "ketakutan" para "Islamik sebenar" pada "doa" batang tubuh biasa seperti TGNA, malah SELURUH dunia Islam melihat 'ketakutan" sang penguasa pada "doa" orang biasa semacam TGNA.

Padahal yang ditakuti oleh para "Islamik sebenar" itu bukannya "doa" yang dipohon oleh TGNA tetapi apa yang paling ditakuti oleh para "Islamik sebenar" itu ialah pada-Nya yang menerima "doa" tersebut. apalagi bila seluruh rakyat marhaen yang bersetuju dengan "doa" TGNA bersama-sama mengaminkan "doa musnah" pada yang zalim.

Tau jugak kau takut pada "doa" orang yang teraniaya rupanya..? tau jugak kau yang selama ni kau terlalu zalim pada rakyat marhaen kan..? kalau kau tak sedar kezaliman kau, kenapa kau mesti takut pada "doa"..?

Itu soalan pada yang "takut" pada "doa".

Soalan seterusnya suka jugak aku nak tujukan pada geng-geng yang berminat untuk kompromi dengan penzalim. penzalim itu nama partinya ialah UMNO aka UMNgOk.

Geng "Perpaduang"... lebih sinonim kalau aku panggil geng "Nnatang"... perjumpaan dalam gelap, perbincangan demi masa depan MeLAYU atau apa-apa saja nama yang dinamakan untuk "melazatkan" atau "mengHALAMkan" tujuan.

Oi "Nnatang"... kau tak nampak ke sokongan rakyat pelbagai kaum dan agama pada perjuangan batang tubuh yang kau minta untuk berundur atas nama "umur"..? tak malu ke kau bermuka-muka dalam perjuangan..? tak "munafiq" ke kau bila kau melacurkan amanah rakyat yang memilih kau dalam PRU lepas..?

Allah beri akal untuk berfikir demi kebaikan, bukan demi kerosakan. jemaah ini mahu kekal dibawah pemerintahan TGNA atau sekurang-kurangnya dibawah pemerintahan orang yang "tak malu" untuk meneruskan dasar yang sekian lama TGNA bawa. bukan "dasar perpaduan" yang kau momok-momokkan wahai setan...

Rakyat pilih kau untuk jadi "suara rakyat", untuk kau jadi "wakil rakyat"... bukan untuk jadi "pelacur politik"... bukan untuk kau jadi "pelacur amanah".

Bukaklah mata luas-luas baik UMNgOk/Beer eNd, baik geng "Perpaduang"... siapa yang rakyat mahu dan siapa yang rakyat tolak. ini dunia maju, kamu yang "kununnya" bawa kemajuan tapi akhirnya kamu yang lupa bahawa kemajuan itu membuka mata rakyat marhaen. rakyat marhaen tak perlukan lagi "pelawak-pelawak" politik yag cuma pandai menipu, mengadu-domba dan memper"buduh-buduh"kan orang celik.

Tutup mata kau, terimalah kenyataan. rakyat menolak sebarang bentuk kezaliman dan juga "pelacuran"..!

14 comments:

wann said...

kalau aku sudah barang tentu gerun dengan situasi sekarang dikelantan yang berkenaan tu biasaje tk tau la..... pikirla sendiri

matstimketum said...

hayat umno dan bn memerintah malaysia telah sampai ke penghujungnya! ayuh rakyat malaysia singkirkan umno dan bn pada pru13 nanti.

Anonymous said...

greeting from
bond0134331159.blogspot.com

poji,
nice article
two thumbs up

standing obversion

teruskan usaha hang

broooo... said...

pagi ni aku jengguk2 tengok laman utusan meloya, cari2 kut2 kalau ada berita semalam... tapi tak jumpa plak!!!

rupa2 nya, sememangnya utusan meloya tak layan perhimpunan kecil2 nih... tapi kalau macam perhimpunan BESAR umno(diupah untuk berhimpun)tu pasti akan dijadikan berita muka depan... maklum lah perhimpunan besar-besaran lah katakan.....

eeeee meloya nak termuntah plak aku....

amusza said...

Buka mata buka minda wahai penyokong-penyokong setia UMNOK rakyat Kelantan masih setia dengan TGNA walau berbagai ancaman korang lakukan langsung tak tergugat kesetiaan rakyat kelantan... Lepas ni apela plak isu yang akan timbul untuk menjatuhkan TGNA oleh puak UMNOK ni...

kuda laut said...

banyak bahasa yang kesat di guna dlm artikel bloger skrg nih, panggil gelaran 'nnatang' bila dah tak sehaluan, agaknya bila nak gi mintak maaf, memang kita wajib tegur tapi bahasa yang terlalu kasar menampakkan sangat emisionalnya, tu bila tak sehaluan, masa dlm geng yg sama dgn kita dulu, kita puji lebih-lebih pulak. nak buat pendedahan pasal kerajaan BN tu baguslah, saya pun setuju, tapi gelaran 'bengong', 'nnatang' melambangkan kekotoran jiwa dan fikiran, org yg betul-betul beriman tak keluarkan kata-kata yg kesat kpd rakan-rakan dia, TGNA sendiri pun guna kiasan, dia tak maki hamun TGHH walaupun ada pertentangan.

broooo... said...

PDRM woi...!!!!!
"natang" tu belum dikorbankan lagi ke...
nak bela sampai bila, nanti tua tak larat nak kunyah, liattt...

Anonymous said...

Tersangat tidak menghairankan jika terdapat sekumpulan besar penduduk berkumpul di kb utk mendengar ceramah Nik Aziz pada setiap hari Jumaat. Yg amat menghairankan dan pelik ialah penduduk diKB ni yg terlalu taksub dan jumud apabila mendengar kata-kata Nik Aziz. Sedikit pun mereka tidak terlintas apa yg dikatakan oleh Nik Aziz mengenai doa bala utk Najib amat menyesatkan dan amat dilarang sama sekali oleh islam. Mereka terpaku dan terkedu seakan-akan terkena sihir dan pukau lantas terus bersetuju bulat-bulat apa yg dikatakan oleh Nik Aziz. Kesian sungguh pada orng islam di Kelantan yg telah jauh ditipu dan disesatkan oleh Nik Aziz. Mereka ini dilihat terlalu mundur dan ketinggalan dan hanya berserah hidup pada Nik Aziz semata-mata. Kadang-kadang ada betul juga pandangan yg diberikan oleh kafir harbi mengenai 'brand of islam' iaitu islam adalah satu ugama yg menyuruh penganutnya menjadi mundur dan terkebelakang yg dipenuhi ciri-ciri ganas spt yg dibawa dan dihayati oleh Nik Aziz dan pengikutnya. Islam sebenar bukan islam yg diajar oleh PAS dan Nik Aziz.. sedar dan insaflah!

Anonymous said...

Ala haiii anon 12:11 PM....,

Aku tidak sokong apa yang kau catitkan seperti diatas, tapi aku sokong kerajaan perpaduang @ Natang...?

Aku harap kumpulan "Natang" jangan menyerah kalah atau mengalah kepada kemampuan TG Nik Aziz mengumpulkan sebegitu ramai penyokongnya. Cuba lagi dan cuba lagi sehingga segala usaha berhasil.

Tapi jangan lupa setiap usaha ada risikonya. Kalau salah dan kalah akan jadi bangkai bernyawa.

TG Nik Aziz hanya insan biasa dan doa nya belum tentu menjadi... khabarkan kepada team UMNO bahawa jangan takut pada doa TG Nik Aziz.

Hiburkan hati PM bahawa perutnya tidak akan buncit dan meletup kerana doa tapi perutnya boleh meletup jika makan terlalu banyak....makan benda haram jadah.

Kepada geng perpaduang @ Natang... mesti cipta isu baru, dan isu itu boleh dicetuskan di Negeri Selangor. Kesan nya pasti hebat. Datok Hassan Ali boleh melaksanakan dengan lancar.

Kita di Selangor memang berharap Datok Hassan Ali "and the gang" dapat bersuara berani dan bersedia bersemuka dengan sesiapa saja. Tunjukkan kejantanan dalam berpolitik.

"Jangan jadi cencorot.., bunyinya nyaring macam berani tapi menyorok dibelakang pintu."

Anak Lenggong said...

Sebenar nya ada lagi mesej yang tersirat disebalik perhimpunan ni iaitu.

1. Nik Ajis anak branak gelak sakan kat rumah sebab berjaya memperbodohkan rakyat kelantan supaya dapat melupakan apa yang telah beliau dan keluarga nya lakukan.

2. Tiada kelihatan pemimpin tertinggi PAS bersama untuk menyokong nik ajis..yang kelihatan cuma kusam dan kroni nya sahaja..yang lain tu mungkin tengah berdoa dan mengaminkan supaya nik ajis cepat tersungkur...

3. Kehadiran ramai melayu pas cuma untuk dapatkan selipar untuk berkat dan kropok free...

amusza said...

Anak Lenggong said...

Sebenar nya ada lagi mesej yang tersirat disebalik perhimpunan ni iaitu.

1. Nik Ajis anak branak gelak sakan kat rumah sebab berjaya memperbodohkan rakyat kelantan supaya dapat melupakan apa yang telah beliau dan keluarga nya lakukan.

2. Tiada kelihatan pemimpin tertinggi PAS bersama untuk menyokong nik ajis..yang kelihatan cuma kusam dan kroni nya sahaja..yang lain tu mungkin tengah berdoa dan mengaminkan supaya nik ajis cepat tersungkur...

3. Kehadiran ramai melayu pas cuma untuk dapatkan selipar untuk berkat dan kropok free...


............................

Ini lah kenyataan bodoh bin bangang oleh pencacai UMNOK
Apekebenda ko meroyan ni beb..

AMKETEREH said...

bekeng saing aku ari ni.demo mmg ganazz...brani mati wa cakap lu..

apapun tahniah.


'HIDUPLAH DENGAN KEBENARAN DAN MATILAH DENGAN KEMULIAAN'

melor45 said...

Puak pencacai UMNOngok BN kelihatannya risau sebab para demonstran ni tak payah dijemput dan dibayar tambang dan duit makan,kalu UMNOBN haram abuk sekor pun tak date kalu takdak pitih .Ghiee mampus lee mung pencacai umno semua mace anak lenggong,asmuza dan seangkatannya.Kalu tak buat salah nak takut gapadianya dok senyap-senyap dan berdoa getek agar direflect doa tersebut kepada orang yang berdoa dan berniat jahat tu hak nie lebih mulia dari dok gegey satu dunia,bertambah hudoh le imej najib,kes altantuya dah dibuat drama oleh TV Hong Kong make sure next year drama tersebut akan dicalonkan ke Grammy Award atau diCannes atau Monte Carlo maka bertambah hebatlah PM One Malaysia nie.Jadi supa PM Itali yang stamina melebehi mike Tyason.

Anonymous said...

haha.. konpem drama tu tak masuk msia... skrg ni diorg mcm takut dikejar bayang sendiri.. klu tak salah, buat apa nak takut? - Neo