"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, December 05, 2009

Kemunculan Semula ADUN "Bebas" Pelabuhan Kelang

Nampak gaya UMNgOk>Beer eNd semakin terdesak sehingga sanggup menggunakan Majlis Perasmian Gelanggang Futsal yang dibina di dalam Masjid Kampung Nelayan, Telok Gong sebagai medan untuk mengutuk dan berkempen politik. Agak aneh dan pelik apabila program UMNgOk/Beer eNd atas nama masjid ini mendapat kerjasama penuh dari Pentadbiran Masjid Al-Islah, Kampung Nelayan Telok Gong, Pelabuhan Klang.

Bagaimana Pentadbiran Masjid yang berada di bawah pengurusan Kerajaan Negeri Selangor boleh membiarkan keadaan ini berlaku sedangkan sebelum ini DYMM Sultan Selangor telah menitahkan bahawa tidak ada sebarang aktiviti berbentuk politik dibenarkan di dalam masjid.

Apakah Dr Hassan Ali sebagai EXCO Kerajaan Negeri Selangor terlepas pandang tentang perkara ini..? Saya ingat dulu, semasa pemerintahan Beer eNd,usah harap orang PAS dapat buat program di masjid, nak sampaikan bantuan atas nama badan bertindak pun dihalang keras oleh puak-puak UMNgOk/Beer eNd.

Majlis ini telah menjemput Ketua Bahagian UMNO Klang, Dato' Mazlynoor Abd Latiff sebagai perasminya, beliau datang dengan bangga memakai topi berlambangkan Dacing. Tambah menyakitkan hati ialah kemunculan semula YB Badrul Hisham Abdullah, yang selama ini tidak pernah muncul langsung dalam mana-mana program bersama rakyat di kampung ini.

Nampak gaya YB Badrul dah tak gila lagi, cakap pun ok dah. Bahkan ketika bergambar dia pulak yang lebih2 memegang erat tangan Mazlynoor.

Apa yang dikesalkan ialah pihak masjid seolah-olah telah melakukan konspirasi apabila membuat majlis ini tanpa kehadiran Nazir Masjid tersebut iaitu En. Azhar Harun, seorang karkun... tiba-tiba wujud pulak jawatan Nazir II.. Mana ada Nazir II..?, timbalan Nazir ada la.

Imam di masjid tersebut juga tanpa segan silu menjadi Pengerusi Majlis dan sentiasa memuji2 Dato' Mazlynoor. Majlis ini terang-terangan dijadikan medan politik UMNO apabila kesemua Ketua Cawangan UMNgOK/Beer eNd duduk bersama di hadapan sebagai VIP, JKKP turut memberikan ucapan sedangkan tuan rumah iaitu Nazir masjid langsung tidak kelihatan.

Lebih menyakitkan hati, ada pula Pertandingan Futsal Persahabatan antara EXCO Pemuda UMNO Kawasan Klang vs Pemain Pilihan Masjid. Kemudian terdapat juga pemain dari pasukan EXCO Pemuda UMNO yang memakai seluar pendek.

Pertandingan Futsal yang dirancang telah menjadi kempen UMNO. Pihak masjid perlu memberikan jawapan bagaimana mereka boleh membenarkan program ini dijalankan.

Siapa Dato' Mazlynoor untuk merasmikan gelanggang futsal di masjid ini. Walaupun diakui bahawa gelanggang ini adalah sumbangan dari Kementerian Belia dan Sukan, tetapi Dato' Mazlynoor tidak layak untuk merasmikannya. Beliau bukanlah Menteri ataupun Timbalan Menteri atau Setiausaha Parlimen di KBS. Kalau lah yang merasmikan itu ialah Ahmad Shabery Cheek, kita masih boleh terima kerana atas kapasitinya sebagai Menteri.

Akhirnya, JAIS ke, MAIS ke..Sultan ke, DR Hassan Ali ke, Ustaz Ramli Sidom sebagai Penyelaras Masjid di Klang perlu amik tindakan.

Gambar-gambar sekitar program Perasmian Gelanggang Pelbagai Guna Masjid Al-Islah, Kampung Nelayan Telok Gong, Pelabuhan Klang


26 comments:

Anonymous said...

OH KALAU ORG LAIN GUNAKAN MASJID UNTUK BUAT CERAMAH HANG MARAH YA? BILA PAK LEBAI PARTI AJARAN SETAN(PAS) NI BUAT TAKPA YA..

N.AJIS DARI PARTI AJARAN SESAT NI NAK KENA BALING SELIPAR KAT MUKA DIA BARU BOLEH KORANG FAHAM KAN?

Anonymous said...

baling kat najib altantuya lah, baru syok..

Anonymous said...

umno ni mmg xguna langsung lebih2 lg pada org melayu,cuma untuk kroni dan saudara je boleh hidup senang

Anonymous said...

ala... jelus la tu .. lain kali ko orang buat le pulak

MK IV said...

ADALAH LEBIH BINGAI APABILA ORANG HAMPAS MEMBAWA SI KAFIR XAVIER MASUK KEDALAM MASJID DAN MEMIJAK SAFF TEMPAT ORANG ISLAM SEMBAHYANG, WALHAL YDP PAS KOTA RAJA TAHU, YANG SI KAFIR INI MEMBELA 3 EKOR ANJING DIRUMAHNYA...

PAS MEMANG BODOH...

pakcik-kayo said...

masjid tu kan UMNO yang BINA mau faham la sikit .

Anonymous said...

apa masaalahnya dengan xavier bela anjing???? anjing pun ada yang menghuni syurga, tapi amno BELUM TENTU boleh masuk syurga..... doakan xavier dapat hidayah dari Allah untuk masuk Islam.

Anonymous said...

ramli sidom buleh wak gapo? asang ale pong dok leh wak gapo2, senyak gitu le. rajagopal pong takuk ngan umngok, so... just ndelok waie la!!! jais (mat) nyanyi seraut wajah.... mais dah kena buek PAIS pisang!!! nazir masjid malu nak datang, bukan tak tau... kalau riuh kena buang (miss elaun) so meneng waie la wak...

Anonymous said...

kalau pas nak buat program lepas ni buatla pulak DALAM masjid pun xpe.... tapi ceramah/tazkirah laaaa. jangan main takraw atau gasing !!!

Anonymous said...

jangan kaitkan sultan dalam isu ni.... penah ke dia datang masjid tengok ni??? tak ambik pot kot...

matgeram said...

banyak lagi melayungok di telok gong ni!

Liza said...

Aku tertarik bila melihat 3 ekor tu dengan bangga megahnya bersandar bodoh bila duk atas kerusi empuk... yg sorang dgn misai melintangnya, yg sorang dgn lubang hidung kembang setaman (dapat dok sebaris VIP) yg sorang "penipu rakyat" yg dunggu. Walau bagaimana pun tahniah kerana berjaya menghimpunkan "beribu-ribu" orang termasuk "kanak-kanak" sekolah anak-anak kepada Totok2 sekalian. nampak gayanya padang futsal penuh sesak dgn orang ramai...

Anonymous said...

Ambillah insiden ini sbg satu isyarat tentang kesedaran masyarakat setempat tentang kesilapan mereka memilh PR tempoh hari. Akuilah hakikat yg mereka telah menerima kembali BN utk menjamin survival mereka, agama mereka dan bangsa mereka dan anak cucu mereka dihari muka. Yg benar tetap benar.

Semuga rakyat N Selangor terutama yg beragama islam akan bangkit dan bangkitlah utk pertahankan kesucian agama dan keutuhan bangsa dari cengkaman, penindasan, ancaman dan kemusnahan yg dibawa oleh PKR/PAS/DAP..

Muhammad Hanafi Bin Sulaiman said...

Assalamualaikum.
1, aku nak cakap pasal org yg komen tp pengecut.. kenapa x letak link anda??
2, Apa masalah org kafir bela anjing?? Org pegang anjing lg baik dr org pegang yg bukan muhrim.. Mcm UMNO selalu buat.
3, masjid UMNO bina?? Bina utk ibadah atau utk d ungkit2??
yg die robohkan x kire berapa byk? Robohkan 1 masjid, maknanya hina seluruh masjid yg ada.
4, betul ke yg dtg menyokong BN??atau d anjingkan oleh BN?? bg $$$ dtg, xde nasi bungkus cabot..mcm mana??
5, PAS adalah satu2nya Parti Islam yg diiktiraf dunia.. Jangan lupe. perjuangan PAS adalah Islam.. Wahai kamu semua, jgn berani menghina, kerana kelak kamu akan terhina.. Allah takkan biarkan agamanya terhina.. INGT!!!!

Anonymous said...

kepada anon December 5, 2009 11:42 PM

Kalau ko ingat ko boleh baling selipar ko tu buatlah. Kalau tak sempat baling memang kena penyepak aku dulu.

Anonymous said...

wei korang ingat duit tu UMNO punya ke???? itu duit aku, duit rakyatlah banggang,

Anonymous said...

yb badrul...ko memang tak guna dan tak boleh pakai langsung.

rakyat mengamanahkan ko dgn satu tugas yg mesti ko pikul..ko sia-siakan. biar hidup ko nanti pun jadi sial-sial...

yb penipu

pemerhati said...

Aku memang suka melihat rakyat Malaysia ber idealogi Barisan Nasional tampil dalam masyarakat yang dikuasai Pakatan Rakyat. Kita tengok bagaimana Kerajaan Pakatan Rakyat kendalikan kerenah UMNO dalam kawasannya.... bijak atau bangang..?

Bagaimana Pentadbiran Masjid yang berada di bawah pengurusan Kerajaan Negeri Selangor boleh digunakan untuk Majlis Perasmian Gelanggang Futsal dan mendapat kerjasama penuh dari Pentadbiran Masjid Al-Islah, Kampung Nelayan Telok Gong, Pelabuhan Klang....?

JAIS, MAIS, DR Hassan Ali atau Ustaz Ramli Sidom Penyelaras Masjid. Nak tanya siapa..? Mereka semua tali hayat dan talibarut UMNO. Hanya Sultan selangor boleh dikatakn berkecuali tapi siapa penasihatnya...?

Tajuk utamanya adalah sukan bukan politik. Sebelum ini tiada siapa yang merasmikan acara sukan menggunakan masjid.

Orang UMNO buat kali pertamanya menggunakan masjid untuk tujuan itu, apakah itu menjadi pekara pelik...? Mungkin...

Kalau ada kuasa nak menghalang, tiada siapa yang boleh membantah. Sama lah juga seperti Polis yang memberi permit ceramah pada pembangkang tapi tiba masa nak rasmikan majlis, mereka datang menghalang dengan arahan "tiada permit majlis mesti dibatalkan..." Tak gitu Ketua Polis ... khaak tuiii!!

Apa salahnya manusia bernama Dato' Mazlynoor untuk merasmikan gelanggang futsal di masjid itu kerana menteri tidak akan datang kemajlis sepert pengantin kawin lari. Mereka akan datang hanya pada majlis yang ada komisyen bagi pihaknya... Tak gitu para menteri... khaak tuiii!!

UMNO akan meneruskan cita-cita untuk merampas Kerajaan Negeri Selangor dari Pakatan Rakyat. Mereka akan menggunakan apa jua sumber untuk mendapatkannya.

Mereka nampak YB Badrul Hisham Abdullah adalah orang yang layak untuk melaksana agenda mereka di Negeri Selangor. YB Badrul tak akan tunjuk muka kalau belum dapat duit dari UMNO, dasar pengkhianat bangsa... Tak gitu YB Badul... khaak tuii.!

Anonymous said...

Jgn lupa,yg Allah itu MAHA mengetahui,apa yg nyata dan apa yg tersembunyi.Sebenarnya kalau Allah swt nak beri kuasa pemerintahan pada parti PAS,seudah lama ALLAh swt berikan,tapi dgn sifat ALLAH swt itu maha mengetahui,apa yg baik dan apa yg buruk,maka ALLAH swt masih lagi belum buat keputusan utk memberikan pemerintahan dan kuasa pada PAS.Jika kita lihat sesetengah individu dalam PAS sudah memadai.Antaranya dulu begitu bersungguh utk menegak syiar islam(mungkin masa tu NIAT masih betul)tapi kini,dalam diri sendiri,islam itu sudah hilang.Sebagai contoh,kalau dulunya tidak malu utk memakai pakaian yg melambangkan dirinya itu seorang islam,pakaian sunnah,iaitu kepiah dan sarban di kepala,jubah di badan,tapi kini semua itu sudah hilang,yg tinggal hanya lah pakaian ciptaan yahudi dan nasrani,yg membuat mereka menjadi bongkak dan takbur bila memakainya.Malah kepiah diatas kepala sudah hilang dan tidak Istiqamah lagi memakainya.Nah,cuba kita bayangkan dan lihat,ini belum lagi diberi izin oleh ALLAh swt untk memerintah seluruh negara,sunnah nabi sudah diabaikan malah ditinggalkan terus,apa lagi jika diberi kuasa dan kedudukan yg besar,maka sudah tentu lagi perkara yg lebih mungkar akan dilakukan.Maka mari lah kita sama2 bermuhasabah diri kita sebagai org islam dan umat nabi saw.Mari lah kita sama2 kembali kepada islam yg sebenarnya,dan kembali membetulkan niat utk menegakan kalimah ALLAH swt diatas muka bumi ini,bukan sekadar perjuangan politik di bumi Malaysia ini.MAri lah kita sama2 fikir diatas seluruh umat manusia yg rata2nya yg islam sudah jauh dari amalan islam yg sebenarnya,dan begitu ramai manusia yg masih belum kenal pada islam yg dahagakan agama yg benar,tapi panduan dan contoh dari org islam sendiri tidak mengambarkan kebaikan dan kesucian islam itu sendiri.Semoga ALLAh swt ampunkan saya yg hina ini diatas tulisan dan pandangan saya ini,semoga ALLAH swt ampunkan kita semua diatas kejahilan dan kesilapan yg telah kita lakukan,dan semoga ALLAH swt sebarkan hidayat dan pentunjuk utk menerangi seluruh perusuk bumi inia agar manusia kembali menyembah ROB nya yg sebenar iaitu yg maha esa,Tuhan yg satu,tuhan yg mengusai segala sesuatumtuhan yg menghidupkan dan mematikan.AMIN...

Anonymous said...

Hasan Ali tak wat keja ke?

Anonymous said...

Kita mesti faham mana yg tak boleh boleh pada BN, contoh je... kaki politik wang pun jadi YB, kaki raba ponggong pun boleh jadi MP, kaki perempuan pun boleh jadi timb presiden, apa lagi, hang pikirlah sendiri...

Anonymous said...

Ok la tu dh rapat ngan masjid.. jap lg jd ajk ke,tok siak ke,imam 1 ke..bukan senang diaorg ni nk masuk kawasan masjid kalu bkn hari jumaat dan 2 kali setahun..raya la tu..

Tinta Hitam said...

Nampak gaya Badrul Hisham dah tak malas dan asyik tidur lagi dah skg ni.

Anonymous said...

Umno ni memang suka berkawan dengan orang2 bodoh macam Badrul ni. Si Badrul ni kepala otak sewel. Kalau dia tu beriman dan beramal dan tak siuman, masakan dia boleh belot pada rakyat. Lihatlah wajah sebenar pemimpin umno yang suka memecahbelahkan rakyat dengan bersubahat dengan Badrul. Itulah kepandaian yang ada pada pemimpin umno, yang lainnya adalah kerja2 sampah yang boleh mereka lakukan.

Anonymous said...

GAMBAR 3 ORANG TU, YANG SEBELAH KIRI PAKAI WARNA GELAP TU WAKIL MIC KE?

Anonymous said...

PAS DAH LARI DARI LANDASAN PERJUANGANBYA.NAK TEGAK ISLAM KONON.JOIN DGN DAP DAN PKR TAKKAN TERLAKSANA NIAT TU.BACALAH KENYATAAN LEPAS KENVOKESYEN PR SABTU HARI TU,MANA PRINSIP TEGAK HUKUM TUHAN.DAH TAKDE DAH,HANCUS.NIAT DAH LARI.ULAMAK KALAU DAH MASUK POLITIK HANCUR JADINYA,BUKAN NAK BAGI ORG SEDAR TENTANG KEBESARAN DAN PENTINGNYA TAKWA,TAPI BAGI ORG SYOK DAN GILA KAT KUASA.ORG PAS DAH TAK SEDAR DIRI,MAIN SOKONG JE.TERUTAMA YANG DAH TUA,KONONNYA SOKONG PAS DAPATLAH SIKIT SELAMAT KAT KUBUR,PADAHAL MASA MUDA TAK INGAT MASJID.YG MUDA PULAK KONONNYA NAK ISLAM,NAK ULAMAK PIMPIN NEGARA ,MASJID PUN TAK PERGI,PI DAHHH.SEMBAHYANG PUN KELAMKABUT.PENYOKONG PAS NI CERITA POLITIK CUKUP PANDAI,SEMUA TAK BETUL.