"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, December 14, 2009

Kelantan: Skandal MPKB-BRI - Sensa Timur Sdn.Bhd.

Sensatimur Sdn. Bhd.

Sensatimur is a property development company. Currently, the company is undertaking development of an integrated market on a 12-acre land in Wakaf Che Yeh, Kota Bharu, Kelantan Darul Naim. The project comprises development of a new Wakaf Che Yeh integrated market, a Tahfiz centre and 135 units of 3-storey shop cum office buildings. The project is a joint venture between the company and Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam.

The project is estimated to has a gross development value of RM105 million. The development is expected to commence in May 2006 and will take approximately three years to complete.

Source - Made-in-Chin.com

Subsidi kepada peniaga pasar borong Wakaf Che Yeh

Pasar Bersepadu Wakaf Che Yeh merupakan projek usahasama antara Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandaraya Islam (MPKB-BRI) dan sebuah syarikat, Sensatimur Sdn. Bhd. dibina dengan kos RM60 juta.

Sumber - Utusan Malaysia Online (17hb. Mei, 2008)

Bazar Tengku Anis, Mercu Tanda Baru Kota Baharu

Bazar Tengku Anis yang didirikan seluas hampir satu hektar bersebelahan Kampung Kraftangan di sini bakal menjadi mercu tanda baru Kota Baharu yang mampu menarik kedatangan pelancong ke negeri ini.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan Negeri Kelantan Datuk Takiyyudin Hassan berkata bazar tiga tingkat dengan kos RM40 juta itu bakal siap setahun lagi setelah pembinaannya dimulakan dua bulan lepas.

"Ia merupakan pusat membeli-belah termoden yang menjanjikan keselesaan kepada peniaga dan pembeli yang menjadi tumpuan pelancong dalam dan luar negara," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Jualan Bazar Tengku Anis di sini, Sabtu.

Majlis pelancaran itu disempurnakan puteri Sultan Kelantan, Tengku Amalin A'Ishah Putri.

Takiyuddin berkata bazar itu memuatkan lebih 1,000 lot premis peniagaan, 91 lot tempat meletak kereta dan 100 lot untuk motosikal yang dibangunkan bersama syarikat Sensatimur Sdn Bhd dan Majlis Perbandaran Kota Baharu (MPKB).

Beliau berkata 30 peratus lot niaga bazar itu telah berjaya dijual membabitkan nilaian sebanyak RM18.6 juta manakala selebihnya sedang dibuka untuk jualan dengan harga RM27,500 sehingga RM84,000 seunit.

"Saya yakin kadar harga premis perniagaan bazar ini mampu dimiliki dan harganya berpatutan yang pastinya akan menarik minat peniaga bumiputera tempatan untuk membelinya," katanya.

Sumber - Berita Wilayah (31hb. Mei, 2008)

Sensatimur Sdn. Bhd.
1st Floor,
Pt 816 Jln Sri Cemerlang 8/27,
Kota Bharu, Kelantan,
Malaysia.

............???

5 comments:

PAPA GOMO said...

Pihak Syarikat Evergreen Sdn Bhd yang telah di kaitan dengan seorang berpengaruh politik di Wilayah Persekutuan sebenarnya telah MENCABAR Wee Choo Keong agar berani tampil membuktikan Tuduhan tidak berasas nya itu. Jika benar apa yang Wee Choo Keong nyatakan tidak perlulah untuknya BERSEMBUNYI dan terus MENYIMPAN bukti yang ada. Dedahkan pada Media dan Rakyat akan hal ini. Berani kerana benar, takut kerana salah! http://www.papagomo.com/2009/12/terkini-laporan-polis-menyangkal.html

FaridShah said...

apa la makhluk nie melalut meracau kat sini. lu keluar tajuk lar..!

pi la main kat tempat lain.
nak promote blog yg mcm longgok sampah tu, tak usah laa..

ko pi advice kat blog 1Malaysia lagi baguih lol !!

Anonymous said...

Tak pandai politik Kelantan. Orang UMNO terlibat tak? kalau semua PAS, saya katakan PAS pun sama2 sesat. Lagi buruk kalau semua ini orang

Saya pun tak berapa faham., PAS ini perjuang negara Islam atau perjuang untuk memerintah Malaysia. S

Kalau Pakatan Rakyat menang PRU,inilah barisan kabinet saya cadangkan:

1. perdana Menteri malaysia:datokSeri anwar ibrahim
2.Timbalan perdana menteri Malaysia (Melayu): Tok Guru Hadi
Timbalan menteri 2(Cina): Lim Kit Siang
Timbaln PM3(India):Karpal singh

(eh... eh... negara Islam tak bagi ikut kaum jadi tukarsemula)

Timbalan Perdana Menteri(Islam): Tok Guru Hadi
Timbalan Perdana Menteri kafirun 1: Lim Kit Siang
Timbalan Menteriu Kafirun 2: karpal singh

menteri Hal Ehwal Aga,ma ada 3(Islam, kafir 1, Kafir 2 atau Menteri hal Ehwal Islam dan Menteri Bukan Islam). OOOOOH rumit!


banyak perkara lagi Pakatan Rakyat kena jelas seterang2nyya. jangan tipu rakyat cerita dasar persetujuan lain2 menentang kezaliman dan lain2. Isu asas pentadbiran mesti diterangkan jelas kepada semua rakyat.


Adakah ini format persetujuan kepimpinanPakatan rakyat. tolong terangkan kepada semua rakyat! Bagitahu siapa cadangan barisan kabinet dan , jangan samar2., kerana Islam itu terang2 bukan ragu2. Kalau tak bagitahu, tak mahu undi Pakatan Rakyat. Nati serupa macam oran g jual buahg busuk , sembunyi yang busuk tunjukkan yang elok. Bila dah beli perasan yang busuk lagi banyak dari yang elok.

Anonymous said...

anon 1.07

lu check blk barisan kabinet mat jenin al juburi wal liwati si nuar artatuk..

tu r cadangan menteri dlm kabinet mangkuk tingakt cap roket,bulan,sabit..

Anonymous said...

asyik Sensa Timur SB je..tak de company lain dah ke dlm kelantan ni. ni pulak cerita overtime x bayar gaji kakitangan MPKB. yang terima rasuah kes luluskan plan bangunan tu pun kena bongkar gak..kasi letup MPKB tu


http://webpanas.blogspot.com/2009/11/kisah-kezaliman-dan-penyelewegan-di.html